Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, April 5, 2010

Perdebatan TULANG BESI Dgn Aktivis PERKASA

NOTA EDITOR: Berikut adalah satu perbahasan antara seorang aktivis PERKASA bersama Tulang Besi. Selamat membaca.

9:28amAktivis PERKASA
saya pun baru baik drpd demam bro..
masa perlancaran Perkasa tmph haritu saya deman sebenarnya
tapi atas dasar tanggungjawab redah jugak lar
mcmana perkembangan PAS skang

9:29amTULANG BESI
tak tau
apa yang saudara dengar?

9:30amAktivis PERKASA
setakat ni saya byk fokus agenda saya yg say bagitau sedara
iaitu penyatuan org2 melayu islam tanpa mengira parti politik

9:31amTULANG BESI
semoga berjaya la
UMNO kat Singapura pun bergaduh sesama sendiri
http://www.facebook.com/profile.php?v=app_2347471856&ref=profile&id=1604406281#!/note.php?note_id=382764496876

9:31amAktivis PERKASA
mcm2 cacian, tohmahan, hinaan dan kutukan saya terima drpd kedua2 belah pihak baik kerajaan dan pembangkang..tapi bagi saya itu asam garam dlm perjuangan..kadang2 ada gak smpi rasa sedih dan penat bro

9:32amTULANG BESI
sebab perjuangan penyatuan melayu ni tidak praktikal
sebab melayu sudah pun bersatu di bawah Sultan
Melayu tidak pernah berpecah, cuma berbeza pendapat
hairan, UMNO di singapura tu dah lah lemah, tak nak bantu orang Melayu
sebuk bergaduh sama sendiri

9:35amAktivis PERKASA
saya disini nak nyatakan atas dasar saya lihat pepecahan sesama sendiri terutama antara parti politik disebabkan itu saya berada didalam PERKASA dimana byk ahlinya terdiri drpd umno, pas, pkr dan melayu yg tiada parti politik
permainan politik yg terlalu lama ni membuat saya lihat sesuatu harus dilaukan

9:36amTULANG BESI
bang, itu bukan perpecahan, itu PERSAINGAN


9:36amAktivis PERKASA
bukan ramai org umno yg boleh terima duduk semeja dgn pas dan PKR

9:36amTULANG BESI
Buat apa nak bersatu dengan puak2 korup macam UMNO
demi persatuan, taik dan mentega kita gaulkan
logik tak?

9:36amAktivis PERKASA
saya bole terima mana2 pihak yg mempunyai arah tuju yg sama

9:36amTULANG BESI
Perjuangan PERKASA adalah perjuangan menggaulkan taik dengan mentega

9:37amAktivis PERKASA
bro, jika dikatakan persaingan takkan lar sehingga bole melibatkan pergaduhan, kutuk mengutuk dan sebagainya

9:37amTULANG BESI
Persaingan untuk kebaikan
bukan menggaulkan tahi dgn mentega

9:37amAktivis PERKASA
bagi saya biar lah apa jua yg sedara nak katan ttg taik dan mentega..

9:38amTULANG BESI
nak kata apa lagi, itulah hakikat perjuangan saudara
perjuangan menggaulkan tahi dgn mentega

9:38amAktivis PERKASA
lebih baik dpt buat kita bersatu dahulu supaya kaum2 lain dan agam lain menghormati kita

9:38amTULANG BESI
hahahahaha nak bersatu dgn koruptor
dgn perompak
dgn penipu

9:39amAktivis PERKASA
kita lihat cina walau pun berbeza pahaman politik tetapi apa2 yg berkenan dgn bangsa dan hak mereka, mereka bersatu..

9:39amTULANG BESI
mana ada CIna sebuk untuk bersatu
mereka bersaing dan mereka dapat yang terbaik dalam masyarakat mereka untuk memimpin.

doktrin PERKASA ni akan MENGHANCURKAN orang Melayu seperti
mengaul taik dgn mentega

9:40amAktivis PERKASA
kini bagi saya walaupun melayu mempunyai pelbagai2 parti politik, tetapi harus ada satu mekanisma utk bersatu jika bersentuhan isu2 bangsa melayu dan islam

9:40amTULANG BESI
si luncai terjun dengan labu2nya
biarkan biarkan
dah ada dah semua tu

9:40amAktivis PERKASA
biarlah apa jua yg dikatakan tetapi demi allah niat saya ikhlas dlm penyatuan ini

9:41amTULANG BESI
skrg bukan untuk bersatu agenda
skrg kerja kita membuang para koruptor dan penipu dari kepimpinan melayu
i.e. Berahim Ali

9:41amAktivis PERKASA
sahabaat saya nak kena chow..nak ke melaka..nanti balik kita berdiskusi
Pak Brahim diri dia, dan saya diri saya
sahabat dua org yg berbeza
drpd segi pemikiran dan agenda
apa2 pun wasalam sahabat..

9:42amTULANG BESI
wsalam

9:42amAktivis PERKASA
jgn lupa mkn ubat,, banyakkan rehat..perjuangan kita masih jauh
wasaalam


19 comments:

Arif Omar said...

