Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, March 23, 2010

Tulang Besi Menjawab Ali Zaidan

Blogger Ali Zaidan telah membuat kenyataan berikut dalam blog saya:

“Ali Zaidan said...
Bukan Melayu tidak majoriti, tapi Islam tidak majoriti. Ini TGHH ada sebut.
Kenapa kau ubah perkataan melayu drpd Islam? Kau ni celaka nk bagi persepsi salah ke?
Kalau nk Islam menjadi majoriti dlm kerajaan, apakah dh boleh dianggap pro Umno?
Apa ni? Sangkaan celaka apakah ini?
Itupun entah betul ke tidak cerita kau pasal Mr X. Siapa Mr X? Anifah Aman?
Maklumat kau bukan boleh pakai. Kes rombak exco kelantan pun, dah nak hujung blan takdak apa2 pun lagi.
Spekulasi murahan!
March 20, 2010 8:45 AM”
Ali Zaidan said...
Kau yg kena baca tulisan kau.
Namun, apabila dibantah oleh Presiden dan beberapa kepimpinan PAS Pusat atas alasan "Melayu tidak Majoriti", maka Anwar telah mengubah perancangan beliau.
Sejak bila TGHH atau pimpinan kata 'Melayu'. Yang ada ialah 'Islam mesti majoriti'. Kenapa kau pakai perkataan 'Melayu'?
Hah! Sendiri tulis sendiri tak boleh baca ke??!!”
Ali Zaidan mencuba segala upaya beliau untuk memberi keraguan terhadap artikel saya bertajuk ”September 16: Bukan Anwar Yang Akan Menjadi Perdana Menteri" di mana saya berkata:
“Namun, apabila dibantah oleh Presiden dan beberapa kepimpinan PAS Pusat atas alasan "Melayu tidak Majoriti", maka Anwar telah mengubah perancangan beliau.”
MO Ali Zaidan adalah mengambil butir-butir tidak penting dari artikel yang dia benci dan besar-besarkan perkara tersebut. Natijah yang beliau harap adalah supaya pembaca menolak keseluruhan artikel tersebut.

Itulah taktik murahan penyokong “ulamak” PAS bernama Ali Zaidan ini.

Kalau tengok cara dia menyerang Khalid Samad pun iras-iras blogger UMNO gayanya. Malahan, kalau dibaca sepintas lalu, kita tidak akan dapat membezakan antara Ali Zaidan dengan blogger-blogger UMNO yang membenci Khalid Samad.

Yang herannya, di mana Ali Zaidan pada masa Khalid Samad ditangkap ISA tahun 1985 dahulu? Masih terkencing terberak dalam seluar lagi kot. Lepas tu ada hati nak tunjuk hebat pada Khalid Samad.

Baru setahun jagung dah nak tunjuk taring. Ini namanya bodoh sombong. Kail panjang sejengkal lautan dalam jangan di duga bang.

TEMURAMAH PRESIDEN DENGAN UMMAHONLINE

Ada pembaca saya telah membawa keratan temuramah Presiden PAS bersama majalah Ummahonline yang disiarkan oleh blog Dewan Pemuda PAS Kuala Terengganu. Presiden PAS berkata:
Sebelum ini, Tuan Guru ada menyebut jumlah ahli parlimen PR mestilah majoriti Melayu Muslim. Persoalannya, mengapa Melayu?
Melayu ini kerana majoriti orang Islam (di Malaysia) adalah Melayu. Bahkan kalau kita baca Muqadimmah Ibn Khaldun, ada hadith yang menyebut, “pemimpin dari Quraisy.” Ini kerana, yang menjadi teras kepada penguasaan Islam pada masa itu adalah kabilah Quraisy. Maka, syarat kepimpinan mestilah Quraisy.
Di Malaysia, oleh kerana majoriti orang Islam adalah Melayu, dengan sebab itu kepimpinan Melayu Islam adalah lebih utama… kecuali kalau berubah, orang Cina masuk Islam ramai-ramai, dan mereka menjadi majoriti. Maka, sudah tentu mereka yang perlu menjadi teras. Itu pernah berlaku dalam sejarah Islam. Bila orang Turki yang menganut Islam, mereka merupakan orang Islam yang terkuat, maka mereka menjadi kepimpinan.
Di Malaysia, hakikat ini diterima oleh semua parti-parti politik, bahawa teras ialah Melayu Islam. Cumanya, kita mahu Islam dijadikan prinsip kepada penyelesaian masalah-masalah dalam negara. Ini satu perkara yang sering ditinggalkan.
Bukankah sudah memadai majoriti Muslim sahaja?
Muslim sahaja tidak cukup. Muslim lain, Islam lain. Muslim itu ada orang yang memelok Islam tapi tidak beramal dengan Islam. Kita mahu, Muslim yang beramal dengan Islam. Saya yakin, jika Islam dijadikan model… sepertimana yang kita pernah laksanakan di Kelantan, juga di Terengganu, dan seperti yang kita sedang laksanakan di Kedah dan di Perak. Dan, ini tidak menjadi masalah kepada orang bukan Islam. Apa salahnya bila Islam itu kita kemukakan dalam perubahan peringkat pusat? Bahkan peringkat pusat lebih wajar, sebab kuasanya lebih berbanding dari peringkat negeri lagi.
Keseluruhan temuramah tersebut boleh di baca di laman UMMAHONLINE di sini .

