Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, May 8, 2010

Bila Agaknya Berahim PERKASA Nak Bakar Gambar Najib?

Bebaru ni beberapa juak Berahim dari PERKASA telah membakar gambar Zaid Ibrahim kerana mendakwa Zaid telah derhaka pada Sultan selangor. Mengikut affidavit Sultan Kelantan yang terbaru:

Dalam afidavit itu, Tengku Muhammad Fakhry berkata mereka diarahkan keluar daripada kenderaan tersebut. Katanya lagi, baginda sultan tidak bersetuju dengan arahan untuk dibawa ke HUSM.

Tengku Muhammad Fakhry juga menceritakan bagaimana kumpulan lelaki tersebut menolak bondanya keluar daripada lif di HUSM, serta turut dihalang lagi daripada memasuki bilik rawatan Tuanku Ismail Petra.


Jelas Baginda Sultan Kelantan diperlakukan seperti penjenayah dan sampah. BIla Agaknya Berahim PERKASA hendak membakar gambar Najib Tun Razak pula?

Ataupun Berahim PERKASA ni memang bangsa "Mengata Dulang Paku Serpih"?

Tulang Besi

Polis bertopeng lengkap bersenjata serbu Sultan Mei 7, 10 7:43pm

Tengku Muhammad Fakhry, putera ketiga Sultan Kelantan Sultan Ismail Petra Tengku Yahya Petra hari ini mendedahkan rentetan kejadian yang berlaku pada 4 Mei, menyebabkan baginda kini 'ditahan' di Hospital Universiti Sains Malaysia Kubang Kerian.

Beliau menceritakan perkara itu dalam afidavit sepanjang 14 halaman, yang dikemukakan untuk menyokong permohonan habeas corpus berhubung insiden berkenaan berhubung dakwaan penahanan baginda.

Antara 30 hingga 40 orang anggota polis tindakan khas didakwa telah menahan kenderaan baginda daripada meninggalkan Istana Mahkota dalam kejadian tersebut.

Baginda pada ketika itu dalam perjalanan untuk menaiki penerbangan ke Singapura tetapi dilencongkan oleh anggota polis berkenaan ke HUSM, dalam kejadian pada lewat petang Selasa itu.

Tengku Muhammad Fakhry yang juga Tengku Temenggong Kelantan juga mendedahkan anggota polis elit berkenaan mengacukan senjata separa automatik mereka ke arah pemandu kereta berkenaan dan juga bondanya, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid.

Dalam afidavit itu, Tengku Muhammad Fakhry berkata mereka diarahkan keluar daripada kenderaan tersebut. Katanya lagi, baginda sultan tidak bersetuju dengan arahan untuk dibawa ke HUSM.

Tengku Muhammad Fakhry juga menceritakan bagaimana kumpulan lelaki tersebut menolak bondanya keluar daripada lif di HUSM, serta turut dihalang lagi daripada memasuki bilik rawatan Tuanku Ismail Petra.

Keseluruhan afidavit ini boleh dibaca di pautan berikut.


17 comments:

pak leman said...

Patutlah Allah tak jadikan pakatan pembangkang sebagai pemerintah M'sia. Mereka dipenuhi dgn sifat2 jahat, dendam dan hasad dengki. Agaknya hati org seperti penulis blog ini hitam lagi busuk dan sewajarnyalah Allah tak makbulkan doanya.

Adalah amat mudah bagi kita utk memahami, bahawa setiap sesuatu perkara itu digerakkan oleh Allah swt. Hatta hati manusia itu pun digerakan oleh Allah. Maka atas setiap perkara kejadian oleh Allah itu pasti beserta dgn hikmahnya. Sebagai insan apa yg perlu ialah fiikirkan kebesaranNya. Itu pun jika kita mengaku sebagai org Islam dan yg mahu mengkaji tentang setiap hikmahNya.

Anonymous said...

alahai..
1.Tak yah spin cerita la!hang pi kekelantan!cari fakta yang sebenar!!
2.hang ni!tak serik-serik!selalu bawak berita yang berbentuk persepsi dan fitnah!!
3.Tengku fakry pro sapa!Raja muda pro sapa!arahan sapa sultan kelantan ditahan diHUSM!!
4.Akai takdak hang ni!!hang politikkan semua cerita!!kalau betui tak pa la!!ni semua!segala cerita hang banyak yang berbentuk persepsi dan fitnah!!
5.Perangai teruk sebab dapat duit "derma" dari hussam kot!!masuk neraka oii!kalau makan duit "derma" seperti mana tanggapan hang!tanggapan orang lain!Duit RASUAH!!!!!

