Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, March 17, 2010

SU Politik Presiden Terlibat Dalam Konspirasi Jatuhkan MB Selangor?

Semalam Tulang Besi ada bertemu dengan beberapa kawan lama Tulang Besi dalam PAS. Antara topik yang diperbincangkan adalah aduan Abdullah Karim yang menjadi topik hangat satu masa dahulu.

Kawan Tulang Besi memberitahu bahawa 3 nama telah diadukan oleh Abdullah Karim kepada JK Disiplin dan SU Agung. Nama2 ini adalah berkaitan dengan konspirasi menjatuhkan MB Selangor dalam isu pemberian lembu korban serta pengurusan kereta pribadi MB Selangor. Laporan berkenaan kes tersebut boleh di baca di sini.


Nama2 itu adalah:

1.0 Suwardi Yaakob - Pembantu PJ Selangor

2.0 Roslan SMS - SU Akhbar Presiden PAS sewaktu kes lembu dan kereta MB

3.0 Dr Ahmad Shamsuri Mokhtar - SU Politik Presiden PAS Pusat sekarang

Mengikut kawan saya, kesah ini tengah heboh di kalangan mereka yang rapat dengan Pejabat Agong PAS Pusat.

Mengikut kawan saya ini, Nazlee GERAK telah sanggup untuk mengadap Dewan Harian PAS Pusat serta mendedahkan segala dokumen berkaitan dengan keterlibatan ketiga-tiga tokoh ini.

Kawan saya itu hairan mengapa Tuan Ibrahim Tuan Man mahu melindungi tokoh-tokoh konspirasi ini seperti yang dinyatakan oleh beliau dalam blog beliau:

" Bahkan dalam prosedur perundangan biasa pun, mana ada seorang yang dituduh terus diheret di hadapan hakim untuk bicara. Pihak polislah perlu menyiasat, mencari bukti dan menentukan apakah ada kes sebagaimana yang dituduh atau tiada kes. Aduan yang dia buat hanya berupa ‘hear say’, dan dia juga faham dan sudah diberi tahu bahawa aduan beliau tidak boleh diambil tindakan, hanya dengar cakap, tiada bukti. Untuk memanggil orang yang berkenaan dalam pertuduhan beliau, penama tersebut bukan ahli PAS. Kita tiada kuasa memanggil bukan ahli dan apa jaminan ianya tidak bertindak merosakkan nama baik parti sekiranya dipanggil. Ini JK Disiplin parti, untuk menjaga ahli agar tidak melakukan tindakan merosakkan nama baik parti, dan bertindak di luar perlembagaan parti."


Si Nazree tu secara sukarela menawarkan diri untuk memberi keterangan. Tak payah panggil pun.

DR SHAMSURI DILANTIK ATAS PERANCANGAN DR KAYU

Perlantikan Dr Shamsuri sebagai SU Politik Presiden adalah sebahagian dari perancangan Dr Kayu (bekas SU Dewan Ulama PAS Pusat) di dalam mengusai portfolio2 yang berkaitan dengan Presiden.

Dr Shamsuri adalah anak usrah beliau, seperti juga Suhaimi Embong, Mohd Adram, Dr Khazani dsbnya.

Perlu juga disiasat samada Ustaz Kayu dan Usrah Bangi ini juga terlibat dalam konspirasi ini.

DALAM POLITIK MALAYSIA, KHABAR ANGIN SELALUNYA BENAR

Saya sudah mendengar khabar angin di atas keterlibatan Dr Shamsuri ni sudah lebih setahun. Akhirnya terdedah juga kebenarannya.

Contoh lain adalah khabar angin Rahim Nor pukul Anwar Ibrahim. Akhirnya terbukti khabar angin benar.

Jadi, apabila ada exco Kerajaan KElantan menafikan khabar angin adanya rombakan exco di Kelantan, saya rasa lebih baik kita jangan tolak khabar angin tersebut.

