Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, May 6, 2010

TranungKite Sarang Bloggers Pondan (Tarbiyyah Ulama Sebegini?)

Saya tak tau nak kata apa. Sesiapa yang pergi ke Tranungkite akan melihat banyak artikel yang disiarkan dari blog-blog yang tidak dikenali tuannya.

Misal yang saya boleh ambil adalah blogger seperti Batu Api dan Ali Zaidan. Kedua-dua blogger ini kerap disiarkan artikel mereka oleh Moderator Tranung Kite bernama Songkok Putih (yang juga tidak dikenali identiti nya).

Mereka-mereka ini kita boleh gelarkan sebagai blogger-blogger pondan. Mengapa? Kerana mereka takut hendak mendedahkan identiti mereka kepada umum.

Mengapa mereka jadi pondan sebegitu sekali? Kerana mereka takut untuk bertanggungjawab terhadap tulisan-tulisan mereka sekaligus memberikan mereka kebebasan menyebar fitnah dan penipuan kepada umum.

Songkok Putih, moderator Tranungkite, telah saya buktikan seorang penipu. Dahulu kata dia letak jawatan sebagai moderator Tranungkite. Rupa-rupanya dia bohong. Dan dia sendiri mengaku kepada saya bahawa dia berbohong. Dia tidak pernah letak jawatan, cuma berbohong kepada umum kononnya dia letak jawatan.

Agaknya, ini tarbiyyah ulama dalam PAS mengizinkan berbohong dan menipu.


Tranungkite kena ubah nama jadi Laman Web Lorong Haji Taib.


Orang berperangai munafik seperti inilah yang membela blogger-blogger Pondan seperti Batu Api dan Ali Zaidan. Blogger seperti Batu Api telah saya buktikan fitnah dan pembohongannya banyak kali. Tapi, masih diberi ruang oleh Songkok Putih dalam Tranungkite. Ini bererti Tranungkite tidak risau pasal hukum dan syariat Islam.

Penipuan dan fitnah mudah sahaja diterima dan disiarkan oleh Tranungkite.
Ia membuat kita menyoal adakah laman Tranungkite ini menjunjung Al Quran dan Hadeeth sebagai hukum tertinggi mereka?

Di samping itu, saya mendapat tahu dari rakan-rakan yang mendaftar diri sebagai ahli telah dibatalkan keahlian mereka. Ini kerana di dalam ruangan forum dan komen, mereka kerap memberi pendapat yang anti PERPADUANG dan PRO Pakatan Rakyat. Hasilnya, pendaftaran keahlian mereka tiba-tiba sahaja dibatalkan.

Ertinya, bukan sahaja mereka ini penipu tetapi mereka juga adalah pengecut. Agaknya sebab selalu sangat berkumpul di Jalan Raja Laut, blogger-blogger ini telah terjangkit dengan perangai-perangai pondan Lorong Haji Taib.

Terdapat juga beberapa blog baru yang menggunakan nama seperti Muhammad Al Fateh, Penembak Babi, Pemburu Syahid dan banyak lagi. Ini juga boleh dikategori sebagai blogger-blogger pondan.

Mereka tak berani bertanggungjawab atas apa yang mereka kata dan tuduh. Mereka cuma berani menabur fitnah dan pembohongan tanpa berani bertanggungjawab atas pembohongan mereka.

Sedihnya saya melihat kepimpinan ulama dalam PAS terpaksa bergantung harap kepada blogger-blogger Pondan seperti ini.

Sekian

Tulang Besi

8 comments:

Anonymous said...

kah...kah..kah...woii bhai..hang takut nak tibai kickdefella ke?oranglain jadi mangsa...kah..kah.tak lamalgi tembelang kamu akan pecah..blog ni dan perisik rakyat adalah penulis upahan exco kelantan..kah..kah.kah.matlamat hang nak jatuhkan kumpulan TGHA tak dizin oleh Allah.makin lama makin terselah kebenran TGHA.hang mungkin kecewa apabila exco tu tak jadi timbalan pas..kah..kah..dahlah taubatlah..

