Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, March 17, 2011

Apa Hukum Rosmah Berpeluk dan Bercium Dgn Lelaki Bukan Muhrim?

Sebelum puak2 UMNO meneruskan propaganda mereka kononnya Najib pejuang Islam, sila komen dulu gambar2 Rosmah di bawah:




36 comments:

Anonymous said...

itu biar julkifli nordin jawab..ikut pegangan agama ketuanya.

otaklunyai said...

kalau umgok punya pasal ugama tolak tepi.

Anonymous said...

Jamil khir oh jamil khir...teringat hadis berkaitan ulama su...nabi SAW risau sangat dgn golongan ni

Anonymous said...

Nak buat macam mana, FLOM kita ni mahu dirinya jadi maskot negara.

Anonymous said...

Salam.mana nasihat dari biro agama Umno, mana nasihat dari sahibul samahah mufti,mana tok-tok guru UMNO,ustaz-ustaz UMNO,dan lain-lain lagi NGO yang sayang sangat kat UMNO,tidak lupa PERKASA apa respon anda.lihat perlakuan mereka berdua....

mamu tanjung said...

aihhh...
yg boleh jwb nie tok peti harus sana harus sini saja......
orang lain tak boleh jwb...nanti depa marah....

jolkipliaq tu lagi laa tak berani jwb....penakut piang....

kah kah kah......

Anonymous said...

aku nak jadi Anak Ikan rosmah kalau boleh. siapa ade contact number?

V7 said...

apa susah pengampun dosa si nik ajis sesat tu kan ada, suruh aje nik ajis sesat tu buat solat hajat confirm semua dosa akan terampun...

atau pun suruh aje rosmah undi pas, confirm masuk syurga punya...

karim said...

kejap lagi puak2 ngok akan maki malaysia waves(mereka keluar tajuk,sebab bila yang hak keluar,mereka tak ada modal,nak balas)lantas maki hamun je lah yang keluar,tak pasal2 DSAI,Datuk Nik Aziz pun boleh dapat pahala free,akibat makian blogger ngok.

teringat masa 1998,bila ada yang sanggup fitnah Dr Harun Din ada anak haram(mcmana puak2 pemfitnah dan family mereka ni boleh tidur lena kan.

Anonymous said...

yg pastinye ULAMAK UMNGOK xkn jawab..sbb depa smua BODOH2!!!takutkan manusia dari takutkan Allah...Nauzubillah...

Anonymous said...

HARAKAHDAILY saran agar Anwar ALjuburi (pinjam kata yg pernah dipopularkan oleh Mat Sapu satu ketika dulu) serah sample DNA agar dpt buktikan Anwar tak meliwat..
nak tenguk apakah Anwar akan melakukn saman menghina mahkamah pada Harakahdaily pulak...
TB lak tak nak komen apa2 ker..

Anonymous said...

Sekarang ni kita minta tulang besi bagi satu kenyataan dari orang UMNO yang kata tindakan Rosmah tu betul.

Isu utama bukan siapa peluk siapa. Tapi isu hipokrisi. Kalau Rosmah peluk lelaki, dia salah. So what. Yang orang tak boleh tahan dengan puak-puak PR ni ialah bila mereka buat salah, mereka akan kata tindakan mereka betul dan diberikan macam macam alasah seperti siyasah syariah, dakwah tak boleh bermula dengan hukuman, dll. Itu yang buat orang menyampah dengan puak PR ni.

Anonymous said...

Beza orang UMNO sekarang ni dengan orang PR. Kalau pemimpin mereka buat salah, mereka akan desak pemimpin tu untuk bersihkan namanya

So orang UMNO memang tak perlu bela tindakan Rosmah. As simple as that. So Tulang besi, you are barking at the wrong tree.

kopiahputih said...

Ini kena tanya puak-puak Songkok Tinggi yang sudah khatam tentang undang-undang Islam.Kalau salah orang,depa bukan main garang tunjuk samseng.Bila kena dengan Big Mama,depa menikus.

kopiahputih said...

Ini kena tanya puak-puak Songkok Tinggi yang sudah khatam tentang undang-undang Islam.Kalau salah orang,depa bukan main garang tunjuk samseng.Bila kena dengan Big Mama,depa menikus.

