Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, November 27, 2010

"90% Aduan Adalah Untuk Peringkat Pemilihan Cabang2" - Sumber Dalaman PKR


Begitu banyak tuduhan yang telah dilemparkan oleh media milik UMNO ke atas PKR berkaitan pemilihan parti mereka yang baru sahaja selesai. Saya membuat keputusan untuk menelefon teman saya yang memegang jawatan yang agak tinggi dalam PKR. Kebetulan beliau saya kenali sejak sekian lama sebelum beliau memegang apa-apa jawatan dalam PKR. Ikutilah temuramah singkat saya bersama beliau di bawah. Teman saya itu saya namakan beliau "Saudara X":

Tulang Besi (TB): Assalamualaikum saudara X

Saudara X (SX) : Waalaikumsalam.

TB: Saya ingin bertanya sedikit berkaitan dengan isu yang hangat diperkatakan sekarang ini, yakni isu pemilihan PKR dan benarkah berlaku penyelewengan oleh JPP PKR.

SX: Ya, sebenarnya 90% aduan yang diterima adalah berkaitan pemilihan Cabang PKR. Itupun hanya tinggal 8 atau 9 aduan sahaja lagi yang masih belum selesai. Yang lain telahpun diselesaikan oleh JPP.

Tidak betul tuduhan berlaku penyelewengan sewaktu pemilihan jawatan Presiden, Timbalan Presiden serta jawatan2 yang di Pusat. Kalau berlaku penyelewengan dalam pemilihan Presiden sudah tentu aduan yang maki terima jumlahnya mesti besar. Namun, ternyata 90% aduan adalah untuk peringkat pemilihan cabang


TB: Zaid menarik dari dari bertanding selepas beliau lihat undi kepada beliau dari SAbah kurang. Apakah benar Zaid ini popular di Sabah?

SX: Sebenarnya, Zaid cuma merasa beliau popular di Sabah kerana mendapat sokongan Jeffery Kittigan. Namun, hakikatnya, Joseph sendiri tidak popular dikalangan ahli-ahli PKR keturunan Kadazandusun yang muda. Maka, atas sebab itulah beliau kalah di Sabah.

TB: Ertinya tuduhan Zaid berlakunya penyelewengan itu tiada asas? Sebenarnya beliau benar-benar kalah di Sabah dan beliau ditolak ahli-ahli PKR di Sabah?

SX: Benar. Tiada langsung bukti yang beliau bawa berlakunya penyelewengan dalam pemilihan di Sabah

TB: Sebenarnya, saya sendiri gusar akan keberadaaan Jeffery Kittingan dalam barisan kepimpinan PKR. Ini kerana Jeffery ini mempunyai banyak "baggage" dan sejarah lampau beliau mampu menjadi liabiliti yang besar kepada PKR. Lebih baik PKR menaikkan pimpinan2 baru dari kalangan rakyat Sabah dari bergantung kepada pesonaliti Jeffery ini.

SX: Saya setuju. Kekalahan Zaid di Sabah juga membuktikan Jeffery ini tidaklah sepopular yang kita anggap selama ini.

TB: Bagaimana dengan keadaan parti selepas pemilihan PKR ini. Adakah perpaduan PKR terjejas dengan pemilihan yang baru selesai ini?

SX: Tidak. Malahan, dari mood dan kedatangan Konvensyen hari ini, jelas menampakkan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada kepimpinan PKR yang ada sekarang ini. Kalau ada kesan pun, kesannya tidaklah sampai menyebabkan berlakunya perpecahan parti seperti yang diharapkan oleh musuh2 di luar.

TB: Utusan ada buat liputan kononnya kedatangan ke Konvensyen menyedihkan?

SX: Utusan dan akhbar lain ambil gambar waktu majlis belum bermula. Tentulah banyak kerusi2 kosong

TB: YB Saifuddin dituduh oleh bekas SU Agung PKR, Salehuddin Hashim, sebagai memalsukan surat pemecatan Jenapala. Apa komen saudara?

SX:Sebenarnya, Salehuddin ni banyak menyimpan surat-surat yang sepatutnya beliau hantar kerana ianya adalah arahan parti. Dengan kata lain, banyak arahan-arahan parti yang beliau sengaja tidak laksanakan. Kes Jenapala ini salah satu contohnya.

Tidak mungkin YB Saifuddin ini memalsukan surat yang selama ini telah wujud dalam fail.

