Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, June 22, 2010

"Beli Wakil Rakyat": Senjata yang Bakal Makan Tuan (Inshaalah)

Berita terbaru adalah ura-ura Satim Diman telah menghilangkan diri dan mahu meletak jawatan sebagai ADUN Seri Serdang. Satu masa dahulu, ADUN2 pro Derih Jusoh mengugut untuk melompat dan sekaligus menjatuhkan Kerajaan UMNO di Terengganu.

Selepas itu ADUN Titi Tinggi buat kerenah. Lepas tu kita dengar ADUN2 UMNO di Perak pula mahu melompat. Lepas tu kita dengar lagi, ada ADUN UMNO di Kedah pula yang mahu melompat.

Bagi saya, motif wakil2 rakyat UMNO ini, tidak lain dan tidak bukan semata-mata mahu mencari "wang besar dan mudah".


ADUN2 dan MP2 UMNO ini lebih maklum berapa jumlah sebenar yang dibelanjakan Najib dan UMNO melalui agen2 mereka seperti Ezam Soros, Zul Nordin Al Kazzab, Zahrain Main Pasir dsbnya di dalam membeli pemimpin dan wakil-wakil rakyat PKR.

Mereka juga maklum, RM25 juta dibelanjakan untuk membeli si Hee, Timbalan Speaker Perak. Mereka juga maklum jumlah yang dibayar pada KAshvinder adalah dalam lingkungan RM20juta. Itu tak termasuk jumlah2 yang dibayar kepada katak2 yang lain, juga jumlahnya berjuta-juta.

Pada waktu yang sama, wakil2 rakyat UMNO dan pemimpin2 Bahagian dibiarkan kekeringan. Terutamanya di negeri2 yang diperintah Pakatan Rakyat, kebanyakan pemimpin-pemimpin UMNO terpaksa “berpekin-pekin” untuk menjalankan aktiviti kerana tiadanya sumber dana dari Kerajaan2 Negeri.

Yang menjadikan keadaan lebih rumit dan meruncing adalah apabila ADUN2 UMNO/BN terpaksa mendahulukan duit mereka untuk aktiviti2 parti dan DUN mereka.
Pada waktu yang sama, mereka melihat katak-kata PKR dan DAP diberikan wang berjuta-juta ringgit dengan sebegitu mudah. Dan mereka pula semakin miskin kerana terpaksa menanggung kos aktiviti parti mereka.

Maka, jalan yang paling mudah untuk meraih wang berjuta-juta adalah menggugut Najib dan UMNO untuk melompat parti. Apabila berlaku ugutan sebegini, maka Najib dan UMNO terpaksa mengeluarkan wang yang berkoyan-koyan demi menghalan mereka2 ini melompat ke partai lain.

Bayangkan, kalau semua wakil-wakil rakyat serta pemimpin2 Bahagian membuat ugutan seperti itu. Nescaya, dengan Vincent Tan sekali akan jatuh bangkrup. Judi Bola macamana besar pun, pasti bangkrap.

Mari lah kita berdoa supaya Allah SWT menghancurkan UMNO dengan menjadilkan senjata UMNO ini makan tuannya kembali. (Macam keris Tamingsari). Jangan lupa untuk terus berdoa, taktik UMNO ini akan digagalkan oleh Allah SWT dan mengakibatkan UMNO berpecah belah.

AMINNNN Ya Rabbal Alaminnn.

Tulang Besi

8 comments:

Anak Perelih said...

pembetulan fakta...

yang kekeringan di negeri pakatan menerintah bukannya ketua ketua bahagian UMNO.. tapi ADUN ADUN UMNO... ketua bahagian semua kekenyangan... sebab peruntukan pusat masuk ke ketua bahagian... bukan ADUN UMNO... sebab tu Syed Sobri di Kedah berura ura nak lompat hari tu....

Yuseri Yusoff said...

Salam TB,

Tak habis-habis TB ni bawak isu RM20juta, RM25juta, sampai sekarang bukti masih tidak dapat dikemukakan, kalau bawak masuk mana-mana mahkamah dalam dunia TB cerita orang tu dapat duit tapi bukti tadak, sikit pun tak laku TB.

Apa yang saya tengok kes kat Perak tu dimulakan oleh PKR Perak kononnya 3 ADUN BN akan melompat, alih-alih orang dia yang melompat.

Sudah-sudahlah psywar dibeli rm20juta TB oi.. tadak sapa nak percaya kalao bukti sampai skrg tk mampu kasi tunjuk.

Artikel ni TB tulis berdasarkan andaian sendiri kan? Kenapa la TB ni ghairah sangat menulis walaupun tanpa maklumat yang sahih!

Anonymous said...

TB, kau jgn le tulis benda bukan bukan, walaupun kau tu bodoh tapi jgn le kau tunjuk sgt, kekadang kau mau main taktik Anwar Ibrahim, pakai hentam je walaupun benda tak betul

Tulang Besi said...

Anak Perelih sahabatku,

Terima kasih atas pembetulan fakta di atas.

Anonymous said...

Kalau ADUN/AP UMNO Baru tak lompat, mereka itu bodohlah. Tengok aje, apa AP/ADUN PR yang melompat ke BN dapat? Lompat aje lah ADUN/AP UMNO Baru/BN.

Lagipun, BN akan jadi pembangkang selepas PRU13. Apa tunggu lagi?

zakwan said...

Yuseri, anon 1:31
Clearly you two hav been living under a rock
Both TB and Anwar didn't need to reveal anything

Remember the 3 Perak frogs?
Hee whore of Jelapang got a Mercedes with a chaffeur as well as awarded Datukship
Osman Jailu and Jamaluddin Radzi's corruption charges were dropped in court, thus absolving them
Raja Kotak Ezam was awarded Senatorship for being Najib's running dog
And these weren't TB or Anwar's expose
The mainstream media(Utusan, RTM, TV3)reported these news

InsyaAllah, whatever the frogs were rewarded of,it'll reveal itself,not Anwar, not TB

Anonymous said...

Wowwww....
Jual urang lebih untung dari jual unta...!
Sebenarny bukan BN yang mencari MP / ADUN PR , tetapi PR yang suruh adun / MP2 mereka berbuat demikian. Ini dilakukan kerana terdapatnya spekulasi yang mengatakan gabungan PR akan hancur tidak lama lagi.Sebelum ditolak oleh rakyat , baik lompat dulu ..... Ramai lagi tu !

Anonymous said...

zahrain main peliaq najib!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.