Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, March 17, 2010

Sidang Akhbar Tulang Besi Berkaitan Pertemuan Dgn SU Agung PAS

Selamat menonton



NOTA EDITOR: Sebenarnya pertemuan dengan SU Agung berjalan hampir 1 jam 20 minit kerana ia bermula pada jam 2 petang dan bukan 3 petang seperti yang dikatakan oleh saya di atas.

32 comments:

Anonymous said...

alahai..
1.Dari segi semangat!pujilah juga hang!
2.nak tergelak bila dengaq kenyataan hang yang last sekali!!
3.Islam boleh ditegakkanla!dimalaysia!kalau umat islam dan melayu bersatu!tak payaq dok minta sedekah dari puak kapiaq harbi la!
4.hang ni dok malukan oghang melayu dan islam la!!

Tulang Besi said...


3.Islam boleh ditegakkanla!dimalaysia!kalau umat islam dan melayu bersatu!tak payaq dok minta sedekah dari puak kapiaq harbi la!
.

Nak bersatu atas dasar apa? Aku nak tanya sikit.

La ni mana ada umat Islam berpecah pun?

Anonymous said...

"La ni mana ada umat Islam berpecah pun?"-TB.

alahai..TB..
1.Hang nak jawapan ikut fakta akademik atau persepsi politik sempit hang!!

Anonymous said...

syabas bro tb!!ya,we need brave souls like tb to prevent future generations frm having UNHCR cards

Tulang Besi said...

alahai..TB..
1.Hang nak jawapan ikut fakta akademik atau persepsi politik sempit hang!!
.

Aku tak nak jawapan dari persepsi UMNO yang kolot dan sempit.

Anonymous said...

alahai..TB.
1.hang agak dan hang yakinka!kalau orang melayu dan islam boleh bersatu dibawah satu parti!
2.Satu parti yang boleh diterima oleh semua orang islam termasuk pas,umno dan semua orang melayu dan islam yang tak dak parti!

Tulang Besi said...

alahai..TB.
1.hang agak dan hang yakinka!kalau orang melayu dan islam boleh bersatu dibawah satu parti!
2.Satu parti yang boleh diterima oleh semua orang islam termasuk pas,umno dan semua orang melayu dan islam yang tak dak parti!
.

Kan dah kata, ni semua berasal dari pemikiran kolot UMNO berkenaan perpaduan.

Anonymous said...

Yeah TB that's my man, don't stop at nothing at all until DAP rules, until all malay lost their power, until malay are beggars at their own land.There's no such things as ketuanan in your religion rite? So why don't we be your tuan. yeah..DAP your tuan..heee..PAS malay are stupid & can't rule, UMNO malay corrupt so only DAP are bright and shining.

Anonymous said...

Tulang Besi
Lain kali kalau ada interview, cakap sudah, tolong jangan ketuk meja, pok pok pok... apa lah ?? nak dengar suara emas kau pun susah ..pok pok pok.. bunyi bising.

Kalau boleh ikat dua dua belah tangan sebelum buka mulut. jangan jangan jari mu tunjuk merata. atas, tengah hingga ke bumi. hahaha

Anyhow gua support lu punya.
Ini lah wira yang sebenar.

Tulang Besi said...

Sori bang,

Saya masa tu dalam keadaan letih teramat sangat.

Kepala pun agak serabut sebab tak cukup tidur. Tu yang terpukul2 dgn tangan tu.

Inshaalah saya akan perbaiki kaedah saya ini.

Grand Marquis said...

TB ni bukan saja gagal bersatu dalam bentul inter-parti, intra-parti pun dia tak bersatu. Dalam pas sendiri dia pun nak wujudkan fraksi-fraksi dan puak-puak tertentu.

Moto beliau ialah: Orang-orang ini perlu dibersihkan dari PAS.

Sampai hari ini dia tak berani pun nak jawab adakah TB ni guna nick Truth Seeker suatu ketika dahulu.

Kalau perkara semudah itu pun dia tak berani buat, adakah kita harap orang macam TB ni bakal menegakkan kebenaran dan keadilan kelak?

Dalam video tu, tengok dari cara TB bagi jawapan, I can smell something. Tunggulah. Bila berlaku nanti baru kita ulas.

Tulang Besi said...

