Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, February 23, 2011

Anwar Tidak Bersumpah kerana Dilarang Para Alim Ulama

Perbuatan Saiful bersumpah dalam kes yang berkaitan dengan Jinayah Islam adalah Bidaaah yang sangat sesat. Teringat kepada hadeeth Nabi SAW yang bermaksud:

"Semua Bidaah adalah sesat. Semua kesesatan adalah di dalam neraka".

Perbuatan Saiful itu TIDAK PERNAH dibuat orang dalam sejarah 1400 tahun sistem jinayah Islam. Saiful mencipta "syariat" sendiri dan bersumpah tidak kena pada tempat.

Adapun Anwar Ibrahim telah dilarang oleh para alim ulama terutamanya Sheikh Yusuf Al Qardhawi supaya JANGAN bersumpah dalam kes liwat beliau.

Ini kerana mereka tidak mahu Anwar Ibrahim terlibat dalam kancah bidaah yang bakal membawa beliau ke dalam neraka.

Contoh yang paling mudah adalah seperti Saiful ini menambah rakaat solat Maghrib dari tiga kepada empat. Itulah perumpaan sumpah Saiful itu. Yakni menambah-nambah perkara baru dalam agama.

Bagi orang UMNO, mereka tak heran pasal bidaah. Kalau judi dan arak mereka boleh halakan, apatah lagi bidaah.

Yang haram bagi UMNO hanya makan babi. Jual babi tak haram.

Tulang Besi.

35 comments:

Anonymous said...

Tak kan kerana hanya bersumpah masuk neraka kot....banyak lagi sebab lain boleh masuk neraka...ini ajaan islam plursime version anwar ibrahim ler...

Anonymous said...

kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah

hahahahahahahahahaha!!!!

joke of the day!!!!

Anonymous said...

Rahman Celcom, berhentilah daripada memperkatakan apa yang kamu tak tau.

Cuba Rahman bagi tau, siapa ulama tu, bagi quote penuh dan apa dalil sandaran dia tu.

Ni main cakap tak ada sandaran, siapa pun boleh

Anonymous said...

janganlah quran dan hadis pun nak spin juga?

Anonymous said...

aku cadangkan agar TB naik unta ke atau kuda atau keldai ke.. takyah guna kereta atau kenderaan lain.. nanti TB jadi sesat lak.. sia2 masuk neraka.. sbb semua benda tu bidaah.. zaman nabi mana ada semua benda tu.. ni yg susah gak kalau ckp dgn org yg tak faham2..

zakwan said...

Anon 11:52
This Saifool fella bastardize the Quran when he swore on it stating that he was sodomized by force
Nearly 17 months later, Saifool made a u-turn stating that it was consensual

This means that he made a false swearing on the Quran in hand and witnessed by Allah

IMO, this flip flopness alone should have quelled any doubt regarding Anwar's innocence and cause this conspiracy to fall like a house of cards

Whether he's going to hell for making a false swearing on the Quran is not for us to judge but I believe a severe azab is waiting for him here in the world

Anonymous said...

Tuan2
Dikhuatiri dan dibimbangi semua pembunuh bersumpah atas nama tuhan lalu dianggap bukan lagi pembunuh.
Begitu juga penzina, penipu, perompak dll
ALAMAT kosong lah penjara di Malaysia kerana semua banduan pasti berani bersumpah,,,jika bersumpah sebagai lesen kebersihan dari jenayah...

oleh
Otak mau pakai la Bro
lutut jgn letak.

triple_j said...

KOTA BHARU 4 Julai - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersetuju dengan cadangan yang meminta Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan yang dikaitkan dengan kes liwat supaya 'bermubahalah' atau bersumpah.

Beliau berkata, perkara itu merupakan ikhtiar terakhir sekiranya Anwar tidak mempercayai sistem keadilan negara.

"Memang patut kedua-duanya bermubahalah, dalam Islam pun ada, kita ajak ramai-ramai sembahyang hajat dan bersumpah dan kalau siapa salah biar Allah tunjukkan.

"Dalam al-Quran pun disebut dengan jelas mubahalah, mungkin Mufti Perlis 'serabut perut' tengok keadaan macam ini (tuduh-menuduh)," katanya di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin yang meminta Anwar dan Mohd. Saiful 'bermubahalah' atau bersumpah setelah isu liwat itu kini menjadi semakin rumit dan rakyat pula menjadi keliru sehingga berbalah dan bertengkar sesama sendiri.

