Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, February 8, 2011

Rakaman Peserta Demo Mesir Ditembak Polis Mesir

Saksikan sendiri bagaimana Polis Mesir membunuh seorang pendemo yang tidak bersenjata. Beginilah gambaran betapa kejamnya regim Mubarak dan sekutu-sekutunya. Lihatlah sendiri kekejaman sekutu Amerika dan sekutu Yahudi ini.



7 comments:

Anonymous said...

Melihat kpd video ni....aku tak salahkan polis mesir....provokasi yg melampau oleh penunjuk perasaan merupakan punca kejadian ini dan nilah yg berlaku dimana mana tunjuk perasaan termasuk dimalaysia....mereka cepat lupa diri apabila semangat emosi menguasai minda ...sebenarnya mereka mencari susah dan mencari bahaya...lihatlah dlm video diatas...memang lelaki ini mencari maut....provokasi melampau ....mereka tidak fikir keselamatan sendiri....polis dicabar, dimaki ....maka apabila ada satu polis yg sudah marah hilang akal naik syeikh maka mereka terus menembaknya....so..aku rasa polis tak kejam...manusia jenis ini yg kejam terhadap dirinya sendiri....dan manusia jenis ini banyak dlm parti pas..demonstraitor dah jadi profession tersendiri...ada ajer demo anjuran pas...org org ini akan begerak dari satu tempat ke satu tempat...org yg sma dari specis yg sama ...mereka akan buat provokasi kpd pihak berkuasa...bila mereka ditangkap dan dipukul..meteka tuduh pula polis kejam dan sbginya....inilah namanya manusia tidak sedar diri...sebijik mcm TB...

KHALID MOHD ISMATH said...

dah mcm polis malaysia.

Grand Marquis said...

Polis pun manusia jugak. Polis pun ada anak bini. Polis pun mau hidup.

Puak macam TB ni selalu ingat dunia ni hanya dia orang yang punya. Bila dia demo dan buat huru hara, itu hak dia. Tapi bila polis bertindak, polis kejam kat dia.

Anonymous said...

Dalam suasana yang kalam kabut ada yang menyokong polis bertindak kasar dan membunuh. Ada juga yang menyokong rakyat yang ingin menyuarakan perasaan dan bantahan mereka terhadap kerajaan.

Diantara polis dan petunjuk perasaan anda sokong yang mana...?

Di pihak polis, kita semua tahu bahawa mereka mempunyai kelengkapan senjata, perisai, dilindungi dengan kuasa politik pemerintah. Mereka boleh lakukan apa saja tindakan dan kalau dibawa kemahkamah, mereka tetap dipihak yang benar. Diatas kelebihan ini maka kesemua polis bersikap amat kurang ajar dengan petunjuk perasaan.

Petunjuk perasaan adalah sebuah kumpulan yang menyuarakan perasaan tidak puas hati mereka terhadap pemerintah. Pada awalnya mereka adalah rakyat yang ingin kan keadilan dan perhatian dari kerajaan.

Pada kebiasaannya petunjuk perasaan berkata mereka berdemostrasi dalam keadaan aman. Mereka tidak ganggu sesiapa kecuali ingin menarik perhatian kepada pihak yang ditujukan.

Anda pembaca blog ini pernah kah menjadi ahli dalam mana-mana perhimpunan yang pernah dilakukan dalam Kuala Lumpur..?

Kenapa setiap kali diadakan perhimpunan membantah (demostrasi) akan ada rusuhan dengan polis..?

Jawapannya mudah saja, polis menggunakan kekerasan untuk memecah belahkan perhimpunan itu. Laksana lidi sebatang denga lidi segenggam.. mana lebih mudah dipatahkan..?

Polis mesti melakukan provokasi agar dilihat bahawa polis itu hebat dan kuat. Tindakan itu akan membuatkan rakyat jadi takut dan lemah semangat.

Sebenarnya polis anti rusuhan sebahagian besarnya dalah pengecut dan bacul. Mereka memang garang tapi takut mati.