Ya. demi perpaduan, taik dan mentega kita wajib gaulkan.

Itulah falsafah perpaduan dalam UMNO yang dijual oleh GM tak Ori.

Grand Marquis said...

Masalahnya ialah siapakah yang layak untuk mendefinisikan taik dan mentaga?

Bagi orang PAS, UMNO tu taik. Tapi jangan lupa, bagi orang UMNO, PAS tu taik.

Isunya sekarang ni ialah ia jatuh pada tafsiran individu lagi. Bagi orang-orang ni, dia tafsir ikut serakah dia yang orang sekian-sekian taik. Jadi sampai bila pun tidak akan ada penyelesaian. Inilah masalah besar bagi orang berfikrah hizbiah.

Kita orang Islam ada kitab dan ada nabi (S.A.W.), ada panduan dan ada rujukan. Cuma kita rasa hairan puak-puak ni, dalam bab kesatuan umat ni tak nak pula rujuk kitab dan nabi (S.A.W). Itu yang timbul teori taik-mentega. Lebih hairan ia diambil dari seorang yang berfikrah syiah.

Anonymous said...

alah takde telor lah main delete2 comment.. apalah TB, klu comment2 pun ko dah takut, nak perjuang islam konong.. sudahlah TB semua dah kenal dan akan semakin ramai kena ko sapa..

aku nok tanya ko.. sapa maksud ko kapir harbi tu.. wartawan pun sama cam ko jugak, kena tak tanya masa tu, tengok cam ne ko nak jawab

Tulang Besi said...

Yang konfirmnya UMNO adalah taik

zakwan said...

La ni mana ada umat Islam berpecah pun?

Of course we are united
To kick UMNO's ass and ensure Islam and democracy flourishes in Malaysia

Anonymous said...

"Masalahnya ialah siapakah yang layak untuk mendefinisikan taik dan mentaga?"GM.

alahai..
1.Jika ditakdirkan Allah!Saidina Umar bertemu dengan puak taik,puak mentega dan TB!(gelaran pada pandangan TB!)
2.Ketiga-tiga berada didepan saidina Umar!
3.Mula-mula ketua puak taik!Pang!kena penampaq!makan rasuah!tak ikut syariaat Islam!Dah tau diri jahil!pi la belajaq agama!Sudah!pi belajaq agama!
4.Lepas tu ketua puak mentega!pang!kena penampaq!Hangpa pun dah mula dok makan rasuah!Dok buat dalih pulak!orang bagi la!orang sedekah la!rasuahlah juga tu!!sapa yang suruh hangpa pakai gelaran datuk!tan sri!Pang!kena penampaq sekali lagi!tenguk!belajaq agama tinggi!perangai macam orang jahil!dok mohong orang tentang agama!dok belakon alim!Sudah!pi mengaji agama lain!gelaran-gelaran dunia tu!hangpa bagi balik!
5.Lepas tu giliran TB!Pang!pang!pang!Kena penampaq tiga kali!Hang ni lagi teruk!umat islam nak bersatu!hang tak bagi!hang bagi puak kristian pakiam guna kalimah Allah!depa tu nak pejahanam Islam!depa tu!dok murtadkan orang islam!Hang dok puji puak kapiaq harbi pulak!

Grand Marquis said...

ha ha... alahai...

nice analogy.

Anonymous said...

tulang busuk..tulang besi karat semakin pekat..hang dah tak ada kojo dah...hang gagal serang pimpinan PAS Pusat sekarang hang serang anak2 buah Presiden pulak...sudahlah..tektik lama lah dol

Anonymous said...

bravo tulng besi. Pastikan PAS tidak khianati kepercayaan yg telah diberikan oleh rakyat melayu, cina, india, dll.

Anonymous said...

hidup tulang besi wordpress com

Anonymous said...

tulang besi ...the truth seeker tu sape?

Anonymous said...

TB pernah guna nama “The Truth Seeker” sejak 2007. Beliau pada masa itu menyanjung dua orang dalam PAS Selangor: Dato’ Dr. Hassan Ali dan Norman Toha. Beliau sentiasa membela dua orang ini dan penyanjungan/pembelaaan ini boleh dilihat di dalam satu blog

http://pasreform.blogspot.com/2007/11/respon-bekas-ahli-pas.html

john labu said...

