Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, December 9, 2010

RM900k Untuk Lawatan ke Morrocco???

Pertama sekali, terima kasih kepada Kami Benci Saiful Bukhari kerana mendedahkan dokumen-dokumen ini kepada umum. Ikutilah sendiri bagaimana Khir Toyo dan Dr Karim Mansor serta beberapa orang lagi menghabiskan wang rakyat. Ini adalah natijah dari budaya rasuah dan salah guna kuasa dalam UMNO.

Yang menghairankan, lawatan ke Morocco sahaja boleh mencecah RM900k. Rakyat umum hidup dalam kesusahan dan keperitan kerana kenaikkan harga barang, namun pemimpin2 UMNO Selangor boleh berbelanja RM900k untuk lawatan ke Morrocco?








12 comments:

Anonymous said...

itu sebab UMNO/BN nak pertashankan putra jaya sbb..tak mahu tembelang pecah..teruskan kerja untuk PRU13

Anonymous said...

ada apa hal bro....ok lah tu 900k...bukan pergi sorang...bukan pergi satu negara...ramai yg pergi dan bnyk negara...aku pergi hong kong sorang baru ni pun dah habis 10K...jgn kan pergi europe sah sah dekat 1 juta...ada apa hal bro?...anwar brahim pegi luar negara burukkan msia di amerika, di australia, di europe sapa yg belanja? ... CIA ke KGB ker atau cina balak hulu selangor, cina pasir dengkil????.....kalau aku jadi MB bukan setakat 900k...lebih lagi aku blasah...apa ada hal bro.......

Anonymous said...

untuk menang, PAs perlu turun ke luar bandar... sila baca nukilan Zolkharnain Abidin ...
PAS masih untuk orang kuat PAs macam Tulang Besi...

http://sauhdibongkar.blogspot.com/2010/12/pas-masih-untuk-orang-kuat-pas.html

Setelah tidak menjadi orang kuat PAS, barulah saya tahu apaPAS perlu turun persepsi orang bawahan terhadap PAS. Berbeza semasa memegang beberapa jawatan di dalam PAS, saya rasa PAS benar-benar kuat sehingga jika ditakdirkan pilihanraya berlaku bila-bila masa pun, PAS boleh menang.

Manakan tidak; sekejap usrah, sekejap tamrin, sekejap mesyuarat, sekejap seminar, sekejap …, sehingga terasa masa sangat suntuk. Terasa PAS begitu aktif dan banyak aktiviti. Diari sentiasa penuh dengan kerja dan temujanji.

Dimana-mana sahaja bercakap mengenai PAS. Terasa diri seperti diperhatikan orang sepanjang masa sebagai orang kuat PAS. Terasa diri amat bernilai kepada umum. Terasa seolah-olah semua orang berfikiran PAS, bersemangat PAS dan kuat PAS macam diri sendiri.

Namun, semua itu hanya untuk orang kuat PAS sahaja. Bila jadi orang biasa PAS, baru terasa, rupa-rupanya, semua aktiviti itu hanya berlegar di kalangan orang-orang PAS sahaja. Atau, lebih tepat di kalangan orang-orang kuat PAS sahaja.

Bila berada di tempat orang biasa, hidup bersama orang-orang bawah, bersama masyarakat di kampong, terasa kewujudan PAS agak jauh untuk dijangkau.

Jika orang seperti saya yang pernah jadi orang kuat PAS pernah terasa begitu, bagaimana dengan pengundi yang tinggal di ceruk kampong, yang tidak pernah jadi orang kuat PAS?

Tahukah dia apa rencana masa depan PAS, kenalkah dia pemimpin PAS, pemimpin pemuda dan muslimat PAS? Maklumkah dia apa aktiviti dan program PAS?

Jika dia punya kemudahan ICT, mungkin banyak perkara mengenai PAS diketahuinya. Jika tiada? Harakah tidak sampai ke rumahnya, di tempat tinggalnya tidak ada aktiviti PAS, pemimpin PAS tidak pernah berkunjung ke rumahnya.

Di celah-celah itu semua, JKKK Umno pula acap kali berkunjung dan bertanya khabar, menghulur bantuan dan mengambil berat. Adakah punya harapan untuk orang seperti itu mengundi PAS dalam PRU akan datang?

Umno sukar ditewaskan kerana orang kampong terhutang budi dengan mereka. Walau budi itu dicebik sahaja oleh PAS seperti budi tanah merah, simen dua tiga kampit, beras sekampit, gula sekilo, duit lima ringgit, tetapi budi itu sangat mencengkam jiwa orang yang menerimanya.

