Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, February 1, 2011

Kesah Benar: Bagaimana Penyelamat Banjir Sengaja Tidak Mengambil Pengundi PAS/PR

NOTA EDITOR: Kesah ini diberitakan oleh seorang ahli FB bernama Syabab PJ Selatan. Kalau hendak melihat kesah ini yang original, sila klik di sini.

Beliau bertugas di kg Paya Merah. Beliau dan rakan-rakan bertungkus lumus cuba membawa pengundi ke pusat mengundi. Apabila bot-bot bomba dan polis datang ke tempat mengambil pengundi beliau, bot tersebut berpatah balik. Terpaksalah syabab PJ Selatan meminta pertolongan sebuah lori asykar membawa pengundi ke tempat mengundi di dalam banjir.

Akhirnya, hanya satu lori sahaja yang dapat dibawa ke pusat mengundi. Pengundi lain semuanya tidak dapt mengundi.

Dengan hanya satu trak itu sahaja, PAS berjaya menang di UPU SM Kamaruddin dengan 300 undi lebih. Bayangkan kalau pengundi-pengundi lain dapat datang. Sudah tentu bilangan undi kepada PAS jauh lebih tinggi.



Syabab Pas Pj Selatan
: Saya berada di kg paya merah - jam 3ptg , hisyamudin keris datang dan tanya.."mana bot kita?" ketika itu saya didalam trak askar membantu mereka memindahkan pengundi yang tiba2 saluran bertukar ke sm kamarudin yg sebelum ini di sekolah cina( ditukar ke dewan semasa prk kali ni)

Syabab Pas Pj Selatan: kasihan melihat hanya seorang askar bertugas membantu pengundi dan seorang lagi askar drive lori , saya mengerahkan unit amal untuk sama-sama membaantu , hisyamudin akhirnya terpaksa naik trak untuk ke sm kamarudin, didalam trak penuh dengan pengundi cina

SSyabab Pas Pj Selatan: datang bot polis , mereka berpatah balik , datang bot bomba mereka berpatah balik...sapa pelik...kenapa?


Syabab Pas Pj Selatan: jika saya jahat , ketika hisyamudin hulurkan tangan nak naik trak saya boleh tarik dan lepaskan biar beliau jatuh dalam banjir...tapi sy bukan begitu..sy tarik tangan beliau atas dasar kemanusiaan

Syabab Pas Pj Selatan: tetapi apalah gunanya seorang menteri kdn berpura-pura naik trak bersama pengundi padahal beliau boleh arahkan bila2 masa bot2 untuk membantu memindahkan pengundi

Syabab Pas Pj Selatan
:untuk rekod...PAS menang majoriti 300 undi di sm kamarudin , disebabkan hanya sebuah trak askar , satu trip boleh memuatkan hanya 40 orang, dan ramai pengundi masih menunggu untuk mengundi walaupun jam sudah 4.45 petang, trak terakhir tiba jam 5.05 petang ketika SPR sudahpun umunkan tidak melanjutkan tempoh pengundian pada jam 4 ptg

Syabab Pas Pj Selatan: bagi mereka dalam fb..jika anda tidak ada pada masa kejadian , jangan cuba nak komen seperti anda berada disana..apa yang anda fikir x sama dengan apa yang kami rasa!


Syabab Pas Pj Selatan
: di pusat mengundi dewan sebaguna kg paya , kelihatan 2 orang wanita umno berada dikiri pintu masuk utama dan 2 orang petugas bn lelaki berada di pintu kanan...musykil bagaimana ini berlaku? - lihat bukti dalam akhbar sinar harian N2 31 januari 2010 , ini bukan akhbar harakah...tapi sinar harian!


Syabab Pas Pj Selatan
: bagaimana payung logo parti tidak boleh dimawa masuk ke pusat mengundi...tetapi ahli2 parti bn boleh masuk sampai ke pintu pusat mengundi..bukti jelas dalam akhbar sinar harian - mungkin editor x sedar atau mungkin Allah nak tunjuk betapa rakusnya be-end mencabul undang2 pilihanraya!

6 comments:

Anonymous said...

ini adalah salah satu lagi alasan dan komen puak2 yg tak dpt menerima kekalahan.. kita tunggu apa lagi alasan selepas ni pulak..
padahal hakikatnya rakyat dah muak dgn segala lakonan dan sandiwara PR..

mr edz said...

patutnya lempang je hishamuddin tu

Anonymous said...

Johor,Negeri,Melaka dah jadi Atlantis..dan Najubori pulak pi Dubai/Saudi utk sedekah..Najubori kena careful siki..Pak Dubai/Saudi mungkin suruh Najubori tonggeng jubor ASS extra bps payments(najubori still hemsem waat..fair skin,red lips,ooooo..delicious)..kakakakakaka!

kenatipuolehumnoapco said...

Juak2 sekatil dengan Ben Ali dan Mubarak. Masa nak perambat laknat2 nie ke Tel Aviv akan tiba. Amin !!!

Patut laaa Pasport kita diharamkan ke Israel sebab itulah port juak2 nie nak bermastautin kelak.

Anonymous said...

1.tak pa!dah lepas!!hangpa pulon kat merlimau la pulak!!
2.banjir dah habih kot!!tak kan nak guna alasan banjir juga kat merlimau!!
3.ish!ish!ish!kat tenang!800 je melayu yang sokong pas!2000 lagi undi puak kaiaq harbi!!
4.tak bau hanyak ke oiii!!

Anonymous said...

Yg kita tahu, PDRM memang ahli gabungan ke14 BN. Adakah Bomba, ahli gabungan BN yg baru?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.