Cuba lihat video yang disediakan oleh TB, bagaimana mana polis membunuh rakyat..? Mereka hanya berani membunuh dari jarak yang jauh dan keberanian mereka hanya pada rakyat yang tidak bersenjata dan yang lemah saja.

Rakyat dalam semua negara didunia ini tidak ada satu pun yang mahu menjadi samseng terhadap pemerintah jika pemerintah itu adil dalam pentadbiran mereka dalam menguruskan kehidupan rakyat.

Tapi apabila pemerintah diberi kepercayaan terlalu lama mereka jadi kurang ajar dan zalim terhadap rakyat. Untuk mengelak rakyat memberontak, pemerintah menggunakan sepenuhnya pasukan polis bagi memerangi rakyat demi menjaga kepentingan mereka.

Di Malaysia contohnya.., pemerintah gunakan polis untuk menakut-nakutkan rakyat. Lihat apa yang dibuat oleh polis Malaysia terhadap rakyat..? Ada saja aduan, mereka cari dan tangkap, tahan, soalsiasat, ugut, rompak, belasah sampai mati. Dan kesalahan mereka tidak dikenakan apa-apa dakwaan dan hukuman. Mereka bebas melakukan lagi.

Ada juga yang mengatakan kita sebagai rakyat perlukan polis demi menjaga keselamatan diri dan keluarga kita, tapi kita jangan leka bahawa ada ramai polis yang jadi penjenayah berselindung disebalik uniform polis.

Ada kalanya kita akan berpihak kepada polis, tapi adakalanya kita perlu perangi polis.

Anda takut dengan polis Malaysia...?

Anonymous said...

pERSAMAAN POLIS malaysia dgn polis mesir atau polis di negara diktatorship.... ialah mereka menjadi balaci pemerintah diktator/zalim dan dibenci rakyat... dan ini juga beza antara tentera dan polis... tentera dihormati.. tapi polis dibenci... apa yg berlaku di Mesir jadi bukti...

Anonymous said...

How many can the police kill ah?millions of revolters vs 100's of police..rakyat memeang ada power..hari ini,kalu semua sykt tutup kaday,stop perniagaan,rakyat ambik kelaur semua dui dri bank,juai RM,kasi tendang sama sykt2 BN dlm bursa saham,in gomen mampuih n mata2 pun terpaksa cari cicak,mcm zambri..

Anonymous said...

TB, salam. dalam lama tak campurtangan dalam maya siber ini. Laptop rosak. Nak beli baru, hutang lama tak habis lagi. Ada komen mengatakan provokasi melampau?? Keganasan tak akan berlaku jika berfikiran waras. Anggota polis itu kejam dengan bangsa sendiri tetapi dengan Israel takut. Angkat senjata pun takut. Kalah perang pun takut. Berani hanya dengan orang yang tak bersenjata. Kalau tak tahan provakasi, jangan masuk polislah. Ini sama macam kat Malaysia. Polis hanya garang dengan rakyat sendiri aje. Puak pendatang yang semakin ramai dan garang-garang itu, takut nak ambil tindakan. Awang hitam umpamanya langsung tak takut dengan polis Malaysia yang ketot tu. Pendatang asing bawak kenderaan tak ada lesen, tak yah bayar roadtax, tak kena senarai hitam atau ditangkap tetapi rakyat Malaysia sendiri terpaksa bayar beribu-ribu untuk hidupkan lesen
atau roadtax. Jangan bersandarkan kepada alasan, arahan dari atas. Bala tu semua yang kena. Demo pun langgar perintah kerajaan ke? GM ni orang yang tak rasional. Kata negara demokrasi. Nak buat demo tak bagi. Nak terbit surat khabar sendiri tak boleh. Nak buat stesen TV atau radio sendiri tak boleh. Jadi apa yang boleh? GM ini orang kuat BN. Tu pasal dia marah gila dengan TB.Dia terpaksa menyalak takut tuan dia marah kot? Cuba buka mata luas-luas. Rakyat asing lebih ramai dari penduduk tempatan sekarang. Mana-mana tempat pun ada. GM tak takut ke kena rogol anak dan bini tu? Atau bontot ko sendiri yang kena?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.