Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, May 20, 2010

1987: Mahathir Adalah Bala Allah Ke Atas Rakyat Malaysia

Benar sekali. Saya masa tu berada dalam dalam Tingkatan 3 dan tidak memahami apa yang berlaku secara jelas. Tapi, Alhamdulillah, saya sekarang sudah nampak. Kalau Ku Li yang menang pemilihan UMNO 1987, kehidupan rakyat Malaysia sekarang jauh lebih makmur dan terjamin.

Tapi, mungkin kerana Allah SWT murka dengan rakyat Malaysia kerana tidak tunduk kepada perintah Allah, maka Allah SWT takdirkan seorang pemimpin yang zalim seperti Mahafiraun memimpin Malaysia. Teringat saya satu hadeeth yang diriwayatkan oleh Ibu Majah and Imam Ahmad.

Rasulullah Saw bersabda:

“Bagaimana kalian apabila terjadi lima perkara, dan aku berlindung kepada Allah mudah-mudahan lima perkara itu tidak terjadi pada kamu atau kamu tidak menjumpainya, yaitu,

Tidaklah perbuatan zina itu tampak pada suatu kaum, dikerjakan secara terang-terangan, melainkan tampak dalam mereka penyakit ta’un dan kelaparan yang tidak pernah dijumpai oleh nenek moyang dahulu.
Dan tidaklah kaum itu menahan zakat, melainkan mereka ditahan oleh Allah turunnya hujan dari langit, andai kata tidak ada binatang ternak tentu mereka tidak akan dihujani.

Dan tidaklah kaum itu mengurangi takaran dan timbangan, melainkan mereka disiksa oleh Allah dengan kesengsaraan bertahun-tahun dan sulitnya kebutuhan hidup dan nyelewengnya penguasa.

Dan tidaklah pemimpin-pemimpin mereka itu menghukumi dengan selain kitab yang diturunkan oleh Allah, melainkan mereka akan dikuasai oleh musuh yang merampas sebagian kekuasaan mereka.

Dan tidaklah mereka itu menyia-nyiakan kitab Allah dan sunnah Nabi-Nya, melainkan Allah menjadikan bahaya di antara mereka sendiri.” (HR. Ahmad dan Ibnu Majah)


Mungkin juga pada tahun 1987 rakyat Malaysia banyak melakukan dosa menipu dalam urusan perniagaan dan bisnes. Maka, Allah SWT menurunkan bala kepada kita dengan memenangkan Mahafiraun dan beliau kekal sebagai Perdana Menteri kita.


ANTARA KU LI dan MAHAFIRAUN

Senang sahaja. Ku Li faham dan mahir dalam mentadbir ekonomi. Mahafiraun mentadbir ekonomi negara macam mentadbir restoran mamak - kacau bilau dan huru hara.
Semua projek yang Ku Li jana berjaya dan hidup sampai sekarang. Misal paling besar adalah Petronas yang diasaskan sewaktu Ku Li Menteri Kewangan di bawah Tun Hussein Onn.

Juga, Fleet Group yang menjadi syarikat pemegang amanah untuk UMNO berada dalam keuntungan yang besar sewaktu Ku Li melepaskkannya pada Daim Zainuddin.
Dan banyak lagi contoh-contoh kecil kejayaan Ku Li sebagai Menteri Kewangan.
Gandingan Mahazalim-Daim pula telah berjaya mengharu birukan ekonomi Malaysia. SEMUA PROGRAM DAN PROJEK MAHAFIRAUN-DAIM gagal. Semua idea Mahazalim gagal.

Sebabnya, nafsu besar tapi kemampuan takda. Itulah dia bangsa Mahafiraun. Gah sana gah sini, dalam hapah pun takdak.

Patutlah Musa Hitam letak jawatan. Musa Hitam tu 100x lebih bijak dalam ekonomi berbanding Mahafiraun. Dia dah nampak dah negara akan jadi macam kapal karam bawah dua ekor jeghaung ni. Musa Hitam bukan macam Mahazalim, tak berani jumpa Pelajar Universiti, berdebat secara terbuka. Mahazalim pegi taja Akta Universiti sebab takut pelajar2 Universiti jatuhkan dia.

LAGI CERITA KEBODOHAN MAHAFIRAUN

Bayangkan, kos “bail-out” projek2 penswastaan Mahafiruan sahaja berjumlah RM80 billion. Pada waktu yang sama, semua biasiswa di bawah DEB dihapuskan. Padahal, pemberian RM80 billion ni bukan satu bentuk “biasiswa” ke?

Rakyat marhean dipaksa ambik pinjaman pelajaran bawah SPN, manakala kroni pula diselamatkan apabila mereka rugi meniaga. Bayangkan betapa harunya ekonomi negara bawah Mahafiraun-Daim-UMNO?

Masa kroni-kroni ni untung, siapa yang merasa keuntungan mereka? Jawapnya tiada siapa. Bila rugi, kita pula terpaksa tanggung biawak2 hidup ni.

