Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, August 5, 2010

Pemuda UMNO Pejuangkan Diskaun Rumah Untuk Hartawan Melayu??

NOTA EDITOR: Pemuda UMNO Selangor membuat laporan polis bagi pihak hartawan2 Melayu seperti Suyed Mokhtar Al Bukhari, Tajudin Ramli, Daim Zainuddin dsbnya kerana mereka tidak akan dapat diskaun apabila mereka membeli rumah yang berharga jutaan ringgit.

Hmmmmm..... Hartawan pun kita kena perjuangkan hak mereka ye? Kalau dah mampu beli rumah berjuta, kenapa nak diskaun lagi???

Ini lah contoh kebodohan mereka yang berjuang Melayu macam Melayu

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Pemuda Umno lapor polis terhadap Tony Pua
Wed, Aug 4, 2010, Dalam Negeri DSC_1326 Oleh Muda Mohd Noor


PETALING JAYA: Pemuda Umno Selangor hari ini membuat laporan polis terhadap kenyataan pemimpin DAP Tony Pua yang mencadangkan kerajaan negeri memansuhkan diskaun Bumiputera dalam pemilikan hartanah komersil dan rumah mewah di negeri itu.

Kenyataan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara (PJS) itu disiarkan akhbar Utusan Malaysia pada 27 Julai lalu yang mendapat bantahan daripada beberapa pemimpin Umno di negeri itu.

Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo menyifatkan pemansuhan diskaun untuk Bumiputera tidak wajar kerana ia akan mewujudkan ketidakseimbangan dalam pengagihan serta pemilikan ekuiti di antara kaum di negara ini.

Setiausaha Pemuda Umno Selangor, Zurihan Yusof berkata, semua pergerakan Pemuda Umno bahagian membuat laporan di ibu pejabat polis daerah (IPD) di tempat masing-masing.

Katanya, Pemuda membuat laporan polis supaya pihak berkuasa menyiasat ucapan ahli parlimen berkenaan yang disifatkan mencabul hak keistimewaan orang Melayu.

Cadangan itu berbahaya

DSC_1363 Sementara itu, Ketua Penerangan Pemuda Umno negeri, Safarizul Mustafa ketika dihubungi berkata, cadangan pemimpin muda DAP itu berbahaya bagi masyarakat berbilang kaum di negara ini.

"Setakat ini, 10 bahagian Pemuda telah membuat laporan tersebut dan dijangka yang lain akan berbuat demikian selepas ini," katanya.

Safarizul menyifatkan cadangan itu sebagai berbahaya, sensitif dan berbentuk provokasi serta cuba menimbulkan bibit benci dan rasa tidak puas hati terhadap dasar pentadbiran negara ini.

"Beliau jelas mencabar dan mempersendakan peruntukan undang-undang…..cadangan yang dikemukakan beliau merupakan permainan politik yang berbahaya kepada kedudukan masyarakat berbilang kaum dan agama dalam negara ini.

"Saya membuat laporan ini supaya polis boleh mengambil tindakan sewajarnya terhadap pihak yang cuba menggugat kestabilan dan keharmonian rakyat," katanya yang membuat laporan di IPD Ampang Jaya pagi tadi.

16 comments:

ikan todak said...

Sebenarnya, baguih dak idea-idea diskaun rumah untuk Bumiputera ni.. Mmg membantu org Melayu...Tapi dah disalahgunakan oleh UMNO jahanam & utk kayakan tokeh-tokeh besar dengan untung atas angin...Lebih baik lupuskan aje sistem tu & pukul sama rata...Biar sama-sama padan muka...Drpd bagi tokeh-tokeh UMNO je kaya raya....Tapi yang akan lebih melarat dan susah rakyat juga akhirnya....

dareecalboo said...

apa masaalahnya lupus diskaun rumah 500 ribu keatas?. Diskaun yg tu tambah bagi kat pembeli rumah bawah 100 ribu. Dari 10% jadi 20%. Lagi pun dah 50 tahun UMNO perintah takan masih tak leh nak bersaing ngan non bumi?. Pakai kete mewah mampu tapi beli rumah nak diskaun. apa ke jenis manusia melayu haprak ni.