Kenyataan dalam temuramah dengan Presiden membuktikan dakwaan Ali Zaidan 100% SALAH!!!!

ANALISA PROFIL ALI ZAIDAN

Saya amat yakin si Ali ni “geng Perpaduang” dan “geng penyokong ulamak” dalam PAS. Kalau dilihat profil beliau di bawah, beliau adalah seorang yang bekerja dalam sektor pembinaan (yang terkenal penuh dengan korupsi), beliau duduk di Bangi tempat geng Bangi duduk dan beliau meminati “Batu Api” dan Zulkifli Noordin.

Batu Api ni saya dah buktikan banyak kali pembawa fitnah dan pembohongan. Zul Noordin ni tak payah ceritalah akan kemunafikan beliau.

Jadi, tak heranlah kenapa Ali Zaidan bersikap bodoh sombong sebegini. Dah dari acuan yang sama dengan puak-puak tu, nak buat macamana?



















Yang bestnya Ali Zaidan kata:
” Kenyataan Tukang Tulis
Semua artikel tulisan Tukang Tulis telah dipastikan agar tidak bercanggah dengan fakta. Namun, menginsafi kekurangan dan kelemahan sendiri, Tukang Tulis berharap agar kesilapan-kesilapan Tukang Tulis ditegur oleh kawan-kawan. Tukang Tulis juga sedang me'reform'kan diri sendiri agar sentiasa bertambah baik. Semua tulisan halal dicopy dengan syarat link blog Tukang Tulis mesti disertakan. TKasih!
.
Saya nak tanya adakah beliau mengaku bersalah apabila beliau dakwa Presiden PAS tidak meletakkan syarat Melayu dalam Kerajaan PR yang sepatutnya ditubuh pada September 16 2008? Ataupun beliau masih mengakui dakwaan beliau itu sebagai fakta?

Sengaja saya membawa kes Ali Zaidan bagi mendedahkan kepada pembaca sekelian mentaliti penyokong “Ulamak” dan “Geng Terengganu”. Mereka rasa kerana mereka menyokong ulama, mereka benar sentiasa. Apa mereka buat semuanya betul.

Patutlah puak2 ni semakin tidak popular dan semaking ditolak ahli-ahli PAS. Blog si Ali ni pun orang malas nak ikut.

Tulang Besi

32 comments:

abgBro said...

senang cerita TB, kau ajak 'pejuang2 islam' yg sekepala dgn kau buat parti baru...buat ape kau nk brsama dgn pas yg assobiyyah tu lagi??...kang nabi tk ngaku umat lak!

hamim berjasa akim islah semua lahir drp ketidakpuasati trhadap pimpnn pas!

drpada kau berterusan melalak mnyerang pas bagai org umno mnyerang pas baik kau blah jer..buat parti isle sejati kau tuh! untung2 pru13 bleh brtanding...ahaks

ADA BERANI KA TUBUH PARTI BARU???

Ali Zaidan said...

Aku dah jawab artikel kau di sini:

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/03/rahman-talib-percayalah-neraka-tak-best.html

Fahamkan soalan.

Tulang Besi said...

Ali,

Kau punya artikel tak dak kualiti.

Semua hujjah aku kao tak bawak.

Macma aku, aku bawak "verbatim" hujjah kau.

(Kao tau ke "Verbatim" tu makna apa?).

Kalau berani, sila bawa hujjah aku secara "Verbatim" dalam artikel kao.

Memang tiada artikel kao yang berkualiti pun.

Kesian aku tengok si Ali Zaidan dah terkantoi.

Bukan main pertahan kata Presiden mahu majoriti Muslim sahaja


LAst2 ada interview Presiden kata dia nak Melayu.

kao masuk perangkap aku, Ali Zaidan.

