Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, January 8, 2011

Anak TOk Guru Ditawar Kontrak Lebuhraya Kelantan?

Itulah maklumat yang sekarang disebarkan oleh puak2 pro UG dalam PAS. Kebetulanperaka ini sampai kepada telinga Tulang Besi dan sumber maklumat ini pun Tulang Besi tau siapa. Memang mamat yang bagi maklumat ni "barua" UG tahap maksima.

Mereka mengatakan salah seorang anak Tok Guru sedang ditawarkan kontrak Lebuhraya Kelantan yang dirancang semasa pentadbiran Pak Lah selaras dengan projek pembangunan Koridor Timur.

Tujuan diberikan kontrak besar ini adalah supaya anak TOk Guru menjadi "agen" kepada melobi agenda Perpaduang kepada orang tua beliau. Ini kerana halangan yang masih wujud kepada agenda Perpaduang dalam PAS hanyalah Mursyidul Am PAS, TOk Guru Nik Aziz Nik Mat.

Maka, tak heranlah "anak" itu begitu lantang menista mereka yang menentang gagasan PERPADUANG salah satu artikel beliau yang menggunakan perkataan "bodoh" dalam tajuk artikel tersebut.

Lihat sendiri betapa mereka boleh mempermainkan Tok Guru sehingga Tok Guru terpaksa membaca kenyataan yang mereka sediakan bagi menyelamatkan tengkuk Presiden dan SU Agung yang pro UG itu.

AGENDA PERPADUANG SUDAH SEMAKIN HAMPIR KEJAYAAN.

Dengan seorang anak Tok Guru sedang giat berkempen kepada orang tuanya, dan menantu Tok Guru sedang dalam penyiasatan SPRM, maka kita boleh faham betapa sukarnya Tok Guru Nik Aziz mahu meneruskan penentangan beliau kepada agenda Perpaduang ini.

Kalau kita lihat, hampir keseluruhan Majlis Syura Ulama PAS menyokong agenda UG ini. Malahan, di dalam Majlis Syura, hanya Tok Guru Nik Aziz sahaja yang menentang agenda ini. Timbalan Mursyidul Am pula adalah penyokong tegar agenda UG ini dan tidak segan silu menyatakan sokongan beliau.

Dalam Dewan Harian PAS pula, Presiden dan Timbalan Presiden adalah juga penyokong tegar agenda ini. Dan antara ketiga-tiga Naib PResiden mungkin hanya seorang sahaja yang benar-benar anti UG. SU Agung pula jelas sokongan beliau kepada UG. Mungkin BEndahari sahaja yang anti UG dan KEtua Penerangan tidak pernah dilihat sebagai anti UG.

DAlam AJK PAS Pusat pula, saya yakin 50% adalah penyokong UG dan 30% yang lain adalah berkecuali. Kalau ada yang anti UG cuma 20% sahaja.

Pesuruhjaya2 Negeri boleh dikatana kesemuanya pro UG seperti Pesuruhjaya Negeri Sembilan dan ADUN tunggal PAS di Negeri Sembilan.

Maka, apabila Tok Guru berjaya dilembutkan tiada lagi halangan membawa PAS menubuhkan kerajaan campurang bersama UMNO dan Barisan Nasional.

UMNO menggunakan taktik lembut dan keras. Lembut melalui anak Tok Guru yang bakal diberikan kontrak berjumlah Ratusan Juta. Keras melalui pendakwaan ke atas menantu Tok Guru, Arifahmi.

Saya meminta semua ahli2 PAS supaya bersabar dan tunggu sahaja pengisytiharan Presiden bahawa PAS telah meninggalkan Pakatan Rakyat dan menubuhkan kerajaan campuran bersama UMNO dan Barisan Nasional.

Sekian.

Tulang Besi


27 comments:

keyman said...

Dari maklumat yang aku dapat, Tulang Besi adalah seorang agen SB. Beliau telah dilatih untuk menyelinap sebagai ahli PAS. Modus oprandinya ialah porak perandakan PAS menghilangkan keyakinan ahli terhadap pimpinan PAS.....Ini sekadar maklumat...Bukti? Setakat ini tiada lagi...Macam apa yang tulis juga!!!!

Anonymous said...

so what! jelous tak dpt kontrak or tak dpt jd ceo?.... nak kait2 pasal cerita lain pulaknye.

