Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, October 28, 2010

Jubur Saiful Kosong Tiada Air Mani - Doktor HKL

NOTA EDITOR:Dikatakan bahawa liwat berlaku kerana terdapat air mani dalam jubur Saiful. Namun, mengikut Doktor dari HKL, semasa beliau menginspeksi jubur Saiful, tiada air mani yang dijumpai.

Inilah dia kes tonggang terbalik, kes ENAM PULUH SEMBILAN (bak kata Arwah AR Tompel dan P. Ramlee). Patutlah Arwah P.Ramlee pun tak sokong UMNO ye???

Ingatlah amaran dari Rasul besar kita Muhammad SAW yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari:

"Takutlah kamu dengan doa orang yang dizalimi"

(Minta maaf guna perkataan JUBUR sebab dah tak tau nak pakai perkataan apa lagi tanpa kompromi ketepatan maksud ayat)



Tulang Besi

Saiful's rectum was empty, says doctor
Oct 28, 10 6:13pm


Hospital Kuala Lumpur (HKL) general surgeon Dr Mohd Razali Ibrahim told the court in the Anwar Ibrahim sodomy trial that while he was examining complainant Mohd Saiful Bukhari Azlan's anal region, he noticed the rectum region was empty.

Dr Razali made the startling revelation while he was being cross-examined by defence lawyer Sankara Nair.

Saiful had earlier told the court that he did not defecate for two days after the alleged sodomy incident.

Sankara: Did you look at the rectum?

Dr Razali: Yes.

Sankara: Was it empty?

Dr Razali: Yes, the rectum was empty, but I did not put it down on my report.

Sankara had earlier asked Dr Razali whether questions were posed on Saiful's bowel habits as it would be important to know how many times a person goes to the toilet, but the witness said it was not necessary to do so.

“It depends, you may not have to ask his (medical) history and do the examination yourself. You can ask then or get it later (after the examination). It depends on the situation,” he said.

Uncertainty in Pusrawi examination

There was also confusion when Sankara asked Dr Razali whether the HKL doctors had checked if there was any instrument used during Saiful's earlier examination at the Pusrawi Hospital.

Hospital Pusrawi 280708.jpgLooking at a copy of the Pusrawi medical report, Dr Razali said that Saiful had complained of pain in his anus “when passing motion” but later pointed out that the words “passing motion” were crossed out.

“This is something which we heard initially (when being briefed), when Saiful's (medical) history was related.”

Saiful had earlier went to Hospital Pusrawi for a medical examination a few hours before going to HKL.

When asked whether he had asked Saiful on instruments being used during the Pusrawi examination, the witness said some instruments were used.

“However, I did not ask what instrument was used,” he said, adding that he agreed with the lawyer that such questions were important and should have been posed to Saiful.

“I agree that it this is not a good practise.”

The witness also informed the court that although Saiful told the doctors a lubricant was used during the alleged sexual act, no test was performed to verify its existence.

Protoscope inserted on first attempt

During the court hearing, Dr Razali explained how Saiful was examined - the patient was asked to lay down on his left with his knees raised.

"Both knees were brought together to the chest to provide better exposure," he said.

The witness related that he took samples of Saiful's perianal area first before using a lubricant to insert the protoscope inside Saiful's anus.

“The HKL's protoscope measures 6.5cm and a lubricant was placed. I explained the procedure to Saiful and the protoscope was inserted.

“I attempted to insert the protoscope on the first attempt and he did not complain of any pain. I took samples – two from the high rectum and one from the low rectum,” he said.

When asked by Sankara whether any photographs were taken when he performed the procedure, Dr Razali said “no”, as pictures were only taken on the scars found on Saiful.

He agreed with the lawyer that he was not forensically trained to do such procedures.

Injury to anus

Dr Razali also said he did not do a physical examination on Saiful's anus, although he agreed this could be done without the use of the protoscope as he was using sterile gloves all the time.

He also told the court that there could be varying degrees of trauma or injury to the rectum/anal area depending on the force used.

When asked what are the common causes for pain in the anus, Dr Razali said common infection to the perianal area, disease to the anal/rectum area and possible injury to the area.

The witness agreed that if there was non-consensual sex, it would also result in injury to the anus.

8 comments:

zane said...

Matlamat menghalalkan cara. Alangkah kotornya permainan manusia yang sanggup pergi sejauh itu untuk mengaibkan seorang manusia lain semata-mata kerana kuasa dan wang!

