Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, January 14, 2011

Mengapa Wajah Dato Mustafa Ali Muram Hari Tu?

Tempohari Tulang Besi ada memberi komen berkenaan gambar di bawah yang diambil sewaktu Sidang Akhbar Tok Guru dan Presiden berkaitan isu Perjumpaan Dalam Gelap 2. Tulang Besi ada komen bahawa wajah Cikgu Pa tidak berapa ceria dalam gambar tersebut.

Sebabnya adalah isu "perjumpaan dalam gelap 2" ini TIADA KENA MENGENA dengan Cikgu Pa.Hakikatnya, Cikgu Pa tidak tau pun perjumpaan ini telah berlaku. CIkgu Pa tidak sedar Presiden telah terbang pulang dari Syria semata-mata mahu menghadziri perjumpaan ini.

Namun, apabila isu ini mula menjadi panas, Cikgu Pa adalah antara orang yang teruk "kena maki" sedangkan beliau tiada kena mengena langsung dengan perjumpaan ini.

Sebab itulah muka beliau tidak berapa ceria dalam sidang akhbar itu. Sudahlah kena marah, masa pula terpaksa dihabiskan untuk menyelesaikan isu ini.

Itulah kisahnya.

ps Tulang Besi pun dapat konfirmasi Ustaz Nasa pun tidak tahu pasal perjumpaan ini juga.


7 comments:

Anonymous said...

Does this mean TGHH is one of the architects of romen dlm gelap?If Nasa n Pa not involed,who r the new jack r's acting as org tengah?

Anonymous said...

MPSJ larang org ISLAM bekerja ditempat yg menyajikan minuman keras.. RONNIE LIEW kesayangan TB arah MPSJ tarik balik larangan tersebut... HASSAN ALI kata MPSJ buat tindakan yg wajar..
nak tenguk gak komen TB pasal kes ni... napa senyap jer.. apakah makna siTB ni TULANG BESI atau TULANG BABI..
nak tenguk TB hentam RONNIE atau hentam HASSAN dlm kes ni... maklumlah pd TB siRONNIE dan DAP ni lebih ISLAMIK dari HASSAN dan PAS selangor...

Anonymous said...

TGHA memang salah seorang Pemimpin UG.Khabarnya menantunyalah yang menyuapkan idea UG ni kepada beliau.Kurang pasti dan kurang yakin Nasa dan Stopa Ali tak tau akan Pertemuan 24 Dis.tu.Sekiranya Stopa Ali tak tau(satu andaian) itu yang menyebabkan mukanya masam kerana terpaksa buat damage control menyediakan teks sidang akhbar TGNA.Hakikatnya TGHA ni sudah tidak relevan lagi memimpin PAS.Bagai mana nak jadikan PAS menggantikan UMNO sedangkan TGHA tidak kelihatan dan tidak punya keupayaan serta tidak punya karisma menandingi pemimpin-pemimpin UMNO.Dikalangan komponen Pakatan Rakyat pun dia tidak begitu menyerlah dibandingkan dengan TGNA.Isu UG ni sudah jadi baji memecahkan ahli-ahli PAS sehingga mengugat kerja-kerja PRU ke13.

Anonymous said...

puak farksis n umno gatai(UG) aah..tengok ini u tube aah..

http://www.youtube.com/watch?v=qc31myYO4eQ&feature=player_embedded

Anonymous said...

tulang babi ni tak habis2 nka buruk kan jemaah pas kan?lu dah masuk umnoka...celaka lu

sam raspiut said...

hadi cuma fitnah pada agama..
kalau dia mempermainkan hukum, walaupun sekecil berbohong..
apa lagi yg tinggal pada ahli agama dan umat islam biasa..
bolehkah kita menentang golongan anti agama, anti hadith, umno dll
sedangkan pemimpin pas ulama mempersenda agama?
jadi jangan melatah dgn bukan islam yg tak sensitif dgn islam...
mereka mungkin terpengaruh dgn ulama bertaraf internasional kita!

Anonymous said...

aik... bila Cikgu Pa tegur hassan ali.. laju je TB bela cikgu Pa... dulu kutuk giler cikgu pa.... TB, TB.... lu masuk PKR @ DAP la lagi bagus...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.