TB: Saya juga ingin menegur Dato SEri Anwar Ibrahim kerana telah mengambil Dato Salehuddin sebagai SU Agung PKR. Ini kerana bapa beliau, Hj Hashim Gera, telah dipecat oleh Dato Asri dari PAS sewaktu arwah bapa beliau menjadi Ahli Parlimen PAS bagi kerusi Parit selepas 1969. Jelas, kedua-dua bapak borek anak rintik dan mereka tidak tahu erti berorganisasi. Dato Seri Anwar harus lebih berhati-hati memilih calon dan pemimpin lain kali.

SX: No comment


TB: Barisan kepimpinan yang baru dipilih ini jelas menampakkan muka-muka orang muda. Adakah PKR akan berusaha menarik semaksima mungkin sokongan dan undi dari golongan muda dan mereka yang pertama kali mengundi?

SX: Benar. Kami telah pun menyusun strategi dan taktik untuk memastikan bilangan pengundi muda yang mengundi Pakatan Rakyat pada tahap maksima. Inshaalah, akan dilihat program-program ini berjalan dalam masa yang terdekat.

TB: Terima kasih Saudara X kerana sanggup meluangkan waktu untuk temuramah ini

SX: Sama-sama.


18 comments:

mohammad said...

salam ziarah

Anonymous said...

TB,

Blog ini akan hilang kredibiliti jika begini artikel yg disiarkan. Kalau bukan TB yg melihat sendiri keadaan kongres, guna lah sumber yg lebih sesuai. Sumber tanpa nama begitu tidak membantu dlm menguatkan hujah yg disampaikan.

Tentang kisah aduan pemilihan, jika apa yg disampaikan oleh setiausaha agung sendiri tidak dipercayai, siapa pula rakan TB yg tidak bernama itu untuk meyakinkan orang ramai? Anwar? Jika setakat cakap2 tanpa bukti sokongan, siapa nak percaya? Zaid beri bukti, CeguBard beri bukti, rakan TB setakat berkata tiada asas?

Come on la TB. What happen to you? Jika tiada bahan yang kukuh hendak disajikan, seharusnya TB tidak komen terus. Tumpukan pada PAS yang sememangnya bidang kepakaran TB. Takut nanti pembaca regular MW ini pun hilang minat.

Anonymous said...

cuba lihat balik gambar yg dirakamkan agenda daily....kerusi banyak kosong dibelakang sewaktu ketua AMK sedang berucap.....dah jelas dalgi bersuluh...apa anak nasution itu buta...? NTV7 pun tayang dlm news....depa syok sendiri...parti cap ayam

Grand Marquis said...

Biasa la, orang yang suka menipu diri sendiri akan mencari hujah yang dia rasa syok sendiri.

Hentam saja la labu

KL10 said...

Nak tanya laa..
gambar TB letak dlm nie gambar bila.
gk kat TV banyak kosong jer..
Yg mana satu betul nnie?

*Aku pilih tak caya terus tv,
tapi kena conform gak gambar TB nie bila

dino said...

skrip dialog buat sendiri? nampak macam real. bagus2, boleh buat drama tv lepas ni.

Anonymous said...

piraah butoh Grand Moron..u waitlah pariah..u better start taking "begging 4 dummies" lessons frm rohingya..u fellas think waat..ur nep,jagoh kampungism will go on for eternity ah??u in fact, shld make an effort to contest..in fact i m hoping 3rd fart force,the chootia zombi anglos,ularmak pukimaks,shld be in control 4 the nxt 5 years..all f*kin anglo feuadal kelntong systems..all of it r fallin one by one..n since u f0kkers r fit to be pet monekys,u will create an even greater shit that will swallow u fellas also..in fact the swallowing has oredi started..hangpa terlampau bodoh punya pasai tak rasa..

otakBesi said...

tiada nama kata :
"Zaid beri bukti, CeguBard beri bukti, rakan TB setakat berkata tiada asas?"
Siapa sebenarnya Zaid telah cukup untuk menolak segala bukti yg dibawa, walaupun bukti yang dibawa diisi sarat dalam lori pasir.
CeguBard, memang ada bukti, namun bukti tersebut terpencil dan tindakan akan diambil, memang beliau perlu rasa kecewa dgn kekalahannya, kerana beliau adalah calon pilihan untuk menang, namun kenyataan adalah sebaliknya, terima aje, kalau ada peluang kita lawan lagi dalam jawatan Presiden parti.

Anonymous said...

