Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, July 1, 2010

Haloba UMNO Lebih Bahaya Pada Orang Melayu Dari Orang Cina

NOTA EDITOR: Hairan mengapa PERKASA menyalahkan Tan Ka Siong dan mahukan Tan Kia Song di tahan ISA. Bukan Kia Song yang hilangkan duit FELDA berjumlah RM3-8 billion.

PERKASA mahu membela sifat haloba UMNO yang merompak syarikat 100% milik orang Melayu yang menjaga kepentingan peneroka2 FElda yang rata2 orang Melayu. Jelas, PERKASA tidak hairan dengan nasib orang MElayu. Mereka lebih suka mempertahan perangai haloba UMNO dan kroni2 mereka dari membela orang Melayu sendiri.

Bagi saya, sikap haloba UMNOPUTRA dan kroni mereka JAUUUHHHH lebih bahaya kepada orang Melayu dari kaum Cina yang ada di Malaysia. Malahan, dgn orang Cina, kita boleh berniaga dengan mereka. Dengan melayu UMNO, kita hanya jadi mangsa rompakan dan haloba mereka.

Suara Perkasa: Tahan Ka Siong bawah ISA
Zulaikha Zulkifli & Puteri Aida Haryani Jun 30, 10 4:44pm


Edisi sulung akhbar Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) dilihat bermula 'garang' dengan tajuk muka depannya berjudul "Tahan Ka Siong bawah ISA".

Dengan terbitnya Suara Perkasa, hasrat NGO itu untuk memilik akhbar sendiri menjadi kenyataan apabila tabloid yang memfokuskan suara NGO Melayu itu akan berada dalam pasaran mulai esok.

Timbalan presiden PERKASA, Datuk Abdul Rahman A Bakar berkata akhbar dua kali sebulan itu akan menjadi wadah bagi mengetengahkan masalah dan kepentingan Melayu selaras dengan matlamat perjuangan mereka.

"Ia bukan seperti akhbar politik," katanya dalam sidang media di pejabat akhbar itu di Danau Kota, Kuala Lumpur.

Buat permulaan sebanyak 25,000 dicetak dan diedarkan di seluruh Malaysia. Ia dijual dengan harga RM2 di semenanjung dan RM2.50 di Sabah dan Sarawak.

Suara Perkasa dijadual terbit setiap 1 dan 15 haribulan.

Kemunculan akhbar itu mengakhirkan penantian pelbagai pihak selepas PERKASA mengedarkan edisi pengenalannya dalam mesyuarat agung pertama mereka di ibu negara pada 27 Mac lalu.

Pada mulanya, dia dilaporkan akan berada di pasaran pada 1 Mei.

Dalam laporan sulungnya, Suara Perkasa memetik Abdul Rahman sebagai mendesak Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Wee Ka Siong memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana didakwa mempertikaikan biasiswa mara.

Beliau dilaporkan berkata, jika Wee enggan meminta maaf, PERKASA akan memastikan orang Melayu tidak mengundi Wee pada pilihan raya umum akan datang.

Dalam satu kenyataan media yang disiarkan dalam akhbar itu, Abdul Rahman juga berkata Wee tidak layak menjadi timbalan menteri pelajaran kerana didakwa membangkitkan isu sensitif.

"PERKASA juga menggesa kerajaan menahan Wee Ka Siong di bawah ISA," kenyataan yang disiarkan penuh dalam akhbar itu dipetik.

Siaran muka depan isu itu menggambarpan 'perang' berterusan antara NGO pimpinan Datuk Ibrahim Ali itu dengan Wee sejak penghujung bulan lalu berhubung isu biasiswa MARA.

Akhbar berbahasa Inggeris, The Star memetik Wee sebagai berkata jika kerajaan menghentikan pemberiaan biasiswa JPA tetapi mengekalkan biasiswa Mara, ia tidak selaras dengan konsep 1Malaysia.

Perdebatan isu itu turut mengheret Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang tampil mempertahankan Wee, sekali gus mengkritik Ibrahim.

Sementara itu, Ketua Pengarang Suara Perkasa Daud Ibrahim pula berkata, akhbar itu diterbitkan atas kehendak akar umbi.

"Kita tidak berniat untuk bersaing dengan mana-mana akhbar yang ada. Kalau bersaing pun, ianya bersaing dengan cara yang baik," katanya.

18 comments:

blogenstarz said...

Untuk makluman orang cina tak ada "HAND BRAKE" .Dengan siapa pun dia bolih hidup untuk "SURVIVAL".
Kalau mereka berada selain dari bumi MALAYSIA..... nescaya keadaan sebaliknya.
Mereka adalah seperti "IKAN TILAPIA" dimana2pun bolih hidup...asalkan ada air !
TB Jangan perlekehkan bangsa sendiri.
Takut nanti anak TB akan berkahwin dengan "CINA TAIWAN"

Anonymous said...