Menurut Mohd. Asri, kedua-duanya perlu bersumpah dengan melafazkan : "Jika dia tidak melakukan kepada saya, laknat Allah kepada saya, jika saya melakukannya, laknat Allah kepada saya."

http://sayangbangsa.blogspot.com/2008/07/mubahalah-nik-aziz-setuju-mufti-perlis.html

Anonymous said...

SAUDARA PENULIS

DENGAN NAMA ALLAH DAN RASULNYA, SAYA MOHON SAUDARA BUKTIKAN AYAT QURAN MANA YANG MENGATAKAN SUMPAH LAKNAT TIDAK ADA

DENGAN NAMA ALLAH DAN RASULNYA JUGA, SAYA MOHON SAUDARA BUKTIKAN MANA HADIS NABI YANG MELARANG SUMPAH LAKNAT

DAN DENGAN NAMA ALLAH DAN RASULNYA , SAYA INGIN BUKTI PERBUATAN SUMPAH LAKNAT ITU BERDOSA

JANGAN AMBIL KENYATAAN ORANG, BUKTIKAN BERDASARKAN AL QURAN DAN HADIS

TARANTULA said...

WAOOO HEBAT ANALISIS KAU

KITAB MANA KAU PAKAI

HADIS MANA KAU RUJUK

AYAT AL QURAN MANA YANG KATA CAMTU

SILA SENARAIKAN, JANGAN CAKAP SAJA

Anonymous said...

Aik!!! Yang hang bersumpah kat sebelah page ni amende..??? Hang ni ok ka..tak ok?? Cakap mengalahkan budak terencat akal je..

Dah tu..apa yg Harun Din cakap pasal adab bersumpah tu pun..kira bidaah le??

Punya lah spin...sampai naik pening...

Lawak..lawak...

Anonymous said...

Sdr Zakwan, saya suka pandangan sdr. Jika boleh, silakan berikan bukti apa, di mana dan bila Saiful kata demikian.

Kepingin bukti :)

Anonymous said...

Salam,

Bukan masalah dihalang atau tidak, akan tetapi sebenarnya adalah untuk menunjukkan kebenaran. Apa salahnya jika Anwar Ibrahim bersumpah dengan nama Allah yang maha besar bahawa dia tidak pernah meliwat? Apa salahnya? Jika beliau berbuat demikian, nescaya seluruh rakyat Malaysia akan bangkit bersama-sama dengan beliau. Maka cita-cita beliau untuk membangkitkan semangat rakyat seperti berlaku di Mesir dan Tunisia akan berjaya.

Keengganan Anwar bersumpah dengan nama Allah amat meragukan. Selalunya, umat Islam amat takut untuk bersumpah dengan nama Allah kerana khuatir akan diturunkan bala kelak.

Berani kerana benar. Jika ada kebenaran disebalik penafian Anwar berkaitan kes liwatnya, bersumpahlah dengan nama Allah.

mohamad said...

Kes saiful sama macam org kafir mengangkat sumpah dgn pegang Al-Quran sdgkan sendiri x tau apa maksud, makna2 & kenapa Al-Quran diturunkan...

Anonymous said...

Tompang tanya kepada sesiapa yang tahu
Mana pulak nasnya yang membolehkan dalam situasi itu si cipool tu bersumpah? tulungggggg. hambo tak tau..weeh

sam raspiut said...

bro TB,

pengganut Umno tak faham bidaah ni
sbb dlm Umno takde islam-ialam ni..
islam tempelan ada cuma nak kecek melayu masa undi je..
sama macam budha nak jaga islam di selatan thai.. depa
banyak buat masjid ciam umno jugakla..
jadi... bab hukum ni depa gelak jer.. sama cam yahudi hina islam
depa pilih hukum masuk neraka dgn hukum yg depa tak terlibat
tapi menolak masuk neraka dgn hukum yg depa terlibat..
spt umno kat atas depa pilih-pilih cara nak masuk neraka.. itula umno
mana percaya dgn agama

Anonymous said...

"Semua liwat adalah sesat. Semua kesesatan adalah di dalam neraka".

Anonymous said...

hahaha mmg joke of the day.

Zakwan, '17 months later', if Saiful 'bastardize' AlQuran as you said, people should have 'bastardize' him more than Anwar because Allah will not let anyone easily bastardize his book.

1) TGNA doa, last2 PAS kena bala.
2) Saiful sumpah laknat, last2 air mani lelaki Y ada dalam dubur Saiful.

Do you REALLY think people can steal or forged your air mani just like that ka bro? You must pancut first and i tell you, if Lelaki Y adalah Anwar, there comes the painful truth.

Saiful may flip flop on the details because manusia mmg senang lupa. But I tell you, air mani tak pernah lupa.

Anonymous said...

