Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, August 23, 2010

Selangor Tubuh Badan Bertindak Tangani Pencurian Pasir Bersama SPRM/MACC

NOTA EDITOR: Nampaknya peluang UMNO untuk menyebarkan fitnah kononnya KSSB bekerjsama dengan pencuri pasir semakin meleset. KSSB dan Kerajaan Selangor sekarang ini akan bekerjasama untuk memerangi pencurian pasir. Saya tak sabar nak tengok muka Khir Toyo dengan puak-puak UMNO yang lain. Bukan main hebat hari tu hebohkan isu pasir dan kecurian pasir.

Yang bagusnya majoriti rakyat tahu kenapa UMNO dan Khir Toyo heboh sangat pasal isu pasir di Selangor. Majoriti rakyat tahu kroni-kroni UMNO sedang menempuh gerbang kemiskinan kerana kontrak pasir sekarang ni semua pergi kepada pengusaha pasir yang sah.

Dulu, kroni2 UMNO gemuk dengan kontrak pasir yang mereka sub-con pada tokeh-tokeh Cina. Mereka cuma makan untung atas angin. Goyang kaki sahaja boleh dapat beratus-ratus ribu.

Sekarang ni, siapa dapat kontrak pasir, dia kena usahakan sendiri. Jadi, tak perlu "mark-up". Untung terus kepada pengusaha pasir dan kerajaan negeri.

UMNO tak tau apa-apa kecuali merompak harta rakyat dan membuncitkan perut2 mereka. Mereka ingat dengan pergi umrah dan haji berkali-kali, harta yang mereka rompak boleh di"halal"kan.

Syukurlah, kroni-kroni UMNO sedang kekeringan. Saya berharap sangat kroni-kroni UMNO ini terpaksa masuk rumah bankrupsi. Mereka2 ini terpaksa bekerja sebagai pelayan di restoran-restoran makanan segera seperti McDonalds and KFC kerana tak boleh lagi merompak harta rakyat Selangor.

Nyahlah kamu UMNO. Masuklah kamu ke alam kemiskinan.

Tulang Besi

Selangor, MACC team up to fight sand-mining corruption
Harakahdaily

SHAH ALAM, Aug 22:
In a unprecedented move, state-owned sand mining firm Kumpulan Semesta (KSSB) has teamed up with the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) to eliminate corruption in the sand-mining industry.

“We welcome the readiness of the MACC because the state government adopts a transparent and accountable administration,” said Selangor Menteri Besar Abdul Khalid Ibrahim (left) at a press conference Friday.

Meeting at the MB's office here, both parties agreed to form a special task force comprising officials from KSSB and MACC.

Among those present were KSSB chief operating officer Wan Abdul Halim Wan Ismail and executive director, Ramli Majed, MACC deputy chief commissioner (prevention) Sutinah Sultan, director of examination and negotiations department Shaharuddin Khalid, Selangor MACC director Jaafar Maahad and Selangor MACC examinations and negotiations unit chief Mohd Noor Abd Rahman.

Khalid also thanked the MACC for its efforts to ensure the industry was free from corrupt practices.

The Selangor state government had earlier invited MACC to place its own staff and officers at KSSB to monitor its activities.

It is understood that the Commission will be briefed by KSSB on its operations, which included operating procedures in running sand-mining activities.

Khalid said as the MACC also monitored sand-mining activities in other states, he hoped a comparison can be made by the Commission with the procedures and practices in sand-mining operations in Selangor.

He had explained to MACC that the previous state government under Barisan Nasional had failed to overcome sand theft because it only focused on enforcement without looking at the root problem which revolved around the issue of sand supply to the construction industry.

1 comment:

Anonymous said...

Salam masra, Umno bn, modal dah tak ada, walaupun dgn cara yg tidak bermoral pun mereka sangup, yg pesti dapat isu yg mungkin angkapan mereka dapat keuntungan politik. Tiada apa yg kita harap dari pada umno bn, baik di melaya, di sarawak, di sabah, segala yg ada telah di jadikan duit utk kepimpinan bn, balak, tanah, pasir,royalti minyak, gas, tak pernah di bentang kepada rakyat bagai mana duit di di belanjarkan. Namun apakah rakyat yg sekian lama telah di nodaie oleh bn, masih memberi undi kpd bn????. Yg sewel dan buta hati mungkin memberi ssnjungan kpd bn. Apa yg di lakukan kerajaan selangor, beginilah cara gaya yg sepatutnya, terbuka,jadi rakyat nampak dah kejujuran dan amanah, dengan meneruskan dasar yg masra rakyat, amanah, telus,berintigreti,buangkan segala rasuah, yakinlah rakayat terbanyak akan senantiasa berdoa kesejastraan, dan terus menberi sokongan yg jitu. tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.