Anonymous said...

v7 yg bangang...lain org bincang lain dia jawab...nak alih isu mcm TV#suku jgak..spesis bahalol a.ka lembu kacukan zirafah

Anonymous said...

hairan aku...mana pegi sumer non malays tentang artikel ini...senyap aje....klu dia nak peluk ke...nak cium ke dia punyer pasal lah....suami dia tak ckp apa2 pun...dia sendiri yang tanggung dosa....yang korang nak kecoh2 apahal...dah takde lain topik???sebab tulah UMNO dpt sokongan melayu balik...young voters pun dah muak dgn topik pas dan pakatan tak habis2 nak burukkan orang....bodoh tul...akal tadaq...

Anonymous said...

Kalau Rosmah tu peluk orang, apa hairan. Dia orang tu kan jahil Islamnya.

Yang hairannya kenapa Rahman dan puak-puak ulama pas tak tegur pasal Konsert Ning kat Penang? Ni apa alasan pulak? Siyasah Syariah?

Lagi satu kenapa panggil Ning? Ingat orang cina dengar lagu ning ke? Orang cina dengar lagu Andy Lau la.

Kenapa Rahman dan puak-puak ulama senyap membisu dalam hal ini?

Mai pi tengok kat sini

V7 said...

Anonymous March 17, 2011 11:20 PM
said...

v7 yg bangang...lain org bincang lain dia jawab...nak alih isu mcm TV#suku jgak..spesis bahalol a.ka lembu kacukan zirafah
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

siapa yang banggang kau ker aku??? memang dosa pun bagi wanita dewasa islam yang peluk dan cium lelaki dewasa yang bukan muhrim dia, itu pun kau tak tahu ker??? tak perlu tanya ustaz, anak sedara aku yang tak sekolah lagi pun tahu lah benda tu dosa...

itu sebab aku suruh jumpa nik ajis sesat tu supaya dia boleh buat solat hajat dan confirm lepas tu semua dosa tersebut akan terampun punya..

atau pun aku syor kan pada orang yang berdosa itu undi pas supaya boleh masuk syurga dan tak perlu masuk negara sebab dosa-dosa tersebut. siapa yang lari tajuk.... dan siapa yang bodoh, biol, bangang, lembu, zirafah dan sesat???? aku ker kau????

bodoh punya orang pas, dah lah sesat dan menyesatkan, makin lama makin biol pulak tu...

Anonymous said...

Atas alasan apa pun hukum manusia x boleh mengatasi hukum Allah.

Sumer umat islam kena terima hukum yg allah dah tetapkan.

Tetapi kpd siapa2 yg x syg mulut mengatakan TGNA tu sesat maka dia lebih sesat lagi menyesatkan.

TGNA seorg hamba Allah yg beramal dgn ilmunya. Bagaimana seorg tua yg luhur budi pekertinya boleh dikatakan sesat malah ada yg brani mengatakan mcm ayah pin.

Ya Allah berkati TGNA. Sihatkan tubuhbdannya panjangkan umurnya. Umat masih memerlukan kepimpinan dan panduan beliau ulama' tersohor.Kami sayang TGNA kerana beliau mencintai Allah & rasulnya.

Ya Allah kepada yg menghina TGNA, engkau tunjukkanlah ya Allah kebesaran Mu keatas mereka. Berikanlah mereka yg jahil ini rahmat taufik serta hidayah.

Amiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnnnn.....

Anonymous said...

hahahaha tulang babi dah ketakutan fulus tak masyukk kalau pak sheikh masuk sg buluh inn

Anonymous said...

hahahaha tulang babi dah ketakutan fulus tak masyukk kalau pak sheikh masuk sg buluh inn

Anonymous said...

Peluk jan tak peluk... Datuk Lee pun dah sesak nafas wakakak.

Anonymous said...

ini soalan tak payah tanyalahh..
Jawapannya senang saja...hukum Rosmah memeluk dan mencium lelaki bukan muhrim ialah SUNAT (mengikut Nazri Aziz).

sri hartamas

Anonymous said...

