Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, October 10, 2010

Susilawati: Bagaimana dengan Ibrahim Libya (Asysyahid)?

Melihat beberapa juak UMNO dalam Facebook, begitu bersemangat mereka mahu mengaitkan pembunuh Allahyarham Susilawati dengan HINDRAF==> PAkatan Rakyat. Namun, saya terfikir, mengapa mereka tidak mempersoalkan pembunuhan tragis Ustaz Ibrahim Libya? Bukankah Ustaz Ibrahim Libya itu juga Melayu, bekas pegawai di Pusat Islam, lulusan agama luar negeri, fasih berbahasa Arab dsbnya.

Malahan taraf Ustaz Ibrahim Libya adalah seorang yang dihormati dan disayangi masyarakat. Jasa beliau kepada perkembangan agama Islam di MAlaysia juga tidak terbalas.

Bererti kalau UMNO begitu bersemangat dengan kes Susilawati, mereka wajib 10 kali bersemangat dalam membela kematian Ustaz Ibrahim Libya.

Malahan, Sultan Kedah sendiri telah turun menziarahi kubur Ustaz Ibrahim Libya di Memali. Ertinya, tiada alasan untuk UMNO membela kematian Ustaz Ibrahim Libya.

Paham2 je lah UMNO...lidah bercabang.

Tulang Besi

10 comments:

Anonymous said...

yang lebih sepatutnya ditanya oleh penulis ini ialah kemana wang sumbangan derma terhadap balu kejadian Memali yg diuruskan oleh PAS , yg sampai sekarang tidak diterima oleh balu-balu walau sesen pun .

Itupun kalau berani tanya laa ... silap-silap duit pun dah lesap dirompak .

harap komen ni dapat dilepaskan . sekian .

Tulang Besi said...

KEmana perginya wang derma Memali? Ke semua keluarga mangsa Memali.

Dah jawab soalan anda?

Anonymous said...

Memang betul bangang,bodoh,bahlol dan tongok lah kau ni.
Sosilawati ahli perniagaan.
Ibrahim libya tu guru agama.

memang keduanya sama melayu,tapi punca kematiannya berbeza.

Janganlah jadi KALDAI BERHINGUS..


"......"

Anonymous said...

Lebih menyedihkan lagi sehingga sekarang belum lagi dibuat sebarang 'thial case'..nampak sangat dipihak ubn tidak berani membicarakan kes ini.

Anonymous said...

Lebih menyedihkan lagi sehingga sekarang belum lagi dibuat sebarang 'thial case'..nampak sangat dipihak ubn tidak berani membicarakan kes ini.

Anonymous said...

Tukang Besi , benar ke wang telah dapat ke balu mangsa memali . sungguh lawak jawapan anda . Itulah akibatnya menjadi fanatik tak tentu pasal .

saya harap web ini dapat memperjuangkan balu-balu mangsa memali yg sampai hari ini tidak dapat satu sen pun untuk meneruskan sisa-sisa hidup mereka . Yang menjadi kemusykilan ialah wang tersebut belum dapat ditangan balu mangsa tapi ianya sudah habis dan hilang begitu sahaja !!!

Jadi kemana menghilang wang tabung memali tersebut ???

Anonymous said...

Apasai si musang tiba2 berundur..apasai tiba2 samy velu berundur..mesti ada sebab kenapa 2 mafiaso ni tiba2 "resign"..

anoinimuz said...

umno guna isu sosilawati nak kasik malaysia huru-hara. kasik kaco sama melayu ngan india. isu memali kasik tutop rapat2. nnti org igt blk. takot umno kne pukul dgn rakyat nxt election.

Anonymous said...

Senang2 saja org PAS mengiktirafkan seseorang mati syahid. Syahid atau tidak sebenarnya hanya Allah SWT sahaja yg tahu. Kita manusia ni siapa nak pandai2 kata org tu mati syahid. Lainlah kalau Ibrahim Libya tu dari kalangan para anbiya dan sahabat. Kalau berbuih mulut menyebut Allah, tapi jiwa tidak ada kepada Allah dan mengkafirkan sesama Islam, maka tiada ertinya perjuangan yg sia2.

Anonymous said...

x kesah laa apew org nk kte kpd Ibrahim Libya...tp die adlh seorg yg hebat dlm ilmu agma nya dlm perckapn nya dlm mnegakkn kbenran nya...
" Ya Allah, Engkau matikan Ibrahim Libya dlm iman dan tempt kn beliau bersma2 org yg mti shahid dan org2 yg beriman...Ya Allah Engkau bri kn hidayah kpd org2 yg blum memahami erti perjuangn Ibrahim Libya..."
TAKBIR!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.