Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, July 27, 2010

20 Tahun Kerajaan Melayu Kelantan Ditindas UMNO

Contoh terbaru adalah bagaimana Mustapa Muhammad sabotaj program Kelantan Festival yang telah dibalas oleh Allah SWT dengan hujan lebat dan bekalan elektrik yang terputus.

Sebelum dari itu, selama 20 tahun Kerajaan UMNOCO telah menindas kerajaan Negeri Kelantan tanpa belas kasihan dan peri kemanusiaan. Namun, kerajaan Melayu Kelantan terus hidup dan Kelantan terus membangun. Malahan, negeri termiskin di Malaysia sekarang ini adalah Sabah, setelah diambil alih oleh parti UMNOCO/BN. SAbah di waktu bawah pemerintahan pembangkang negeri yang kaya, apabila UMNOCO ambil alih, jadi negeri termiskin.

Inilah yang dipanggil sebagai "MUNAFIK". Benar kata Hj Asmuni dalam artikel Jocelyn Tan di The Star Ahad lepas, Hj Asmuni bertanya mengapa Mufti PERAK, Hj Haramsani, tidak memperkatakan berkenaan perpaduan Melayu selepas pilihanraya 2004.

Hakikatnya, UMNOCO adalah anjing yang tersepit. Kalau dilepaskan, ia akan mengigit kita balik. Lebih baik percaya pada ular dari percaya pada UMNO.

Antara sebab lain UMNOCO tersepit sekarang ini adalah kerana Malaysia akan bangkrap. UMNOCO perlukan sokongan PAS supaya rakyat tidak menolak UMNOCO walaupun negara telah bangkrap.

Tulang BesiAnd here is the rest of it.

9 comments:

Anonymous said...

anjing is a loving creature..UMNO IS A BEAST!!

Anonymous said...

WikiLeaks Founder Julian Assange on the 'War Logs'
'I Enjoy Crushing Bastards'

In a SPIEGEL interview, WikiLeaks founder Julian Assange, 39, discusses his decision to publish the Afghanistan war logs, the difficult balance between the public interest and the need for state secrets and why he believes people who wage war are more dangerous than him.

SPIEGEL: You are about to publish a vast amount of classified data on the war in Afghanistan. What is your motivation?

Assange: These files are the most comprehensive description of a war to be published during the course of a war -- in other words, at a time when they still have a chance of doing some good. They cover more than 90,000 different incidents, together with precise geographical locations. They cover the small and the large. A single body of information, they eclipse all that has been previously said about Afghanistan. They will change our perspective on not only the war in Afghanistan, but on all modern wars.

SPIEGEL: Do you think that the publication of this data will influence political decision-makers?

Assange: Yes. This material shines light on the everyday brutality and squalor of war. The archive will change public opinion and it will change the opinion of people in positions of political and diplomatic influence.

Anonymous said...

SPIEGEL: Aren't you expecting a little too much?

Assange: There is a mood to end the war in Afghanistan. This information won't do it alone, but it will shift political will in a significant manner.

SPIEGEL: The material contains military secrets and names of sources. By publishing it, aren't you endangering the lives of international troops and their informants in Afghanistan?

Assange: The Kabul files contain no information related to current troop movements. The source went through their own harm-minimization process and instructed us to conduct our usual review to make sure there was not a significant chance of innocents being negatively affected. We understand the importance of protecting confidential sources, and we understand why it is important to protect certain US and ISAF sources.

SPIEGEL: So what, specifically, did you do to minimize any possible harm?

Assange: We identified cases where there may be a reasonable chance of harm occurring to the innocent. Those records were identified and edited accordingly.

SPIEGEL: Is there anything that you consider to be a legitimate state secret?

Assange: There is a legitimate role for secrecy, and there is a legitimate role for openness. Unfortunately, those who commit abuses against humanity or against the law find abusing legitimate secrecy to conceal their abuse all too easy. People of good conscience have always revealed abuses by ignoring abusive strictures. It is not WikiLeaks that decides to reveal something. It is a whistleblower or a dissident who decides to reveal it. Our job is to make sure that these individuals are protected, the public is informed and the historical record is not denied.

SPIEGEL: But in the end somebody has to decide whether you publish or not. Who determines the criteria? WikiLeaks considers itself to be a trailblazer when it comes to freedom of information, but it lacks transparency in its own publishing decisions.

Anonymous said...

Assange: This is ridiculous. We are clear about what we will publish and what we will not. We do not have adhoc editorial decisions. We always release the full primary sources to our articles. What other press organization has such exacting standards? Everyone should try to follow our lead.

SPIEGEL: The problem is that it is difficult to hold WikiLeaks accountable. You operate your servers in countries that offer you broad protection. Does WikiLeaks consider itself to be above the law?