Sebab PERKASA tak nak org melayu tau bahwa mereka dalah cacat monkeys on steroids..

Anonymous said...

Ketamakan & keangkuhan pemimpin2 UMNO hari ini amat bahaya dari musuh terang2an bangsa asing! Karpal Singh tolak Islam, sebab dia kafir. Mungkin jika dia faham & mendapat petunjuk dia pun patuh kepada Allah. Tapi UMNO tolak Islam sebab politik & harta.... nafsu tamak haloba...

UMNO kerja mereka dok pulun & kedarah harta rakyat dan amanah bangsa tak kira sikit atau banyak! Dari PM, TPM, Menteri, KSU, SUK, DO, GLC, Ketua UMNO bahagian, cawangan.. sehingga JKKK ...

UMNO pantang tenguk mana tempat yang boleh kebas duit... duit arwah bank bumiputra ke, duit petronas ke, duit tabung haji ke, duit felda ke, duit zakat majlis agama Islam ke, duit PPRT hak miskin tegar ke, duit bantuan banjir ke,... semuanya puak2 UMNO ni nak sapu.

Perangai puak2 UMNO hari ni bagaikan kisah legenda RAJA BERSIONG yang makan darah rakyat sendiri! RAJA BERSIONG tu melayu jugak, mungkin kalau dia hidup hari dia jadi pemimpin UMNO jugak kot, tapi peragai mengalah syaitan.... semua kaki..

Cara UMMNO memerintah melayu hari ini macam pemerintahan RAJA BERSIONG yang makan darah rakyat.. rampas kuasa rakyat... tapi melalui projek pembangunan, melalui atas nama kouta bumiputera, melalui spr, sprm, pdrm, peguam negara, mahkamah & hakim korub, ISA, OSA, AUKU, RTM, TV3, UTsan Malysia, Berta Harian, dlll........

Apakah Pemimpin2 korup UMNO hari ini = RAJA BERSIONG MODEN.. ???

Rakyat menentang "MAHARAJA UMNO BERSIONG" ini... PRU13... kita lawan dengan buluh bentong PR ... heheehee

CodeNameSomaliPirate said...

ayuh TB

kita ganyang MELAYU!, kita ganyang PERKASA, kita ganyang UMNO.

Melayu memang tak guna! hampeh, kaki bodek, kaki ampu, kaki penerima rasuah, kaki cium bontot cina.

Memang 'Melayu' tak guna! Sial

Anonymous said...

Anoy:3.04...
Jangan perlekeh cacat monkeys on steroids....
Kalau sudah hilang tahap kesabaran... kena gigit tak akan dapat diubati.... tunggu mati saja !

Anonymous said...

Oh cina memang ada hand brake ..yang tak dak hand brake ialah puak chootia angan2 mat jenin YG TAK TAU MENIAGA UMNO PERKASA PARIAH LAKNAT!!..

Anonymous said...

Hahah..puak pariatulah kote keraih 24/7 pisang raja perkasa umno sedang menghancurkan diri mereka dan jugak negara ni..rakyat dah ada pengalaman hidup dlm kesusahan..negara ni dah bangkrup..petro ringgi semakin berkurangan..dan oleh kerena puak paria laknat pisang raja kote keraih perkasa dilahirkan dgn penyakit down syndrome,mereka terpaksa menyalak macam anjing gila,dan mintak sedekah dri negara negara lain..shame @ malayia..negara negara "non muslim kafir laknat" lebih terror dlm islamic financing dan dlm bizniz halal..pasai apa?..sebab puak chootia kafir laknat ori pisang raja umno perkasa hanya tau rompak,rogol,rampas..

Anonymous said...

tb jangan putar belit. apa kena felda dengan ka siong. ka siong memang biadap.
cina sudah berani angat muka. ko tengok company cina. dia org nak amik melayu ke? kalau kat shah alam atau bangi kedai cina yg jaga melayu sebab tempat melay. cuba kat jinjang / pj/ kepong ada ke ?kolej swasta mahal tapi banyak cina india. mampu. kita x mampu. apa bising x da duit

Anonymous said...

halo tulang besi...hang tak kenai cina lagi ...hang tak pernah kerja dgn cina lagi...hang tak pernah jadi kuli batak company cina lagi bang...tok sah dok cakap la....sebab tu english saying ada menyebut..." the only straight about chinese is their hair and the rest ....." makna nya cina ni lurusnya hanya tang rambutnya sahaja yg lain semua bengkang bengkok....tanya sama cina malaysia yg melabur di CHINA....semua balik kena panggang baikkk punyer...cina dgn cina pun depa makan bro.....jgn kan melayu mcm hang....pepatah tadi bukan aku yg sebut tapi org puteh yg sebut.....so jgn memperlekehkan melayu islam bangsa seagama hang tanpa hang buat home work dulu bro....sikap dengki PHD melayu pada hang yg amat kuat seb

Anonymous said...

sudah bro,

pi lanyak karpal sing tu pi ajak berdebat... ada beranai, melayu senag dah mudah di tipu... tu yang DAP buat kat pas....

