Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, March 22, 2010

UMNO LEBIH YAKIN DENGAN SYARIKAT YAHUDI BERBANDING SYARIKAT BUMIPUTRA (APCO)?

Tindakan UMNO mahu mengheret Anwar Ibrahim ke “Select Committee” Parlimen menampakkan kesakitan yang mendalam yang dialami oleh UMNO.

Kes ini mendedahkan betapa UMNO adalah parti yang hipokrit. Semenjak mula-mula Anwar dipecat dari TPM, Dr Mahathir telah menuduh Anwar agen asing dan agen Amerika. Namun, dengan terdedahkan perkaitan UMNO dengan APCO, sebuah ajensi “Perhubungan Awam” milik Yahudi bertaraf antarabangsa amat memalukan UMNO.

Laman web APCO mendedahkan perkaitan UMNO dengan mereka secara terbuka:

“Hong Kong (August 10, 2009) – APCO Worldwide, continuing to broaden its activities in Asia, is opening a new office in Kuala Lumpur, Margery Kraus, president and chief executive officer, announced today. Among the office’s first clients is the Government of Malaysia under the government of Prime Minister Najib Razak.
“Malaysia continues to demonstrate that it is a major player in Asia, one of the great manufacturing nations for electronics and a sophisticated participant in global markets across many sectors,” said Kraus. “APCO’s ability to leverage strategic communication capabilities across borders mirrors the kind of leverage Malaysia has achieved in its approach to business and trade, making this a natural location for our expansion.”
.

Diberitakan APCO dibayar oleh UMNO dengan duit rakyat Malaysia sebanyak 60 juta setahun. Kalau UMNO mengambil khidmat syarikat-syarikat Malaysia dan Bumiputra, UMNO hanya perlu membayar tidak lebih dari 10% dari kos itu.

MENGAPA SYARIKAT YAHUDI BERBANDING DENGAN BUMIPUTRA/MALAYSIA?

Untuk berkomunikasi dengan rakyat Malaysia, seharusnya syarikat Malaysia lebih layak. Ini kerana syarikat Malaysia lebih memahami cita rasa serta perasaan dan hati naluri rakyat Malaysia.

Mengapa perlu ambil syarikat dari luar negara yang mempunyai hubungan rapat dengan Israel? Apakah syarikat-syarikat Malaysia tidak berdaya maju? Apakah syarikat-syarikat di Malaysia tidak bermutu tinggi?

Di bawa artikel ini, saya mendapat senarai beberapa firma “Perhubungan Awam” di Malaysia yang boleh didapati di internet untuk rujukan pembaca sekelian.

ADAKAH UMNO TAKUT RAHSIA MEREKA TERBONGKAR?

Syarikat antarabangsa milik Yahudi diambil kerana mereka orang luar. Jadi, sekiranya ada apa-apa “rahsia” UMNO yang mereka tahu, maka terjamin rahsia itu tidak terdedah.

Adakah itu sebenarnya mengapa APCO diambil oleh kerajaan Malaysia? Adakah perginya Zahid Hamidi bertemu Presiden Israel satu masa dahulu atas perancangan APCO juga?

Adakah pemecatan wakil Malaysia di IAEA juga atas perancangan APCO?

Soalnya mengapa perlu syarikat milik Yahudi untuk menjalankan kerja-kerja UMNO ini. Itu soalan yang perlu kita bahaskan kerana sehingga hari ini, soalan ini masih belum berjawab.

Tapi yang sahnya, slogan 1Malaysia adalah ilham pemikir Yahudi yang diambil kerja oleh APCO yang sebelum ini digunakan oleh Ehud Barak di dalam membawa agenda “1Israel”.

1Malaysia, 1Israel. Berjalan sehati sejiwa.

Tulang Besi

Lampiran: Senarai Firma PR yang boleh didapati di Internet.


Asiatica Intergroup Marketing Specialists
We are a marketing consulting firm that assists companies of all sizes to develop & implement winning marketing tactics for competitive advantage. Whether it is a single brochure design, website development, tele-sales activity or a complete marketing campaign, we have the expertise to get the job done professionally, and most importantly, within your budget.
http://www.asiatica.com.my/
27-2B, 1st Floor, Jln PJU 1/3C, Sunwaymas Commercial Centre, 47301 Petaling Jaya
Tel: 03 7803 7210, Fax: 03 7803 0250, E-mail: customerservice@asiatica.com.my

Batey Communications
Asia’s most awarded communications company, established in Malaysia in l988, has specialist practices in Corporate, Financial, ICT, Travel & Tourism and Consumer Public Relations and a successful track record in Issues & Crisis Management and Events Management.
Level 3, Bangunan Setia 1, 15 Lorong Dungun, Damansara Heights, 50490 Kuala Lumpur
Tel: 03 2092 3579, Fax: 03 2092 2560, E-mail: sheela.knathan@batey.com.my (Sheela)
Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