ANDA DAN PARTI ANDALAH TAIK NYA. ASYIK MEMAKI HAMUN ORANG AJE. KEDARAH BALAK DI KATAKAN DERMA. BUKAN TAIK KE. SUDAHLAH. CAKAP ISLAM AJE LEBIH. TAIK PENUH DIPUNGGONG. LIHAT AJE APA YANG KICKDEFALLA DEDAHKAN. JAWABLAH. BUKAN TAIK KE TU!

SiamangBukit said...

Kenapa nak buang Ibrahim Ali saje. Kena tak buang bapa kepada politik wang dan korupsi , ie Anwar Bin Ibrahim. Ibrahim punyer name ini banyak suay.

Tulang Besi said...

ANDA DAN PARTI ANDALAH TAIK NYA. ASYIK MEMAKI HAMUN ORANG AJE. KEDARAH BALAK DI KATAKAN DERMA. BUKAN TAIK KE. SUDAHLAH. CAKAP ISLAM AJE LEBIH. TAIK PENUH DIPUNGGONG. LIHAT AJE APA YANG KICKDEFALLA DEDAHKAN. JAWABLAH. BUKAN TAIK KE TU!

Aikk apa salahnya syarikat dapat balak derma pada Tadika Islam? Tadika Islam bukan stkt derma syarikat balak, tapi ZAKAT pun dia layak terima.
Tau tak?

Anonymous said...

"Aikk apa salahnya syarikat dapat balak derma pada Tadika Islam? Tadika Islam bukan stkt derma syarikat balak, tapi ZAKAT pun dia layak terima.
Tau tak?"-TB.

alahai...TB..
1.Lawak paling bodoh dalam dunia Tb oii!!
2.Kalau hang tenguk kes rasuah yang melibatkan pemimpin umno!hampir semua melibatkan perkara yang sama!derma!!
3.Perkara yang melibatkan fakta!agama!hang jangan buat main!
4.Dalam kes ni!derma dalam konteks pas atau umno!sama saja!IA ADAKLAH RASUAH!
5.Tempatnya di NERAKA!kalau nik aziz terlibat dalam "derma" tersebut!dia tetap keneraka!kalau najib juga terlibat juga dengan "derma",dia juga tetap keneraka!
6.Hang jangan dok bezakan!puak pas ambik!hang kata derma!puak umno!ambik!hang kata rasuah!!
7.Semua orang melayu dan islam lani dah mengaji agama TB!semua tau tentang hukum-hakam agama!hang jangan dok kelentong orang!!
8.Tok guru kampung dulu selalu berpesan:kalau puak yang ngaji tinggi agama!tapi melakukan dosa seperti rasuah!hukumnya berat!masuk neraka jahanam!berbanding puak yang jahil tentang agama!
9.Ish!ish!ish!ada lagi puak yang macam TB ni!!dok mohong sesama islam!!!tentang hukum agama pulak tu!!berat hukumnya TB oiii!!!

Anonymous said...

klasik!!taik campur mentega!!Mahathir tu siapa? F*kin malayali pariah dri Kerala...yalah,neanderthal "shit 3 kali" Al Koteki Brahim yg menikam belakang Tok Guru Nik Aziz boleh caya kah?Boleh cayakah org yg selalu menikam belakang?Allah merestuikah apa2 plan yg berlandaskan ketuanan/racisme?Gerenti tadak lah..gerenti hangpa akan menerima balasan!!gerenti si pariah pukimamak dri kerala yg suka manipulasi si bodoh dunggu macam Al Koteki Brahim Ali utk menyelamatkan dir dia dan utk menjadikan si bodoh botak Mukhriz jadi PM satu ari..mampuihlah hangpa!!

Anonymous said...

kah kah kah
demo bahas dgn geng perkosa!
kawe tak terbuka nafsu langsung,
geng perkosa ni geng sanglap duit kerajaan!
UMNO pun tak sanggup terima,
kah kah kah
konon, nak jadi penjuang bangsa melayu!
geng ini ingat org melayu semuanya tongkol kayu!
Dah berapa juta duit mereka dah kebas atas nama melayu!
daripada sertai geng perkosa ni, baik lagi masuk geng mat rempit!
geng ini adalah barua UMNO, terompah kayu parti salah gun a kuasa!
Kah kah kah
tak kenal dia punya ketua ke?
raja sanglap duit kerajaan!
tanya hanafi mamat ketua UMNO pasir mas!
Semua manusia dibumi ni dah tak terima katak puru ni!
tiba-tiba berlagak pula nak pejuang bangsa melayu!
nak bodek tu!
ada udang disebalik geretak sultan yahya!
Kah kah kah
kalau orang melayu nak binasa sehingga ke anak cucu, percayalah kepada geng perkosa ...... - Urat dawai-

Tulang Besi said...


1.Lawak paling bodoh dalam dunia Tb oii!!
2.Kalau hang tenguk kes rasuah yang melibatkan pemimpin umno!hampir semua melibatkan perkara yang sama!derma!!


Derma??? Masuk akaun pribadi tu kau kira derma la?

Duit tu masuk akaun PASTI. Akaun PaSTI tu akaun pribadi ke?

