Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, September 24, 2010

Kenyataan Media YB Lembah Pantai Berkenaan Kenyatan Dr Mahathir Muhammad Iskandar Kutty

NOTA EDITOR: BErikut adalah kenyataan Yang Berhormat Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar Ibrahim di atas kenyataan Dr Mahathir Muhammad Iskandar Kutty berkaitan dengan hak Melayu dan Pakatan Rakyat


Kenyataan Media
Nurul Izzah Anwar
24 September 2010

Semalam 23 September bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir sekali lagi memainkan api perkauman apabila beliau menyatakan Melayu akan hilang kuasa kalau Pakatan Rakyat (PR) memerintah. Katanya juga dia bukanlah bersikap perkauman.
Dr Mahathir juga menggambarkan bahawa orang Cina atau India mungkin menjadi Perdana Menteri jika PR mengambil alih negara, kerana Perlembagaan tidak menghadkan jawatan itu kepada mana-mana kaum.
Saya berpandangan kenyataan itu sebagai tidak bertanggungjawab dan merupakan sebahagian usaha terdesak untuk menjejaskan kestabilan negara.
Selain penggunaan isu perkauman untuk Umno juga memakai satu-satunya pendekatan yang mereka mahir, iaitu 'Politik Ketakutan'. 'Politik ketakutan' menggunakan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan sebagai alat untuk penipuan yang penuh terdesak.
Masyarakat Melayu diindoktrinasi melalui pelbagai cara termasuk penggunaan NGO untuk berlakon sebagai mangsa dengan tujuan untuk mengeliru dan membantutkan seluruh anggota masyarakat supaya kekal terpasung fikirannya dan emosinya baik oleh kerajaan penjajah dan kini melalui penggantinya, Umno.
Matlamat ini tidak lain dan tidak bukan untuk mengekalkan dominasi politik oleh sekelompok kecil elit Melayu yang rapat dengan pusat kuasa, melalui rasuah, salah guna kuasa dan secara berterusan mengabaikan perlembagaan. Malang sekali kerana tindakan mereka ini dibantu oleh MCA, MIC, Gerakan dan parti komponen BN lain yang terus membisu dan membuang tanggungjawab yang sepatutnya digalas.
Kita perlu melawan usaha-usaha ini dengan menekankan 'Politik Berlandaskan Harapan dan Kebebasan' yang akan mengubah Minda Melayu daripada kebimbangan palsu tentang kehilangan identiti dan pembangunan ekonomi kepada daya positif yang akhirnya mencipta masyarakat yang penuh keyakinan dan tidak lagi terkongkong.
Oleh itu, dengan matlamat untuk bertukar pendapat, demi mewujudkan 'Malaysia Yang Lebih Baik Untuk Semua Rakyat', saya dengan rendah hati membuat tawaran untuk berdebat dengan Tun Dr Mahathir supaya 'kebimbangan' Melayu - yang pastinya tidak melibatkan keseluruhan masyarakat - yang disebut itu dapat dijelaskan, sama ada kerana Takut Melayu Hilang Kuasa atau Hilang Harta?

Nurul Izzah Anwar
MP, Lembah Pantai
KUALA LUMPUR

8 comments:

Anonymous said...