Antara contoh kebodohan Mahazalim adalah bail-out LRT. Kenapa kena belanja sampai RM11-12 billion? Kan lebih baik suruh bank isytihar pemegang konsesi tu bankrap dan beli asset dan projek itu kembali dengan harga tak sampai RM1 billion? Lagi RM10-111 billion tu boleh guna buat stesen dan jalur LRT yang baru.

Tapi Mahazalim mahu menyelamatkan kroni serta kepentingan UEM/Renong/Daim dari bankrap. Maka, rakyat Malaysia terpaksalah masuk university dengan pinjaman pelajaran manakala kroni boleh hidup senang lenang dengan duit RM11-12 billion.

Sepatutnya barua2 seperti Daim Zainuddin ni dah lama masuk penjara sebab tak bayar hutang. Kroni2 beliau seperti Wan Azmi Wan Hamzah, Halim Saad, Tajuddin Ramli, Tajuddin Othman dsbnya sepatutnya dah duduk di Penjara KAjang ataupun Sungai Buloh sebab menjahanamkan ekonomi negara.

KESANNYA SEKARANG

Terpaksalah rakyat Malaysia bayar itu dan ini. Gaji tak naik, harga barang sentiasa naik. Tol sentiasa naik. Traffic jam makin teruk sebab takda duit nak tambah stesen serta track LRT. Duit semua Mahazalim dah guna untuk tolong kroni2 dia yang rugi meniaga sebab masing2 bodoh tak tahu meniaga tapi diberi peluang sebab masing2 kaki kipas dan kroni.

Bawah Pak Lah pun sama. Bebudak Tingkat 4 meneruskan legasi Mahazalim. Keuntungan dari duit minyak berjumlah lebih RM250 billion kita pun tak tau pegi mana. Semua dah masuk poket bebudak tingkat 4. Mereka rasa mereka pegi Oxford/Cambridge mereka pandai. Tak sedar mereka dipergunakan oleh orang.

Haram jadah Mahafiraun dgn Daim ni tak kesah kalau rakyat Malaysia hidup tertekan sebab semua tu bukan duit dia. Segala keuntungan dia dah buat dan sekarang mereka hidup senang lenang.

Tinggalah kita rakyat Malaysia hidup dalam keadaan bangsat dan tertekan membayar kembali hutang-hutang yang dibuat Mahazalim dan Daim yang mahu menyelamatkan kroni2 mereka.

Sekali lagi saya sebut, pada 1987 Allah SWT mahu menurunkan bala pada rakyat Malaysia dengan memenangkan Mahathir ke atas Ku Li.

Tapi, jangan lupa, Mahathir takkan menang kalau Sanusi Junid tidak bantu beliau menipu dalam pemilihan itu.

Kita rakyat Malaysia lah bodoh dan bahlul sebab pegi sokong Mahazalim dan UMNO. Selamanya kita hidup menanggung hutang yang banyak sampailah ke lubang kubur nanti.

Tulang Besi

15 comments:

Anonymous said...

10thumps up @ Bro tt..ini barua malayali punya pasai,malaysia jahanam..yg anehnya,Raja Petra pun syok sama si malayali pariah ni..kunoonya si chootia malayali ni membawa banyak kejayaan..kahkahkahkah..

Grand Marquis said...

Kalau Ku Li yang menang pemilihan UMNO 1987, kehidupan rakyat Malaysia sekarang jauh lebih makmur dan terjamin.

Tapi, mungkin kerana Allah SWT murka dengan rakyat Malaysia kerana tidak tunduk kepada perintah Allah, maka Allah SWT takdirkan seorang pemimpin yang zalim seperti Mahafiraun memimpin Malaysia.


TB, hang ni tulis macam orang yang tak beriman dengan qadar dan qada. Hang sekarang dah pandai main hadith dan atsar, jadi hang cuba cari hadith tentang orang yang suka kata "kalau gini, kalau gitu..."

IbnAbdHalim said...

Aku dah kata banyak kali dah dan aku nak ulang lagi. Kalau syariat benarkan kencing atas kubur, aku akan lakukannya atas kubur dia. Inilah tandanya aku sangat marah kerana apa yang berlaku pada negara hari ini adalah berpunca dari dia.

UMNOAPCO said...

Nasik dah jadi Bubur !!! Kerana LEMBU2 UMNOAPCO yang buta perut habih jahanam generasi dok datang nie. MAMAK MAHARAJALELA .. hu hu!!

Rata2 MELAYU aje jadi BURUH KASAR.
Tokey CINA ... kah kah kah kah !!!
Kerja penat2 pi makan kat restoran
MAMAK .. MELAYU PAPA KEDANA !!!

Dah MAMAK pegang Dewan Perniagaan
MELAYU .. MELAYU kuli MAMAK..MIC
dapat jadi Ahli Parlimen dan yang
tak tanding dan merajuk boleh jadi
SENATOR .. MELAYU DIKUDA .. hu hu

Buka kotak .. aik !!! ada SENATOR.
Melayu yang berjuang siang malam
jadi PENCACAI aje. Kesiaaaannnn !!

