Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, January 14, 2011

Ahli MCA Berjaya Perlahankan Azan di Kampung Kerinchi

Tak sabar rasanya nak tunggu respon PERKASA dan UMNO. Yang saya dengar, azan dari Masjid Pantai Dalam tersebut telah menurunkan kekuatan laungan azan mereka berikutan aduan ini.








Here is the beginning of my post. And here is the rest of it.

10 comments:

Grand Marquis said...

Tak sabar juga nak tengok komen TB.

“(Garis panduan itu ) tidak pratikal. Kalau semua diberhentikan, siapa yang akan mencari pekerjaan untuk mereka?” katanya....

sumbernya di sini

MPSJ diarah tarik larangan kerja di tempat jual arak

Kerajaan negeri Selangor hari ini mengarahkan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) untuk menarik balik garis panduannya yang melarang orang Islam bekerja di tempat-tempat yang menyajikan minuman keras, selepas didedahkan oleh Komunitkini.

Exco perumahaan dan kerajaan tempatan, Ronnie Liu (kiri) mengesahkan pekeliling berhubung perkara itu telah dikeluarkan kepada presiden MPSJ, Md Adnan Ikhsan pagi ini untuk menarik semula syarat itu kerana kerajaan negeri tidak menyedarinya.

"Kami tidak dirujuk (berhubung larangan itu). Sebab itu, kita minta mereka tarik dulu,” kata Liu.

Menyedari tindakan MPSJ tersebut akan menimbulkan rasa tidak senang di kalangan orang ramai, khususnya masyarakat bukan Melayu, ADUN Pandamaran itu berkata syarat baru berkenaan juga ditimbulkan pada mesyauarat exco semalam.

Namun, Liu tidak mahu mengulas sama ada MPSJ mempunyai kuasa mengubal garis panduan seumpama itu, berdasarkan undang-undang Syariah Selangor dalam syarat-syarat perlesenannya.

“(Garis panduan itu ) tidak pratikal. Kalau semua diberhentikan, siapa yang akan mencari pekerjaan untuk mereka?” katanya.

Semalam, Komunitikini, melaporkan bahawa syarat baru itu perlu dipatuhi sebelum lesen perniagaan dikeluarkan kerana pengambilan pekerja beragama Islam di premis-premis berkenaan dikatakan bertentangan dan melanggar Seksyen 18 (2), Enakmen Jenayah Syariah.

Syarat itu dikatakan dibuat atas “inisiatif sendiri majlis itu demi menuju kebaikan” dan mana-mana syarikat yang gagal mematuhinya akan dikompaun atau menghadapi kemungkinan lesen mereka ditarik balik.

Grand Marquis said...

Pertama, pergi dulu baca The Merciless Use of the Loud Speakers

Kemudian, baca apa yang ditulisnya:
Sebagai seorang penghuni yang telah lebih daripada 5 tahun menghuni di pantai hill park saya sudah biasa kedengaran bunyi sembahyang subur dari Masjid Al Khadijah, Pantai Dalam yang berdekatan dan tidak menghadapi apa-apa masalah

Walaubagaimanapun, sejak beberapa bulan lalu saya mendapati bunyi tersebut tiba-tiba menjadi amat lantang sehingga mengejutkan saya....

5. Saya menghormati kedudukan Islam sebagai agama rasmi dibawah Perlembagaan persekutuan, tetapi hak saya untuk tidur dan rehat serta bersembahyang agama sendiri dengan aman dalam premis persendirian juga harus dihormati...


Disini, nampak sangat TB cuba main politik dan memperbodohkan orang. Kalau isu ni kena pada puak dia, pasti puak-puaknya akan keluar fatwa kononnya tak boleh menggangu orang lain dengan azan yang terlalu kuat. Tapi bila isu ni kena kat MCA, yakni bukan puak sendiri, maka dia politikkan isu ni.

Amat malang orang yang ada title haji macam TB, memilih untuk menilai kebenaran atas kepentingan politik.

TB patut tanya, apa kena mengena orang Islam dilarang kerja di permis arak dengan Ronnie Liew daripada mempolitikkan isu yang hanya menonjolkan hipokrisi anda sendiri.

zakwan said...

I'm willing to bet RM 50 that UMNO and Perkosa will not bother to lift a finger to this matter, for them, this matter is small fry compared to ongoing alleged "treachery" of the Selangor state government to the royalty

Oh and let's not forget that since MCA plays a significant role in BN's machinery in Tenang, UMNO will not take the risk in heckling MCA, thus making them look bad in front of the Chinese voters

Folk Doll said...

I'm willing to bet RM 500 mil that UMNO and Perkosa will not bother to lift a finger to this matter, for them, this matter is small fry compared to ongoing alleged "treachery" of the Selangor state government to the royalty!!

dino.yp@gmail.com said...

I'm willing to bet RM 500 that hamPASUMNO and Keldaian will not bother to lift a finger to this matter, for them, this matter is small fry compared to ongoing alleged "treachery" of the Selangor state government to the royalty

Oh and let's not forget that since DAP plays a significant role in PR's machinery in Tenang, PASO will not take the risk in heckling DAP, thus making them look bad in front of the Chinese voters

Let's ROCK!!! said...

"Cool it!!!", "Cool it!!!"

The sudden raise of NOISE level is just a PREPARATION EXERCISE for the coming 'Woodstock style' concert which is going to be organized by PERKASA.

"Mesti kasi KAW-KAW KUAT baru boleh tangkap kick". Macam mana mahu layan kick bila bunyi lemah sangat, kan???

Anonymous said...

I m willing to bet RM1 trillion on Malaysian bonds will defualt that perkosa n pookida wont say anything,becos,cina mafia employs those 2 ketuanan kote keraih groups for protection..n mCA is strongly linked with cina mafia groups..n chua soi leak is raja porn..

zakwan said...

dino.yp@gmail.com
You sure are cheap and out of ideas for you to copy/paste my comment
Also, your comment makes no sense

Why involve DAP in this argument
Last I check, ordering a mosque or surau to lower the azan volume is not in DAP's manifesto

And don't start with the Teresa Kok fiasco for that was obviously malicious lies spread by Khir Toyol

I retract my earlier statement
Regardless whether MCA is involved in the Tenang campaign or not, they're highly unlikely to galvanize Chinese support
I mean, their president is a porn star and cheating husband
Nuff said

Anonymous said...

I wonder wat kala ok music was berkumandanging when mr triple x choi soi leak was tutuhing that middle aged "mama san".."waah ai tanni waah punya air tanni..dah keluar hali ini waah keluar hali ini"

Anonymous said...

"Sekumpulan penunjuk perasaan minoriti menggesa kepala peguam itu dipenggal dan rumahnya dibakar. Malah kumpulan itu juga menggesa Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar menjelaskan pendirannya dalam isu ini. Kemudian kumpulan itu mengibarkan bendera Pekida dan mula membakar beberapa patung sebelum tindakan mereka dihentikan oleh polis." (Sumber The Malaysian Insider)

" haiyaah..lu pookida bikin ini kalu hah,gua potong lu punya gaji woh...lui mau punya jam lu olang cali cinnah makan babi..lu ingat lu punya gomen ada lui kah?..dia olang pun pinjam soota soota dali kita olang oh..kita pigang lu punya gomen punya tuluq..lu pookida lain kali cakap elok elok aah.."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.