Jgn jadi Syiah sesat y Tulang Besi... tak sudah2 buat polemik [silap haribulan jd fitnah - TB pasti tau apa balasan kalau buat fitnah dan tidah dimaafkan]

penyu teranung said...

oii deramang blogger 'celaka' !

dok padang gi cium kaaboh, dok serik2 buat fitnoh..
kalu doh jenih hati hitang gelap, memang gelap situ arh..

banyoknya fitnoh dlm artikel celaka mung nih..

aku nok amik satu contoh jer, bukan ker Ariffahmi menantu TGNA tu SPRM doh tutup kes..mung ni tinggal komuter ker memang sajer nok wat fitnoh?
eh bakper pulok aku gi tanya soklan gitu, memang mung kaki fitnoh..basser bewok !

Anonymous said...

Baguslah umat Islam bersatu.
Siapa yang tak berpuas hati boleh tubuh parti baru -
PAS Baru.....

musafirlalu said...

Apa salah dengan UG jika PAS hari-hari kena basuh tahi yang Amwar tinggalkan. Berada dalam PR pun buat menyusahkan aje kerana PAS asyik di permainkan oleh Anwar.

musafirlalu said...

Kalau dah begitu ramai yang menyokong UG di peringkat tertinggi pimpinan PAS, apa salahnya UG. Tak adanya anak Tok Guru ditawarkan kontrak lebuhraya. Kalau nak menipu pun biarlah logik sikit, projek lebuhraya bukannya projek ikan bilis bro... apa kurangnya hang yang dok minta jawatan CEO kat Selangor tapi bila tanya hang burukkan akar umbi PAs yang kononnya hang disuruh minta jawatan tersebut.... puak-puak hang bolehlah hang kencing.

masih hardcore PAS said...

musafirlalu

saya kesian kat pas perak punyai ahli spt kamu.tak serik2 dgn umno.

walaupun kadangkala saya rasa tulang besi overeact sikit pasal pemberitaan isu UG namun percayala ramai ahli pas termasuk saya akan jadi ahli yg dormant apabila itu berlaku.

sekarang kerja saya ialah memantapkan MTD dan UPU saya supaya umno kalah.

yg anti UG sepenuhnya.

Anonymous said...

ambo dok suke UG. hok ambo duk tgu nyo PAS Reform. lambat ambikalih kerajaan persekutuan dakpe..biar PAS betul2 Reform. buang semo2 pemimpin tahi dunia. d Kelate ramai sapai tgna terpalit sama. kes "menutuh harta rakyat" d YIK, Ldg Rakyat, PMBK n SEDC sendiri makin byk. lg byk PRK lg dkt PRU lg byk harta rakyat ditutuh. sbb tu la Tuhan tak bg minyak naik di Kelate!

Anonymous said...

Dont worry bro..tthere r many ways to terajang pookitaik UMNO n barisan pukimak ularmak..the best weapon is MONEY!!..we know pukitaik UMNO/UBN haramjadah bodoh bangang bahlol..we oso know..Malsyia dah kaput(psst..semkain hari wang reserve bnm semkain susut..kahkahkahkah)..we know sintetik financial levarage dah meletup..we know the bond market has burst!..all is requred now is to call some hedge funds..wink wink..and i am willing to bet,the moneyed class in this country the chinese know wat to do lah to all the haramjadah pookimak ularmak nep pariahs..

Anonymous said...

Hampa (keyman, penyu teranung, musafirlalu) lebih sanggup bermadu dengan Umno yang ketua2 nya jelas2 kaki pembunuh, perasuah, perogol, kaki maksiat, Raja judi, pembohong, makan harta rakyaat, zalim dan kejam, menghina islam, memperolok-olokkan Alquran dan hadis.... Ketua2 Umno ini lebih teruk akhlak dan perangainya dari mana2 kafir di Malaysia ini. Islam jenis apa orang2 PAS ini?

Hampa sanggup berkompromi semata2 kerana sikap assobiyah bangsa, pangkat, harta dan dunia.

Ikut kan hadis dibawah ini... Melayu Pas UG BUKAN lagi umat SAW..."maka dia bukan dari kalanganku dan aku bukan dari kalangannya"
-------------------------------
Hadith daripada Kaab bin ‘Ujrah berkata, bahawa Nabi SAW ada bersabda:
إِنَّهُ سَتَكُونُ بَعْدِي أُمَرَاءُ مَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنِّي وَلَسْتُ مِنْهُ

“Sesungguhnya selepas dariku, akan ada pemimpin. Barangsiapa membenarkan mereka dengan penipuan yang mereka lakukan, dan membantu mereka atas kezaliman yang mereka lakukan, maka dia bukan dari kalanganku dan aku bukan dari kalangannya” [An-Nasai : 4136]

Anonymous said...

