Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, April 16, 2010

Apabila Geng Perpaduang Terpaksa Bergantung Harap Pada Blogger2 PENGECUT

Saya sedar sejak akhir-akhir ini terdapat beberapa ekor blogger yang semakin berani ke depan mempertahankan agenda Perpaduang. Tetapi, mereka sendiri tidak pernah menggunakan perkataan PERPADUANG. Cuma mereka kata mereka mempertahankan kepimpinan ulama.

Ini kerana apabila kita menyerang agenda PERPADUANG, kita dianggap oleh blogger2 picisan ini sebagai memenentang “Kepimpinan Ulama”. Apa yang blogger-blogger pengecut ini tidak sedar adalah mereka mendedahkan lagi pekung puak2 “Perpaduang”. Mereka mengesahkan bahawa agenda Perpaduang disokong oleh golongan ulama dalam PAS. Adakah ini benar? Nauzubillah.

Terus terang saya kata blogger-blogger ini adalah jenis pengecut dan bachul. Ini kerana kalau mereka berani, mereka sudah tentu akan mendedahkan identity mereka kepada umum. Ada yang panggil diri mereka “Batu Api”, “Penembak Babi”, “Ali Zaidan”, “Muhammad Al Fatih” dan sebagainya. Namun TIADA yang berani menampakkan identiti mereka yang sebenar.

Adakah kita mahu mendengar kata-kata si bachul dan si penakut? Adakah blogger bachul layak diikuti cakap dan saran mereka? Adakah sikap pengecut mereka wajar dijadikan hujjah?

Sudahlah bachul dan pengecut, hujjah pulak tiada kualiti langsung. Macam hujjah budak-budak kecik. Saya ambik misal hujjah seekor blogger nama Ali Zaidan di blog Khalid Samad:

2. Saya sebut dahulukan keputusan PAS. Bukan saya kata jangan ambil kira kepentingan PKR atau DAP. TGHH ada sebut apabila berlaku pertembungan antara keputusan PAS dan PR, maka ambil keputusan PAS dan pertahankannya...


Dalam blog yang sama saya jawab:

Lagi satu, bagaimana keputusan PR boleh bertembung dengan keputusan PAS apabila keputusan PR MESTI DIPERSETUJUI oleh PAS. Kalau PAS tidak bersetuju, ia TIDAK AKAN MENJADI KEPUTUSAN PR.
Nampak tak betapa besar putar alam si Ali Zaidan ni. Nak bohong pun biarlah jangan sampai orang nampak.
.


Yang saya nampak mereka terpaksa merahsiakan identiti mereka kerana mereka takut dikutuk dan dinista atas hujjah2 mereka yang dangkal dan cetek.

Mereka tidak layak berhujjah dengan bebudak tadika pun, apalagi dengan Khalid Samad.
Tapi ini menunjukkan betapa rendahnya taraf geng Perpaduang dalam PAS kerana terpaksa bergantung harap kepada beberapa blogger yang pengecut lagi bachul itu.
Kalau anak jantan, takkkan sampai nama sebenar pun tak berani letak. Gambar jauh sekali la. Mungkin juga mereka ni perempuan.

Perangai mereka sebijik macam blogger2 UMNO seperti Papagomo dan Parpukari yang juga bachul dan pengecut untuk mendedahkan siapa mereka.

Tulang Besi

ps oleh kerana seronok sangat mendedahkan kebodohan Ali Zaidan ni, saya ambik lagi satu hujjah beliau yang dangkal untuk saya patahkan. Dia kata:

Ali Zaidan: 4. Isu "Dominasi Islam bukan sesuatu yang hendak dituntut atau dilaung-laungkan". Saya nak tanya YB, kalau Islam tidak dominon dalam PR, apa jaminan bahawa kita tetap boleh laksana Islam bila PR memerintah?
Macam ni lah, dalam isu murtad, kalau Islam tidak dominon, apakah murtad akan dapat dicegah? Sedangkan PKR-DAP nampaknya berdoktrin 'kebebasan beragama'.
.


Saya jawab:

Tulang Besi:
Soal lagi satu, adakah bila kita bersengkongkol dgn UMNO, Islam akan dominan?
Jawapnya tidak kerana di dalam Barisan NAsional kedudukan PAS akan menjadi LEEEBIHHH lemah.
Juga, kaki putaq macam Ali Zaidan akan kata, lebih baik kita duduk sendiri.
Sekali lagi saya tanya, adakah Islam untung bila PAS duduk sendiri? Apa untungnya Islam kalau PAS duduk sendiri?
Yang untung kalau PAS bersendirian adalah UMNO keranja pecahnya barisan pembangkang.
Ali Zaidan masih tidak menjawab hujah sdr Khalid Samad:

" PR adalah keputusan Jemaah. Maka, adakah wajar kita melanggar keputusan ini?"

Kalau dah kaki putar alam, memang tak boleh berhenti mengarut.
.


Semenjak saya dedahkan penipuan beliau dalam isu Presiden PAS menolak Kerajaan PR September 16 kerana bukan majoriti Melayu, beliau telah berhenti datang ke blog saya. Ada kemungkinan beliau malu kerana kebodohan beliau telah terserlah.

