Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, December 10, 2010

Semua Rakyat Malaysia Harus Naikkan Banner Protes Kenaikan Harga Barang


Ketua Penerangan PAS telah mengarahkan semua cawangan PAS menaikkan banner memprotes kenaikan 4 dalam 1 tajaan Barisan Nasional dan UMNO. Tulang Besi ingin mencadangkan supaya tindakan ini dilakukan oleh SEMUA rakyat Malaysia yang mampu. Tidak perlu tunggu cawangan PAS atau Keadilan atau DAP untuk melakukannya. Kita sendiri boleh mengeluarkan sedikit wang dan membuat banner memprotes kenaikan harga barang ini.

Kita wajib ingat, bahana naikknya harga barang ditanggung oleh seluruh rakyat Malaysia, tidak hanya ahli dan penyokong PAS.

Maka amat wajar sekiranya rakyat Malaysia sendiri mengambil inisiatif menaikkan banner, banting, poster etc sendiri tanpa menunggu cawangan2 PAS.

Ayuh marilah kita bertindak bagi menyelamatkan masa depan kita dari kerakusan UMNO dan kroni2 mereka.

Antara slogan2 yang dicadangkan oleh Ketua Penerangan PAS adalah:

"Terima Kasih BN Kerana Naik Harga Petrol, Diesel, Gas dan Gula”

“Barang Naik,Rakyat Kena Dulu”

“Beri Kuasa Pada Pakatan Rakayta Kalau Tidak Boleh Jaga Rakyat”

“Kerajaan Pakatan Rakyat Teruji Dan Terbukti Membela Rakyat”

“Pemimpin Kaya Rakyat Terseksa”

“Pemimpin Joli Rakyat Tidak Dipeduli”

“Jangan Biarkan Anak Cucu Kita Melarat”

“Tolak BN Anda Mampu Mengubahnya”

“Kami Rakyat Bermaruah Akan Tolak BN”

“Barang Naik, BN Tidak Pandai Memerintah”

“Tugas Kerajaan Jaga kebajikan, Bukan Tekan Rakyat”

“Selamatkan Negara Daripada Muflis”

“Mana Wang Petronas Dihabiskan?”

“Negara Malaysia Bukan Padang Pasir Yang Tidak Ada Hasil”

“Ke mana hasil Balak, Kelapa Sawit,Getah, Mutiara, Pasir Dihabiskan?”

“Pemimpin BN Bela Kroni Dan Anak Bini”

“Anda Sayang Keluarga, Bangkit Tolak BN”




11 comments:

Anonymous said...

set up a fund to print all these. pay workers or get volunteers to put them up.

selangor, penang, kedah and kelantan should be easy. it's pakatan states.

i will contribute a bit. i am a coward. i am anonymous. but i want to do something. i want to help.

4RAKYAT

Anonymous said...

malaysia dan bangurap bro..talak duit..sekarang malaysia berada dibawah perintah apco,rogue bankers mcm hsbc(cimb punya role model pulak jp morgan)..malaysia kompom finito..wang kwsp dlm bahaya..

adf55650 said...

Kalau PR memerintah, apakah langkah2 yg diambil untuk menangani kenaikan harga minyak dunia? Ini yg rakyat nak tau.
Tak kan lah bile memerintah pun asik nak buat demonstrasi jugak.
Jgn la buat cakap kedai kopi.
Be realistic. Tell us what you can do not just protest.

Anonymous said...

//Kalau PR memerintah, apakah langkah2 yg diambil untuk menangani kenaikan harga minyak dunia? Ini yg rakyat nak tau.
Tak kan lah bile memerintah pun asik nak buat demonstrasi jugak.
Jgn la buat cakap kedai kopi.
Be realistic. Tell us what you can do not just protest.//
woi dungu!dulu anwar jadi finance minister,harga minyak ada naik kah?lagi satu hal..supply n demand bukan kriteria utama kenaikan/keturuan harga minyaklah sayang..naik turun minyak(atau komoditi,saham) sebahagian besarnya ditentukan oleh angle of positioning/attack of bankers,money managers,hedge funds lah..malaysia dah lama jadi sitting ducks of bankrupt rogue bankers, sebab kita syok sendiri,suka lepaih stim kat rock konsert,dengar khutbah,bikin demo tak tentu arah..

adf55650 said...

Ha ha ha cakap org take akai. Nilah yg ditarbiyahkan oleh Anwar. Kalu nak kira zaman Anwar jd menteri kewangan pulak. Sebelum dia jadi TPM pun minyak tak naik. Zaman 70'an pun elok jer minyak 1.10 seliter.
Nyatakanlah bhwa PR memang tak tau nak memerintah. Tau nak kuasa sahaja.
Pernahkah PR nyatakan satu cara logik yg harus dilakukan untuk menangani apa2 krisis?
Tidak pernah, yang ada hanya menimbulkan isu dan menafikan apa yang baik untuk rakyat.
Lihat contoh di Kelantan, Kedah, P.Pinang dan Selangor cukuplah.
What the heck you cut and paste the words that you don't even understand for. Again I challenge you to be realistic.

Anonymous said...

memang btl tu....bangai betul...mana ada harga barang selalu turun...mesti kadangkala naik...mana2 negeri dlm dunia pun mcm tu...ptui...bodoh punya org...tau nak berdemo jer...kerja bodoh....bagi lah buah fikiran mcm mana nak selesaikan masalah naik harga...

Anonymous said...

//Pernahkah PR nyatakan satu cara logik yg harus dilakukan untuk menangani apa2 krisis?
Tidak pernah, yang ada hanya menimbulkan isu dan menafikan apa yang baik untuk rakyat.
Lihat contoh di Kelantan, Kedah, P.Pinang dan Selangor cukuplah.
What the heck you cut and paste the words that you don't even understand for. Again I challenge you to be realistic.//
u f*kin motherfukker retard didnt read the auditor general reprt?its beocs cacat doen syndrome basterds like u,the country is ruined!

Anonymous said...

imo,demo shld have aimed at opis syabas..and,if syabas rates r implemenetd,dont pay!let them hantar notis,surat warning,loyar beruk's notis,dont pay!and i honestly believe our kwsp is in danger becos,nazir nazak sux jamie dimon's kok,zarinah is snoppy doggie dogged by blankfein, ceti mama is bernanke's whore,n mamak poolti kacang mahataik kutty is pregnant n ready to berak keluar his tuplets..

adf55650 said...

Anon 1.00 am,
Isn't it the other way round? U don't have to announce to the world that you're the real motherfucker. We don't need people like you in this country.

Anonymous said...

//Isn't it the other way round? U don't have to announce to the world that you're the real motherfucker. We don't need people like you in this country.//
do wee need f*ked up son of a bitch anglo retard pariahs like u?

Anonymous said...

payah apa. jalan mudah senang saja. pada pr 13 ni, kita semua raayat malaysia pakat bersatu, tukak kerajaan yang dok ada ni dengan kerajaan baru pr. seluruh negeri dan persekutuan. bagi dia peluang untuk memerentah malaysia ni bukan sekadaq 5 negeri saja, nak boleh buat apa. tak katalah kat depa.
kita tengok untuk 5 tahun, bukan lama sangat.depa dah perintah sampai 53 tahun,masih dok kalang-pukang lagi. kita kena jadi manusia, guna pikiran yang waras. harga barangan makanan naik sampai melambung, dok tunggu apalagi. kita raayat ada kuasa penentu, bukan depa.tunjuk sekali kuasa penentu kita.bagi depa sedak sikit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.