Beliau berjuang untuk negara. Semuanya OK.

Anonymous said...

soalaan1:adakah rosmah muslim?

soalaan2:Nabi Muhamad melalui satu 'proses" utk menjadikan dirnya hamba Allah dan muslim yg sebenar benarnya.apakah proses itu?

soalaan3:adakah islam versi mental, intellektual dan ritual merupakan versi islam yg tertinggi?

Anonymous said...

Memang lah tak betul dari segi agama.Cuma, cium pipi dengan pipi adalah gesture yang dianggap sebagai penghormatan kepada wanita oleh kebanyakan masyarakat antarabangsa. Kadang-kadang kalau ditolak ia diangggap tidak sopan.

Pelukan dengan chong wei itu pun kalau nak dijadikan isu, tak tahulah...

Tulang babi, kalau kau nak ikut 100% islam, tak ada siapa melarang. Tapi jangan lah kamu nak orang lain pun ikut apa yang kamu buat.

Kalau kau orang2 PAS betul-betul nak perjuangkan cara kehidupan islam, buang kapiak DAP dulu baru boleh cakap cara orang lain tak betul!!!!

Anonymous said...

Apa hukum Rosmah berpelok dan bercium dengan lelaki bukan muhrim... aku tidak tahu kerana aku bukan hakim syariah yang boleh menjatuhkan hukaman pada seseorang.

Kalau Rosmah tidak mahu pakai tudung tutup kepala sebagai wanita muslim itu mungkin ada sesuatu yang hebat pada rambutnya..?

Mengikut pandangan bomoh Malaya, kekuatan kuasa batin Rosmah diletak pada rambutnya. Disitulah terletak kuasa penggerun, pengasih, yang mampu menakutkan orang yang mahu ditakutkan. Dan mampu memikat hati orang sehingga merasa suka dan mesra kepada orang ingin dipikatnya.

Pantangnya Rosmah tidak boleh memakai tudung secara tertutup keseluruhannya tetapi secara ala kadar saja agar kadam yang berada dirambut itu dapat bergerak bebas dan menjalankan tugas seperti yang didoakan oleh Rosmah.

Mengikut pandangan bomoh Malaya lagi Rosmah juga memakai kadam seri muka yang setaraf dengan susuk cantik yang selalu dicucuk dibahagian muka agar wajah nya sentiasa dilihat berseri, bercahaya dan awet muda. Walaupun tubuh badan gembok wajahnya mampu menawan hati jantan jalang yang gila sex.

Oleh kerana itu jika Rosmah tidak mahu bertudung kepala dikhalayak ramai maka kita perlu memaafkannya kerana ada benda yang bersarang dalam rambutnya itu perlu ditunjukkan kepada kita.

Dan jangan fikir nak hantar sihir kepada nya kerana dia dilindungi oleh ratusan kadam dari jenis jin dan iblis yang hebat didatangkan khas dari India.

Pesan bomoh Malaya, jika kita nak halang Rosmah dengan kegilaannya... tumbangkan UMNO Baru dalam pilihanraya ke13, singkir Mohd. Najib dari kerusi presiden parti UMNO Baru.

Mohd. Najib (liwat dan bunuh Altantuya) VS Anuar Ibrahim (meliwat saiful). Anda sebagai rakyat yang diberi hak mengundi nak pilih siapa ?

Anonymous said...

//Memang lah tak betul dari segi agama.Cuma, cium pipi dengan pipi adalah gesture yang dianggap sebagai penghormatan kepada wanita oleh kebanyakan masyarakat antarabangsa. Kadang-kadang kalau ditolak ia diangggap tidak sopan.//

org saudi/arab suka cium lelaki waat..ini dipanggil cheek kissing"..sudahlah..enuflah..agam dah jadi fesyen show yg basi!!dan para fatwas fatwis specilaist anggap mereka ni next 2 Nabi!wat a joke!!

Anonymous said...

hukumnya haram...