Anonymous said...

ko hebat sangat ka?? kalau hebat buang gambar laut tu dan ganti dengan muka kau. dan letak alamat rumah sekali.ok.

kalau esok tak ubah ko pun sama pondan.

tranungkita.

irsyad said...

pendapat saya, mereka tidak pondan kerana mungkin ianya strategi mereka. dan ianya hak mereka utk rahsiakan identiti mereka.

kita sebagai pembaca ni la yg patut berfikir sebelum menerima satu2 berita.

Blog spt Batu-api, ali-zaidan, penembak-babi etc. sy juga slalu ikut perkembangan dorg.

sy jugak tdk bersetuju dgn komen anonymous di atas, kata malaysiawaves ni adalah penulis upahan exco kelantan! skiranya tade bukti, n hanya dgr khabar angin, pls jgn tuduh melulu. bkn ke tu fitnah?

ap yg sy hrp, malaysiawaves perbaiki mutu penulisan krn sy melihat tulisan smcm sgt beremosi.

blog yg baik adalah blog yg menulis berdasarkan fakta, bkn nye dr persepsi n khabar angin.

just komen yg x seberapa dr seorg follower malaysiawaves (dr taun lps lg cuma ni 1st komen)

Anonymous said...

There is talk that there is going to be a massive Cabinet reshuffle soon. I welcome that. And I hope Najib will place the best men/women in the various ministries. We need to send the court jesters and jokers into retirement. This is for the good of the country.

THE CORRIDORS OF POWER

Raja Petra Kamarudin

Woah hoh hoh..UBN got pipil with best brain aah?Best bra got lah....KJ,Mukriz r all drag artists waaat..kahkahkahkah..

Richard Loh said...

umno favorite war cry, the ghost of May 13 is back presented by umno leader at the Penang State Assembly.

Poll: What Is Your Opinion Of Umno's Constant Threat Of Another May 13?"

john labu said...

kah...kah..kah... pondan?? pondan bacul munafiq pembidaah agama dayus dsbgnya?? semua tak betulll.. mereka cuma pengikut setia, terbaik produk Ularmak Tganu.. itu saja!
Apalagi yg bulih diharap dr KAUM ni?? yg mebaca kitab utk orang lain.. tetapi tidak utk diri sendiri!!
inilah MODEL2 PEJUANG GENG TGANU.. akhlak agama yg sesuai dgn SELERA NAFSU!!

sam raspiut said...

Blogger irsyad said...

pendapat saya, mereka tidak pondan kerana mungkin ianya strategi mereka. dan ianya hak mereka utk rahsiakan identiti mereka.

SETUJU mereka tak pondan!! malah fungsi 'barang' mereka mungkin lebih baik dr mana2 pondan!!
mereka tak pondan.. Cuma strategi mereka macam pondan!!
mereka tak pondan.. cuma penakut rahsiakan identiti macam pondan!! aww awww awwww.. nama i nasya, kalau siang u panggil i matt Ise taauuuu... aaa aaa awwwwww!
mereka tak pondan... cuma belagak sebijikk macam pondan. awwwwww!

kita sebagai pembaca ni la yg patut berfikir sebelum menerima satu2 berita.
Meeemannng.. kami baca kami fikir! jawabannya cuma satu: LU PONDAN! di ulangi POOOONDAN!
LU blogger cuma TANPA BERFIKIR tuliss TUDUHAN3.. kami pembaca pula BERFIKIR mereka PONDAN!!

Blog spt Batu-api, ali-zaidan, penembak-babi etc. sy juga slalu ikut perkembangan dorg.
saya juga IKUT.. Cuma tak tau disebalik nick samada mereka HANTU SYAITAN atau MANUSIA PONDAN.. No clue!!!
mungkin mereka cuma sekawan manusia babi atau sekawan orang Asli penduduk asal bukit Lanjan..
MEREKA bukan sahaja tidak layak digelar PEJUANG ISLAM.. bahkan juga tidak layak sebagai PEJUANG HINDU!!
mereka cuma layak sebagai pendusta2 dr Tganu..

Anonymous said...

Pria Malaya pun bacul... penakut... kuarkan la identiti pria malaya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.