Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, February 5, 2011

Propaganda UMNO dan Mubarak Sama Sahaja

Dalam percubaan terakhir beliau mahu mempertahan kuasa, Mubarak memberi jaminan mahu mengembalikan kestabilan kepada negara Mesir.

MAsaalahnya, sebelum ini, kestabilan yang dikecapi oleh rakyat Mesir adalah melalui penyiksaaan tahanan, korupsi, nepotisma, kronisma, kebuluran dan sebagainya.

Saya teringat sewaktu kita mengadakan Himpunan Bersih sebelum 2008. UMNO dengan otomatik menubuh kita cuba mencetuskan huru-hara dan keadaan tidak stabil.

Padahal, protes BERSIH itu dilakukan kerana pihak SPR bersikap TIDAK ADIL dan BERAT SEBELAH. SPR telah menjadi parti komponen Barisan Nasional yang ketigabelas.

Baik Mubarak mahupun UMNO, mereka menjual idea kestabilan kerana mereka mahu rakyat negara masing-masing menerima segala yang dilakukan oleh mereka tanpa soal. Bila kita protes dan marah, mereka tuduh kita mahu mencetuskan huru hara.

Namun, apabila kita ikut mereka, kita terus menerus dirompak dan ditipu oleh mereka. Harga barang makin naik, pendapatan kita tidak berubah, pemikiran kita terus dikongkong.

Itu yang di Malaysia, rakyat Malaysia terpaksa bayar tol semata-mata mahu menyelamatkan Bangunan PWTC dari dilelong oleh Bank Bumiputra.

Sebagai penutup, sedarlah. Apabila UMNO atau MUbarak menyebut perkataan "kestabilan", mereka hanya mahu kita mengikut telunjuk mereka tanpa soal supaya mereka boleh terus merampok kekayaan negara untuk kroni-kroni mereka sahaja.

Tulang Besi

6 comments:

Grand Marquis said...

Dalam TB terus mencanang isu Mesir, TB sudah lupa akan fitnah yang dilemparkan kononnya kerajaan Malaysia tak buat apa-apa. Mungkin fitnah tu dah tak laku, jadi dia beralih untuk fitnah yang lain.

TB oh TB, kenapa tiada secubit rasa takut pada dosa fitnah? Anda boleh pura-pura lupa atau buat tak tau. Tapi ingatlah ada yang tidak akan lupa dan sentiasa mencatat apa yang anda lakukan.

Grand Marquis Anak Babi said...

GM Anak Babi,

Ko tuduh sapa tipu? Ko tu brapa kali menipu kat sini, ko tak sedar?

Anonymous said...

Ingat dah pegi mekah..balik msia boleh la jadi baik...rupanya lagi malaun si TB melalak asyik fitnah sana sini...puak pas dah buang dia...so mana kita nak lempar budaq ni...aku ingat dia boleh join zaid brahim kot...kpd pendemo yg melalak di KL semalam...tak payah lah susahkan rakyat msia ni..kami nak celebrate CNY dgn aman damai...egypt has got nothg to do wth us...majority kami disini aman bersma 1Malaysia...hang pa nak demo...baik hanto kan jer depa p cairo...tapi pelik..geng2 pas di cairo dah kecut nak balik msia..sibuk pulak marah kan wisma putra sebab lambat pindahkan puak2 itu....kenapa tak join demo jer kan bagus demo d sana...eloknya org mcm TB kita hantar ke cairo...tengok dia berani atau tidak..silap2 dia lah yg melalak dulu nak balik...

pemuda insaf said...

TB,
Hang kene tambah satu lagi kat pencacai umno-apco-israel...
Bila kite bercerita tentang fakta kebenaran,puak2 anjing ni akan dakwa itu "Fitnah"...
Berambus weeii Grand Marquis!!
Mcm mana yng berlaku di Tunisia & Mesir,Suara Rakyat akan bangkit juga di Malaysia utk menumbangkan Regim Umno-Apco!!

Anonymous said...

yg GM "tipu tipu lagi" pun dicatat jugak....

Serious Shepherd said...

Anon 3:43 PM reminds me of the jongang leader of Gerakan in Kedah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.