Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, February 12, 2011

Revolusi Mesir Sama Tarikhnya Dengan Revolusi Iran

Saya tak tau nak kata apa. Tetapi, Revolusi Iran telah berlaku 32 tahun lepas pada hari ini, 11 Febuary 1979. Pada hari ini, 11 February 2011, Revolusi Mesir pula berlaku. Pada hari jatuhnya Regim Shah Iran, pada hari yang sama juga Regim Mubarak tersungkur menyembah bumi.

Kedua-dua Shah Iran dan Mubarak adalah boneka Amerika dan boneka Yahudi Israel. KEdua-dua jatuh pada 11 February tapi berbeza 32 tahun di antara mereka.

Bezanya, demo yang menjatuhkan Shah Iran memakan masa lebih 1 tahun. Demo yang menjatuhkan Mubarak cuma 18 hari.

Syukur kepada Allah SWT.

TAKBIRR!!!!!!

Tulang Besi

7 comments:

dino.yp@gmail.com said...

Bila nak buat demo kat Kelantan? Rejim PAS Nik Aziz dah dekat 20 perintah Kelatan.

Anonymous said...

dulu2 xde facebook...

Anonymous said...

Manusia pakai akai pikiran utk tafsir hukum2 agama,sains,politk,ekonomi..tapi TUHAN TAK PAKAI LOGIK MANUSIA!BILA TUHAN TURUN SEBAGAI COMMANDER IN CHEIF,SEGALA NONSENSE MORAL LOGIK MANUSIA SECARA OTOMATIK JADI IRRELEVENT!

Anonymous said...

KARMAYOGIN
A WEEKLY REVIEW
of National Religion, Literature, Science, Philosophy, &c.,
Vol. I. } SATURDAY 31st JULY 1909 { No. 6

Facts and Opinions

The Spirit in Asia

A spirit moves abroad in the world today upsetting kingdoms
and raising up new principalities and powers the workings of
which are marked by a swiftness and ubiquity new in history.
In place of the slow developments and uncertain results of the
past we have a quickness and thoroughness which destroy in an
hour and remould in a decade. It is noteworthy that these rapid
motions are mostly discernible in Asiatic peoples.
SRI AUROBINDO

Anonymous said...

alhamdulillah... mudah2an allah menolong saudara kita di sana bentuk kerajaan terbaik, juga moga ikhwan muslimin dpt lebih banyak kuasa.

mlm jumaat doa betul2... baca beberapa surrah dan tuju kat muka hosnimubarak tu, padannnnnnnnnnnn muka dia, tapi dia mesti dah bawa keluar bertan2 harta dlm tempoh berbelas hari tu. macam bini ben ali bawa emas 1.5 tan ke dubai.

katanya hussin tantawi ketua tertinggi tentera tu kroni mubarak, kita doalah bagi mesir selamat.

Anonymous said...

Oi dino.yp@gmail.com,
Kalau nak demo pun kat Putrajaya, pusat kerajaan rejim UMNO/BN boneka Israel yang terang2 perasuah, pembunuh, perompak, pengkhianat agama, bangsa & negara. APCO lah buktinya. UMNO tetap akan terus menggunakan khidmat APCO-Israel kerana takut US merajuk. UMNO selama ni berpurapura bermusoh Israel. Kan jelasnya UMNO tu barua US/Israel? Pikirlah sejenak.

Anonymous said...

TB... di Mesir tarikh murtabak letak jawatan masih lagi 10/2... bukan 1hb...

dino.yp@gmail.com...

demo akan dibuat di putrajaya... rejim BN dah perintah malaysia lebih 50 tahun....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.