Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, July 28, 2010

Haramsani: Tulang Besi akan Jawab Dengan Tuhan

Saya diberitahu, Mufti UMNO Perak, Harussani memberitahu mereka yang memberi gelaran kepada beliau seperti Haramsani dan Haramjadah akan menjawab dengan Allah SWT. TUlang Besi ingin memberitahu apa sahaja yang Tulang Besi buat di dunia ini akan diperhitungkan oleh Allah SWT di Padang Mashsyar kelak. Mufti UMNO Perak tidak sepatutnya berkata benda yang sudah pasti akan berlaku kelak.

Seharusnya Haramsani sepatutnya mesti risau tindakan beliau menyokong pembunuhan kejam orang yang tidak berdosa bernama Allahyarham Ustaz Ibrahim Libya. Sehingga hari ini, Ustaz Ibrahim Libya tidak pernah dibicarakan atau didapati bersalah di atas apa-apa tuduhan.

Tulang Besi ingin memberitahu pembaca sekelian bahawa motivasi Tulang Besi memanggil nama Haramsani adalah peranan Haramsani di dalam memburukkan nama Ustaz Ibrahim Libya. Dosa Haramsani beribu kali ganda lebih besar dari Tulang Besi.

Ikuti pendedahan dari Ustaz Ahmad Awang:

“Peristiwa 3: Tragedi Berdarah Memali 1985. Dalam mesyuarat khas Majlis Fatwa Kebangsaan, di mana TSHZ merupakan seorang anggota yang sangat aktif memberi pendapat bahawa mangsa Tragedi Memali, khususnya Asy-Syahid Allahyarham Ibrahim Mahmud (yang lebih dikenal dengan Ibrahim Libya) adalah merupakan kumpulan bughah (penderhaka) dan mereka tidak dianggap mati syahid.

Maka wajib dimandi, dikafan dan disembahyangkan sebelum dikebumi. Anehnya sebahagian besar mufti-mufti dalam mesyuarat itu mencadangkan supaya nama mereka yang mati korban tragedi itu tidak perlu disebut dengan lafaz Allahyarham dengan alasan mereka itu penderhaka. Padahal, apabila mereka itu disembahyangkan, maka doa yang menjadi rukun solat jenazah itu adalah memohonkan rahmat dan keampunan kepada mereka yang disembahyangkan. Saya turut hadir dalam mesyuarat tersebut dan memberi hujah mengapa Allahyarham dan kumpulannya adalah mati syahid. Akibatnya saya diusir keluar dari mesyuarat tersebut.
Betulah Mufti Perak ni Mufti Munafik. Sebuk2 nak wujudkan perpaduan Melayu dan Islam, tapi bila darah ulama yang Melayu dan Islam seperti Ustaz Ibrahim Mahmud ditumpahkan, beliau jadi juara mempertahankan pembunuhan tersebut.

11 comments:

Grand Marquis said...
This comment has been removed by a blog administrator.
otakbesi said...

yahoooooooooooo! KEMUCUT YANG BERLAGAK POKOK SALAK.
Jika PAS berjaya dibawa kemucut bersama UMNO, maka kebinasaan PAS di hadapan mata.
PAS mungkin berjaya mengikat perpaduan dgn ahli UMNO, namun ahli PAS akan berpecah kepada 13 kumpulan.
Pada ketika itu, PAS akan menjadi Parti Kera Sumbang, tiada seorang pun umat Islam di Malaysia yang akan mencium PAS, bahkan bau PAS di anggap lebih lebih teruk daripada jamban tahi. Namun berketawa dan bergembiralah manusia agama yang memiliki hati seirama dgn penyamun 40 pimpinan Kasim Baba.
Suatu sahaja penyelesaiannya, bubar PAS, masuklah semua ahli PAS ke dalam UMNO, selagi ada PAS dan ada UMNO, selagi itulah perpaduan melayu tidak akan selesai

Anonymous said...

apa la ko ni TB... pi le dakwah dgn karpal tu yg terang terang tentang islam. ade berani ke.....

Anonymous said...

apa yang PAS takut sangat dalam perpaduan ni. kan org pas ni semuanya pandai politik, kenapa tak ambil kesempatan ni, kan org pas pandai politik, kenapa takut dgn umno kan pas pandai politik...kenapa pas berkerjasama dgn DAP yang terang terangan tentang Islam kan pas pandai polotik, kenapa pas bela anwar kan pas pandai politik, Orang PAS kan hebat-hebat belaka jadi kenapa takut sangan dgn perpaduan

Abd Razak said...

org bodoh je nk kerjasama ngan umno ni...DAP tu mmg logik le tentang Islam sbb depa bukan Islam...depa dpt penerangan salah psl Islam pn dr umno jugak...yg tentang pn xramai...golongan2 yg berumur je...yg muda2 semua bila dh fhm psl Islam xde masalah...korang tu dgr dr kitab rujukan utusan meloya korang tu mmg xde lapor bende ni...dakwah bukan utk org Islam saja...kt org bukan Islam pn kene dakwah gak...ko tu kalau dh bebal mmg bebal gak...dulu mmg dh pernah kerjasama ngan umno atas nama melayu...sekali apa jd...ditendang cam anjing kurap bila umno dh kuat...time tgh lemah ni berlakon jd baik nk perpaduan...bg korang yg bodoh lg ni pi masuk umno je le...xyah nk bising dlm PAS ni...pastu sama2 sebarkan semangat perkauman dlm umno ngan maklumat salah psl Islam kpd bukan Islam...itulah puncanya bende ni berlaku...nk salahkan DAP tp diri sendiri yg mengaku Islam pn xbetul...

casper c said...