PENUTUP

Kalau PAS tidak membersihkan anasir-anasir ini dengan kadar segera, saya yakin imej dan pandangan masyarakat terhadap PAS dan Presiden PAS akan memburuk.

Tulang Besi

15 comments:

Anonymous said...

alahai..
1.TB ni!dia pi "batu api" kat PKR selangoq pula!
2.Semua oghang tak kena!dia saja yang pandai dan betuii!!
3.Sapa ikut dia!hatta puak musuh diapun!dia puji melambung!sapa yang tak sealiran dengan dia!semua dia anggap jahil segalanya!
4.Rasanya puak macam TB ni!bahaya untuk organisasi!Kalau jadi pekerja!hancur majikan yang ambik dia!kalau jadi ahli parti politik!lingkup parti nanti!!
5.Agaknyanya kit siang dan guan en g!mauka TB ni jadi ahli dap!

Anonymous said...

pecat ajee orang pas ada kepentingan ni...... jika presiden tak buat tindakan ...rakyat inshaalah pecat mereka ...... tmasuk presiden

Tinta Hitam said...

JIka betul dakwaan TB,perkara ini serious.Semoga pihak pimpinan PAS dpt menyelidiki perkara ini penuh terperinci.Sebabnya kita tak mahu PAS diresapi anasir anasir subversif UMNO.Semoga PAS tidak menjadi PKR yg bergolak sebab anasir anasir ini.

Anonymous said...

bahaya juga kalau orang dalam yang nak curang dengan parti sendiri. Apa-apapun, berhenti lah menfitnah orang lain atas kegagalan diri sendiri.

Bapa borek anak rintik- pemimpin yang baik akan memimpin anak2 buahnya seperti dia juga. Sekiranya anak buah sanggup mengkhianati pemimpin nya sendiri, maksudnya, pemimpin tersebut tidak menjalankan tanggungjawabnya sendiri. Lagipun, bila kita bekerja dengan individu2 lain (yang juga top leaders), seharusnya kepercayaan semakin meningkat antara satu sama lain dan bukan sebaliknya.

macam mana boleh jadi macam ni?

Anonymous said...

pakatan rakyat macam terdesak jer sekarang ni..maalah nye ialah: masalah semua2 ni berpunca dari dalam gak. Nanti cakap pula yang diorang ni dibeli.

Kalau macam ni, sampai bila2 pun, PAS dan PKR tak dapat selesaikan masalah dalaman parti sampai bila2.

baik la berenti mengkritik, baik buat road show untuk ahli-ahli yang didapati kritikal- cuba pastikan kepercayaan mereka pada PR dikembalikan.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

tinta hitam yg ko percaya sangat TB ni pasal apa? baru ni dia dakwa exco kelantan, kenapa ko tak reti ambik iktibar ke?

Anonymous said...

Dari awal pembentukan kerajaan negeri Selangor, kita sudah mendengar suara sumbang dari pemimpin PAS Selangor yang menang bertanding dalam pilihanraya ke12berkaitan siapa yang layak menjawat jawatan MB.

Sebenarnya rakyat Selangor telah biasa dengan UMNO yang memerintah lebih 50 tahun. Malahan setiap tindakan pemimpin mereka menongkah arus dalam parti, mereka tetap memberi sokongan.

Ini membuatkan pemimpin UMNO begitu angkuh sehinggakan pada fikiran mereka dengan meletakkan batang pisang yang berlogo UMNO, rakyat pasti memberi undi kemenangan pada batang pisang tersebut.

Apabila rakyat tidak lagi menyokong UMNO khasnya ahli UMNO sendiri... pemimpin yang dulunya angkuh, kini menjadi seorang pesakit mental. Sekejap ok, sekejap lagi dia jadi gila.

Kini giliran pemimpin PAS pula diberi peluang berkuasa dan mentadbir negeri Selangor walaupun tidak berjawatan Menteri Besar.

Tapi yang amat melucukan kami sebagai ahli UMNO melihat perangai pemimpin PAS yang menang bertanding tak ubah seperti seorang yang sasau....

