Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, November 8, 2010

Isu Kota Damansara Sarang Maksiat - Satu Penjelasan

Artikel Raja Petra dan Penarik Beca yang terbaru bertajuk "Kota Damansara Berlendir Dosa" menarik hati Tulang Besi. Sebenarnya isu ini telah lama Tulang Besi naikkan kepada salah seorang Ahli Majlis MPSJ yang amat rapat dengan Tulang Besi.

Malahan, Tulang Besi kenal beliau sebagai seorang yang wara' dan kaya raya. Ertinya, beliau tidak perlu kepada rasuah kerana beliau telah pun kaya. Dan beliau tidak mungkin mahu berselindung dan menanggung dosa dari aktiviti2 maksiat.

Saya bertanya kepada beliau:

"Mengapa banyak sangat Pusat2 Urut dan "Cyber Cafe" dalam kawasan MPSJ sejak sekarang ini? Mengapakah tiada tindakan yang tegas dari penguatkuasa MPSJ"


Beliau menjawwab dalam beberapa butiran:

1.0 Pihak penguatkuasa sering mengadakan "rush" dan rampasan barangan dari premis2 berkenaan. Tidak benar penguatkuasa MPSJ tidak mengambil apa2 tindakan.

2.0 Masalaahnya adalah setiap kali dilakukan serbuan, pemilik2 Pusat Urut dan Cyber Cafe ini boleh datang ke MPSJ dan mengambil balik barangan yang dirampas itu.

3.0 Ini kerana undang2 negara tidak memberi kuasa kepada pihak penguasa tempatan untuk merampas barangan dan menyimpannya. Melainkan mereka ada perintah mahkamah.

4.0 Hasilnya, disebabkan kuasa Majlis Tempatan yang terbatas, pemilik2 premis berkenaan boleh terus menerus melakukan aktiviti mereka.

5.0 Tuduhan ahli2 Majlis makan duit dan menghalang penguatkuasa melakukan serbuan dan rampasan adalah bohong semata-mata.

6.0 Diperlukan akta dipinda di peringkat Parlimen untuk memberi kuasa kepada Majlis Tempatan supaya mereka boleh memberi lebih dari saman sahaja.

Itulah yang Tulang Besi dapat dari kawan baik Tulang Besi yang menjadi Ahli Majlis MPSJ.

Sekian

Tulang Besi .

8 comments:

Anonymous said...

jawapan nya mudah wahai tulang besi.....selagi PAS jadi UNTA DAP dan PKR...segala maalah ini tidak akan selesai....PAS diselangor sgt BACUL...korbankan agama utk KUASA...lihat sahaja masalah arak d 7eleven...masalah kuil d sek 23, masalah kilang arak di shah alam, masalah MELAYU KRISTIAN DI GEREJA PJ yg dahulunya sgt popular dlm ceramah ceramah PAS tapi kini bila PAS dah berkuasa , pak pak syeikh PAS pakat senyap tinggal TELOQ dlm kain jer....sebab itu d GALAS pas kalah, d manek urai nyaris lingkup, d bagan Pinang hancur...d hulu selangor rakyat tolak habes habesan...tunggulah PRKb 13...jgn harap PAS selesa d selangor....selagi PAS berjimak haram dgn DAP....selagi itulah mafia mafia CINA DAP akan terus bermaharajalela d selangor....apa pun ...itu lah sumber kewanga bagi politik DAP...tanya ronie lieu kalau tak caya...

Khun Pana aka johanssm said...

Kenapa dituju kan kepada PR sahaja?
Lesen untuk tempat sedemikian bukan nya pada kuasa PR..PAS, DAP ataupon PKR.

Contoh:
kawasan Bukit Bintang KL.
DAP tiada kuasa untuk luluskan apa jua lesen di sini.
Walaupon kawasan KL memang PR yang "berkuasa".
Semuanya dibawah dbkl. Dbkl di kuasai oleh kerajaan persekutuan dan di jaga oleh menteri KL.
Bukit bintang adalah lebeh teruk dari Kota Damansara.
Ada mat pet,mat pimp,mat rempit,bohsia, bohjan, pondan, gay, lesbian ,China dolls, vietnam dolls, pusat urut,pusat kesihatan ,pub, disko,jaga kereta,jual dadah..hai siapa yang dah jalan-jalan kat sini pasti tahulah.


Soalan nya , siapa yang luluskan lesen tu, siapa yang kena pau , siapa yang minum Kopi O ?
Pas chuma parti politik.
Kenapa Pas disalahkan.

