Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, December 11, 2010

Saiful Bukhari Naik Haji. Apa Gunanya.....

Zul Nordin begitu berbangga memuji tindakan Saiful Bukhari mengerjakan haji baru-baru ini. Sememangnya saya tidak terkejut dengan tindakan Zul Nordin kerana wajah sebenar Zul Nordin terlihat sudah. Kalau Abdullah bin Ubai boleh solat di belakang Nabi dan beliau kekal munafik sehingga akhir hayat, inikan pula Zul Nordin yang tidak pernah bersolat di belakang Nabi SAW.

Malahan, ratusan yang pernah berjumpa dan bertemu dengan Nabi SAW mati dalam keadaan munafiq dan kufur. Apa nak heran dengan Zul Nordin.

Ada pun Saiful Bukhari, komen saya hanya satu. Haji beliaau ini adalah sia-sia dan terus sia-sia kalau dia tidak tarik kembali fitnah beliau kepada Anwar Ibrahim dan memohon maaf dari Anwar Ibrahim.

Dosa kepada Allah SWT, boleh diampunkan Allah SWT. Namun, dosa sesama manusia, haruslah memohon maaf kepada manusia tersebut. Selagi dosa tesebut tidak dimaafkan, ia tidak akan selesai sehingga Padang Mahsyar kelak.

Apa nak heran. Abu Lahab pun buat haji, bantu jemaah haji dan mati di Mekah serta ditanam di tanah haram. Inikan pula Saiful Bukhari.

Hanya orang gila sahaja yang percaya Anwar Ibrahim meliwat Saiful Bukhari.

Tulang Besi

28 comments:

Anonymous said...

Siapakah kamu untuk pertikaikan ibadat seseorang muslim? adakah kamu cukup terang hati untuk PASTI menyatakan ibadat seseorang itu sia sia.... Adakah kamu 100%PASTI beliau menfitnah dlm kes liwat beliau???

Adakah kamu PASTI kamu di jalan benar dan akan masuk syurga?????

bidin said...

hang pi haji pon sia sia gak.

Anonymous said...

pertama sapa taja dia pegi haji.. ? kedua dalam islam ada hukumm...zina ,,,liwat hukum syariah.. kes anwar hukum lah cara islam.. jika safoo betul..? greeting uhmmno beend terkencing..

Anonymous said...

Anon 2.55am,
Memang benar kita tidak pasti apakah Anwar Ibrahim meliwat Saiful atau tidak. Tetapi kita pasti dan yakin dengan ajaran dan suruhan Allah taala. Dalam kes ini Allah telah menurunkan ayatnya di dalam firmanNya,Surat An-Nur ayat 4 :
وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
“Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita( dan laki-laki) yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, Maka deralah mereka (yang menuduh itu) delapan puluh kali dera, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. dan mereka Itulah orang-orang yang fasik”. (QS. An-Nur: 4)
Inilah yang Allah ajarkan pada kita dan wajib diikut kalau kamu mengaku Islam!

Saiful yang menuduh Anwar, dia kena bawa 4 saksi beriman yang menyaksikan perbuatan tersebut, jika tidak dia pula yang kena dibalas sebat 80 kali sebatan. bukan itu saja, saiful tidak boleh lagi di anggap beriman, dia fasiq sehingga bertaubat dan memohon ampun dan maaf atas kesalahannya melanggar aturan yang Allah tetapkan itu.

Mengapakah begitu keras sekali syarat nya? tidak lain dan tidak bukan kerana Allah sangat menjaga maruah hambaNya. Tiada seorang manusia pun dibenarkan mengaibkan maruah saudaranya yang lain melainkan melalui prosedur yang Allah telah gariskan dalam Al Quran itu.

Anonymous said...

dah ternyata bhw kes liwat ini adalah konspirasi kerana banyak flipflopnya. maka sahl;ah siful terlibat memfitnah.Bacalah hukum hakam islam. aku kata tulang besi betul. hangpa berdua ahli umno ke?

Anak Lebai Kampong said...

Selalu kita dengar cerita ustaz ustaz di masjid dan surau tentang orang jahil sembahyang. Seorang daripada mereka menjadi iman dan yang lain makmun nya. Di takdirkan iman terkentut, maka makmun nya yang paling dekat dgn imam terus tegur " Imam... hang terkentut ka? Lalu dijawab imam , " Mana ada!" Bagitulah dialog nya orang jahil. Jangan kita ikut cara mereka... kalau tidak pasti akan terserlah kejahilan kita menerusi tulisan ... berhati hatilah.

Anonymous said...

"Haji beliaau ini adalah sia-sia dan terus sia-sia"

Bertaubatlah wahai penulis yang sudah hilang sifat2 seorang islam!

Anonymous said...