Errr ada bukti tak Papa Gomo tu niat jahat?

Grand Marquis said...

Yang herannya, di mana Ali Zaidan pada masa Khalid Samad ditangkap ISA tahun 1985 dahulu? Masih terkencing terberak dalam seluar lagi kot. Lepas tu ada hati nak tunjuk hebat pada Khalid Samad.

Baru setahun jagung dah nak tunjuk taring. Ini namanya bodoh sombong. Kail panjang sejengkal lautan dalam jangan di duga bang.


Kalau ikut umur TB, dikatakan beliau 36 tahun. Tahun 1985, TB baru 11 tahun. Time tu TB masih main police sentry. Jadi tak payahlah nak guna isu ini.

Kalau bandingkan TB dengan TGHH, bila TGHH dalam pas, TB pun masih terkencing dan terberak lagi. Kail TB pun jangan nak kata sejengkal, suku jengkal pun takde. Tapi kenapa TB begitu galak menyerang TGHH? Bukankah ini hipokrisi. Bila orang yang muda dari KS serang beliau, TB guna alasan kail sejengkal, tapi TB yang betul-betul kail suku jengkal berani pula serang TGHH. Inilah yang dikatakan mengata dulang paku sepih.

Tajuk asal ialah TB menjawab AZ. Tapi TB tak jawab apa-apa pun. Hanya guna balik temuramah ummahonline yang main tafsir ikut nafsunya.

Presiden kata Muslim aje tidak cukup. Malah diberi penjelasan apa yang dimaksudkan Muslim tidak cukup. Tapi TB ambil sekerat-kerat dan mati-mati nak tafsir ikut kecenderungan dia.

Ok, sekarang ni kalau TB kata Muslim sudah, cukup, apakah Najib bukan Muslim? kenapa TB tak nak terima Najib? Apakah majoriti pemimpin UMNO bukan Muslim? Kenapa TB tak nak terima?

Lepas tu, main korek profile orang. Apa ra....

Tulang Besi said...

Kalau ikut umur TB, dikatakan beliau 36 tahun. Tahun 1985, TB baru 11 tahun. Time tu TB masih main police sentry. Jadi tak payahlah nak guna isu ini.>

Errr betul ke umur TB 36 tahun?

Grand Marquis said...

Errr betul ke umur TB 36 tahun?

Itu yang malaysiakini report. Tak betul hang kena pi saman malaysiakini. Pi buat tabung saman malaysiakini.

Anonymous said...

TB I am with you here in Shanghai and I wonder who this guy Ali Z is using celaka on you and same time say he is defending Islam. A good Moslem will not write like this...

mohd riduan said...

gara2 geng perpaduang...gara2 taksub..gara2 menulis tanpa ada fakta...gara2 bias...gara2 hase ali,ckgu pa,ust nasa.....korek profile adlh WAJIB,disitu akan tahu cmne penulis tu...

Anonymous said...

Saya rasa statement TGHH ni perlu dirungkai dgn berhemah.

TGHH menekankan soal Melayu bersandarkan Hadith yg sahih. Dan tidak pula, bila TGHH menekankan soal Melayu TGHH mengenepikan soal Muslim.

Kedua-dua adalah sama penting yg disandarkan kepada Sirah Nabawiyyah dan Hadith.

Anonymous said...

Gua setuju la ngn abgBro.
Rahman lo kutip jer orang2 yg setuju ngn lo pastu wat parti baru..yang sesuai ngn nafsu dan kehendak lo..pasal gua baca artikel lo semua orang salah..
Gua ingat lo nie ejen la...celako..! celako..! celako..!

zamasm said...

Assallamualikum...
Apa Nak dikirakan sangat pada majoriti melayu muslim.. yang pentingnya kehendak rakyat macam aku ni yang tak tahan dengan kerenah Kerajaan Bn pada masa 16/9 tu.. kalau ler jadi pelan tersebut tak lah kami rakyat nie sengsara sampai laa ni.. , tu ler yang dinamakan pemimpin yang berpandangan jauh amat payah nak dapt dlm pas sekarang nie.. nak marah marah ler aku tak peduli yang penting kami rakyat menderita.. sapa nak tolong sekarang... masa dah lepas tak leh undur lagi.. Pemimpin Pas perlu dapat pandang dari rakyat bukan dari org disekiling mereka sja.. ku perhati sampai la ni peragai pemimpin pas macam tu jugak, tak sama dengan TG Nik Aziz.. aku ikut nagis bila tengok gambar dia masa solat hajat mas a pilihanraya lalu... Terus menyedarkan aku.... Tkasih... Tahniah buat TB atas KEberanian mu..