16 comments:

abgBro said...

TB apesal lak hang kecoh2 nak tau indentiti depa? hujah lawan hujah je laa..
tp bila hang hujah tak pi HS pasai takut dikatakn pro pkr...mmg ni buat lawak btui...kahkah kah kah kah

~CEO kebun getah

Ali Zaidan said...

Kah kah kah...perasannya kau ni. Aku dah jawab lama dah hujah kau dalam blog. Tunggu sajalah KS approve. Kau ni pengecut, komen2 lama aku semua tak nak approve.

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/04/respon-pengunjung-terpilih-part-1.html

Lain kali, kalau ya pun nak serang aku dalam ruangan komen, pakailah identiti sendiri! Jangan jadi bacul. Hahahahaha

Anonymous said...

Mengundi MIC atau MCA bermakna mengundi Umno. Jadi, tak perlu risau tentang keselamatan agama Islam. MIC dan MCA hanyalah Pak Turut kepada Umno.

Mengundi PAS bermakna mengundi DAP dan PKR. PAS hanyalah Pak Turut kepada DAP dan PKR. PAS lebih pentingkan prinsip PR yang sekular dari prinsip Islam itu sendiri.
Bukti: Isu arak di Selangor. Isu penutupan aurat untuk pakaian sekolah perempuan. Isu judi. Isu hiburan.

Anonymous said...

Pada saya yang paling pengecut ialah Geng Perpaduang dalam PAS itu sendiri - mereka sentiasa berlakun dihadapan orang ramai, berpura pura, berperangai hipokrit dan nampak sentiasa tertekan oleh nafu haloba mereka yang mengidam sangat kedudukan, pangkat, project, kemewahan, dan segala yang dinampakkan endah olih syaitan syaitan dari kalangan manusia. Mereka sanggup menipu, menggunakan kedudukan dalam parti untuk bertindak zalim dan terus melenting jika dipersoalkan. Sudah meresap dalam jiwa mereka perangai ala-UMNO dan ala-Firaun. Kupiah putih atau serban atas kepala tidak lagi membawa apa apa erti.
Yang anehnya pemimpin pemimpin yang bukan terkenal sebagai "ulama"lah yang sekarang ini nampak sebagai gulungan yang benar benar memperjuangkan PAS secara ikhlas.
Saya tidak lagi mempercayakan "Pimpinan Ulama" dalam PAS. Geng Perpaduang telah membuktikan karutnya konsep ini.

Anonymous said...

Ali Zaidan tu typical haramjadah pariah pookimak UMNO laknatuallah..pukimak ni pulak pakai gamabar Tesla,nak tunjuk dia tu inventor..ya,inventoer of spins,lies...

Tulang Besi said...

Ali Zaidan said...
Kah kah kah...perasannya kau ni. Aku dah jawab lama dah hujah kau dalam blog. Tunggu sajalah KS approve. Kau ni pengecut, komen2 lama aku semua tak nak approve.

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/04/respon-pengunjung-terpilih-part-1.html

Lain kali, kalau ya pun nak serang aku dalam ruangan komen, pakailah identiti sendiri! Jangan jadi bacul. Hahahahaha
.

Ali Zaidan pengecut tak berani nak jawab hujah saya dalam blog Malaysiawaves. Sudahlah bachul sebab tak berani dedah siapa diri sendiri, nak jawab dalam blog ni pun dia tak berani.

Inilah contoh penyokong kepimpinan ulama dalam PAS. Salah satu sifat adalah pengecut dan bachul.
Tak heranlah pemimpin2 dia sanggup jumpa UMNO dalam gelap sebab tak berani nak bawa agenda dia kepada umum.

Atas pengecut, bawah pun 10x ganda pengecut. Macam si Ali Zaidan ni la contoh paling baik penyokong ulama.

Ali Zaidan said...

Chait, komen aku pun baru nak approve. Tu pun agaknya sebab Perisik Rakyat dah wujud komen ini.

Lagi mau cakap banyak.

Jawab sajalah.

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/04/respon-pengunjung-terpilih-part-1.html

Anonymous said...

wakakakakak carlsberg di lahad datu sabah adalah HALAL kepada muslim !!!! ADA logo HALAL lagi tu dari MUIS !!! hebat 1 Malaysia !!!

SELAMAT DATANG KE KARNIVAL LAHAD DATU!

HALAL....Mungkinkah Arak 'Halal' di Lahad Datu? Jika tidak, kenapa Majlis Daerah 'menghalalkan' papantanda ini didirikan di Bandar Aulia? Tiba masanya pegawai Islam di MDLD berfikir tentang syubahat, dosa dan pahala!

http://www.sabahkini.net/v1/

sini gambar HALAl QARAK!!

http://www.sabahkini.net/v1/images/stories/-000000000010000000001111101111m.jpg

Anonymous said...

Assalamualikum TB

Saya nak mintak tolong skikit, boleh tak?

mintak tolong utk lakukan GENCATAN SENJATA antara PR. Kita lawan dulu UBNAPCO dulu dalam PRK terdekat ni.