Mereka menghulur secara berterusan. Jika PAS pula hanya menghulur sewaktu hampir pilihanraya sahaja, RM50 misalnya, itu masih kecil kerana Umno menghukur sebulan RM5 tetapi selama bertahun-tahun.

Jika PAS menghantar 10 keping zing semasa hampir pilihanraya, itu juga masih kecil berbanding Umno yang menghulur sekampit beras setiap bulan selama bertahun-tahun.

Maksudnya, dakwah PAS belum benar-benar mengakar dan menguasai. Pemimpin PAS memang bijak berpidato, hebat di pentas, tetapi pidato mereka hanya di dengar oleh orang-orang kuat PAS. Yang kuat ketawa dengan lawak di pentas pun adalah orang kuat PAS juga.

Pemimpin bawahan Umno memang tidak bijak berpidato tetapi mereka bijak menawan hati pengundi. Mereka bijak berbudi, mereka bijak memikat, mereka bijak menambat. Ikatan dan tambatan mereka sangat sukar dirungkai.

Justeru, bolehkah PAS berkecil hati jika orang kampong enggan mengundi mereka?
nukilan Zolkharnain Abidin

Anonymous said...

untuk menang, PAs perlu turun ke luar bandar... sila baca nukilan Zolkharnain Abidin ...
PAS masih untuk orang kuat PAs macam Tulang Besi...

http://sauhdibongkar.blogspot.com/2010/12/pas-masih-untuk-orang-kuat-pas.html

Setelah tidak menjadi orang kuat PAS, barulah saya tahu apaPAS perlu turun persepsi orang bawahan terhadap PAS. Berbeza semasa memegang beberapa jawatan di dalam PAS, saya rasa PAS benar-benar kuat sehingga jika ditakdirkan pilihanraya berlaku bila-bila masa pun, PAS boleh menang.

Manakan tidak; sekejap usrah, sekejap tamrin, sekejap mesyuarat, sekejap seminar, sekejap …, sehingga terasa masa sangat suntuk. Terasa PAS begitu aktif dan banyak aktiviti. Diari sentiasa penuh dengan kerja dan temujanji.

Dimana-mana sahaja bercakap mengenai PAS. Terasa diri seperti diperhatikan orang sepanjang masa sebagai orang kuat PAS. Terasa diri amat bernilai kepada umum. Terasa seolah-olah semua orang berfikiran PAS, bersemangat PAS dan kuat PAS macam diri sendiri.

Namun, semua itu hanya untuk orang kuat PAS sahaja. Bila jadi orang biasa PAS, baru terasa, rupa-rupanya, semua aktiviti itu hanya berlegar di kalangan orang-orang PAS sahaja. Atau, lebih tepat di kalangan orang-orang kuat PAS sahaja.

Bila berada di tempat orang biasa, hidup bersama orang-orang bawah, bersama masyarakat di kampong, terasa kewujudan PAS agak jauh untuk dijangkau.

Jika orang seperti saya yang pernah jadi orang kuat PAS pernah terasa begitu, bagaimana dengan pengundi yang tinggal di ceruk kampong, yang tidak pernah jadi orang kuat PAS?

Tahukah dia apa rencana masa depan PAS, kenalkah dia pemimpin PAS, pemimpin pemuda dan muslimat PAS? Maklumkah dia apa aktiviti dan program PAS?

Jika dia punya kemudahan ICT, mungkin banyak perkara mengenai PAS diketahuinya. Jika tiada? Harakah tidak sampai ke rumahnya, di tempat tinggalnya tidak ada aktiviti PAS, pemimpin PAS tidak pernah berkunjung ke rumahnya.

Di celah-celah itu semua, JKKK Umno pula acap kali berkunjung dan bertanya khabar, menghulur bantuan dan mengambil berat. Adakah punya harapan untuk orang seperti itu mengundi PAS dalam PRU akan datang?

Umno sukar ditewaskan kerana orang kampong terhutang budi dengan mereka. Walau budi itu dicebik sahaja oleh PAS seperti budi tanah merah, simen dua tiga kampit, beras sekampit, gula sekilo, duit lima ringgit, tetapi budi itu sangat mencengkam jiwa orang yang menerimanya.

Mereka menghulur secara berterusan. Jika PAS pula hanya menghulur sewaktu hampir pilihanraya sahaja, RM50 misalnya, itu masih kecil kerana Umno menghukur sebulan RM5 tetapi selama bertahun-tahun.