Betapa singkatnya pemikiran mereka sehingga tidak dapat melampui hakikat kita diwujudkan ke dunia ini hanya sebentar cuma. Akhirat itulah yang kekal abadi.

Ya Allah, kurniakanlah balasan yang setimpal di atas pengorbanan DS Anwar ibrahim dalam menghadapi fitnah durjana ini. Semoga syurgalah balasan bagi manusia yang hebat diuji seperti beliau itu.

otakbesi said...

jubur jubur jubur!
POLITIK LUBANG JUBUR UMNO.

Satu persoalan bermain difikiran rakyat, adakah lubang jubur menjadi modal yang penting kepada UMNO. Ini bermakna tanpa lubang jubur pemimpin UMNO akan kehilangan modal untuk menguatkan UMNO yang mula lemah dan mereput.

Jubur jubur jubur!
Kes penebusan lubang jubur ini berkembang ketika rakyat mula mempertikaikan penguasaan dr.Madey sebagai pemimpin negara. Makam pemimpin UMNO mencadangkan lubang jubur azizan sebagai modal untuk meredakan kemaraan rakyat melalui Anwar.
Namun Adullah Badawi hanya sempat merintis lubang jubur untuk memberi tali hayat kepada UMNO. Namun najib tanpa berlengah menjadikan lubang jubur ubat mujarrab untuk mengubati kanser usus yang dialami UMNO.
Maka Lubang jubur Sheikh al-Fool menjadi taruhan. Yang menarik peradaknya adalah orang sama, iaitu Anwar.
Jika UMNO lemah lagi selepas ini, maka pengganti najib akan menuruti langkah najib untuk menjadikan lubang jubur sebagai tonik penguat UMNO. Namun siapakah yang akan menjadi dituduh memiliki senjata perodak kepada lubang jubur masih kosong jika Anwar tiada.
Kemungkinan seorang pemimpin PAS adalah cerah, kerana PAS akan mengantikan Anwar membawa cabaran kepada UMNO.
Rata-rata rakyat malaysia sudah loya dengan politik lubang jubur UMNO. Bahkan kebanyakan pemimpin dan ahli UMNO sudah malu dan muak mengunakan tektik lubang jubur sebagai penguat UMNO. Namun mereka adalah golongan yang bisu, kerana yang penting adalah perut dan pusat mereka. Politik lubang jubur terpaksa dibiarkan berkembang pesat.

kenatipuolehumnoapco said...

Kat blog dan forum UMNOAPCO YAHUDI LAHANAT tak dak pun cerita nie di sembang. Depa semua dah tercirit dengan perkembangan kes FITNAH LIWAT 2 nie. Kah Kah Kah Kah !!!

Dubur kosong ... kah kah kah kah !!! Mana pi taik dan ayaq mani yang dia kemut untuk 2 hari ???

Mungkin pencacai2 UMNOAPCO YAHUDI LAHANAT nie makan kot. Kah kah kah. Patut lah seribu bahasa.. sedapppp.

Anonymous said...

sayfool dulu cakap dia talak berak 3 hari..e2 semua taik mana pigi?lol!

Grand Marquis said...

Tb, empty dari taik, bukan bermakna tak de air mani. Bukankah Dr. Siew dah confirm ada air mani dalam dubur Saiful?

Korang ni memang dasar ambil mana yang menguntungkan korang aje.

Abd Razak said...

nenek ko le grand marquis...kenapa sampai skrg doktor2 ayam yg ko suka tu xberani nk bg laporan tu...bila kene grill dgn Karpal terus dh berbelit2...kalau yakin bukti tu benar bg je le laporan tu...itulah yg dikatakan berani kerana benar, takut kerana salah...org lain dh nampak perjalanan sketsa mahkamah yg penuh dgn cacat cela...hanya org bodoh dan bahlol cam ko je yg still percaya lg...sbb apa ko percaya...sbb umno/apco...aku rs budak darjah 6 pn leh tgk perjalanan kes ni dh tunggang terbalik...lain le lps ni ko soh saiful liwat ko pastu tinggalkan air mani dia...buat report kata DSAI liwat ko...tp ko kene tahan berak le...

Anonymous said...

Kalau benarlah semua ini tipu muslihat UMNO nak jatuhkan Anwar, alangkah kejamnya..!Betapa jahatnya kamu Saiful..

Anonymous said...

jubur saiful... bagi bengali jual roti ajeee gasak... baru ada berkas... mjerik 7 hari 7 mlm ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.