Pastu nak bergasak sesama sendiri...lantak lah.

Saya pengikut PerisikRakyat dan tulisan TB daily basis. Jangan hilangkan hormat saya kepada PerisiRakyat dan terutamanya TB.

Berhenti bergasak sesama sendiri. SImpan dulu. Kita LAWAN DULU UBNAPCO.


TOlongggggggggggggg.......... lahhh....

john labu said...

Ali Zaidan dan blogger geng perpaduang memang pengecut, malah ketogori takde teloq..

Ali zaidan ni macam orang malu nak ngaku terkentut, walaupun dah berkali2, sampai basah terkincit pun haram nak ngaku.. dia lebih asyik tuduh orang lain dari pegi berak!!

selalu bantai entry orang.. tapi bila orang jawab hujah, dia tak berani jawab dgn quote hujah lawan atau paste hujah lama sendiri, paling2 dia cakap:

i. aku dah jawab dah.. tapi korang tak approve
2. lari keluar gelanggang, ajak orang pegi blog bangang dia
3. atau, dia bantai peribadi orang yg takde kena mengena dgn tppik perbincangan, dan
4. paling malang dia tak berani pun quote atau paste hujah bos perpaduang yg dibantai atau dibantah orang.

tak taulah apa malangnya pas dapat bos dan pengikut ulama melayu bacul macam ni.. chicken suma!!

Anonymous said...

//mintak tolong utk lakukan GENCATAN SENJATA antara PR. Kita lawan dulu UBNAPCO dulu dalam PRK terdekat ni.//

yes sy setuju..pariah dog mcm ali setan ooops sorry ali zaidan r mere toilet papers..kita tak nak lihat operasi false flags spt yg berlaku di mumbai,new york berulang di Malaysia..Amerika dah bankrup f*kup..kemungkinan besoq hyperiflasi/depression akan mengancam Amerika dan Eropah,dan jugak Malaysia yg syok sangat cetak duit..terdapat banyak ahli politik separuh gila macam nachibaum,termasuk negara fasis Isreal dan pd masa ni kegilaan isreal dah memuncak..Amerika dan Isreal dah desprado..Amerika dgn bebanan ootang USD19 trillion!! dan isreal dgn depa punya psycho doomsday paranoia.. military strikes cannot be ruled out..dan jgn lupa malaysia ada minyak,barangan komoditi yg sgt2 diperlukan oleh dunia..jadi sudah tiba masanya utk sepak terajang puak puak PENGKHIANAT habis habisan!!

Tulang Besi said...

Baiklah, saya nak minta maaf pada pembaca.

Saya akan mengadakan gencatan senjata bermula hari ini sampai hari mengundi nanti.

Terima kasih

Grand Marquis said...

Mereka mengesahkan bahawa agenda Perpaduang disokong oleh golongan ulama dalam PAS. Adakah ini benar? Nauzubillah.

Ikut TB, apa yang disokong ulama, nauzubillah. Masalahnya kalau tak ikut ulama, nak ikut tb ke? korang sendiri pikirkan lah. dalam bab agama korang nak ikut tb ke ulama macam haji hadi.

vengai said...

Bro,
Tulang Besi, im not a muslim but a strong Pakatan PAS suppoter.Can you please comment on the attitude of UMNOAPCO attitude of double face when comes to Islam. What is the reaction of "Orang-orang Kerajaan Perpaduang"about Jibby c4 sold the dinity and soul of my True Islam brothers and sisters of this country to US with the help of APCO Zionist MOZAAD agents.How can they stop the Gas Pipeline to IRAN a True Islamic Nation as we know.
They are accusing PAS as DAP tools but at the back door they stabbing their own muslim brithers and sisters in IRAN. True Bastard Najis Regime.

Your opinion about this please Saudara TB.
Thank you

Anonymous said...

Nampaknya Tb dah lemas dgn serangan geng Perpaduang..mungkin hidung dah berdarah kot.

Hujah lwn hujah la bro,,jgn nak tahu identiti,,ko dulu pun batu-api2 yg dedahkan, kalau tak aku tak kenal ko yg pengecutni,,Jom turun hulu selangor,,jgn bt buncit perut dpn PC je..

Ali Zaidan,teruskan pertahan ulama,,jgn pertahankan puak barbican ni.

sam raspiut said...

Anonymous Anonymous said...

Nampaknya Tb dah lemas dgn serangan geng Perpaduang..mungkin hidung dah berdarah kot.

Hujah lwn hujah la bro,,jgn nak tahu identiti,,ko dulu pun batu-api2 yg dedahkan, kalau tak aku tak kenal ko yg pengecutni,,Jom turun hulu selangor,,jgn bt buncit perut dpn PC je..

Ali Zaidan,teruskan pertahan ulama,,jgn pertahankan puak barbican ni.


elok le 2 ekor ni... manenye hujjah? dua2 takde hujah.. same sume pengikut ulama melayu ni.. sume jenis spesis keldai bawak kitab, tapi 22 takde teluq kahkahkahkah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.