Anonymous said...

salam V7 pengampun dosa bukan TGNA...TGNA boleh beri panduan bagaimana nak bertaubat mengikut Ajaran Islam...bahalol nya engko..lain kali belaja agam lebih sikit blaja sikit dah berlagak mcm ustaz...ko dok fitnah TGNA pengampun dosa tu apa nas n hujah enko???yg mengampunkan dosa hanya Allah S.w.t..tp kalu kon dok fitnah TGNA ko yg kena minta maaf dhnya dulu coz dosa sama manusia...pasal undi pas masuk syurga akurasa kau faham tp ko buat tak faham je penjelasan TGNA maklumlah kau kan sahibul samihah ustaz khak ptuih

V7 said...

Anonymous March 20, 2011 2:43 PM
said...

salam V7 pengampun dosa bukan TGNA...TGNA boleh beri panduan bagaimana nak bertaubat mengikut Ajaran Islam...bahalol nya engko..lain kali belaja agam lebih sikit blaja sikit dah berlagak mcm ustaz...ko dok fitnah TGNA pengampun dosa tu apa nas n hujah enko???yg mengampunkan dosa hanya Allah S.w.t..tp kalu kon dok fitnah TGNA ko yg kena minta maaf dhnya dulu coz dosa sama manusia...pasal undi pas masuk syurga akurasa kau faham tp ko buat tak faham je penjelasan TGNA maklumlah kau kan sahibul samihah ustaz khak ptuih
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bodoh punya hamba nik ajis sesat nie... aku pulak yang digelar ustaz..

cakap berbelit-belit macam yahudi... mula-mula kata aku bahalol dan suruh aku belajar agama lebih sikit lepas tu panggil aku ustaz pulak...

kau yang sesat asyik ikut aje cakap nik ajis sesat tu...kembali lah ke pangkal jalan lah samdol...

kau yang bodoh tak ikut perkembangan... kau tak tahu ker dengan solat hajat nik ajis sesat tu orang yang berdosa akan terampun dosanya...aku pulak yang buat fitnah...sial punya hamba nik ajis nie...

aku pulak yang buat tak faham pasal undi syurga tu... kau ingat aku macam kau bodoh sombong...

aku nak tanya kau, maksudnya kau percayalah bahawa orang yang undi pas akan masuk syurga????

jadi kafir-kafir harbi yang undi pas pada 2008 hari tu dan sekarang ni dah mati tanpa kalimah Allah akan masuk syurga lah????

kau jawab anjing, aku tunggu jawapan kau......sial punya hamba nik ajis nie...

V7 said...

Anonymous March 20, 2011 2:43 PM
said...

salam V7 pengampun dosa bukan TGNA...TGNA boleh beri panduan bagaimana nak bertaubat mengikut Ajaran Islam...bahalol nya engko..lain kali belaja agam lebih sikit blaja sikit dah berlagak mcm ustaz...ko dok fitnah TGNA pengampun dosa tu apa nas n hujah enko???yg mengampunkan dosa hanya Allah S.w.t..tp kalu kon dok fitnah TGNA ko yg kena minta maaf dhnya dulu coz dosa sama manusia...pasal undi pas masuk syurga akurasa kau faham tp ko buat tak faham je penjelasan TGNA maklumlah kau kan sahibul samihah ustaz khak ptuih
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kalau kau dah tahu hanya Allah SWT sahaja yang boleh mengampunkan dosa kau...yang kau pergi sembah nik ajis sesat tu buat apa bodoh??? benda simple macam tu pun kau tak boleh nak fikir...memang tolol lah kau ni...

Anonymous said...

"hukumnya haram"
says who?u all still like 2 berlakon as though u fellas r Allah's specel representative?Dah lupakah,Nabi Mumamad didnt want 2 c pictures?the reason Baginda cited is becos it reminded him of this dunia..rite?does this mean dunia haram or halal!even Siddhartha Gautama said a similar thing?jawablah!

Anonymous said...

That's whylah malaysian muslim super mundur..ilmu kerohanian tak dak..ilmu mcm mcm pun tadak..yg ada ada super ego campur super desire for money n bling bling campur super ghairah for sex campur syok for "the underworld"..

Khun Pana aka johanssm said...

Zul nordin tu , bila nak settle hutang?
Susahlah kalao ada ramai melayu macham zul diMalaysia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.