Kemungkinan Anwar tidak bersumpah dalam kes penipuan liwat2 bukan kerana bidaah sebagaimana dikatakan oleh TB.
Namun perbuatan bersumpah adalah perbuatan sia-sia, kerana kes jenayah dalam perundangan Islam berasaskan kepada bukti.
Pendakwa mesti membuktikan orang yang dituduh melakukan perbuatan tersebut. Kemudian orang yang dituduh mesti membuktikan bahawa tuduhan yang dikenakan ke atasnya adalah tidak benar.
Sumpah tidak boleh mengubah bukti nyata yang ada. Begitu juga bukti tidak boleh dibatalkan dengan sumpah.
Persolannya adakah mahkamah akan memberhentikan perbicaraan dan menolak bukti pendakwa jika Anwar sanggup bersumpah. Jawapannya adalah tidak mungkin, kerana dengan apa sekali pun Anwar mesti dipenjarakan bagi menghalangnya dari meruntuhkan pemerintahan zalim UMNO.
Anwar tidak bersumpah kerana beliau tidak perlu bersumpah, bukan ditahan mana-mana ulamak.

Anonymous said...

Saiful dah sumpah..Anuar pun nak sumpah juga?... lawak bodoh!!!

Anonymous said...

saudara tb saya bersetuju dengan pendapat bahawa anwar tidak perlu bersumpah di dalam kes ini. Namun saya rasa cara penerangan dan penjelasan saudara dalam posting ini kurang jelas, dan tidak mantap.Ini hanya akan memberikan bola tanggung untuk orang lain mempertikaikan dan menyelewengkan fakta dan kebenaran terutama blogger2 tertentu yang memberi komen.Saudara tb zaman sekarang ini banyak orang jahil, u should be more careful in making statements

john labu said...

joke of the day... Umno fake foolking trial proof mlayumno are jakun half bake dirty minded... huahua

selepas 3 mani dipancut kedubur sepol.. doktor pusrawi tolak sepol dilewat.. geli agaknya nak korek mani y yg bercampur najis sepol.. kwehkweh..
esok gi plak kat hkl, melayu doktor tolak lagi sepol kena liwat.. agaknya melayu ni tau sepol dah 4 hari tak terberak dan mandi demi jaga titisan airmani dari terlarut kehkeh... kot kot masa check terkentuk sepol mau tersembur air mani.. kehkeh

kemudian sepol dgn bangga berjaya disahkan oleh cina doktor bahawa ia telah diliwat...
pergh setelah berhempas pulas kemut dan kemut menahan kentut dan berak akhirnya dapat secalit mani sebagai bukti.. kakakkkkkkkkkahh

hebat sepol.. patutnya kena liwat misti terberak... huh kuat sungguh sepol kemut... hahahahahahaha

gi semayang jumaat pun sambil kemut kahkahkah

semayang umno kahkahakah

triple j said...

kat atas sendiri pun i dah paste artikel di mana mufti dan even tuk guru nik aziz sendiri setuju supaya kedua2 bersumpah muhabalah (sebelum saiful bersumpah dan anwar enggan la...after that u all tau la apa yg terjadi). maybe kedua2 ulama ni pun bidaah kot, mcm menambahkan rakaat dalam solat.

Anonymous said...

Bang, u pun bersumpah laknat gak.... guono gitu?

==========================
Sumpah Laknat Tulang Besi Semanjak 4Dec2010 Ke Atas Blogger2 UMNO Belum Berjawab Lagi
Sumpah yang telah diungkapkan pada 4 December 2010 itu berbunyi:

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Sesungguhnya KESEMUA tuduhan yang diungkapkan dalam artikel bertajuk "Zaini Hassan Bikin Tulang Besi Sasau" adalah FITNAH YANG SANGAT JAHAT. Semoga Allah SWT menurunkan bala ke atas mereka-mereka ini sama seperti bala yang Allah SWT turunkan ke atas kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Saleh. AMINN!!!"

Anonymous said...

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Sesungguhnya KESEMUA tuduhan yang diungkapkan dalam artikel bertajuk "Zaini Hassan Bikin Tulang Besi Sasau" adalah FITNAH YANG SANGAT JAHAT. Semoga Allah SWT menurunkan bala ke atas mereka-mereka ini sama seperti bala yang Allah SWT turunkan ke atas kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Saleh. AMINN!!!"

Anonymous said...

...apa susah, lawan kat mahkamah syariah la...kalau anwar berani.....tak payah la nak mintak 'tok guru' luar bagi nasihat...kalau diri tu betul2 islam.....

Anonymous said...