BRANDTHINK Malaysia
BRANDTHINK is an imaginative integrated marketing agency in Malaysia with services in Advertising, PR, Events and Interactive Marketing. We are famous for our work with major clients in luxury, fashion, lifestyle and technology - having launched iconic brands and products in Malaysia and being the go-to agency for reaching the affluent consumer.
http://www.brandthinkasia.com/
B-3-2 Level 3, Tower B, Northpoint, Mid Valley City, 59200 Kuala Lumpur
Tel: 03 2287 2255, Fax: 03 2287 2277, E-mail: info@brandthinkasia.com

GO Communications
At GO Communications, it’s not about winning awards, although we have won a few. It’s about spending your marketing ringgit the smart way. It’s about identifying your competitor’s weaknesses, delivering your marketing message, becoming part of the community & branding your products strongly & consistently. That’s what we do for our clients.
http://www.gocomm.com.my/
S111 & S112, 2nd Floor Centrepoint, 3 Lebuh Bandar Utama, Bandar Utama, 47800 Petaling Jaya
Tel: 03 7710 3288, Fax: 03 7710 3289, E-mail: gocomm@gocomm.com.my
Place your listing up here


Asia Public Relations Consultants
http://www.asiaprc.com/
F1008, 10th Floor, Block F, Phileo Damansara 1, Jalan 16/11, 46350 Petaling Jaya
Tel: 03 7954 5966, Fax: 03 7954 9808
Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

Edelman Malaysia
http://www.edelman.com/ (international site)
45-9 & 47-9, The Boulevard, Mid Valley City, Lingkaran Syed Putra, 59200 Kuala Lumpur
Tel: 03 2287 8689, Fax: 03 2287 0234

Epic Communications
49-C Jalan SS 22/23, Damansara Jaya, 47400 Petaling Jaya
Tel: 03 7727 1161, Fax: 03 7727 3122

Eric Pringle Associates Public Relations (EPAPR)
http://www.epapr.com.my/
7.20, 7th Floor, Wisma Central, Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur
Tel: 03 2161 7144, Fax: 03 2161 8209
Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

Essence Communications
http://www.my-essence.com/
Level 15, CP Tower, 11 Section 16/11, Jalan Damansara, 46350 Petaling Jaya
Tel: 03 7952 5072, Fax: 03 7954 9235
Where & how? Getting there: Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

Ghazalie Rafeah Ali & Associates - GRA
http://www.gra-pr.com/
Suite 310, Level 3, Block B, Phileo Damansara Two, 46350 Petaling Jaya
Tel: 03 7660 9950, Fax: 03 7660 9980
Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

Kim Chew Communications
Unit 1210, 12th Floor, Block A, 1 Jalan SS20/27, Damansara Intan, 47400 Petaling Jaya
Tel: 03 7726 3430, Fax: 03 7728 3432

One Four One
http://www.141ww.com/ (global site)
Level 11, Menara IGB, Mid Valley City, Lingkaran Syed Putra, 59200 Kuala Lumpur .
Tel: 03 2296 8999, Fax:03 2296 8989

Ovation - Marketing Communications (MARCOM) solutions, product publicity, events
http://www.ovationpr.com/

Pat-Lin Communications
http://www.patlin.com.my/
Unit 507 Block D, Phileo Damansara 1, 9 Jalan 16/11, Petaling Jaya
Tel: 03 7660 0400, Fax: 03 7660 0460
Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

Rantau PR
Suite 19A-23-3A, Level 23, UOA Center, 19 Jalan Pinang, 50450 Kuala Lumpur
Tel: 03 2162 7269, Fax: 03 2161 2278
Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

RAPR Mileage Communications
RA House, 32 Jalan Telawi Dua, Bangsar Baru, 59100 Kuala Lumpur
Tel: 03 2282 2333, Fax: 03 2284 5768

15 comments:

dragonajie said...

humm... Man, i do not agree on all this logo issues. they can be coincidences, and picking on the issue will be counter-productive.

Syed Akbar Ali got a posting showing Pas4All logo which is similar to Israel4All logo. so if we are going to argue about logos, they can do the same.

scrap all this logo talks, lets focus on other issues.

Anonymous said...

ape beza nya lantik perunding yahudi dengan bekerjasama dengan yahudi. kalo tuduhan terhadap bn lantik apco sebagai penasihat kepada kerajaan ape bezanya dengan anwar yang menjadi pengurusi imf rantau asia suatu ketika dahulu. bukankah semua tahu imf diterajui oleh orang yahudi. maknanya dalam kes ni anwar lebih teruk daripada najib kerana sanggup dibayar gaji oleh orang yahudi untuk buat kerja yahudi dan terpaksa menjadi pak turut yahudi.