Anonymous said...

Pak leman...

Seolah-olah pak leman tahu apa saja tindakan Allah dalam dunia ini... hebat juga pak leman ni yea..!

Allah itu siapa..? Dan berpihak pada siapa pula...?

Kalau Allah tak jadikan pakatan pembangkang sebagai pemerintah M'sia. Mereka dipenuhi dgn sifat2 jahat, dendam dan hasad dengki. Agaknya pakatan pemerintah itu bersifat baik.. tidak rasuah, tidak mencuri, tidak zalim, tidak membunuh, tidak menjual harta rakyat kepada bangsa asing....?

pak leman beragama islam ke dan asal dari mana..? Rakyat Israel itu berbangsa apa... APCO itu apa...? Siapa yang panggil APCO datang ke Malaysia..?

Kenapa pemimpin UMNO semuanya bangang dan pengecut sehingga perlukan APCO untuk menguruskan Malaysia..? Itu ke nak tunjukkan bahawa UMNO hebat..?

pak lemen.... sokong APCO..?

Kalau pak leman sokong APCO memang sah lah pak leman manusia celaka lagi haramjadah kerana bersubahat dengan umat yang dilaknati Allah....

Anonymous said...

to pakleman yang dungu,

suka ati ko lah pak leman, buka lah fikiran ko yg sempit dah mata hati yg buta itu.

Patutlah Allah tak jadikan UMNO APCO memeritah kelantan. Kalau tak habis yahudi buat penempatan baru di sana.

regards,
anti-retro pak leman dungu

Anonymous said...

apa punya bangang tulangbesi otak berkarat ni. rasional kepala lutut lu la, nak spin cerita karut macam ni. tok guru lu la yang buat semua tu pada sultan kelantan. ajar anak derhaka pada mak bapak...

UMNOAPCO said...

Agong depa Najib dan First Lady depa Rosmah. Mana ada Sultan dan Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda?

Razak Baginda ada laaa ..Kah Kah Kah

Semua nie gimik nak selamatkan PARTI KEPARAT UMNOAPCO YAHUDI LAHANAT.

Zionis2 ini sedang menjaja nama kerabat diraja demi survival politik Yahudi depa. Sudah laaa ... yang tahap dunggu macam hangpa yang ikut secara buta perut. Berlakon diluar menyesal didalam .. MUNAFIK !!!

Bila nak umum .. CUTI UMUM sempena Rosmah digelar FIRST LADY ???

Dah hadap Agong kaaa ??? Ha ha ha.

pak leman said...

to anon tolol, pak leman kata pembangkang tak dpt memerintah M'sia sebab Allah tak bagi. Takkan itu pun tak paham. Kalu Allah bagi dah tentu pakatan pembangkang dah lama dpt perintah M'sia. Sebab apa Allah tak bagi..? Yg itu pakatan pembangkang kena muhasabah diri lah...adakah hati tak ikhlas? Atau lebih perangai yahudi lagi dari org yahudi? Hanya Allah yg tau. Kesimpulannya, doa pakatan pembangkang tak dimakbulkan. Mungkin juga pakatan bersama Dap itu langsung tak dpt berkat dari Allah. Kena terimalah hakikat dan kena berubahlah jika nak memerintah M'sia. Jika hati masih juga busuk kemudian bercakap nak menunjukkan org lain saja yg tak betul, itu maknanya tidak percaya pada qada & qadar Allah. Makanya org tu tak beriman.

Tinta Hitam said...

Bewrhim nak bakar gambar Najib.Takda pasal la.PERKASA ni cuma UMNO alter ego.Satu fikrah dan satu kumpulan.

Kalau dia ikhlas memperjuangkan melayu dan Raja Raja Melayu dah lama dah dia cabut keris menyokong kerajaan Terengganu dan kelantan didalam tuntutan royalti minyak.Dah lama dah dia koyakkan gambar Rosmah Mansur yang tak sedarkan diri mengaku diri "First lady" Malaysia..

Anonymous said...

"Waaaa...itu melayu bodo sulah gado" "Kita cali banyak wang kasi dia olang lagi gado maaaa"

pang5bugis said...

oh katak ...... dua alam.... pegi mampus uhmmno

tamingsari said...