Nak bersatu atas dasar apa? Aku nak tanya sikit.

La ni mana ada umat Islam berpecah pun?


setuju bab ni... yang berpecah itu adalah umno, dan umno tu bukannya islam!!
mungkin melayu ahli umno tu dilahirkan islam tetapi mereka benci islam, tolak islam, tolak gerakan islam dan tolak kebaikan islam yg dilakukan dan diamalkan oleh orang lain, khususnya oleh orang bukan islam..
umno tolak islam dan maukan orang lain juga tolak islam.. inilah yg diperjuangkan oleh suku sakat GM atau markus!

alasan GM dan suku sakatnya adalah mudah.. polan sipolan telah melakukan kesalahan maka harus ditolak gerakan islam, negara islam dan islam.. mereka ini menolak dan menilai islam diatas kekurangan penganutnya,
bukankah ini fitnah besar orang munafik yg menolak islam dan cuba menghancurkan islam??

puak-puak munafik umno ini tidak pernah ada sekelumit pun keinginan mendokong islam, kecuali sebagai hujah mematahkan kesedaran umat islam!!
bukankah begitu GM tak ori??

john labu said...

orang yang waras bila jatuh didalam lubang akan berharap orang lain datang menyelamat dan menariknya keluar dari lubang. Tapi,

GM dan suku sakatnya bila jatuh dalam lubang berusaha menarik orang yg cuba menolongnya supaya sama-sama jatuh dalam lubang!!

sah la mereka ini tiada harapan lagi untuk ditolong... takziah!!

Grand Marquis said...

Kenapa orang menyampah sangat dengan orang seperti John Labu. Sebab dia ingat dia seorang aje yang nakkan Islam. Orang lain semua tak Islam. Orang lain benci Islam. Orang lain tolak Islam. Hanya dia dan puak dia aje yang Islam dan nak Islam.

Kepada John Labu, kenapa anda ni pandai-pandai nak kata sedemikian. adakah kamu ni ada authoriti dan dah bedah hati-hati manusia untuk berkata sedemikian.

Adakah anda ingat senang nak kata orang lain benci Islam? Mengata orang Islam yang lain benci Islam adalah umpama mengkafirkan mereka kerana hanya orang kafir aje yang akan bencikan Islam.

Kepada John labu. Malas saya nak argue dengan anda. Cuma nasihat saya ialah jagalah mulut awak kerana ada perkara yang kita rasa ringan diucapkan, tetapi amat berat timbangannya disisi Allah.

Anonymous said...

John Labu & Zakwan, yang tolak negara islam tu DAP la bodoh!
Ni dua ekor pelopor DAP melayu kalo nak tau , mesti mak bapak dia orang ni berzina ngn kapir harbi sebab tu dapat anak perangai camni.
Lebih menyanjung kapir dari sedara seagama. Sok kat dalam kubor bila di tanya siapa sedara kamu , maka ko jawab la LimGuanEng , Karpal , LimKitSiang sedara ku. da elok la tu.

Tulang Besi said...

Kepada John labu. Malas saya nak argue dengan anda. Cuma nasihat saya ialah jagalah mulut awak kerana ada perkara yang kita rasa ringan diucapkan, tetapi amat berat timbangannya disisi Allah..
John Labu,

Teruskan usaha kamu. Sesungguhnya anda pun nampak perangai GM tak ori yang mahu menyebarkan kebodohan beliau kepada seluruh umat Melayu dan Islam.

Tak perlu takut pasal GM tak ori bercakap pasal Allah SWT. Dia lagi kena risau pasal timbangan Allah apabila dia sokong parti yang menghalalkan judi dan arak macam UMNO.

Syabas John labu

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

bodoh org tanya sapa yg ko maksudkan kapir harbi tu tak nak jawab.. jawab ah org nak tahu.. jawab ah KE TAKUT NAK JAWAB?

Anonymous said...

Budak tak berapa cerdik....

V7 said...

pasal apa pulak kau pas hancur islam akan hancur???...bodoh punya tulang bai nie...islam agama Allah SWT...islam tak pernah bergantung pada pas yang pondan tu...

pas memang patut hancur pun...sebab pas nie sesat dan menyesatkan...pas hanya parti politik yang dungu dan sering mempermain-mainkan islam untuk kepentingan kuasa politi mereka....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.