//Zaid beri bukti, CeguBard beri bukti, //

woi pookimak..pi buat laporon polislah ,pariah bodoh!pi saman pkr lah,kanneh chow ci bai loo

Anonymous said...

boleh bail out malaysiakah kah by singing nasyid, punk grunge metal?..can awaken public kaah by ceritaing pasai zaman silam n by recting sajak at shopping malls? ?can transform aah kepundekan,kebodohan,kebatuan melindo(melayu ,india) by shouting "WA WANT OUR RIGHTS..WA WANT MORE MESTONG!!(mesjid ,tokong)!!GRRRR!!??Can we get rid of kapital feudal butohlisma by shouting "HIDUP GUEVARA"!!!LONG LIVE DEMOCRACKSPOTSI!?..those who think malaysia's fortunes can b changed by doing those things,shld be sent to pusat2 pelacuran,hawker centers,kilang2,sawah padi, guard post for rehabilitation!dan sy berharap china doll, minah karan,muniandy guard,ah pek repair moto ludah kat muka muka mereka2 yg suka shout,acting saja!!

Anonymous said...

tb suruh pkr saman saja agenda daily... aku dah amati gambar tu real la.. dekat skrin gambar sam sedang bagi talk.. nak spin lagi benda dah betui.. betui cakap betui.. apa dah jadi ngan parti yang berjuang di atas keadilan dan kebenaran, namun mereka yang putar alam.. tb kan pas jangan tersangkut dosa durjana di bawak oleh PKR...

Grand Marquis = Geng Maki said...

Anonymous said...
tb suruh pkr saman saja agenda daily... aku dah amati gambar tu real la.. dekat skrin gambar sam sedang bagi talk.. nak spin lagi benda dah betui.. betui cakap betui.. apa dah jadi ngan parti yang berjuang di atas keadilan dan kebenaran, namun mereka yang putar alam.. tb kan pas jangan tersangkut dosa durjana di bawak oleh PKR...
.

Woi beruk!!!! tu gambar waktu penggulungan. Masa Perhimpunan UMNO pun sama kosong waktu penggulungan.

Apasal kao penipu?????

lurus said...

x banyak pulak kerusi kosong masa pemimpin trtinggi buat ucapan..aku tngok dlm AWANI...tp msa AMK tu mmang x ramai....

Anonymous said...

Malaysian Government Securities heading towards better returns
By ELAINE ANG
elaine@thestar.com.my
http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/5/17/business/6267959&sec=business
waah waah waah!!..pinjaaaaaaaaaaaaam!!!!..jgn tak pinjaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!..kasi Y naik gila..woi..pundek kelentong specilists..ini semua IOU mcm mana nak bayar aah?lu org nak juai pungkoq kaah?lu or nak kangkang kah?nak mintak bantuan dri INSOLVENT IMF,WB kaah?(memmang benar,IMF dah talak lui..lui utk bail out Sepanyal yg berootang lebih $1 trillion pun talak)..mau secara senyap senyap pi International Bank For Settlements kaah?Ini mafia pariah punya bankmesti minyak bnm taik kambing punya rezab emas..aah,ada satu saja jalan..suroh keldai tua TT,n chegubard turun jalan,demo..aah,bila demo,bond traders akan SHORT malaysia punya gomen backed securities kow kow n untong billion billion..dan kita semua terpakasa hulur tangan,juai pungkoq,kangkang,kerja mcm hamba 24/7 seumur hidup..kahkahkahkahkah..

Anonymous said...

masa pergulungan ke apa.. hari kedua..masa ketua AMK tengah memberi ucapan ye betul, lani grand makuih
cari gambar yang ko cakap tu boleh gak kita buat kenangan

Anonymous said...

Tengok Tulisan PDO wahai Markuis

http://pahangdaily.blogspot.com/2010/11/kongres-pkr-memalukan-hanya-segelintir.html

Anonymous said...

//Tengok Tulisan PDO wahai Markuis

http://pahangdaily.blogspot.com/2010/11/kongres-pkr-memalukan-hanya-segelintir.html//

who the f*k cares..malayia dont need 100's of thouands of tua muda kaldai,lembus,kambing, babi ootans..what the country needs most at this juncture,r couple of real solid leaders to steer this country out of trouble..take the late dr.lim chong eu 4 instance..now,the late dr.lim was materialistic to the core,but,he managed 2 transform penang's economy in a short period of time..mahapundek kutty ruled for almost the same time length...the nett result?..TAIK!..and look at the economic health of states under pakatan's rulings?semua A OK..siap bagi tau?Auditor general bagi tau..
in the mean time..sila baca ini..
http://anwaribrahimblog.com/2010/11/29/ekonomi-gawat-pahang-bakal-muflis/

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=6bVMkjfnPgc&feature=player_embedded

waah..so many kerusi kosong oh..lol!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.