DAP pijak gambar wakil rakyat melayu tak pula sibuk hentam cina DAP. Harini MP Kapar YB S.Manikavasagam beri tempuh 72jam pada MB Khalid Ibrahim dalam soal rasuah pasir di Selangor. Amacam? MP parti PKR sendiri yg tuduh kerajaan PR di Selangor rasuah. Patutlah hasil pasir yg diramal sebanyak RM.140juta hanya RM4juta je yang masuk. Bersihnya kerajaan PR. Patutlah bisnes mungkar bertambah,lesen arak masih ada dan kedai jual nombor ekor makmur.

Sekangor for all.

Khun Pana aka johanssm said...

Perkasam tak akan bakar gambar istiri rosmah.
Yang di bakar ialah gambar Zaid.
Yang di jilat ialah gambar Najib.
Hidup Perkasam.

Kononnya perkasam pertahankan daulat daulat raja.
Kononnya perkasam pertahankan perlembagaan.
raja kelantan ditarik macham lembu
BikMama pulak nail sampai tahap First Lady.
Mengikut akta 32(2) perlembagaan ,chuma Permaisuri Agong sahaja yang di kenali sebagai The First Lady .
Kalau rosmah ingin pakai gelaran "lady" bolehlah guna pakai gelaran The Second Hand Lady of Malaysia.

berahim merlaung-laung pertahankan raja dan perlembagaan.Nampak senyap aje.
Katak dah termakan obat bisu ?

Anonymous said...

Bila nak bakar?Sy think Abraham Katakheim sedang mennunggu fart fumes frm Mahathir..macam filem dumb n dumber..Mahataik lepaih couple of das kentut,Abraham katakeim akan ambik gambar najib n light it up..

C++ said...

Bhai TulangBesi...

Ibrahim Ali Al-Kataki mana ader telor la bhai... kalu dier ader telor dah lama dah dier bakar gambar Najib...

Telor dier RM dah pegang

*** RM = Rosmah Mansor

Anonymous said...

There's this clown who calls himself Justice4OTK who is going around writing a lot of crap of anyone who opposes BN or that idiot Ong Tee Keat. Well after OTK got screwed by his own beloved MCA, this idiot Justice4OTK had now changed focus and started taking cheap shots at Pakatan Rakyat. He claims that MCA must not leave BN because if MCA leaves, it's place will be taken up by PAS and BN will become extremist. This fucker is just like the rest of the MCA fuckers. Always giving excuses to the fact that MCA is and always will be Umno's lapdog.

What this this bastard does is to take news reports or blog postings of other people and then add his two cents worth of crap to get his myopic point across. When asked why he did not blast his fellow MCA buddy Omar Goh Wei Liang who hero worships the Mamak Tandas Mahataik, he says he does not like to comment on other people's opinion.

When I gave my number and recorded my comment in his Blog for him to meet me face to face, this Pondan and Motherfucker Bo Lampa Tenglan not only did not publish my comment but also had no balls to call me up.

This Pondan Bo Lampa Justice4OTK dare not reveal his identity in his Blog but can call other people crude names.

I'm waiting for you Justice4OTK. If you are man enough call me and we can meet face to face. If you can't muster enough guts you can also call that faggot Omar Goh to come along.

KS Lim

Anonymous said...

pak leman..
kalau jentera BN bunuh altantuya itu bermakna Allah bagi kerr??
yang NAJIB lulus lesen JUDI tu... Allah bagi la tuu??
Alahai senangnya pak leman guna takdir Allah untuk menyokong Mungkar??
Pak leman ni mazhab mana niH??

Anonymous said...

“During my time, we emphasised that we need for the government to have a strong majority. We must get a two-thirds majority so can we govern the country without being hampered by the opposition too much.

“They can obstruct you but they will not have the power to frustrate you completely. If you want to do something like when we had to amend the constitution to free the people from the royal family or rather by a raving Sultan,” he said.
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/dr-m-malaysia-is-not-a-totalitarian-state/
PARIAH MAIRENDI MALAYALI CHUNNI DRI KERALA HINA SULTAN WOOI..RPK PUNYA GURU DAH MENGAMUK..LOL!!!..E2 SONGKOK BUSAT GENG GERENTI TAK KAN BUAT APA APA..MEREKA TERLAMPU BODOH,TERLAMPAU CHOOTIA..LOL!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.