Sekejap nak menjerit keseronokan, sekejap lagi nak bertakbir... sekejap lagi mendabik dada kononnya Allah telah merestui doa mereka. Sekejap lagi islam yang mereka bawa lebih tulin dari islam hadhari..

Sekejap kami nampak mereka memang ulamak, sekejap lagi kami nampak mereka betul-betul "..p*kimak.."

Dari kelakuan sebegitu rupa, kami boleh katakan pemimpin PAS dalam negeri Selangor tak ubah seperti badut sarkis bukan pejuang agama islam seperti yang diwar-warkan oleh Nasharudin Mat Isa.

Kami ahli UMNO memberi undi kemenangan pada calon PAS dalam pilihanraya yang lepas bukan suruh berpelok cium dengan UMNO. Tapi kami mahu satu perubahan yang tidak mampu dilakukan oleh UMNO.

Ternyata sebahagian besar pemimpin PAS negeri Selangor berstatus "BEROK DAPAT BUNGA.."

Anda tidak perlu mengajar kami untuk berbaik dengan UMNO kerana kami adalah ahli UMNO.

Grand Marquis said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

yang TB dengar cakap Nazlee sapa suruh?

Be Ware dgn Nazlee tu...lepas MB Selangor didapati tidak ada kes oleh SPRM, apa dia buat...terus membodek dgn PKR cepat-cepat...kenapa? sudah pasti takut kena saman dgn MB la...

Anonymous said...

bodoh yg korang semua percaya pada TB sangat ni kenapa? baru lagi dia kata husam tak akan dilantik semula jadi exco kelantan, baru lagi, sekarang selangor pulok, ish tak kenal lagi ke sapa TB ni? kaki sebar fitnah, kemudian mengaku nak pada Islam, nak pada pembersihan dlm perjuangan Islam, tapi syaitan kata.. "bagus.. bagus.. ni semua kawan kita.."

terang2 TGNA kata tak ada perubahan dlm exco kelantan tapi TB fitnah kata husam tidak dilantik, sekarang ni fitnah kat selangor pulak.. syaitan kata.. "TB ni kawan kita"

Grand Marquis said...

TB kata khabar angin politik kat malaysia ni selalu benar.

ha ha ha...

Yang pasti khabar angin TB tak benar

pang5bugis said...

terimA KASIH khalid samad ..... mbuka kpd rakyat rundingan pass dan uhmmno kjn perpaduan....di sebabkan nafsu besar setengah setengah pemimpin pass nak jadi MB,,,,,,, hairan kenapa hassan Ali diam ajee.. .. TERIMA KASIH KHALID SAMAD .... berpegang pada janji wpun kpd orang bukan islam....

pakatan rakyat terus kukuh... spt jika org islam ber akhlak spt saidana Ali kw....

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
duta perubahan said...

Salam P E R U B A H A N

TB, Isu menjatuhkan MB Selangor ni dah lama saya dengar. Sejak Khalid Ibrahim dipilih menjadi MB lagi.

Isu PAS nak jadi MB Selangor pun tak jelas lagi.

Nazree ni budak PMIUM. Presiden dan Amir kampus. Dia ni opportunis.

Bayangkan, Nazree kata dia ada bukti rasuah mengenai Khalid Ibrahim dan dah buat laporan polis dan SPRM. Maknanya, dia yakin dan dia benar MB Selangor ada rasuah!

Sekarang ni, dia sedia nak bg maklumat penglibatan 3 konspirator nak menjatuhkan MB pulak.

Masalahnya,jika ada pemberi maklumat tentang kemungkaran kepada GERAK, jadi GERAK boleh pula dedahkan pemberi maklumat tu. Sedangkan PR menyokong Akta Whistleblower.

Ini bukan soal nak jatuhkan MB saya rasa, tapi ada usaha nak buang Hasan Ali daripada Selangor dan lantik Khalid Samad atau Dr Dzul jadi PJ Selangor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.