Wat did Dr.Dzulkifli Ahmad say recently?Ekonomi negara dlm keadaan mengerikan..yes?Guess wat..he is 100% correct..UMNO pundek of course is too dumb to understand finance..alarm bells r ringing in all sectors..tokoh hizrah cakap banks must increase deposit....household debt dah 80& of gdp..defisit negara dah lebih 70% of gdp..2 fincance projek2 gajah dan badak sumbu putih,umno pundek ari ari ciakap pasai sukuk bond,ie pinjam lagi!!..and Malaysia needs to auction RM90 billion to service 45% of hutang lapok lama!!..and tokoh hizrah punya bnm's reserve dah susut a whopping RM45 billion!!..plus rezab emas tadak..inissemua tanda kemusnahan..dulu dah berkali kali cakap KWSP dlm bahaya..nah sila baca laporan ini..(psst..masih ingat tak najubori nak buka another ayam pencen fund?)

European governments steal private pensions; Is the US, Canada, Brazil next?
“Hungary, Poland, and three other nations take over citizens’ pension money to make up government budget shortfalls. The article goes on to detail other pension grabs in Bulgaria, Poland, France and Ireland. Obviously, this is a cautionary tale for America. If fiscal austerity becomes a real issue in the U.S. the way that it’s been reaching critical mass in Europe — don’t think that U.S. lawmakers regard your either your personal wealth or money they might owe you as sacrosanct.”

Nationalization of pensions are part of the globalist agenda to transfer wealth from the middle class to the wealthy owners of the banks.

This is how it works: they will get as many as they can to pay into your plan, wait a few years, then stage a economic crisis that devalues the dollar (which they control) which will devalue your so-called ‘safe’ pension.

Anonymous said...

Then they will state that, due to the economic situation (which the banksters control) the ‘plan’ cannot support all of those who need to use it. Many will be cut off just as they are about to retire, they will state that people need to work longer in order to make up the shortfall, thereby extended your working life well into the 70s, or lastly they will nationalize what you thought was a private pension plan into a national one like what was done in Argentina in 2008, and Europe just a few days ago.

It suits the profitability of this plan (to the controllers of the plan) to actually pay out as little as possible. To do this it is in their best interest to get us, the contributors, to work as long as possible and spend as few years as possible in retirement so that they have to pay out less of the contributors money, OR conversely it suits them to ensure that as many people as possible do not qualify for the payouts via stringent regulations that for some reason you will not be told about when you enroll in this ‘perfect plan’.

Anonymous said...

We are only ‘little people’ to the bankers who will be in charge of this plan. A ‘working force’ that must be controlled and as much as possible gotten ‘out of us’ before we retire and go off to chase our own interests. The government is already talking about moving the ‘mandatory retirement age’ up to 75. This was in the news last week.

Make sure your savings are in your name and you are not part of some ‘pooled’ plan because as soon as your money goes into a ‘pooled’ plan it is no longer YOUR money, it belongs to the controllers of the plan — the banks!

for more,sila layari:http://www.thecomingdepression.net/countries/europe/european-governments-steal-private-pensions-is-the-us-canada-brazil-next/

Tinta Hitam said...

Kita tunggu dan lihat...Tak perlu panik dan gundah sbb penyokong penyokong PAS saya rasa msg msg dah ada "contigency plan".

Khun Pana aka johanssm said...

Rancangan apno .
Sila buka dan dengar ( fail suara / audio file )

http://yourlisten.com/channel/content/76347/The_Christmas_Eve_%E2%80%98party%E2%80%99_at_the_Istana_Terengga

Anonymous said...

Just wondering about the claim that
muslim must unite to face non-muslim in Malaysia. I wonder if non-muslim is the real enemy?. Or how it will benefit PAS when Pas join UMNOO?. Unless the PM is PAS under the unity government, I can't see how it will benefit PAS or their so called Islam agenda. Lets be honest to our self, it is not about religion or for the good of the country but pure politic of self interest. When PAS join with UMNO, PAS can no longer claim to fight for what is right or for ISLAM because UMNOooo cannot clean up their sinful act after 53 yrs of power and PAS will get suck into it. THe worst thing is that PAS cannot and will not be able to
get support again from the people they have betray, muslim or non-muslim alike. I wonder how long PAS will survive after joining Umnooooo?.I bravely predict no more than 10 yrs. That is 2 GE.

otakBesi said...

