Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, November 4, 2010

GALAS: Lagi Keputusan Yang Menghairankan.



Kalau dilihat, undi PAS cuma berkurang sebanyak -265 sahaja. Namun, undi Barisan Nasional NAIK sebanyak 1571. Kenaikkan undi BN yang begitu mendadak ini juga kita lihat berlaku di Hulu Selangor.

Bagi saya, ia adalah keputusan yang SANGAT menghairankan. Maklumat lain yang saya dapat, kenaikan mendadak adalah juga disebabkan oleh kenaikan mendadak penduduk orang asli dari 4 pos mengundi. Tidak hairanlah SPR tidak mahu mengira undi orang asli di tempat pembuangan undi dan mahukan undi2 tersebut diangkut ke Dewan Gua Musang.

Kegagalan jentera PAS adalah menghalang penipuan Barisan Nasional ini. Hikmah kekalahan ini adalah supaya PAS seluruh Malaysia muhasabah dan memperdalamkan serta menguatkan jentera serta kerja keras memenangi undi bukan Melayu.

Kalau kita gagal menghalang penipuan UMNO, kita akan kalah pilihanraya. Jangan patah hati dengan kekalahan yang datang dari penipuan UMNO ini.

Inilah cara tradisi BN hendak menang pilihanraya, yakni melalui keputusan2 yang sangat menghairankan.

21 comments:

Anonymous said...

Allah Maha Melihat. Mereka merancang dan Allah pun merancang dan sebaik-baik perancangan adalah daripada Allah.

Anonymous said...

kalau dah kalah tu mengakulah kelemahan sendiri haram mu halal aku jadi jadi ikut perangai malas nak sebut musuh islam disama tarafkan dengan khalifah islam apa punya bahgallah guna nama allah pulak dah jadi jadilah menipu geram nya allah maha melihat sebab tu kau kalah fitnah macam mana pun engkau sendiri yang tahu kejahatan kau

Anonymous said...

yang mengairankan ialah bila ianya kalah dan kalau menang ...kesian ..

Anonymous said...

kalau kalah je mula cakap umno tipu

apa dah ada otak ke???

Anonymous said...

kalau kalah mulalah cakap orang tipu


kalau menang ok jee...

kalu orang lain haramun
kalu korang halaun


piiii dah

Anonymous said...

sudah lah tu, dah kalah, jangan berdalih2 lagi!
buat post mortem dan perbetulkan parti dan jangan suka tuduh orang saja!

dino.yp@gmail.com said...

Allah Maha Melihat. PAS merancang dan Allah pun merancang dan sebaik-baik perancangan adalah daripada Allah.

Anonymous said...

apa punya bangang penulis blog ni....tapi itu cara otak pengikut pakatan rakyat ni berfikir....tidak menerima kenyataan....

Anonymous said...

Tiada yang menghairankan.
Lihat peratusan yang keluar mengundi .
Secara logik mesti Ada penambahan pengundi Dari tahun 2004 ke 2010 lebih kurang 2500+
analysis kamu yang tak betul


2010  :  9555 / 11553 = 82.7%
2004. :  6805 / 8972  = 75.8%


P.32-GUA MUSANG N.45 - GALAS MOHAMAD SAUFI BIN DERAMAN BN 4,184 MNG
  CHEK HASHIM BIN SULAIMA PAS 2,455  
 
JUMLAH PEMILIH : 8,972  
KERTAS UNDI DITOLAK : 156  
KERTAS UNDI DIKELUARKAN : 6,805  
KERTAS UNDI TIDAK DIKEMBALIKAN : 10  
PERATUSAN PENGUNDIAN : 75.85%  
MAJORITI :

  BAHAGIAN PILIHAN RAYA NAMA CALON PARTI BILANGAN UNDI STATUS
P.32-GUA MUSANG N.45 - GALAS CHEK HASHIM BIN SULAIMA PAS 4,399 MNG
  MOHAMAD SAUFI BIN DERAMAN BN 3,753  
 
JUMLAH PEMILIH : 10,330  
KERTAS UNDI DITOLAK : 171  
KERTAS UNDI DIKELUARKAN : 8,356  
KERTAS UNDI TIDAK DIKEMBALIKAN : 33  
PERATUSAN PENGUNDIAN : 80.89%  
MAJORITI : 646

Cucu said...

Benar...Allah melihat apa yg kamu buat.Allah juga mengetahui nawaitu kamu.Maka beterusan lah kamu dengan 'kehairanan' kamu itu kerana Allah mengetahui apa jua tujuan mu itu.

Tulang Besi said...