Anonymous said...

Lim Guan Eng should be arrested for bribery and corruption. This Cheap Minister thinks he can buy votes with his RM100 gift to senior citizens . This is political corruption or political bribe , isn't it ? To look at it from a different perpective , all senior citizens above 60 yrs old is entitled to this RM100 bribe , as to qualify for it you must register your name at only DAP service centers. Read more here http://justice4otk.blogspot.com/2010/08/guan-eng-arrest-me-if-rm100-payout-to.html

Anonymous said...

Daim 10sen pun kira jangankan diskaun dari juta beli rumah..

UMNOAPCO said...

PM Najib should be kick out from the office together with his parti UMNOAPCO.

Because he silently cut in the GST tax duplicating it into 5-1 hike in the name of "PENYELARASAN HARGA" further more our FDI plunged to deep 81% ,after all the huha with Obama and First Lady banner.

I don't want to mentioned Altantuya , Sub , Felda , Felcra fiasco in Pahang and Selling nationality to Singapore via Iskandar Developement and KTMB Land.

I still don't want to mentioned that things are going to screw up on Sodomy 2 case which he and the big baggage with close up proof on their involvement before it going to be.

I still don't want to mention .. that
UMNOAPCO will be kicked out of power
in coming 13th GE. Because you bunch of
idiots will realize after you hit the
wall ...Kuasa Rakyat Kuasa Keramat !!!

Anonymous said...

Ketamakan para kapitalis meleyu UMNO ....

Anonymous said...

Saya setuju dengan Pemuda tak kira berapa kaya pun asalkan melayu, kita mesti dapat diskaun sebab ini hak kita.MB Toyo beli RM30 juta mahligai itu pun sepatutnya dapat diskaun (10% =RM3 juta),kalau dia tak nak ambil ertinya hatinya memang baik dan lembut dan bukan yang difitnahkan.Harap Pemuda akan perjuangkan seterusnya kita dapat 10% diskaun untuk kereta mewah juga,dan percutian ke luar negeri.Orang luar jangan soal hak kita.

IbnAbdHalim said...

Yang perlu diskaun tu hanya Melayu UMNO saja. Yang hairannya yang dah kayapun masih nak diskaun. Aku beli rumah dulu tak ada diskaunpun. Itu bukan rumah mewah.

Kalau perjuangkan diskaun untuk rumah murah tak apalah. Tapi Melayu UMNO ini macam ayam daging. Kalau tak suap dan hulur mampus kelaparan.

Anonymous said...

TB
Percumakah air diSelangor.? Mengapa ada perbezaan.Sepatutnya diberikan percuma kepada semua rakyat selangor.
Anda melayu kah? atau BABI !

casper c said...

Way to go TB and friends.

Your commentaries are not mere words but words that will provide the foundation that shapes our futures.

Terang-terang Pemuda Haprak sengaja main api perkauman tetapi kita jangan risau sangat pasal terbukti tak ramai yg minat sangat politik perkauman UMNO.

Kita pun tak salahkan para Pemuda Haprak pasal kita tahu kelompok dalam kandang ini sekolah tak mantap, macam mana nak cari makan? Dulu, org tak 'check' sijil betul ke tak, sekolah betul ke hanya impian - sekarang tak lepas.

Balik cakap pasal rumah, bagi sayatak de salah bagi diskaun utk rumah kos rendah, sederhana sampai RM 1/2 juta - dalam pengulasan Tony Pua.

Saya rasa ramai yg kian setuju tetapi perlu kita ingat ada dikalangan Melayu sendiri menolak tawaran diskaun. Mungkin atas sebab peribadi, mungkin juga senang dilepaskan dan dijual esok kelak.

Terpulanglah kpd pembeli dan perlu juga kita ingat apa yg tertulis dalam Perlembagaan mengenai "hak istimewa dan kedudukan" org Melayu - tak ada tertulis pasal diskaun, pemberian AP, kuota 30% ekuiti bumiputra dll - kesemua rekaan UMNO utk kait untung.