Hairan seharainnya,
Banyak blogger-blogger tiga suku di bumi ini.
Sedang aku berusaha menarik minat anak muda kepada PAS, kamu pula berfikir bagaimana cara hendak membuang TGHH dan Ust. Nasa daripada PAS.
Sedang aku berusaha memberi gambaran bahawa PAS parti berakhlak, kamu pula mahu PAS kelihatan sebagai sebuah Parti yang penuh dengan sampah sarap melalui kerendahan peribadi TG. Haji Hadi dan Ust. Nasa.
Sedang aku berpeluh untuk mengulingkan UMNO, kamu dengan senang berpendapat bahawa bergabung dengan UMNO dapat menyelamatkan agama dan bangsa melayu.
Sedang rela aku tidak sentuh pangkat dan ganjaran demi maruah PAS, kamu atas nama PAS bercita-cita dan berharap ingin mendapat tender dan jawatan menteri dengan berpaduWang dengan UMNO.
Adakah aku gila atau kamu yang gila?.
Adakah aku munafik atau kamu yang munafik?.
Adakah aku sepatutnya dicampak ke neraka, atau kamu yang sepatutnya dicampakakan ke neraka?.
Hairan!
Hairan!
Kenapa aku tidak dijadikan tegas seperti al-Khatab dan lemah lembut seperti Umar bin Ab. Aziz.
TGNA mesti ditutkan dengan TGHH, TGNA di kiri TGHH di kanan, TGNA di meja TGHH di kerusi. TGNA gula TGHH manisnya, TGNA senyum TGHH bibir, TGNA bola TGHH anginnya.
Gila apakah kamu semua?. Hendak dipisahkan kiri dgn kanan, meja dengan kerusi, gula dengan manis, senyum dengan bibir, bola dengan angin.

Anonymous said...

UMNO n their pukimaks r Iblis pretending 2 b muslim.. rakyat's hard earned saving, assets will b sold kpd anasir2 luar utk CDO obligations..last kali juai pungkok pun tak cukup..but rakyat got the advantage,plus experience of living in hardship,kesusahan..para pariah feudal lazy bums semakin parah, bangkurap..MEREKA TAKUT UTK BERKERJA..TAKUT MAKAN MAGGIE MEE..EVENTUALLY,THEY 2 CANT ESCAPE..IN THE END THEY 2 WILL B PU YEED..HAHAHAHAHA!!

Anonymous said...

Richard Duncan: A Catastrophic Global Economic Breakdown May Be Unavoidable!

The Global Economy Is In Crisis

The global economy is in crisis… it is unstable and unsustainable… and a catastrophic economic breakdown may be unavoidable. Government intervention on a multi-trillion dollar scale is the only thing preventing a worldwide collapse into a new great depression. [Let me explain.] Words: 1138

So says Richard Duncan (www.richardduncaneconomics.com) in an article* which Lorimer Wilson, editor of www.munKNEE.com, has reformatted and edited [...] below for the sake of clarity and brevity to ensure a fast and easy read. Please note that this paragraph must be included in any article re-posting to avoid copyright infringement. Duncan goes on to say:

Anonymous said...

The Economic Crisis is Structural, Not Cyclical

At the core of the crisis is the fact that global production, swollen by limitless credit denominated in fiat money, greatly exceeds the consumption that can be financed by the income of the individuals who comprise the world’s population. Governments around the world are borrowing, printing and spending on an unprecedented scale to absorb the global excess capacity and to prevent asset prices from deflating, but these measures cannot continue indefinitel

Anonymous said...

Globalization has put intense downward pressure on wage rates in industrialized countries at a time when the abandonment of sound money unleashed an explosion of credit that allowed industrial production around the world to soar. Tens of millions of new manufacturing jobs have been created in developing economies, but adverse demographic trends have prevented wages from rising. [With] the prevailing wage rate in the manufacturing sector [at] roughly $5 per day across much of the developing world… [and] two billion out of the world’s seven billion people [i.e. 28.5%] living on less than $2 per day, this crisis must be understood in terms of excess production relative to purchasing power.