Tiada yang menghairankan.
Lihat peratusan yang keluar mengundi .
Secara logik mesti Ada penambahan pengundi Dari tahun 2004 ke 2010 lebih kurang 2500+
analysis kamu yang tak betul

.

Berapa penambahan pengundi dari 2008 ke 2010.

Boleh bagi data tak?

Anonymous said...

anon 2:15 AM..
wakaka... bole plak ko pegi bg statistik penambahan pengundi tahun 2004 hingga 2010... padahal pilihanraya terakhir tahun 2008.. pencacai umno menunjukkan lagi kebodohan die...

Anonymous said...

Betol..mmg boleh terima statistik malaysia waves...pelik in numbers..tambahan yg mendadak. Biasalah umno, kalo tak menipu tak sah..mereka akan buat mcm2 penipuan dan silap mata utk kekal berkuasa. Ingat kata Najib "dia sanggup buat apa sahaja demi mempertahankan putrajaya"..maka APCO akan diberikan lebih byk lagi ganjaran sebagai consultant...

Anonymous said...

Oi! TB , Lu Kira sendiri la. Penambahan tu termasuk 2008 lah. Lu cek sendiri peratusan yg mengundi lar! tengok juga majoriti 2004. Apa yg hairan sangat? Mungkin PAS yang tak buat kerja tambah daftar pengundi.
Kalau tak reti kira, masuk sekolah balik , ha! ha!
Dah tua pun lembab lagi. Hairan...hairan he he he

Anonymous said...

It takes so little to convince the ignorant masses, A few Ringgit and some sweet promises is usually enough.

Poor bastards.

Anonymous said...

bro..dont worry..semua org dah tau,umno sanggup melakukan apa saja utk menang..mereka punya stretgi ialah utk terus berkuasa supaya mereka dapat merogol org yelah telah melantik mereka..tapi..keadaan ekonomi dlm kedaan sungguh bahya..makcik pakcik tak tau, kemungkinan besar mereka terpaksa bersedekah tepi jalan bersama warga rohingya..imo,biar umno iblis teros berkauasa,biar mereka lakukan apa saja utk menghancurkan negra ni..bila kaedaan dah terlampau terok dan gelap,baru rakyat akan sedar..

Anonymous said...

PAS tak buat kerja la nih! Dah selesa . Umno dah kerja keras tambah ahli dan pengundi berdaftar!
Kalau PAS menang mesti tak pelik atau hairan. Kah! Kah! Kah!

Anonymous said...

woi.. kalau kalah tu mengaku je lah.. jangan dok menyalak salahkan macam mcam benda.. tak masuk akal. Percayalah pada qada dan qadar itu dinamakan parti Islam.

Anonymous said...

kekalahan di galas menunjukakan bahawa kemerosotan pengaruh tok guru kita..tok guru telah melakukan beberapa kesilapan di saat akhir menyebabkan pengundi swing kpd BN. Antara yg ketara ialah isu duit zakat yg hebat dimanipulasikan oleh lawan.

sudah sampai masanya tok guru mengundurkan diri dan memberikan laluan kpd pemimpin lain.

pandangan ikhlas dari saya

Anonymous said...

bodoh dan jengkilnya TB dalam buat analisa..benda simple cam ni pun TB tak reti kira..patutlah PAS lingkup sebab dpt pendokong parti yg naef mcm TB...lain kali belajar lah ambil paper statistics then buat proper homework bukan main cut n paste jer...tolong siarkan jumlah undi pada setiap saluran dan peti undi baru la buat analisa jgn main tembak jer...eloklah TB jadi penasihat TGNA cepat skit kerajaan PAS kelantan lingkop....bila kalah mula bagi excuses tanpa mahu muhasabah diri...masih terus jaja ke public yg rakyat menolak BN....padahal sejak BN kalah 2008, jentera BN buat kerja keras dan rakyat sudh kembali bertaut kepada BN dan kita yakin BN akan merangkul kejayaan yg lebih baik pada PRU13...PAS TERUS JADI KUDA DAP...ITULAH PUNCA KEKALAHAN PAS!!

Tulang Besi said...

tolong siarkan jumlah undi pada setiap saluran dan peti undi baru la buat analisa jgn main tembak jer...eloklah TB jadi penasihat TGNA cepat skit kerajaan PAS kelantan lingkop.....

Saya nak tanya:

Mengapa sampai perlu tunjuk jumlah undi SETIAP SALURAN dan PETI UNDI?

haaaa kita tak sabar nak tunggu jawapan UMNO terhadap soalan Tulang Besi di atas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.