Grand Marquis said...

Awas,

Pengaruh dan nilai-nilai Yahudi sedikit demi sedikit telah meresap ke dalam jiwa anak-anak Malaysia. Jangan sampai nilai ini masuk ke dalam minda anak-anak kita. Nauzubillah.

Tergamakkah kita menjadi Yahudi?. Najib dan Rosmah nampaknya bersungguh2 mahu meyahudikan orang melayu Islam di Malaysia. Dibantu Ibrahim Ali yang terus-terus menjaja kununya konsep 1Malaysia acuan yahudi ini adalah konsep yang harus disemai dalam jiwa orang melayu. Apakah semuanya ini?

Sanggup Najib memberi 60 juta kepada orang Zionis pembunuh umat Islam di Gaza. Konon dalam tv kita diseru membantu orang2 di gaza, tetapi dibelakang kita, Najib menggalakkan lagi umat islam di gaza di sembelih dengan pemberian ikhlas dan suci 60 juta kepada zionis.

Lebih memalukan, najib nampaknya mahu mengyahudikan pengikut2 Gayong dengan melaungkan 1Malaysia acuan zionis di satu majlis gayong. Apakah semuanya ini?

Dimanakah PEKIDA yang dianggotai orang-orang melayu kaki romen perempuan?. Diamanakan PERKATAK?. Diamanakan GPMS yang dikepalai mamak?.

Oh, sedihnya melayu. Setiap hari dihasut supaya menjadi zionis pembunuh umat Islam oleh najib dan orang-orang UMNO.

Grand Marquis said...

Video Terlampau Bung Mokthar dan Zizie Ezzati

Grand Marquis said...

TB sekali lagi mendedahkan hipokrisi dan spin murahan beliau.

Bila TB ambil duit kerajaan UMNO untuk pergi belajar di ITM dan lepas tu kansas city, dia kata itu duit kerajaan, bukannya UMNO. Duit rakyatla katanya.

Tapi dalam bab ni korang tengok apa dia tulis.
Laman web APCO mendedahkan perkaitan UMNO dengan mereka secara terbuka

Tapi yang ditulis disitu ialah Government of Malaysia.

Bila TB buat tuduhan, dia kata UMNO. Bila TB nak sebat, dia kata Kerajaan.

Anonymous said...

The prob is..UMNo bukan saja bodoh,tapi mengidap penyakit angan2 mat jenin.(sebab dri kocik2 lagi,mereka meghidu taik lembu utk "stim")..UNMO pikiaq mereka sebhagian drp Unitred Sattes Of Bankrupt congress..mereka pikiaq ada dui,ada power,mereka dah dapat lesen utk bernagan 2 jkadi obama,al gore etc tec..satu dunia tau,ada 1000 pro zionist lobbyist di washington..pro zionist lobbyist bertujaan utk meghamba abdikan ahli2 kongress amerika supya isreal dapat berkotek keraih 24/7..dan oleh kerena ahli2 UMNO sentiasa berkhayal 24/7,dan salah satu khayalan mereka ialah UMNO pikiaq mereka dlm sama sama kotegori(lol!) dgn ahli2 kongres ameriak,so mereka jemputlah APCo utk bolster depa punya haprak imej..tenggoklah raja lawak mamak pukimak pariah mahathir kutty,..si living dead zombi pariah kutty sanggup belanja million utk jumpa dubya bush...kesimpulanya,negara ni sedang diperintah oleh puak2 retard yg sentiasa berkhayal 24/7..

zakwan said...

The answer's simple actually
Every local public consultants knew that BN is going to kick the bucket soon regardless of whoever that helms the party

Now why UMNO hire a image consultant from the only country that we do not acknowledge its sovereignty?
Because it's an Israeli company originated from a small country that took on the entire Middle East and beat the living hell out of them in merely 6 days

Besides, the headline "Cemerlang,Gemilang,Terbilang" comes to mind
So Najib might as well hire the best even if they come from an illegal state.

PS
Does anybody know that Mahathir's Vision 2020 idea was a carbon copy of then Israeli PM Yitzhak Rabin's Vision 2020?
Can't call it a coincidence considering that these two was announce 1 year apart and everybody knows Mahathir's frequent meetings with Israel's higher ups
2020 was the year Mahathir estimated that year Malaysia reaches developed country status
Israel's version was similar, added that involves completely wiping out Palestine of the map
Damn, we Malays are so good in plagiarizing other people's ideas especially the Jews

zakwan said...