Kini sudah terlepas tetapi bayangkan kalau diwujudkan dana utk menjaga ekuiti bumiputra masa lampau, dana terkumpul sudah tentu melimpah - meletup - tetapi malang, sayang seribu sayang, juak-juak UMNO jual setelah dapat.

Biar mampus seluruh UMNO, lama sangat dia org bikin taik. Dia punya bangsat sial bukan lagi memangsakan Cina, India dll tetapi sudah pun mengancam masyarakat Melayu sendiri.

Balik kampung Raya ini, tolong pesanlah Mak/Bapak, saudara dan jiran terdekat. Perlu kita kuburkan UMNO sebelum terlambat memandangkan dana seluruh M'sia telah lama dikebas.

Bangkit dan cuba tujukan soalan kpd Pak Menteri - apasal hutang Petronas bertambah keliling ? Bond-bond yg dijual setahu saya bukan digunakan oleh rangkaian perniagaan Petronas, tak pun gali/cari minyak sampai mencecah ratus juta ! Kemana pergi duit berbillion, hasil jualan bond Petronas ?

Bangkit kawan-kawan, jangan asyik kena jual macam bond Petronas.

Anonymous said...

UMNO Malay always have a rejected brain all they can think off is discount. Who dont want a discount? Discount should be logic and fair to all parties. Now UMNO must wake up and see that those discount are routed to the poor Malay not the able and rich UMNO thieves.

Anonymous said...

RMK9 memberi laporan lebih 2 juta org melayu berada dlm kategori miskin..itu bersamaan 12%!!..paling tinggi berbanding cina dan india!!baru baru ini,laporan kelaur,lebih 35% pekerja malaysia berada dlm kategori poverty/miskin/papa/!!..bagi diskaun 5% pun tak guna!! sebab sebahagian besar melayu dan india tak mampu woi!!apasai tak mampu?sebab sebahagian melayu kerja utk gomen..dan yg baki utk berkerja utk swaswta..dan dibawah sistem kaptalis,semua nak untong..termasok umno pariah!!setiap entiti dianggap ada potensi utk kaut billion2 profit(heh..karbon diokside pun sekang satu money spinning entity..wat a joke!!)..dan di malaysdia,property developer tak suka bina rumah kos rendah sebab tak menguntungkan!!pasai apa?sebab misti kasi rasuah kpd semua Unta Barua KERAjaan(UBN)!!!!ini punya pasai,kos meningkat!!jadi property developer terpaksa bikin banglo,condo utk cari untong!! dan dibwah sistem kaptalis jugak ,perkja is a dispoasable entity..boss/ceo/rulez!!so,kasi gaji rendah,supay pemilik any bizniz boleh ontong!!forget bout 5%..sebahagain besar rakyat terpaksa cari ah long,kad kredit utk menampung kos kehidupan yg semakin meningkat!!rakyat sesak nafas,umno haramjadah rompak,rogol,kongkek,goyang kaki,hidup bling2!!waitlah!!..sejarah menunjukkan bila perbejaan pendapatan antara kaya n miskin mencapai tahap kritikal,maka akan berlakusatu letupa!..malaysia is a ticking time bomb!!!!

Anonymous said...

//Lim Guan Eng should be arrested for bribery and corruption. This Cheap Minister thinks he can buy votes with his RM100 gift to senior citizens . This is political corruption or political bribe , isn't it ? To look at it from a different perpective , all senior citizens above 60 yrs old is entitled to this RM100 bribe , as to qualify for it you must register your name at only DAP service centers//
And u Mr.cacat should b ashamed for sukin rosmah tits n najubori's dick..typical Unta Barua Nasional.

mohamad said...

Melayu yg melayukan bangsa melayu dan bangsa2 lain itu umno bangsat. Sebab itu Melayu hari ini melayuuuu aje x segar2 payah, sebab sudah rosak lebih 50thn layuuuu aje. Jika PRU13 ini diberi peluang lagi pada umno maka melayu akan terus layuuuu ajele, hidup menyemak, mati menganggu......

Fazli Ilzaf said...

xdak otak betul la depa nie

Fazli Ilzaf said...

aduhhhhh....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.