Si sifol ni hebat sekali. Duduk dalam diam dan menyorok tak ada kerja mampu juga kompol duit pergi Mekah.
Betul hebat kat Malaysia ni, tolong tanya si sifol ni macam mana dia simpan duit dapat pergi Mekah?
Aneh dan ajaib sedangkan saya nak ke UMRAH pun terkentut kentut tapi mamat ni senang je!!! Ada apa apa ke?

Anonymous said...

Hanya org yg otak letak kat buntot oopss maksud saya kat lutot macam penulis artikel nih aje yg masih dalam denial stage....kesian!!

Anonymous said...

tu la lain kali orang suruh mengaji,mengaji la bukan makan gaji orang suruh membaca ,baca la bukan baca separuh-separuh bacala sampai habis,orang suruh cari ilmu,carila bukan tunggu depan mata, last sekali biar pikir guna akal jangan guna otak umno ko bidin oooii samala dgn mamat kat atas tu bangang....budak sentul

phfi said...

Sepol pergi haji pakai duit sapa? Madey pun pergi makkah, balik serupa tu jugak. Rosmah pon pergi makkah, balik lagi teruk.

Anonymous said...

Apa lah kau TB memalukan orang gila sahaja. Orang gila pun tak percaya, Saiful diliwat.

Yang percaya Saiful diliwat orang2 yg bolih dibodohkan olih Umno.

100% pasti Saiful tak diliwat. Sebab: Saiful sendiri mengaku 2 hari sebelum 'kejadian' dia ada jumpa Najib dan Rodwan, pegawai polis dari script Sodomy 1 mengadu diliwat. Siap sekali bercakap dgn Musa Hasan, penulis script sodomy 1. Apasal tak tangkap Anwar Ihrahim ketika itu.

Dalam script sodomy 1, Azizan dikatakan diliwat pada tahun 1993/94 tetapi Anwar bolih pula ditangkap pd 1998. Jadi kalau ada liwat, kes Saiful adalah lebeh kuat dari kes Azizan.

Nak buat script cerita lebih baik, mereka kena tunggu 2 hari lagi supaya ada babak Saiful bertemu dgn Anwar. Hanya orang bodoh saja percaya cerita, Saiful buka seluar dan tonggeng untuk diliwat. Lepas itu tidak mandi dan berak 2 hari. Oii..ini cerita nenek kebayanlah untuk menghibur 'kampung fools'.

Only kampung idiots yg tak pergi sekolah percaya cerita Saiful,

Umar Rentaka said...

I'm a Hindu lawyer, and I understand the word munafik - hypocrite.

Yes, I remember in my childhood, the Pakciks and Makciks, when going for haji would ask for forgiveness from all people they know and would take great trouble to settle all debts.

Here is a person who falsely accused an innocent man, yet wants to ask for forgiveness from God. Thats definitely munafik of the lowest class. Rather than cleaning his heart, let him clean his jubor like mouth first.

Anonymous said...

Setuju dgn Tuan Blog..
Abdullah Ubay pun ke Makkah, semesjid dgn nabi tapi kekal munafiq.
Kes 2: Bukan soal anwar tapi soal keadilan kenapa tak diberi dokumen. Kenapa tak mandi, kenapa tak berak.
1998 dulu dah berlaku bila begitu penting kes boleh silap tarikh pertuduhan (Tivoli tak siap lagi), Resit beli tilam selepas kejadian. Kan pelik namanya.
Di saat ini teringat kalaulah moktar abdullah, dr.ristina, agustin dpt memberi komen dan pandangan.

Apa-pun sekiranya benar anwar yg beronar sama2 kita doakan balasan Allah, tetapi perbicaraan sewajarnya secara shariah dan keadilan untuk anwar dan seipol perlu tertegak...

oleh
Spt.Pedang.Masuk.Sarong

otakBesi said...

kah kah kah!
cfool naik haji
bukti cuci habis dosa,
cfool ke Mekah,
tanda sumpahnya benar,
cfool pakai ihram,
budak taqwa lagi soleh,
cfool wukuf di Arafah,
tanda juburnya benar diliwat,
cfool tawaf depan kaabah,
bukti juburnya diliwat Anwar,
cfool niat haji,
bukti juburnya dapat tahan bukti,
Cfool pergi melontar di Jamrah,
bukti dilihat tanpa rela,
Cfool bercukur tahlul,
bukti Anwar meliwat cfool.

kalau kerana ke Mekah,
abu Lahab paling suci dosa,
kalau kerana tawaf,
lidah abu Lahab mesti dipercayai,
kalau kerana melontar,
hati abu lahab lebih diyakini,

Mekah bukannya perisai,
haji bukannya tanda taqwa,
tahlul bukannya sumpah solih,
tawaf bukannya saksi sahih,
Mina bukannya tanda diliwat Anwar,
melontar bukan buktinya menolak syaitan,
tawaf di Kaabah bukan saksi tidak berbohong.

semuanya dah di lakukan Abu Lahab,
tapi abu lahab tetap abu lahab,
hati abu lahab tetap abu lahab,
lidah abu lahab tetap abu lahab,
sumpah abu lahab tetap abu lahab,
saksi abu lahab tetap abu lahab,
haji abu lahab tetap haji abu lahab,

adakah haji cfool bukan haji abu lahab?.