Assange: WikiLeaks does not exist in outer space. We are people who exist on Earth, in particular nations, each of which have a particular set of laws. We have been legally challenged in various countries. We have won every challenge. It is courts that decide the law, not corporations or generals. The law, as expressed by constitutions and courts, has been on our side.

SPIEGEL: You have said that there is a correlation between the transparency for which you are fighting and a just society. What do you mean by that?

Assange: Reform can only come about when injustice is exposed. To oppose an unjust plan before it reaches implementation is to stop injustice.

SPIEGEL: During the Vietnam War, US President Richard Nixon once called Daniel Ellsberg, the leaker of the Pentagon Papers, the most dangerous man in America. Are you today's most dangerous man or the most endangered?

Assange: The most dangerous men are those who are in charge of war. And they need to be stopped. If that makes me dangerous in their eyes, so be it.

SPIEGEL: You could have started a company in Silicon Valley and lived in a home in Palo Alto with a swimming pool. Why did you decide to do the WikiLeaks project instead?

Assange: We all only live once. So we are obligated to make good use of the time that we have and to do something that is meaningful and satisfying. This is something that I find meaningful and satisfying. That is my temperament. I enjoy creating systems on a grand scale, and I enjoy helping people who are vulnerable. And I enjoy crushing bastards. So it is enjoyable work.

Interview conducted by John Goetz and Marcel Rosenbach

pakatan rakyat said...

Salam,
Syukurlah ke hadrat Ilahi kerana hubungan PAS Terengganu makin kuat dengan TOK GURU NIK AZIZ.
Sempena perkahwinan anak bongsu tok guru, salsabila dengan anak bendahari pas kuala Terengganu baru2 ni menguatkan lagi hubungan pas Terengganu dgn tok guru.
Bisan tok guru, hj zainudin ANZ adalah seorang yg dermawan dan disegani dimana beliau adalah pemaju hartanah jutawan yang begitu banuak sekali donate kepada parti. Ana juga yakin jumlah yg kita nak sumbangan rm20 juta untuk kumpul ke putrajaya itu bakal dicapai oleh parti.
Apa yang kita sebagai pendokong parti boleh buat< ialah beri sokongan kepada projek perumahan kerjaaan negeri Kelantan contohnya di tunjung dan pengka;an chepa. Beli dgn kerajaan negeri dan jangan beli dengan kontraktor umno bn.
Ana seronok lihat semua pimpinan pas baru ni di majlis wassalam.

pakatan rakyat said...

Salam,
Syukurlah ke hadrat Ilahi kerana hubungan PAS Terengganu makin kuat dengan TOK GURU NIK AZIZ.
Sempena perkahwinan anak bongsu tok guru, salsabila dengan anak bendahari pas kuala Terengganu baru2 ni menguatkan lagi hubungan pas Terengganu dgn tok guru.
Bisan tok guru, hj zainudin ANZ adalah seorang yg dermawan dan disegani dimana beliau adalah pemaju hartanah jutawan yang begitu banuak sekali donate kepada parti. Ana juga yakin jumlah yg kita nak sumbangan rm20 juta untuk kumpul ke putrajaya itu bakal dicapai oleh parti.
Apa yang kita sebagai pendokong parti boleh buat< ialah beri sokongan kepada projek perumahan kerjaaan negeri Kelantan contohnya di tunjung dan pengka;an chepa. Beli dgn kerajaan negeri dan jangan beli dengan kontraktor umno bn.
Ana seronok lihat semua pimpinan pas baru ni di majlis wassalam.

Anonymous said...

ANZ kroni pas di terengganu.1999-2004 ANZ byk dapat projek dr kerajaan terenganu.

Anonymous said...

Aku orang Sabah yang duduk kat Semenanjung. Orang Sabah tak boleh cari makan kat sana sebab dipenuhi dengan orang Filipina & Indon. Tenaga kerja 2 negara ini lebih murah dari hire orang tempatan. Mau tidak mau kami terpaksa berhijrah. Sekarang 2 bangsa ni dah memenuhi Sabah. Lebih kurang 500 ribu orang. Separuh dari penduduk Sabah sendiri.

Dulu zaman Pairin,kami boleh cari makan dengan senang & barang pun tak ada naik melambung lambung. Sekarang BN pegang, kami jadi tambah susah. BN sewenang wenang bagi Mykad kat Filipina & Indon supaya dapat kekalkan undi BN kat sana. Bayangkan sendiri kalau pendatang asing ada Mykad. Kami rakyat Sabah jadi pendatang asing kat tempat sendiri.

fakhz_rocz said...

klantan memang mundur...pas memerintah habuk pon xdak...orng die cari mkn kat kl jgk...xde keje ke kat klntn nik ajij xwat keje ke mentadbr klntn??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.