Dari sudut dan kiraan mata kasar, ramai lagi Melayu yg undi UMNO kerana tidak dapat maklumat, berita tentang penyelewengan menteri dan pembesar UMNO tetapi hari undi makin dekat dan gabungan PKR, PAS, DAP masih kekal walaupun UMNO jual nama ada hasrat nak 'kahwin' PAS.

Juak UMNO tahu kalau tak dapat tarik PAS, besar mungkin peratusan tinggi menteri dan pembesar UMNO duduk penjara - itu saja - tak payah heboh, bising pekik, gertak, bikin kacau, berarak dgn kepala lembu, bakar gereja.

Siap terima balasan dan nasib pencuri.

Tak lama lagi, mengadap lah kamu semua di mahkamah dan jawablah kepada Lembaga Hasil Dlm Negeri dan bagitahu maca mmana, dari mana dapat biayai rumah mengjangkau harga RM$2-3 juta, ada macam Rafidah RM$4-5 juta, kereta mewah berderet, kahwin 2, 3 sampai muat quota.

Kian lama golongan elit Melayu songlap, leweng, rata-rata curi bukan kerana hidup susah, tak cukup makan tetapi boros dgn sikap buruk - org lain ada, saya pun nak rasa. Nak senang kaya tetapi dayus pemikiran tak makan otak. Tak boleh kerja tetapi nak pangkat.

Kalau org lain boleh tingkatkan pengajian dan maju secara telus dan bernas, mengapa kamu dlm UMNO tak boleh ????

Bloody thieving effin' FOOLS, all you do is lie, cheat and steal. Derhaka, pengkhianat bangsa, musuh Islam - semuanya kamu puak UMNO.

Tak lama lagi siap lah kamu terima balasan tetapi jangan risau, duduk penjara kerana CURI - tak lama. Dgn pampasan paling kuat 4-5 tahun tetapi atas angin dgn tiada duit bayar denda - mungkin 7-8 tahun dan kesemua boleh tolak 1/3 tempoh penjara dgn kelakuan baik.

Jangan risau, buatlah 'planning' supaya anak isteri tak sangkut kerana kes leweng, curi dan songlap boleh dibawa bincang - bukannya kes Penal Code Section 302 BUNUH macam kes Altantuya.

Mr.Rosmah, Mrs Najib, Mr.& Mrs Razak Baginda akan tersabit sebaik saja UMNO tumbang kerana ramai yg kini takut bisik akan sedia lantang bersuara - percayalah - kesudahan kes bunuh Altantuya belum selesai dan sabit juga Gani Patil dan Musa Hasan dgn kerja jahat mereka berdua.

Bangang namanya si Sirul dan Azilah bangun tidur dan sengaja meletup gadis Mongolia selepas dibunuh.

* With hindsight, it would be easier to defend and leave fewer holes if Sirul and Azilah had concocted an act to suggest rape that caused an 'incidental' death because they would still face the same sentence and nullify the interest and position of Najib, Rosmah and that of Razak Baginda.

Anonymous said...

haram sani.....betul haram tetap haram... halal tetap halal

Anonymous said...

TB..subuh tadi ko semayang tak?

kembara putih said...

Harusani tu alat yang diguna UMNO untuk memecahbelahkan PAS.

Kalau nak menyatukan Melayu, dalam PAS Melayunya dah berpadu utuh. Yang berpecahbelah adalah Melayu dalam UMNO. Jadi Harusani patut satukan Melayu2 dalam UMNO bukannya menyibuk heret sama masalah UMNO ke dalam PAS.

Anony Mouse said...

TB,
Memanggil Mufti Perak dgn nama Haram**** memang sangat kasar. Takda manusia yang waras suka namanya dipermainkan apalagi jika nama yang diberi adalah sangat cemar

Aku cadang kau tukarlah dan panggil dia Halalsani. Biarlah semua tahu kau membenci dia tapi gunalah reverse psychology. Konotasi benci tu, kalau nak maintain juga, sukahati kaulah tapi bunyi nya tersangatlah molek. Kau pun taklah dapat dosa memanjang.

Lepas tu kau tulis pula artikel yang memuji-muji dia dengan nama Halalsani. Baru aman dunia.

Terimalah cadangan aku ni untuk selesaikan isu haram haram ni. Cukuplah, kita semua rimas.

Anonymous said...

TB,

Anda tidak ada sisi pandangan refleksi lain ke tentang apa yg anda buat? Harussani itu ulamak atas kriteria dan standard yg anda sendiri tak layak dan kredibel untuk persoalkan.

Dalam sejarah awal Islam pun Ali dan Muawiyah bercanggah tetapi adakah mereka ahli neraka ? Yg pasti biawak dan org bodoh dibawah yg mencaci2 kemungkinan saham neraka naik melonjak-lonjak. Sejarah juga melihat fitnah orang-orang bodoh dan taksub menyebabkan Islam berpecah kepada syiah dan suni. Dan sampai hari ini intepretasi baru ahli mazhab Hambali menghasilkan pula salaf yang tidak selari dengan khalaf. Masing-masing dengan rendah adab dan akal mencerca ulamak yg tak sealiran.

Dari dulu sampai sekarang yang bodoh, akal pendek,lemah dan bacul jugalah menyebabkan Islam jadi buruk. Anda contoh keburukan ini. Pendidikan tinggi dan kelihatan menampilkan perjuangan mulia(mengaku sendiri dari cara merendahkan org lain) dan mereka sewaktu dengan anda tetapi hodoh adab dan siasah macam puak Khawarij. Syabas..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.