Anonymous said...

tb, if u clamp down too hard on these entertainment outlets, u r creating a perception of an islamic theocratic state in malaysia.

and that is baaaaaaad... for ge13.

sure, close those illegal ones. but for legal premises, learn to live and let live.

why do u think so many arab men comes visiting malaysia? for its mosques? come on...

look farther... and u'll see the image of a drowning umno. an islamic theocratic state will drive away u-kno-who. but we need every vote we can get.

i'll kill my own pet dog and sell its soul to the devil if that's what it takes to KUBURKAN UMNO. only with UMNO DEAD, will malaysia and its rakyat can have better lives.

4RAKYAT

Anonymous said...

wahai khun pana al barua...hang dok kata pasal KL lesen DBKL and so on...aku setuju lah DBKL yg lulus, kerajaan persekutuan yg control KL...tapi d selangor purely kerajaan selangor...jgn main blame game tuding jari sana sini..hang pa dok ceramah hebat dgn quran hadis dalil itu dan ini, hudud qisas segla mcm mak nenek retorika janji palsu...tapi bila dapat kuasa hang pa tak leh nak buat then divert plak kat UMNO....hey idiot...selangor has got noting to do wth BN and UMNO....u dah janji kerajaan islam DAP+PAS so u buat la ....slogan macam macam tapi jenayah dan maksiat di Msia selangor lah yg paling tinggi....kenapa? sebab ada kerajaan campuran HARAM PAS +DAP yg mengambil kebatilan utk kuasa...dah dpt kuasa tak reti nak pakai sebab takut DAP dan PKR....nak bela cina cina pekan yg dok galak nak bagi PAS menang tapi hakikatnya cina cina haramjadah ni bukan nak sgt kan islam ...tapi nak bagi UMNO hilang kuasa senang depa nak mintak mcm mcm...kalau umno ada depa tak dpt sebab BN umno yg leader, umno yg jaga dan control...pakatan rakyat DAP yg memimpin bukan PAS....PAS di suruh jaga masjid jer sebijik mcm mana british buat kat sulatan sultan melayu dulu....mcm d singapore pun sama ...ada lah sorang menteri melayu yg dibeli utk jaga kementerian kaji cuaca...itulah PAP dan DAP...sekang lim guan Eng sibuk nak bawak university taiwan dan singapore utk buat kamus di bayan lepas...kenapa bayan lepas? sebab majority kg melayu terakhir...inilah starategy nak halau org melayu kuar dari pulau pinang....seburuk buruk UMNO at least UMNO jaga anak bangsa tak mcm PAS mcm PUKIMAK nizar bekas MB perak yg gadai tanah melayu pada komunis cina d grik tak lama dulu....

Anonymous said...

RPK dah exposed dirinya. Dia tu budak suruhan Mahathir, sendiri yang mengaku dalam blog dia dulu. "...Mahathir's boy." Yang dia ghairah hentam Badawi dulu pun disuruh Mahathir bukan demi membela rakyat atau menyokong Pakatan. Bangun lah wahai rakyat semua, buka mata dan lihat, buka telinga dan dengar. Plan mereka nak hancurkan Pakatan Rakyat. Lepas ini serangan bertubi-tubi akan berlaku leading up to GE13. Nak Pakatan kalah teruk sebab jika Pakatan menang, nahas mereka yang berzalim terhadap Anwar dan yang lain2.

Anonymous said...

aku sokong!!!....PAS Unta DAP dan kaldai PKR....masih teringat ceramah PAS di kampung medan 4 tahun dulu heboh kecoh pasal Melayu Kristian di PJ selangor...malah disebut juga Gereja Melayu....sekarang mana pergi kisah gereja melayu di PJ senyap sunyi langsung tak disentuh bila PAS dah berkuasa di Selangor????.....dulu bagai nak ghak cerita kisah melayu murtad , paderi melayu dam mcm mcm di selangor...sekarang mana pegi itu 50,000 melayu kristian d selangor?....PKR sudh simpan kot...atau DAP sudah tutup.....

Anonymous said...

di balik pulau umno yang pelingkup melayu. Tanya dr helmi apa yang dia buat di balik semasa BN memerintah. Semua atas dasar pembangunan. Kalau tak tau cerita baleik pulau tak payah dok sembang.

Anonymous said...

tapi bukankan PBT (MPSJ) boleh menyita premis mereka? itu dibawah bidang kuasa PBT...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.