Anonymous said...

Kepada Anon 2.55am

Surat An-Nur ayat 4 :
وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
“Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita( dan laki-laki) yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, Maka deralah mereka (yang menuduh itu) delapan puluh kali dera, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. dan mereka Itulah orang-orang yang fasik”. (QS. An-Nur: 4)

Tuan terlepas pandang perkataan "yang baik-baik" dalam ayat di atas.

Ini bermakna karakter yang dituduh juga perlu disiasat. Jangan la sebab yang tertuduh itu idola anda maka automatik dianggap tertuduh itu orang yang baik-baik.

Bagaimana jika yang tertuduh itu bukan orang yang baik-baik? Bagaimana pula jika sitertuduh itu melakukan perbuatan syubahah yang boleh menjurus kepada pertuduhan seperti mengambil lelaki-lelaki yang jambu sebagai pembantu? Adakah penuduh (tanpa 4 saksi) boleh dikenakan Qazaf jika tertuduh bukan orang baik-baik?

Bagaimana pula jika perbuatan meliwat itu berlaku tetapi mangsa tidak mampu membawa 4 saksi?
Adakah ALlah itu tidak adil?

Perlu diingatkan Saiful tidak membawa pertuduhan di bawah hudud. Dan ingatlah keadilan dalam kes zina/liwat bukan hanya boleh datang dari hukum hudud sahaja. Banyak lagi cabang-cabang undang-undang Islam selain dari Hudud contohnya kaedah-kaedah Takzir.

Apa itu kaedah-kaedah takzir?- Sila tanya Tulang besi sebab dia betul-betul hebat orangnya sampai boleh menentukan Haji seseorang.

Satu lagi jangan semudah itu menuduh orang fasik. Jika kaedah qazaf zina di atas di gunapakai untuk tuduhan fasik atau tidak, saudara juga boleh disebat 80 kali. Sebab bak kata saudara "kerana Allah sangat menjaga maruah hambaNya."

Saiful juga hamba ALlah yang mempunyai maruah.

Wallahualam.

Anonymous said...

Saiful tue orang yang diliwat..atau pun dikira dirogol..takkan kalau buat aduan kata kena rogol atau liwat, kena bawak 4 saksi..payah ler..lain lah liwat atau rogol kat tepi jalan atau dalam pasar..

Tolong bezakan zina dengan rogol..liwat suka sama suka dengan secara paksa..

jangan nak jalankan Islam tapi bodoh..pikir lah dulu..payah Islam kalau macam ni...

fazli salleh

Grand Marquis said...

Itulah sifat TB, tidak pernah berubah. Sentiasa berlagak dirinya seperti tuhan. Boleh menentukan ibadat siapa yang diterima atau sia-sia. Boleh juga tau siapa munafik atau tidak.

Sedangkan Umar r.a., antara orang yang paling rapat dengan Nabi S.A.W. pun tak berani kata orang ni atau orang tu munafik, TB ni pun orang yang tak pernah solat belakang Nabi S.A.W. tapi berlagak memunafikkan orang lain.

TB selalu ingat orang menyangah beliau sebab orang tu UMNO atau pun kerana dia tu PAS. Realitinya bukan. Kita menyanggahi TB bukan kerana kita ni UMNO ataupun kerana dia tu PAS. Tapi kita menyanggahi TB kerana sikapnya.

Posting ini menjelaskan segala sikap TB. Bagi orang-orang yang waras, apakah ini contoh akhlak seorang pengikut PAS yang mahu mencorakkan hala tuju PAS? Adakah ini lebih nafsu atau ilmu?

Kalau orang itu ada sekumit sifat taqwa pada Allah S.W.T. dia akan berfikir dulu sebelum menulis atau mengucapkan sesuatu.

Terpulanglah pada TB. Amalan beliau, jadi dia sendiri yang akan tanggung.

Anonymous said...

Woi! mana sifool dapat duit pergi Mekah?
Tolong tanya dia sikit.

Anonymous said...

Penulis paling bodo. Orang dah pergi haji tu, syukurlah. Dia mengunjungi rumah Allah. Kita siapa untuk pertikai orang pergi haji. Urusan dia dengan Anwar Allah juga yang tahu. Yang kamu terlebih komen dok sokong Anwar mana tahu Anwar tak bohong? Bangang betul la dia ni.

