Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, January 8, 2011

NOTA EDITOR: Tak sangka di Masjid Rusila pun ada samseng juga ke? Kenapa tak boleh tahan sahaja di Aduka ni dan bawa ke tempat lain. KEnapa hendak guna kekerasan kepada mereka yang tiada senjata dan tiada kekuatan seperti Aduka Taruna.

Adakah ini akhlak Islami yang selama ini dilaungkan oleh kita? Malu saya perkara seperti ini berlaku.

Saya tak sabar nak tunggu respon dari BatuApi@Suhaimi Embong dan Songkok Putih. Nampaknya seperti mereka memasang perangkap untuk memukul dan mencedera Aduka Taruna. Dah janji, tiba-tiba boleh muncul 100 orang pemuda membelasah Aduka Taruna. Masa bila pulak 100 pemuda lebih boleh muncul kalau tiada perancangan dari awal?

Nasib kau la Aduka. Sapa suruh percaya dua orang penipu ni. Dalam blog Malaysiawaves, kita dah dedah dengan fakta banyak kali betapa penipu si Songkok Putih sama Batu Api ni. Dah lah pondan, penipu pula diorang ni.

Patutlah PAS Terengganu tak menang menang. Kalau mereka terus buat kezaliman pada orang yang tidak bermaya seperti Aduka Taruna sebegini, ingatlah bahawa doa orang yang dizalimi tidak ada hijabnya dengan Allah.

Kalau tak suka Aduka tanya, kenapa tak boleh hanya halang sahaja dan kalau setakat guna suara kasar pun, takda masaalah. Kenapa sampai rompak handphone, pukul dan malukan sebegitu? Saya tak faham.

Patutlah Allah SWT tidak beri kemenangan pada PAS Terengganu lagi.

Posted by: pinkturtle2 | Januari 7, 2011
Mengapa tetamu Presiden PAS dilayan macam anjing..
Samseng TGHH Membelasah Aduka Taruna !!

Aku fikir UMNO sahaja yang ada bela samseng dan suka bertindak ala samseng. Tetapi sungguh tak sangka, sehebat-hebat samseng UMNO, hebat lagi samseng TGHH sebab boleh belasah orang yang tidak disukai di dalam perkarangan rumah Allah. Samada punya lesen dari Allah atau tidak, itu kena tanya TGHH…

Kronologi Ringkas (sepengetahuan saya)

1. Aduka Taruna dijadualkan bertemu dengan TGHH pada pukul 3ptg hari ini(7Jan2011).

2. Kerana Khuatir tidak sempat berjumpa TGHH pada jam 3ptg, Aduka mengambil peluang untuk terus berjumpa TGHH selepas solat Jumaat dan memohon agar diberikan masa untuk bertanyakan beberapa soalan.

3. TGHH dengan tegas tidak mahu meluangkan masa untuk Aduka dan mengelak setiap pertanyaan.

4. Aduka cuba mengikuti jejak TGHH yang ingin pulang ke rumahnya di belakang Masjid. Ketika inilah Aduka mula dikepong, masih lagi dalam perkarangan Masjid.

5. Dikepong oleh lebih kurang 90-100 orang, Aduka diugut untuk memadam segala apa yang dirakam ketika berjumpa TGHH sebentar tadi. Difahamkan ada sedikit pergelutan untuk merampas handphone Aduka.

6. Kumpulan samseng itu mula memukul dari belakang sebanyak 2 kali dan Aduka menerima kecederaan ringan.

7. Satu report polis telah dibuat dan Aduka menerima rawatan untuk satu medical check up(kerana keluar cecair di telinga Aduka).

Lebih memalukan, peristiwa ini berlaku di dalam perkarangan Masjid dan juga berhadapan dengan rumah TGHH. Apakah TGHH tidak mampu mengawal orang-orangnya?

Apakah ini style PAS Terengganu? Adakah ini puncanya mengapa PAS tidak kekal di Terengganu dan tidak berjaya merampas kembali Terengganu walaupun negeri lain BN tumbang? Bertindak ala-samseng ini tidak ubah seperti UMNO, adakah ini untuk membuktikan kasih PAS Terengganu kepada UMNO hingga acap kali mencuba untuk berpadu??

