Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, October 5, 2010

Perkataan "AlQuran: Tiada Dalam Perlembagaan UMNO

Saudara/ri pembaca sedar atau tidak? Hakikatnya, perkataan Al Quran tidak releven dengan UMNO. Apatah lagi Al Sunnah, Al Ijma dan Al Qiyas. Pada waktu yang sama, UMNO berkokok ke sana ke mari mengaku berjuang Islam. Padahal asas kepada Islam yakni Al Quran tidak disebut langsung di dalam Perlembagaan UMNO.

Tidak hairanlah antara aktiviti pertama UMNO adalah Loteri UMNO 1959 dan permurtadan Natrah.

Tidak hairan juga, UMNO bebas mengharamkan yang halal serta menghalalkan yang haram. Ini kerana Al Quran tidak pernah menjadi pegangan UMNO. Maka, bagaimanakah UMNO hendak mengetahui yang mana halal dan yang mana haram.

Bagi saya, mereka yang berfikir UMNO akan memperjuangkan Islam adalah bermimpi di siang hari.

Tulang Besi

7 comments:

Anonymous said...

Tun Pundek kutty masih idup kaah?Ini bangkai separa nyawaa mamak zombi dan najubori nak bikin last attempt utk kasi anwar masok jail utk selmatkan pungkoq mereka..so,Raja Footra kasi statement utk boycott Pakatan..kunoonya,mereka tak ubah ,tak reform..raja footra dah terlampau isap kotek mamak kutty..dilahirkan bozo,plus dgn air manek kutty,maka kezombiaan dia dah memuncak..1 million footras wont change the destiny of this country..global economic forces,and the arrival of top pakatan leaders r changing the destiny of this country!

zakwan said...

You sound like a broken record, TB
Everyone knows UMNO's jurassic "Ketuanan Melayu" mindset and the teachings of the holy Quran does not jive with one another

Anonymous said...

ALJUBURI
Bagi saya PAS memperjuangkan agama islam adlah ibarat mimpi di siang hari.Macam mana nk perjuangkan agama kalo kawan nya setan???
Itu apa yg murshiit PAS cakap..lebih rela kawn dgn setan dari sesama sedara islam ..

Grand Marquis said...

Adakah benar Tun Mahathir telah dilaknat bilamana umurnya semakin tua dan nyawanya tidak dipandang langsung oleh malaikat untuk ditarik ?. Atau Allah mahu memberi Tun peluang bertaubat setelah memfitnah janggut nabi dan hudud suatu ketika dulu?..fikir-fikirkan lah..

Anonymous said...

//Atau Allah mahu memberi Tun peluang bertaubat setelah memfitnah janggut nabi dan hudud suatu ketika dulu?..fikir-fikirkan lah..//

Bu..but..tun pundek kutty tak nak bertaubat..tun pundek's desinty is to create havoc,bikin kacau,bikin rosak binasa thats his karma bro..

Anonymous said...

ALJUBURI
Heheee..anak buah wali trompah marah biler wali nya kena gelar giler, tapi da semakin menjadi-jadi giler nya babe...Sultan sendiri gering kat S'pore takmo gi tengok ke ziarah, tapi biler mentor dia LKY leh plak gi ziarah..pengikot yang taksob bole bersorak gembira lagi dgn kelakuan nya tu..heran...apa jenis ularmark nie..ular dalam semak kot..atau da nyanyok..atau da giler ..gila gaban babe..atau nak bagi tikect ke syurga utk LKY???/Kwang-kwang-kwang...memusuhi sesama islam.berkasih sayang la denagn kapir..slogan baru utk PAS!

Anonymous said...

Kalau begitu DAP dan PKR lebih Islamik dari UMNO. Saya cabar tuan tunjukkan kepada saya dalam perlembagaan DAP adakah disebut perkataan Al-Quran dan Islam sehingga PAS sanggup bekerjasama dengannya dan menolak UMNO mentah-mentah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.