Anonymous said...

sekarang pun pegawai kerajaan di negeri pakatan rakyat yang kuat DAP-PKR sengsara kena maki hamun DAP.

pilihanraya akan datang DAP akan terus menang, mungkin menang semua kerusi sebab dia lawan MCA yang bercelaru.

PAS akan bungkus sebab lawan Umno dan orang melayu sedikit sebanyak dah berpatah balik ke Umno sebab kena maki oleh DAP hari2.

meluat said...

tulang besi, awak ni just another self centerd ego centric maniac.! Berapa banyak sheh aljuburi bayar ko pelingkup PAS?

Tulang Besi said...

Sekarang ni, isunya "Majoriti MElayu" atau "Majoriti Quraish"?

Tulang Besi said...

Apsal si Ali tu senyap terus?

UG Suka APCO Israel said...

Alah, Ali Zaidan konpem geng-geng yang Perpaduang yang ada dalam senarai TB tu la. Tak pun yang keje ngan siasah yang makin tak laku tu.hehe..

Kasihan anjing-anjing penyerang UG. Tak sudah-sudah duk puji pimpinan pro-UG..

Lepas kes APCO terbongkar masih duk gila nak berpeluk-peluk ngan UMNO lagi. Mungkin guna akhafud dararain kan.

Bangan tak habes-habes geng UG ni. Blog sendiri tak laku datang menyalak blog orang..

Syoh, syoh..pi main jauh-jauh..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Seorang Aku.. said...

tak terkata.. sedih tengok pejuang2 yg kononnya bejuang.. tapi sayang.. pejuangan yang makin kabur dari segi moralnya. tak salah menegur.. tak rugi membetul. tapi jangan marah kan nyamuk.. rumah pulak dibakar.. bak kata luncai.. jangan jadi pak kaduk.. dia bersorak gepinta melihat kampungnya tergadai.salam dari hamba.. budak baru belajar.

Anonymous said...

Fk nuts like Ali Zaidan,GM can bla bla until kingdom come,but they wont be stop UBN's destruction..these stoopid bodo "useful idiots" r used by the elites of UBN as sacrificial lambs ..look wat has happend to musang..hehe..

Anonymous said...

the foto?is it tesla?yet another bukti,UMNo n their arse lickers r kaki pit..

Reformis Jalanan said...

Salam, TB.


Tak payah le layan blogger babi dari pro Geng Terengganu tu. Dia cuma nakkan perhatian je. Buang masa saja layan orang gila tu. Taraf Ali Zaidan tu tak lebih dari sekadar seekor babi yang lapar mencari makan di kebun orang.

Anonymous said...

Sahabat Kanan,

Grand marquis, satu aku heran, bila aku masuk,engkau keluar.Harap bila aku ada, kau pun join sekali, aru kuat.

Tulang besi, ada benda baik kau jawab, dan ada benda baik kau tinggal saja. Not everything u must answer.

Rahman,

Zainulfaqar yg guna nama pena Dzulfikar Mashoor kata umur kau 36 thn.

Kau kata kau masuk PAS thn 1987, umur 13 tahun, mana tahu apa2, aqil baligh pun tidak lagi kot masa tu.

Kau tu ikut tarbiyyah apa masa di kampus dulu?PAS,JIM,ABIM?

Kau kena nafikan berita zainulfaqar yg umur kau tu 36 thn.

jalak said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ahmadu said...

Tulang Besi

Ko tengok tulisan orang yang tak setuju dengan ko, semuanya bangang tahap cipan. Tak ada point langsung. Entah apa-apa. Inilah penangan taklid buta. Akhirnya jahil semua perkara.

Teruskan Tulang Besi.

Anonymous said...

Apa punya bodoh pegi layan Ali Zaidan. Ali Zaidan memang bodoh, tapi engko lagi bodoh pegi layan Ali Zaidan!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
jalak said...

pasai apa hang delete komen aku...

hang takut kaa bila aku kata hang nak langgar presiden ?

Ali Zaidan said...

Aku dah jawab hujah kau di sini:

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/03/rahman-talib-percayalah-neraka-tak-best.html

Fahamkan soalan.

ANTI BABI said...

Ali Zaidan said...

Aku dah jawab hujah kau di sini:

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/03/rahman-talib-percayalah-neraka-tak-best.html

Fahamkan soalan.
.

Mana ada hang jawab. Merapu ada la.

Lain orang cakap, lain yang dikatanya.

Hang memang kaki merapu la Ali.

Tu sebab hang jadi penyokong geng Perpaduang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.