Anonymous said...

TB, felda memeng problem. tapi apasai pusing . apo kono ka sing dengan felda. dia memang biadap. kita pun boleh ungkit kelebihan cina dah dapat.

Anonymous said...

felda is part of the simptom lah sayang..mengikut laporan RMK9,2 juta melayu berada dlm taraf kemiskinan!!Dan 2 million tu pun berdasarkan gaji(thrshold income yg putar belit)!!..2 million pd tahun 2004 adalah bersamaan dgn 12% rakyat melayu..pendek kata dibawah dasar DEB,melayu telah menjadi lagi miskin,berbanding kaum cina(1%) dan india(3%)!!..dan la ni,ekonomi semakin merudum,gaji talak naik,cost meningkat gerenti lebih banyak million melayu dah masuk dlm ketegori poverty..beranikah kita punya chootia kafir laknat gomen bagi statistiks kemiskinan dan koeffecient GINI org melayu yg terkini?( tak hairan GINI cooefient utk melayu adlah tertinggi berbanding kaum cina dan india,iaitu antara 0.45 to 0.50..ini menunjukkan para kroni chootia kafir laknat pisang raja umno perkosa melayu semakin kaya,dan vast majority melayu terpaksa makan keledek dan air!!)

Anonymous said...

Untuk makluman orang cina tak ada "HAND BRAKE" .Dengan siapa pun dia bolih hidup untuk "SURVIVAL".
Kalau mereka berada selain dari bumi MALAYSIA.....
.

Ni lah contoh melayu yg pemalas cuma suka dpt subsidi dari kerajaan

Tinta Hitam said...

Anonymous,

Ko nak tahu siap melayu pemalas ni? Mereka lah UMNO dan penyokong penyokongnya

TB,
Tajuk ko tu betul dan amat tepat.UMNO lah yg melayu perlu takut dan jauhi sebab emreka lah punca segala masaalah melayu dan Islam ni

Anonymous said...

Tak payah nak bergadoh dan bertengkar pasal Cina-Melayu ni.Sudah lebih dari 50 tahun UMNO beri muka kepada MCA dan MIC,buat pulak sepanduk untuk dicacak dimerata-rata tiang lanting,megah berkongsi kuasa - sekarang baru Brahim Katak sadar dan insaf.UMNO munkin insaf atau tak insaf dan munkin Brahim Katak dijadikan proxy kerana UMNO tak ada kotei nak lawan MCA.
Apa yang cuba dikemukakan oleh Tim.Menteri dari MCA ini,Melayu(UMNO) makan Melayu sebab dekat Felda tu semua orang Melayu.Berfikir rasionallah sikit.Tengok lantikan baru yang dibuat oleh Najib baru-baru ni.Hampir semua dari MCA.Mengapa Brahim Katak tak cabut keris tunjuk pada Najib?Jangan kita bertengkar sama sendiri akibat hasutan katak yang menahan lukah dipergentingan ni.

Khun Pana aka johanssm said...

Apa ni cina ni dan cina itu.
Engkau orang tak tahu ke anak najib yang bernama Norashman Razak alias Li Peng belajar di Beijing?
Kata Cina ialah komunis dan tuduh cina biadap.
Kenapa otak orang Melayu sungguh mudah ditipu?

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/7/2/nation/20100702181915&sec=nation

Anonymous said...

Tolong beri penjelasan lanjut tentang anak Najib yang belajar di Cina tu. Ambil jurusan apa, berapa lama pengajian nya. Kenapa ada nama Cina?
Dulu dia belajar dimana? Pernah belajar ilmu ugamakah?
Nak tahu bukan sebab apa, nak tahu kemana Rosmah dan Najib nak bawa generasi baru kita. Sebagai ibu bapa tentulah mereka nak yang terbaik untuk anak mereka. Dari situ kita bolih menyelam pemikiran PM dan isteri nya

Anonymous said...

org melayu ade 2 problem:

1) terlalu harapkan bantuan (vs. usaha sendri utk berjaya)
2) terlalu suka sibuk hal org lain (oleh demikian ramaiX2 lah meracuni fikiran masingX2 dengan unsurX2 negative, org india pun ada ciriX2 ni, tapi org cina asyik 'mind their own bisnes')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.