Anonymous said...

menatang TB ni orang gila kot .muka nuar nampak macam jubor tahi tu pun masih pecaya.mamposlah mu

Anonymous said...

TB, masyallah, balik Mekah menghina orang.... tengoklah TB Allah menghina TB dgn mcm mcm cara. Anwar Ibrahim pun mcm mcm Allah bagi penghinaan kepada dia didunia ni...apa yg dibuat tak kena, keluarga huru hara, cakap mcm org tak siuman dan tengoklah wajahnya...tak de cahaya dan persis mcm Salleh Kamil dlm filem dedulu. Dr. Mahathir yg dikecam hebat masih lagi hebat, ingatan kuat, muka berseri seri....di dunia lagi Allah dah tunjuk sapa salah sapa benar.

Anonymous said...

bang pembaca semua.. tolong saya!
semalam saya diliwat oleh Grand Marquis dan seorang lagi pembaca blog ni yg bernama fazli salleh..
tolonglah saya belum ada saksi dan pagi tadi saya dah terberak..
sapa2 yg bersimpati tolong bersumpah jadi saksi.. tolonglah!
tolonglah.. saya diliwat tanpa rela!

mat ameno

Anonymous said...

GM,
lu pun kaki liwat jugak ka? lu kena tobat lagu tu...
issshh...

Anonymous said...

Salam. Tulisan sebegini tidak akan mendekatkan pengundi kepada PR.

Saiful ke Mekah dah kira bagus, AlJuburi dah naik haji ke????. Dia banyak duit boleh keluar ke merata negara, tapi setahu saya Al Jub belum naik haji lagi. Jangan lupa sumpah Mubahalah Saiful. Saya yakin kita akan melihat keadilan (atau musibah) akan menimpa. Jangan kita pula terkena tempias musibah itu!!!

Secara umum untuk perbandingan lihat saja wajah Al Jub, dah tak ceria, stress dan kurang berseri.

Lihat pula wajah Tun Mahathir, nampak berseri,ceria dan masih aktif walau umur dah 80an

Lihat pula wajah Saiful saya nampak tenang dan berseri.

Fikir2kanlah.

Wassallam

Abg KAmal

Anonymous said...

Jangan lupa sejarah dan fakta,... yang mula2 "fitnah" DSAI liwat ialah orang2 PAS. Depa siap bagi term DSAI sebagai Al Juburi! "Fitnah" ini dibuat sekitar tahun 1995, melalui majalah kawalan PAS iaitu majalah Tamadun. Pada masa yang sama, banyak berita dari perisikan Singapura yang mengatakan DSAi seorang sodomist. "Fitnah" ini dibuat semasa DSAI masih lagi TPM, and jauh lebih awal daripada "Fitnah" Tun Mahathir pada Ogos 1998.

Kalau hukum fitnah ialah sebat, dan Anwar tak bersalah, mula2 sekali sebat Mat Sabu, geng2 PAS yang seangkatan dengan nya. Lepas tu baru sesah puak2 UMNO. Baru adil!!

Hz Creative said...

aduhai... simple je korang perlu fikir... mana lak si mamat pool ni dapat duit g tunaikan haji?? mak aku ni register nak g haji kat tabung haji 10tahun akan datang baru giliran dia.. si mat pool ni mudah nye g haji...

konpom la ikut pakej... korang tahu harga pakej??? kalau takde 30k - 100k ke atas jangan harap la ko dapat g haji pakej...

so lu pikir la sendiri mana si mat pool ni dapat duit...

1 lagi... hukum Allah jangan dilawan... heran aku dengan mat "fali salleh"

memang la dia diliwat.. tapi yang g repot bukan bapak dia.. dia yg g repot bodosss betubi tubi tol....

ikut hukum.. orang yang membuat aduan diliwat kene bawak 4 orang saksi.. ape ke bengap...

Islam tu mudah kalau ikut betul2... yang buat susah orang yang tak faham hukum pastu nak komen...

Hz Creative said...

aduhai... simple je korang perlu fikir... mana lak si mamat pool ni dapat duit g tunaikan haji?? mak aku ni register nak g haji kat tabung haji 10tahun akan datang baru giliran dia.. si mat pool ni mudah nye g haji...

konpom la ikut pakej... korang tahu harga pakej??? kalau takde 30k - 100k ke atas jangan harap la ko dapat g haji pakej...

so lu pikir la sendiri mana si mat pool ni dapat duit...

1 lagi... hukum Allah jangan dilawan... heran aku dengan mat "fali salleh"

memang la dia diliwat.. tapi yang g repot bukan bapak dia.. dia yg g repot bodosss betubi tubi tol....

ikut hukum.. orang yang membuat aduan diliwat kene bawak 4 orang saksi.. ape ke bengap...

Islam tu mudah kalau ikut betul2... yang buat susah orang yang tak faham hukum pastu nak komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.