I've observed and compared both the PAS4ALL logo and the Israel4All logo

I see no similarities btw the 2 other than the fact that their slogan sound exactly the same

There's also a big difference in the concept
The Israel concept is merely a means to promote its tourism industry
The concept by PAS is to expand their support base and spread the party's vision and aspirations among the non Muslims

The 1Malaysia concept does not work as long as Najib display tolerancy 2 other races while at the same time, allow Malay zealots such as Perkasa 2 lick his ballz gave them the license 2 flame the fires of racism without any repercussions by the authorities
Once a racist party always a racist party

Grand Marquis said...

Yeah yeah... Who can stop you from exercising your whims and fancies.

Israel4All and Pas4All not the same because Zakwan say so. 1Israel and 1Malaysia the same also because Zakwan say so.

Anonymous said...

Grand Marquis
TB ker sapa ker yg pegi luar negara belajar tinggi2
Kerajaan yang tanggung dengan duit cukai rakyat
Ingat kerajaan dapat duit dari mana lagi
Sapa2 dlm malaysia lantakala bn ker pr ker snggup ker abiskan duit cukai kerajaan amik utk bagi kat APCO tuu
Tu pon susah ker

Grand Marquis said...

I more thing need to be elaborated.

Rejecting 1Malaysia is the only way to save Malaysia

Tolak UMNO, tolak BN

Anonymous said...

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepada kamu, sehingga kamu mengikuti cara hidup agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.” (Surah al-Baqarah : 120)

“Mereka itu adalah orang-orang yang suka mendengar berita bohong, banyak memakan yang haram. Jika mereka (orang Yahudi) datang kepadamu (untuk meminta putusan), maka putuskanlah (perkara itu) di antara mereka, atau berpalinglah dari mereka; jika kamu berpaling dari mereka maka mereka tidak akan memberi mudharat kepadamu sedikitpun. Dan jika kamu memutuskan perkara mereka, maka putuskanlah (perkara itu) di antara mereka dengan adil, sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang adil.’ ( Surah al-Mai'dah : 42)

“Dan kamu akan melihat kebanyakan dari mereka (orang-orang Yahudi) bersegera membuat dosa, permusuhan dan memakan yang haram. Sesungguhnya amat buruk apa yang mereka telah kerjakan itu.” ( Surah al-Mai'dah : 62)

“Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik. Dan sesungguhnya kamu dapati yang paling dekat persahabatannya dengan orang-orang yang beriman ialah orang-orang yang berkata: "Sesungguhnya kami ini orang Nasrani". Yang demikian itu disebabkan karena di antara mereka itu (orang-orang Nasrani) terdapat pendeta-pendeta dan rahib-rahib, (juga) karena sesungguhnya mereka tidak menyombongkan diri.” (Surah al-Mai'dah : 82)

“Yang demikian itu karena sesungguhnya mereka (orang-orang munafik) itu berkata kepada orang-orang yang benci kepada apa yang diturunkan Allah (orang-orang Yahudi): "Kami akan mematuhi kamu dalam beberapa urusan", sedang Allah mengetahui rahasia mereka.”(surah Muhammad : 26)

“Mereka adalah) seperti orang-orang Yahudi yang belum lama sebelum mereka telah merasai akibat buruk dari perbuatan mereka, dan bagi mereka azab yang pedih”. (surah al-Hasyr : 15)

Anonymous said...

sambungan...

“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi wali (pemimpin/penolong)( (mu); sebahagian mereka adalah wali bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka menjadi wali (pemimpin/penolong), maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.” ( Surah al-Mai'dah : 51)

“Maka kamu akan melihat orang-orang yang ada penyakit dalam hatinya (orang-orang munafik) bersegera mendekati mereka (Yahudi dan Nasrani), seraya berkata: "Kami takut akan mendapat bencana". Mudah-mudahan Allah akan mendatangkan kemenangan (kepada Rasul-Nya), atau sesuatu keputusan dari sisi-Nya. Maka karena itu, mereka mereka menjadi menyesal terhadap apa yang mereka rahasiakan dalam diri mereka.” ( Surah al-Mai'dah : 52)

Anonymous said...

najib memang puki - mak - yahudi
umno dungu lembu israel


from - umno pukimak

the crusader of Allah s.w.t said...

assalamuailaikum semua..
Aku br jer kat sini n aku b'sikap neutral..
Xsebelahkan mana2..
Pendekkan cerita,dari kita saling menuding jari antara 1 sama lain,baiklah kita b'sepakat cari jalan@idea@ikhtiar utk sama2 selamatkan agama,bangsa dan negara kita dr cengkaman racun berbisa dari yahudi x guna..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.