Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, August 28, 2010

Pengarah JAIS Menghina Majls Fatwa Kebangsaan

Di dalam usaha Khusrin Munawi (Pengarah JAIS) untuk melacurkan JAIS bagi kepentingan UMNO dan BArisan Nasional, beliau telah sanggup melanggar fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan yang berbunyi:


Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-90 yang bersidang pada 1 Mac 2010 telah membincangkan Hukum Pelancong Bukan Islam Memasuki Masjid Dan Ruang Solat Utama Di Dalam Masjid. Muzakarah telah memutuskan bahawa pelancong bukan Islam diharuskan memasuki masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan sentiasa terkawal dan beradab. Walaubagaimanapun, perbuatan berdoa atau bertafakur oleh pelancong bukan Islam mengikut cara agama mereka dalam keadaan yang boleh menimbulkan fitnah adalah dilarang.





Khusrin Munawi dilaporkan oleh Utusan Meloya berkata:

“Orang bukan Islam adalah dilarang memasuki ruang solat kerana mereka ini dalam berkeadaan hadas besar apatah lagi berada di bahagian imam dan menyampaikan ucapan kepada umat Islam di dalamnya.

“Oleh itu, kita akan mendapatkan laporan dan penjelasan daripada nazir serta jawatankuasa surau berkenaan mengenai perkara ini. Jika dakwaan ini benar, kita akan memaklumkan kepada pihak Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan tindakan tegas akan diambil,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan sebuah laman blog, http://anginperubahan.blogspot.com yang mendakwa Ahli Parlimen Serdang daripada DAP, Teo Nie Ching memasuki ruang solat Surau Al-Huda, Kajang Sentral dalam satu majlis penyampaian bantuan kepada ahli-ahli Pas, Ahad lalu.


Kenyataan Khusrin Munawi jelas menunjukkan beliau melanggar Fatwa MAjlis Fatwa Kebangsaan yang mengizinkan orang bukan Islam masuk ke dalam Masjid.

Ia membuktikan Khusrin telah melacurkan JAIS untuk kepentingan politik murahan UMNO dan beliau tidak layak lagi untuk menjadi Pengarah JAIS.

Tulang Besi

12 comments:

Mankerbau said...

si khushrin ini, sijil 4 senawi pum dia tiada, macam mana boleh jadi pengarah jais?

Anonymous said...

//macam mana boleh jadi pengarah jais?//

mmm..who knows..he mite b haramsani's gay lovah?ini malaysia,everything is politically linked waat..bizniz,agama..who ever koneks to the ruling elite,will get mcm mcm habuan,pangkat,blow doll...

Anonymous said...

Sebagai seorang rakyat Malaysia yang bukan Islam dan telah banyak merantau ke negara negara Islam yang lain. Saya berpeluang mempelajari kesuciaan sejarah Islam dan kagum dgn pengajaran progresif mereka.

Saya tidak risau sedikit pun dengan kehakiman syariah & hukum hudud selagi saya respek undang undang Islam.

Yang saya tak respek adalah penyamunan & rompakan yang dilakukan oleh gang gang BN.

Anonymous said...

Bukankah makna khusrin tu "kerugian"... silA LIHAT TERJEMAHAAN Surah Al‘Asr

Anonymous said...

Let me share this one of the most beautiful place in Celibon Jawa Indonesia. You may have read history of Gunung Jati this is a burial ground of the most holy sultan of Celibon side by side you will see a temple believed to be a princess brought by Admiral Cheng Ho to be the wife of the Great Sultan. Day in and day out you can see people of both religion Muslim and Non Muslim paying their respect to the dead. This is not a mosque or a temple but a holy site that unified the divide.

Anonymous said...

memang dalam kerugian betul lah pangarah JAIS..apa punya bala dapat kat rakyat selangor dapat pengarah jabatan agama yg bangang....

Anonymous said...

salam.,,,,, tan sri MB dengar lah nasihat kami .... tukar sajeee si mamat ni.... pada pandangan kami ...si mamat ni ? ibarat cancer di dalam pengurusan krjn negeri... sebelum pyakit bertambah parah ...? kalau kami . lama dia kena pecat.... fikir fikirlah latarbelakang beliau ....?

Anonymous said...

muslims in other countries(including the middle east) r so different compared to the al kelentong specilalists of this country.makam(samadi/samadhi) of holy saints r not only respected,but r "seats" of yoga..

Anonymous said...

Pemimpin PAS kini membenarkan DAP mebuat sesuka hati kepada agama demi politik. Kes terbaru,Teo memberi 'Tazkirah'.Nauzbillah. Apa nak jadi bangsat-bangsat PAS ini.Kalau begitu,biarkan isteri dan anak2 pemimpin PAS menjadi hamba seks DAP.Karpal Singh telah mendedahkan PAS telah menandantangani perjanjian dengan PR untuk tidak menubuhkan negara islam. Inilah dinamakan dajal zaman sekarang yang bertopengkan agama saja.Apabila orang islam mengajak berdamai,ditolak sebab dendam tetapi segala maruah agama kini dipersendakan oleh kafir. Dan dajal paling besar adalah Nik Aziz pukimak.

Anonymous said...

Bekas Pengerusi MCA Melaka, ADUN Duyong merangkap Exco Kerajaan BN Melaka, Dato Gan Boon Leong pernah masuk Masjid Semabok, Melaka kira2 20 tahun lalu. UMNO senyap je. Nak tahu lebih lanjut tanya orang Melaka.

Anonymous said...

Bekas Pengerusi MCA Melaka, ADUN Duyong merangkap Exco Kerajaan BN Melaka, Dato Gan Boon Leong pernah masuk Masjid Semabok, Melaka kira2 20 tahun lalu. UMNO senyap je. Nak tahu lebih lanjut tanya orang Melaka.

Anonymous said...

Tempoh hari, PM sendiri menghadapi halangan dari sebuah mesjid di Selangor untuk mengadakan majlis berbuka puasa. Nasir mesjid tersebut dengan angkuh memberi amaran akan melaporkan kepada sultan Selangor jika disentuh sedikit hal politik.

Alasannya, masa pilihan raya di KKB, Sultan
Selangor telah melarang Nik Aziz memberi ceramah tetapi untuk kapiak DAP, boleh pulak tu.

Memang laknat lah umat Islam jika bangsat-bangsat PAS yang berhati busuk ini memerintah negara ini.

Akan habis di gadaikan oleh bangsat-bangsat bertopengkan agama ini demi pemikiran politik mereka yang sempit....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.