Anonymous said...

alahai...TB..
1.Tak yah la belit!!
2.Hurai sat definasi rasuah!!

LibangLibu said...

"taik & mentega, nak gaul",

KELAASSSSS!!!

Semoga pjg umur murah rezeki MsianWave!

Demam dah ok kot? Ala..demam kus-kus, dpt nasi kukus ok balik.

Anonymous said...

Lupakanlah nk mintak TB hurai apa tu rasuah, die ni jenis blogger yg bodoh sombong. cara die jwb pun nampak sgt tak guna akal. Tak layak jd ahli PAS die ni..buat malu PAS je

Anonymous said...

Tak nampak pun yang menarik dalm perdebatn ini..itu pun kalau boleh dikatakan debat..memang sah Tulang Besi tiada ilmu politik..tidak ilmiah..lebih kepada kedai kopi bergerak..macam tok guru kata...spesis macam TB banyak kat kampung2 ni..apa nak heran snagt..kalau banyak bohongnya...

Tulang Besi said...

nonymous said...

Tak nampak pun yang menarik dalm perdebatn ini..itu pun kalau boleh dikatakan debat..memang sah Tulang Besi tiada ilmu politik..tidak ilmiah..lebih kepada kedai kopi bergerak..macam tok guru kata...spesis macam TB banyak kat kampung2 ni..apa nak heran snagt..kalau banyak bohongnya...
.

Iye ke? Kat mana bohongnya?

Nampak sangat kao yang pembohong

Anonymous said...

i hope aktivisperkasa will understand these...
i)none of us are against malays; all of us are against umno. umno wajib dikuburkan.

ii) one's love for his/her own race is good. it's commendable. noble even. but on whom do we put our faith? a corrupt political party like umno? a so-called ngo like perkasa which is obviously trying so hard to continue the "pembodohan" of the malays?

iii) chinese in malaysia do not unite with any corrupt political leader. mca is NOT chinese. mca is a political party who MEMPERKUDAKAN malaysian chinese for their own leaders' contracts and corrupt practices. ptui!! ling liong sik, chua soi lek dll...semua bukan pemimpin cina. mereka hanya pemimpin yang berbangsa cina. they dont speak for the chinese. the chinese wants clean leaders. yes, like tok guru nik aziz.
iv)unite the malays. unite the chinese. unite the indians. and ibans, kadazans, dusuns etc... SEMUA BERGANDING BAHU KUBURKAN PARTI POLITIK YANG CUKUP KORUP YAKNI UMNO.

4RAKYAT

Tinta Hitam said...

TB

Sebenonya puak puak UMNO tak reti nak bezakan antara derma dan duit masyuk.Pada mereka derma tu dan duit masuk tu sama sama halal dan berkat.Duit derma pulak boleh masuk poket sendiri atau bagi kat yang berhak

yunus said...

Saya dah letih baca banyak komen2 org melayu ari ni. Langsung hampeh dan tidak menunjukkan taraf ilmu dan pengetahuan setanding teknologi ari ni.Nasihat saya banyakkan membaca dari semua sumber,bukan dari utusan saja,buat perbandingan,kalau mampu lawatilah negara luar.Barulah kita boleh berhujah dgn lebih rasional lagi.Kalau tidak sampai kiamat pun kita akan diperbodohkan oleh org yg sedia bodoh seperti PERKASA,UMNO,BN dll.Jangan harap kita org melayu dapat mencapai status yg kita harapkan dgn menidakkan hak org,menanam bibit kebencian org lain dsbnya.Hentikan menyalah bangsa lain atas kegagalan kita. Cukuplah kita diperbodohkan selama 52 tahun. Bangkitlah untuk berusaha dan bekerja dgn bijaksana demi anak cucu kita.Wasaalam

Anonymous said...

thank u yunus 4.23.

u can be my leader anytime.

4RAKYAT

Anonymous said...

Hei yunus, sebenar kau tu yang telah diperbodohkan,kalau betul you terbuka biarkanlah Perkasa dan perjuangkan melayu,apa you susah,berapa dia ambil duit yau,atapun you ni cina, kalau you rasa nak perjuangkan apapun perjuangkankanlah jangan kutuk kerja orang lain pula.

Anonymous said...

Begitulah BODOHnya orang melayu ni yang suka bercakaran sesama sendiri.Orang cina ketawa sampai tergolek2 dan berkata " Melayu sama islam sudah gado maaaaa" " Kita tambah wang hooooo"

Anonymous said...

TB,

Pandangan saya, Cina bersatu dari segi agendanya. Biar MCA atau DAP keduanya bersaing mencapai agenda yang sama.Mereka beruntung jika tercapainya agenda tersebut tapi orang Melayu Islam lah yang rugi. Bersatu tu tak semestinya satu parti. Tapi yang pastinya mesti satu matlamat.

Negara kita perlukan identiti. Memang BN tidak mencorakkan kepada identiti Islam. tapi PR pun nampaknya jauh lagi.Semua boleh salahkan UNNO/BN yang memang bersalah tapi takkan terus menerus salahkan mereka sampai kita tidak mengambil tanggung jawab membetulkannya.

Pikir2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.