Jika PAS menghantar 10 keping zing semasa hampir pilihanraya, itu juga masih kecil berbanding Umno yang menghulur sekampit beras setiap bulan selama bertahun-tahun.

Maksudnya, dakwah PAS belum benar-benar mengakar dan menguasai. Pemimpin PAS memang bijak berpidato, hebat di pentas, tetapi pidato mereka hanya di dengar oleh orang-orang kuat PAS. Yang kuat ketawa dengan lawak di pentas pun adalah orang kuat PAS juga.

Pemimpin bawahan Umno memang tidak bijak berpidato tetapi mereka bijak menawan hati pengundi. Mereka bijak berbudi, mereka bijak memikat, mereka bijak menambat. Ikatan dan tambatan mereka sangat sukar dirungkai.

Justeru, bolehkah PAS berkecil hati jika orang kampong enggan mengundi mereka?
nukilan Zolkharnain Abidin

Anonymous said...

untuk menang, PAs perlu turun ke luar bandar... sila baca nukilan Zolkharnain Abidin ...
PAS masih untuk orang kuat PAs macam Tulang Besi...

http://sauhdibongkar.blogspot.com/2010/12/pas-masih-untuk-orang-kuat-pas.html

Anonymous said...

Pas tak yah berangan nak menang....tak kan menang selagi berjimak dgn DAP laknatullah...

bunbinban said...

anwar kuar negara guna duit rakyat ke. 900k tak byk kalau guna duit rakyat tapi kalau guna sendiri byk. pegi morocco buat lawatan sambil belajar tapi blk satu apa pun tak belajar. tang tu gak. tu di panggil belajar mengabiskan beras. agak2 la bro kalau nak sokong pun. lantak ko la nak sokong sapa tapi kena ada batasan. kena tau bezakan hak rakyat dan hak peribadi. PAS bersengkokol dgn DAP tak jadi masaalah, yg jadi masaalah bila dok berangan nak tidur sebantal dgn UMNO yg setiap masa bertempik terlolong pasal ketuanan melayu dan Islam tapi diri sendiri tak lansung boleh di jadikan contoh oleh bkn islam. Jgn jadi bangang.

Anonymous said...

Setuju dgn bunbinban, bro 'ada apa hal bro' ni aku rasa taik UMNO. Aku cukup2 menyampah sebut pasal ketuanan Melayu ni. Jauh mana sgt la nak bawak? Boleh bawak masuk kubur? Munkar Nakir lepas ke azab kubur kalau kita org Melayu? Kat Padang Mahsyar nanti, org melayu masuk syurga dulu ke dari bangsa2 lain? Jangan jadi bengap, Islam hanya sanya, satu2 pegangan yg harus kita pegang untuk kejayaan dunia dan akhirat. Ketuanan Melayu tidak menjamin syurga!!

Anonymous said...

umno pariahtualah punya main objektif ialah utk hidup bling bling dgn menibai wang rakyat..

Anonymous said...

Errr Minta maaflah Dokumen tu tak lengkap.Dokumen tersebut boleh dibuat dimana-mana dan oleh sesiapa sahaja.

Sila paparkan dokumen yang sahih. (contohnya cop salinan sah oleh pesuruhjaya sumpah dan lain-lain perkara seperti tanda tangan pengesahan etc)

Kalau tidak mampu buktikan ianya sah maka saya anggap dokumen itu ialah FITNAH dan sesiapa yang menyampaikannya ialah tukang menyebar fitnah selagi ianya tidak terbukti sebagai sahih.

Walaupun pada hakikatnya dokumen itu benar-benar sah, tetapi berdasarkan displin pembuktiannya tidak ada atau longgar maka masih lagi dianggap fitnah sehingga dibuktikan sebaliknya

Wallahualam.

Anonymous said...

boeh sapa jawap mana anwar dapat duit bebanyak for ovrseas trip...kempen luar negara ...ada sesapa boleh bagi bukti sahih tentang income anwar sebagai MP dan jumlah perbelnjaan beliau dan sekutunya dlm semua urusan dan bentangkan pada umum supaya ia jadi bukti anwar transparent dlm urusan politik beliau?....siapa nak jawap bila saudara saiful buat pengakuan depan ALLAH di kaabah berkenaan kes liwatnya?...saiful dah bersumpah dalam masjid....dah naik bukit jabalnur dan buat pengakuan berkali kali?...ada org PAS boleh buka hati dan dengar dengan penuh iman tentng pengakuan hamba allah ni...? ...apa akibat nya kiranya saiful berdusta depan kaabah?

Anonymous said...

anon pundek 3.33pm jelous kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.