Dah dilondeh atai bawah .. masih
pi berendam dalam tong taik juga.
Dalam Negara kita ada homosepian
bernama MELAYU yang asyik tergadai MARUAH BANGSA DAN NEGARA.

MELAYU ini ialah MELAYU UMNOAPCO
YAHUDI LAHANAT !!! 53 tahun dah lalu masih bertakuk ZAMAN PURBA.

Yang sempat merembat ialah MAMAK.
CINA dan INDIA ... kah kah kah !!!

Anonymous said...

Apalah dosa Malaysia dapat Mahafiraun sebagai PM utk 22 tahun. Si Mamak Mahafiraun memang pandai tipu Melayu dengan jadi Melayu jelmaan. Tapi lagi menyedihkan Melayu sendiri percaya 100% Melayu celup itu. Bangunlah dan Bangkitlah Melayu jati semua tolak semua melayu-melayu celup itu. Jangan bagi Melayu celup menjadi ketua anda tapi sekadar kuli anda boleh lah.

Tulang Besi said...

GM tak ori,

Aku ingatkan kau sesat takat Islam Khawarij ala UMNO.

Tak sangka kao pun ambik sekali ideologi Qadariyyah.

Eloklah, UMNO + KHawarij + Qadariyyah.


Hahahahaha sama2 sesat.

Anonymous said...

//Kalau syariat benarkan kencing atas kubur, aku akan lakukannya atas kubur dia.//

i too wanna kecing plus berak on his kubur..hey..sy ada idea..kita bikin dia punya makam/kuber watevah satu tourist spot. with a sign board which reads "ANYONE WHO SHITS ON THIS PIECE OF SHIT WILL GET NOMBOT EKOR"!!YAY!!

Anonymous said...

TB, pi belajar bab nafsu amarah dalam-dalam.

Anonymous said...

Betul. Yang terok menerima bala negeri Kelantan. Pelik ya. Mesti ada mesej dari Holy Trinity agaknya. Kickdefella mesti tau.

Anonymous said...

Grand Marquis,

Kalau itu,kalau ini,kalau kalau.
Kalau ni adalah bunga2kekufuran dan syirik. Selalulah gunakan kalau. Cuna tuka guna 'if' pulak. Kalaulah
Chin Peng dan Rashid Maidin dapat tawan negara ini sudah tentu Malaysia lebih sejahtera dan aman damai agaknya. Kalaulah inggeris terus menjajah kita sudah tentu TB tulis dalam bahasa orang puteh.

Kalaulah TB takde.....

Anonymous said...

Eh..Mahatik closet homosexual lah..dia punya porsche cayenne warna PINK..LOL!!

fallen angel despot extraordinaire Mahataik's kebodohan punya pasai,bank negara hilang RM33 billion..if he uased his own money,,oklah..we wouldnt have bothered one..but,he bet long,wheres Soros bet short on british pounds..pukimamak thot forex currency trading like juai bili in any type of mamak punya pengurup wang..PAS should have declared fatwa on this basterd for this crime alone!!

Anonymous said...

Kesian poolti Grand Moron..running out of ammunition so soon..poolti is long on BN..kahkahkahkahkah

Grand Marquis said...

Itulah TB yang mengaku hasil tarbiah PAS. Dari dulu saya dah katakan, kalau betul TB ni hasil tarbiah PAS, PAS sepatutnya malu dengan ahli seperti beliau.

Perkara basic tentang agama pun nampaknya dia tak tau. Ada hati pula dia nak suruh orang ikut Islam versi beliau. Apakah jaminan segala ideologi yang dia cuba propaganda disini betul-betul ikut Quran dan Sunnah?

Itulah sebabnya dari dulu GM asyik menjawab dia. Bukan kerana GM ni orang UMNO atau apa. Semata-mata tak mau TB ni menyebarkan ideologi songsang nafsu politiknya.

Korang pergi bacak sendiri. Satu bacaan yang sangat baik

Berkalau-kalau Amalan Syaitan

TB tak malu ke beramal dengan amalan syaitan?

Kepada pembaca yang lain, apakah anda semua masih tak nampak hakikat TB ni? Apakah korang masih tak mau percaya yang TB ni lebih nafsu dari ilmu?

Alhamdulilah, ini mungkin kuasa Allah S.W.T. Kerana TB nak malukan orang, akhirnya TB sendiri di malukan.

Tulang Besi said...

Kahkahkah GM Tak ori pumya aliran, muhasabah tu pun kira amalan syaitan la?

Lain kali pegi ngaji la. Atsar dgn hadeeth tak tau beza

nokiae72 said...

tapi nampaknya amerika pun tiru model malaysia dgn 'membail-out' citibank, AIA dan beberapa bank besar yg lain... sebabnya mudah..chain reaction kalau dibiarkan muflis lagi teruk kepada ekonomi dan rakyat.. dalam kes malaysia ni.. camne nak membalas hujah ini? tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.