...apa susah, lawan kat mahkamah syariah la...kalau anwar berani.....tak payah la nak mintak 'tok guru' luar bagi nasihat...kalau diri tu betul2 islam.....

Anonymous said...

aiks...mana pergi...lama tak update blog...mahkamah dah kenal pasti lelaki Y...takkan tak dak komen kot TB....hehehe

Anonymous said...

Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam pernah bersabda:
رَأَى عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَجُلاً يَسْرِقُ فَقَالَ لَهُ: أَسَرَقْتَ! قَالَ: كَلاَّ! وَاللَّهِ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ! فَقَالَ عِيسَى: آمَنْتُ بِاللَّهِ وَكَذَّبْتُ عَيْنِي.
(Nabi) ‘Isa ibni Maryam (‘alaihi al-salam) melihat seorang lelaki mencuri, lalu dia berkata kepadanya: “Apakah kamu mencuri?” Lelaki itu menjawab: “Tidak! Demi Allah yang tiada Tuhan melainkan Dia!” Maka ‘Isa berkata: “Aku beriman kepada Allah dan aku mendustakan mataku.” (1
Demikianlah besarnya kedudukan sumpah di dalam Islam sehingga ia diunggulkan atas mata yang melihat. Berdasarkan hadis ini juga, jika bertembung antara sumpah dengan sesuatu yang lain, maka yang diunggulkan ialah sumpah.

[1] Sahih: Dikeluarkan oleh al-Bukhari dalam Shahihnya, hadis no: 3444 (Kitab Ahadits al-Anbiya’, Bab firman Allah berkenaan Maryam…).

-tenno-

Khun Pana aka johanssm said...

Tak perlu main angkat sumpah sumpah .
Rupa-rupanya polis lah yang angkat sampah sampah .
Tuala , bulu dan botol air semuanya di pungut dari lokap polis IPK.
Sila pergi ketuk kepala Ku Chin Wah.

Anonymous said...

Anwar dah kena sumpahan!
Otak dia jadi kurang cerdik.
Tinggalkan bukti DNA dalam lokap.
The puzzle has been solved!
Y ? Anwar Ibrahim .

Anyway, pasal sumpah Saiful , it's not for us to judge the manner it's done. Cara sah atau tak sah.
Letak atas kepala, pegang dengan tangan kiri, berdiri sebelah kaki, sebutan etc... Macamlah Allah tak boleh nampak dan faham apa yang Saiful cuba lakukan? Katakanlah sebutan Arab tu tersalah sikit dengung atau tajwidnya, adakah Allah tidak faham?
Macam mana agaknya sembahyang para muallaf yang tak reti Arab? Adilkah kalau ada ulama kata ada perkara tak sempurna dalam solatnya maka tidak sah Dan Allah tak terima? Who are we to represent Allah? Kita semua cuma hambanya.

Kesimpulannya - Yang penting niat dia.
Ini antara dia dengan Allah.
Janji dia dengan Allah.
Orang lain tak ada kena mengena termasuk Yusuf Qardawi, anwar & orang ramai.

Harus juga di ingat, dia ulangi janji ini di hadapan Kaabah.

Allah Maha Mengetahui . Allah tahu apa disudut kecil hati Saiful dalam janjinya dengan Allah.
Kalau Saiful berbohong, Allah akan tahu Saiful telah mempermainkan nama Allah di masjid jalan duta, dan mengulanginya dihadapan Kaabah!!!

Dan kita semua, sebenarnya bersumpah setiap kali solat semasa membaca doa iftitah.

TB pun dah terkena sumpah kot. Dah jadi kurang cerdik

kebenaran dah semakin terserlah dimahkamah!!!

Anonymous said...

tuan blog,
nampaknya mereka2 diatas yang membuat komen tentang sumpah laknat dalam kes liwat sepol adalah tergulung dalam puak2 pengikut abullah ubay.mereka nak kepada bokti( nas) hadis atau quran yang melarang sumpah hanya untuk mempersenda2 ayat quran dan hadis sebenarnya mereka tidak beriman pun dengan quran(sila baca ayat berkaitan zina kalau kamu nak kepada nas)

V7 said...

aku rasa mamat tulang rapuh ni lah yang paling layak sekali dikalangan puak-puak pas untuk gantikan tok guru sesat si nik ajis biol tu.

V7 said...

apa susah, suruh aje saful undi pas confirm dia akan masuk syurga dan tak payah lagi masuk neraka.

ataupun suruh aje tok guru sesat si nik ajis tu buat solat hajat, confirm punya saiful akan masuk syurga.

Anonymous said...

sekiranya anwar bersumpah, baru la org yakin dia tak bersalah..
dia enggan buat bersumpah buat orang tertanya2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.