Between 1970 and 2008, the ratio of total credit to GDP rose from 170% to 370% in the United States as American consumers became caught up in the culture of credit. [This] rapid credit expansion fuelled asset price bubbles in stocks and property that allowed Americans to continue spending more each year even though average wage rates had stagnated [and] allowed the American social contract, premised on steadily rising prosperity, to remain intact despite the downward pressure globalization exerted on wages. Credit-financed consumption pulled imports into the U.S. [with] the rest of the world responding [with] expanding industrial production to sell into the U.S. market.

Anonymous said...

The Americans Are to Blame for the Crisis – in Part

In 2008 when the U.S. private sector became incapable of supporting its debt load [which had acted as] the driver of global growth [everything became unravelled:]

a) U.S. consumption went into reverse,

b) global trade crashed

c) the global economy spiraled toward disaster

d) governments stepped in and caught the collapsing global economy in a safety net woven with the equivalent of trillions of dollars in deficit spending and trillions more in newly fabricated money

e) global demand was maintained by government spending and transfer payments

f) bankrupt banks were made whole by access to free money from central banks

g) asset prices were supported by ample liquidity.

Anonymous said...

Continued Government Life Support Will cause Currencies To Lose ALL Value Unless…

That is where we are today - on government life support – [but] there are two problems [with that:]

1. the government intervention is unsustainable

2. nothing, whatsoever, is being done to address the causes of the crisis: the flaws in the global monetary and trade superstructure, and insufficient aggregate demand.

Governments will only be able to conduct deficit spending on the current scale for a few more years before the public sector becomes as bankrupt as the private sector – and if the Fed and other central banks around the world carry on with the current pace of Quantitative Easing (i.e. money printing), their currencies will lose all value within a decade.

Anonymous said...

There Are Solutions to the Crisis BUT…

The crisis will not end until the structural defects responsible for causing it have been corrected. This will require:

1. the creation of a new international monetary system designed to prevent large and persistent trade imbalances between nations. The Dollar Standard, the current international monetary system, is inherently flawed because it lacks any mechanism to ensure balanced trade. That flaw is responsible for the growth of the global imbalances at the root of this crisis.

2. the gap between the capacity of the world to produce and the level of income available to fund consumption must be filled by increasing income. The alternative, significantly decreased production, is the very definition of a depression. At present, no steps are being taken in this direction. Wages in the developing world are stuck at $5 per day; and depressed wages there are putting downward pressure on wages everywhere else.

The United States is the world’s largest economy, comprising more than 20% of global GDP. Unemployment there is nearly 10%. The U.S. economy is no longer viable because wage rates in the U.S. manufacturing sector are 40 times higher than wage rates in the developing world. There is no sign that either political party has a strategy that could reverse the country’s rapid economic decline.

[The BUT is that, unfortunately,] a protectionist backlash against free trade appears increasingly inevitable.

Anonymous said...

The Likely ”American Solution” To the Crisis Would Be Disasterous for the Entire World

U.S. trade tariffs would be bad for America, terrible for the world and catastrophic for China and all the other countries dependent on export-led growth. It is important to understand that as grave as the challenges confronting the United States are, those faced by China are even worse. The U.S. can’t produce as much as it consumes, but China – and most other export-led economies – can’t consume as much as they produce. If international trade breaks down, production in China would collapse, unemployment would soar and political unrest would explode…

Conclusion

Run away credit growth, mismanaged trade, financial sector deregulation and numerous other policy mistakes have brought the world to the brink of disaster. If a breakdown of the global economy is to be averted, policymakers must confront the structural nature of this crisis and quickly implement an aggressive strategy within the next 5 to 10 years to restructure and rebalance the global economy… [but] beyond that timeframe, the financial resources now available to governments to fund that transition will have been exhausted and [should that happen:]

Anonymous said...

A global economic calamity, with untold geopolitical consequences, will become unavoidable.

*http://www.richardduncaneconomics.com/2010/12/15/the-present-on-the-brink-of-disaster-2/ (Mr. Duncan worked as a consultant for the International Monetary Fund (IMF) in Thailand and as Financial Sector Specialist for the World Bank in Washington, DC and is the author of the book “The Dollar Crisis: Causes, Consequences, Cures” .
http://www.munknee.com/2011/01/richard-duncan-a-catastrophic-global-economic-breakdown-may-be-unavoidable/

Anonymous said...

unemployment in United States Of Bankrupt is 22%..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.