Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, October 8, 2010

UMNO Izin Artis Homoseksual Beraksi di Malaysia?

NOTA: UMNO izin artis homoseks beraksi di Malaysia tapi pada waktu yang sama berusaha sedaya upaya memfitnah Anwar Ibrahim sebagai seorang homoseksual.

Lihat catatan berkenaan Adam Lambert di Wikipedia:

In November, Lambert performed "For Your Entertainment" at the American Music Awards of 2009. The performance showed Lambert kissing a male keyboardist, grinding a dancer's head against his pelvis, and grabbing the crotch of another. Lambert told Rolling Stone magazine, "Female performers have been doing this for years—pushing the envelope about sexuality—and the minute a man does it, everybody freaks out. We're in 2009—it's time to take risks, be a little more brave, time to open people's eyes and if it offends them, then maybe I'm not for them. My goal was not to piss people off, it was to promote freedom of expression and artistic freedom."[53] In response to his performance, the Parents Television Council, a conservative decency campaigning group,[54] urged viewers to complain to the FCC.[55] The performance, at the end of the show, was broadcast "outside the FCC's usual 6am-10pm time frame prohibiting the broadcast of indecent material".[56] ABC received about 1,500 telephoned complaints and announced he would not perform on Good Morning America on November 25 as planned.[57][58] CBS subsequently invited Lambert to perform instead on The Early Show, on the same date in New York City.[59]


Bantah konsert Adam Lambert
Dzulfikar Mashoor
KUALA LUMPUR, 8 Okt:
PAS yakin rakyat sedia membantah rancangan terbaru kerajaan mengizinkan Konsert Adam Lambert yang dijadualkan pada 14 Oktober ini.

Pengerusi Lajnah Kebudayaan dan Kesenian PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad berkata demikian kerana rakyat umumnya masih mempertahankan dunia hiburan yang baik, iaitu berpaksi pada adat ketimuran dan agama.

"Saya yakin rakyat sependapat dengan PAS iaitu hiburan adalah tuntutan naluri manusia dengan ada tatasusila ketimurannya dan tidak menyimpang dari norma-norma agama di Malaysia,” ujarnya.

Katanya, kalau budaya cium pemain keyboard lelaki, beraksi lucah antara penari lelaki yang lain yang digayakan oleh penyanyi gay itu yang mahu dibawa ke negara ini diyakini rakyat menolaknya.

Menurut beliau, sepatutnya Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) dan Agensi Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Artis Luar Negara (Puspal) tidak semberono bersetuju membawa artis gay tersebut ke tanah air.

Ini kerana, katanya artis tersebut sebenarnya dikecam hebat oleh dunia apabila melakukan beberapa adegan kontroversi di pentas Anugerah Award Amerika sebelum ini.

Ekoran itu, beliau berkata, rancangan televisyen Good Morning America terbitan ABC di Amerika Syarikat membatalkan penampilan Adam di udara kerana menolak budaya liar penyanyi gay itu.

"Gaya hidup Amerika yang selalu kita anggap bebas pun menolak semua ini, mengapa kita (kerajaan) yang selalu mengaku kitalah Islam tidak belajar semua ini," soalnya.

Baginya, kerajaan sepatutnya mengambil berat soal menjempu selebriti asing memandangkan KPKK serta Puspal Mei lalu telahpun ditegur apabila membenarkan penyanyi lucah Pitbull mengadakan persembahan di negara ini.

"Kerajaan seakan tidak kisah semua ini kerana selepas Konsert Pitbull dibantah 15 Mei lalu pun, kerajaan nampaknya masih memberi kelulusan pada syarikat yang sama untuk menjemput Adam Lambert," ujarnya.

Sehubungan itu, beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Selangor mengajak rakyat khususnya penggiat seni dan penghibur tanah air supaya membantu PAS untuk mempertahankan jati diri dunia hiburan tempatan daripada terus tercemar oleh anasir-anasir luar.


10 comments:

Anonymous said...

Host,anda telah menggunakan contoh yang salah untunk perbandingan...fitnah terhadap anwar tidak bermaksud umno tidak mengizinkan atau mendiskriminasikan homoseksual. Walaupun saya tidak sokong terhadap fitnah yang dibuat oleh UMNO, tetapi tajuk homoseksual ini adalah perkara sensitif dan belum ada undang-undang yang specific untuk menangani isu ini...Saya berharap host boleh berfikir berulang kali sebelum postkan sebarang kenyataan, kalau tidak, ini hanya menunjukkan tidak kematangan anda

Anonymous said...

takde masalah, asalkan dia tak meliwat kat stage!
Kalau haramkan nanti Anwar marah kerana diskriminasi kaum Lut

Anonymous said...

ya betul anon kat atas...
masyarakat gay malaysia memang banyak kat malaysia..
mereka ada hak yg sama sebagai pengundi, penghibur, pemberita, pengunjung blog dsbgnya yg akan cukup terasa dgn komen MalayWaves.
cuma mereka belum cukup terbuka menunjukkan belang mereka dan mmerlukan motivasi cukup dari idol2 sperti Lambert!
dan kerajaan memerlukan undi dan special servis s mereka..

Anonymous said...

...dan PR nak homo jadi PM?

Anonymous said...

One should not discriminate because of their sexual preference. Adam Lambert is a performer. He is not here to promote religion or homosexuality.

If we do not allow lambert to perform on basis of his sexual preference, then let's issue a warning Malaysia do not welcome any homosexual tourists/expats in our soil. Are we willing to do it?

If not, let's not subject lambert to unnecessary double-standard.

Houndini

Anonymous said...

Sebab UMNO suka tunjuk pungkoq ..

Serious Shepherd said...

Yang penting ialah consistency.

Kalau dok kutuk kawan tu gay (rasanya di pun tak meliwat/cium lelaki lain/buka baju masa berucap) kenapa pulak biarkan artis gay (yang pernah cium lelaki lain dan buka baju masa kat atas pentas) buat persembahan di Malaysia? Itu aje.

A double standard is already in place if Adam Lambert is allowed to perform, where a gay singer is allowed but a politician accused of being gay has to face many trump-up charges.

Monkey Code said...

Kenapa kita kecoh sangat pasal Adam Lambert yang seekor ni...sedangkan beribu-ribu pondan, Mat lembut dan lelaki 2 alam berbangsa Melayu sudah wujud.Sekarang ni lelaki jenis 2 alam (pondan) yang berbangsa Melayu/islam bersepah-sepah ramai nya, bukan setakat di bandar2 besar di Malaysia, hatta sudah sampai ke seluruh pelusok tanah air...pegi le keceruk-ceruk kampong...pasti anda akan ketemui pondan2 yang berbangsa Melayu/islam ni.

So,PAS jangan le jadi macam kaum yang nampak kuman di seberang laut tapi gajah depan batang hidung tak nampak.

Cakap tak serupa bikin...dosa orang lain nampak(barat)...dosa sendiri(melayu) cuba disorokkan di bawah karpet.Sibuk nak dakwah kat orang lain..anak bangsa sendiri tak terdakwah!!!

MELAYU OH MELAYU...pegi le selesaikan masalah anak bangsa kamu dahulu, dari sibuk nak betulkan anak bangsa orang lain.

Anonymous said...

Nasib baik Adam Lambert bukan rakyat Malaysia, kalau tak dah lama PKR rebut gantikan ketua pembangkang sakarang, yang semakin tenat. Hehehe.

Anonymous said...

umnnhno memmang jahanam ...babi anjing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.