Cuba fikir balik, siapakah kita nak memukul orang nie? Siapa kita untuk mendahului undang-undang?? Apakah Aduka mencabul seseorang sehingga dia dipukul? Adakah Aduka merogol orang ditempat kejadian?? Sepatutnya diperkarangan Masjid tu, orang yang beriman akan cuba mengelak akan kejadian daripada berlaku!

Saya juga baru difahamkan TGHH berada tidak jauh dari tempat kejadian ketika Aduka dikepong. Harap ada penjelasan dari seorang Presiden Parti Islam.

EDYES @ edyesdotcom
……………………………………………………………………..

Memang sah aduka dilayan mcm anjing di perkarangan Rusila selepas solat jumaat hari ini..pekara ini telah disahkan sendiri oleh aduka Taruna sekejap tadi..bukan setakat dia ditendang dan diterajang,HP aduka pun turut dirampas oleh mujahidin Rusila…buka setakat dipukul dari belakang,Dia juga turut diarak diperkarangan Masjid Rusila oleh mujahidin Rusila…selepas diarak dia ditahan di tingkat atas Masjid Rusila oleh pihak mujahidin..

Mengapa tetamu dan hamba Allah ini diperlakukan seperti binatang? dari awal2 lg dia dah ckp ,dia bukan pergi nak berperang dg mujahidin rusila, dia bukan bawa senjata apa pun…dia pergi ke Rusila semata-mata nak bertemu dg Presiden PAS bukannya nak tumbuk Presiden PAS… pukul 10 mlm dia masih lagi berada di balai Polis… dan dia kata sekejap lagi pihak polis akan membawanya semula pergi ke lokasi kejadian di Masjid Rusila untuk siasatan lanjut…

5 comments:

Anonymous said...

1.Tu kira baik jugak!!hadi awang dan pengikut dia!!kalau akula!!setengah nyawa aku terajang aduka taruna tu!!
2.dahlah jahil agama!!kurang ajaq!

Anonymous said...

apa hak kau nak pukul dia...?

Tinta Hitam said...

Saya kesal dgn tindakan penyokong penyokong PAS berkenaan jika betuk spt yg dicerita

Anonymous said...

BatuApi @ FireStone, malaysiandotcom, Sebal....GELABAH BETUL GENG2 YANG SUPPORT TGHH NI. Cuba nak tegak benang basah ya...ha ha ha...takut orang cakap hampa tak ada "TELOK"...terutamanya BatuApi @ FireStone yang PONDAN tu.

GENG2 BLOGGER PONDAN YANG SUPPORT TGHH NI ingat otak kami yang kat KL ni bodoh, bangang dan wallaq membabi buta macam hampa yang kat Terrengganu tu ke...PORAH

Sorry beb, kami ANTI sapa saja yang MENIPU MACAM DAJJAL (deception like Anti-Christ)... tak kisah le dia tu pemimpin ke, ustaz ke, ulama ke, raja ke, sultan ke, cik gu ke, blogger ke, pengikut ke....sapa saja yang macam Hadis di bawah ni cakap.
Sebab kami tak mahu jadi : "maka dia bukan dari kalanganku (SAW) dan aku (SAW) bukan dari kalangannya".

Ikut kan hadis dibawah ini... Melayu Pas UG BUKAN lagi umat SAW..."maka dia bukan dari kalanganku dan aku bukan dari kalangannya"

Apa! hampa ingat TGHH besuk nak selamat kan hampa ka kat PADANG MAHSYAR nanti???

Hadith daripada Kaab bin ‘Ujrah berkata, bahawa Nabi SAW ada bersabda:
إِنَّهُ سَتَكُونُ بَعْدِي أُمَرَاءُ مَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنِّي وَلَسْتُ مِنْهُ

“Sesungguhnya selepas dariku, akan ada pemimpin. Barangsiapa membenarkan mereka dengan penipuan yang mereka lakukan, dan membantu mereka atas kezaliman yang mereka lakukan, maka dia bukan dari kalanganku dan aku bukan dari kalangannya” [An-Nasai : 4136]

Anonymous said...

Kerana sikap gelojoh, keras kepala, tidak beradab dan mungkin untuk menunjukkan kehebatan beliau maka perkara tersebut belaku.Kelakuan beliau sama seperti yang dilakukan oleh fakaq yang menerjah Nasaruddin Mat Isa di perkarangan parlimen tempoh hari. Inilah sikap kurang ajar pemuda yang tidak beradab hasil tarbiah songsang dari satu puak ba*#%#*.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.