Pertama sekali kenapa tdm kerala ni bagi kenyataan MAHA RASIS!
mungkin dah lanjut usia atau buang tabiat atau mudah lupa.....
Wahai tdm kerala!! jangan bermain api... bukan kau yang kena bakar diri, akan tetapi MALAYSIA.
tdm kerala dah pencen buat cara pencen, tak payah banyak cakap yang bukan bukan, orang dah meluat dan menolak bulat2 ini bukan zaman 70 dan 80an. Kini zaman dunia tanpa sempadan. SETIAP WARGA MALAYSIA KENA MENGORAK LANGKAH.. JANGAN DOK MEMPERTIKAIKAN ISU ISU YANG TAK MEMBERI APA JUA MENAFAAT.
YB,
BERANI KERAN BENAR, TAKUT KERA SALAH..
tdm kerala tu tak berani menyahut cabaran YB. kerana tdm kerala ni mana ada point yang best, dok hak lama berputar putar dan berbelit belit sahaja.KUASA MELAYU YANG AKAN HILANG JIKA PR MEMERINTAH IALAH KUASA MELAYU UMNO SAHAJA. TERUTAMA SEKALI KUASA DAN PENGARUH ANAKNYA AKAN PUNAH RANA, MAKA NIAT DAN CITA CITA tdm kerala tak akan tercapai untuk meletakkan anaknya menjadi No1 dalam GE13 nanti. itu sebabnya tdm kerala cari pengaruh dan kuasa dari luar UMNO, tdm kerala peralatkan Perkasa lah!
Siapakah yang mengurang dan menghilangkan kuasa2 RAJA DAN AGONG? kalau bukan tdm kerala, siapa lagi. DERHAKA kah tdm kerala ini???? Kalau zaman dulu hukumannya PANCUNG.
tdm kerala ....mudah lupa.....mudah lupa......mudah lupa.....
tdm kerala dalam keresahan dan ketakutan dan mempercayai peluang yang cukup baik bagi PR akan menakluki PUTRAJAYA ciptaannya itu.
untuk menghalangnya tdm kerala guna apa jua cara sekali pun, tak kisah lah. NAK HANCURKAN MALAYSIA pun tak apa lah. Asalkan dapat mengagalkan hasrat PR itu. Bukan main busuk hati tdm kerala tu.
YB, saya ingin bagi semangat dan nasihat kepada YB, kalau jadi berdebat.... buat persediaan rapi hentak cukup2 apa jua isi perdebatan dengan berlandaskan bukti terhadap tdm kerala, maklum lah licik orang tua tua, cakap boleh pusing pusing, belit belit lidahnya.
Last sekali kalau boleh tdm kerala itu nasihatkan supaya masuk dalam tempurong macam katak bawah tempurong. tdm kerala dah tak yakin dengan UMNO itu sebab bersekongkol dengan Perkasa. UMNO dah tak dapat cari makan, itu hak orang lain, maka gunakan Perkasa untuk rampas hak2 UMNO pula lah tu.
tak cukup kah harta2 yang ada. Bertaubat lah wahai tdm kerala!!!!

Khun Pana aka johanssm said...

Dah pencen , berambuslah .

Berita Luar Negara-New York
Mat Monggol tawar Obama atasi Islam O Phobia di America.

Manakala Obama dikatakan akan bantu Mat Mongol atasi Kartun O Phobia dan Bini O Puaka.

Anonymous said...

bg aku, org melayu yg beragama islam kat negara ni kita mesti ingat yg org nbr 1 dlm negara ni ialah sultan dan sultan ni adalah org melayu. xkan bila kaum lain yg beragama islam jd perdana menteri, sultan pun kena tukar dr kaum dia. itu dah salah dr segi perlembagaan negara yg kita cintai ni. mahdet oh mahadet bila la ko nak sedar....rakyat sebenarnya akan lebih sanjung ko bila ko lebih mementingkan islam saat2 usia senja ko ni..rakyat akan lupa dgn segala jenis kebejatan yg ko buat selama berkuasa selepas ko berjuang atas nama islam sekarang...percayalah sesungguhnya Allah SWT itu maha adil dan akan melimpahkan kesejahteraan kpd manusia yg berjuang menegakkan agama islam sbb itu janjiNYA.

Anonymous said...

Pundek mamakneh Mahachoot kutty terpaksa bengantung kd ultra retard f*ked faced Muntahyuddin Yasin dan katak khunsa BRAhim ali utk mengitar semuala agenda iblisnya..so sad..so sad..this pulti kacang thinks rakyat bodoh,tak tau apa2pun..si parayen malayali dunno..ada sizeable % of rakyat malaysia waiting FOR THE GOLDEN MOMENT 2 BERAK KINCING ON HIS HIS KUBUR..KAHKAHKAH

Anonymous said...

How did a descendant of a Mamak Kutty immigrant transformed overnight into a Bumiputera i just cannot understand. Will some wise guy tell me how he managed to fool us al these years?

Anonymous said...

Insyaalah kebenaran akan Allah tunjukkan sebelum dia mati.Dulu TDM pernah sumpah DSAI tak kan jadi PM!!!

Anonymous said...

1.Malas la nak tak tau tentang depa!!
2.Sama-sama kutty!!!!sorang jantan kutty!!sorang perempuan kutty!!!
3.Sukusakat sikitol zaman melayu melaka kot!!

Grand Marquis said...

Dap Anti Judi.

Ha ha ha......

Siapa yang hidup dalam pembohongang dan dibohongi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.