Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, March 19, 2011

Bible Melayu: Dasar Najib Lidah Bercabang

Sewaktu kontroversi Kalimah Allah dahulu, bukan main UMNO ke hulu ke hilir tuduh PAS jual agama, jual bangsa, jual maruah dsbnya. Kononnya PAS sesat dan PAS telah merosakkan agama Islam.

Namun, kebenaran terbaru terhadap Bible Melayu yang diberikan Najib selaku Menteri Dalam Negeri mendedahkan rupa dan sikap sebenar UMNO. Isu Kalimah Allah tidak lain tidak bukan satu percubaan untuk menjual politik murahan mereka demi mempertahankan sokongan orang Melayu semata-mata. Tiada kena mengena dengan ISlam mahupun Melayu.

Sekarang apabila keadaan mereka genting di Sarawak, mereka dengan segala relanya menjual agama mereka. TIada segan silu. Tiada ragu-ragu.

Inilah dasar UMNO. Dasar Lidah Bercabang. Dasar Telunjuk Lurus Kelingking Berkait.

Tulang Besi

9 comments:

Zakir said...

Hm...apa bezanya Ketua Dewan Ulama PAS yang membenarkan kalimah Allah diguna dalam bible tersebut dan diedarkan sewenang2nya di negara?

Anonymous said...

Pas kena tanya khaled samad yg biasa masuk gereja berhububg isu ini...pendapat khakwd samad amat penting....harakah daily kena siarkan apa pak khaled komen bab ini....mana khaled samad makin diam...?

Anonymous said...

TB tak nak komen ker pasal defisit Yayasan Selangor sebanyak rm7 juta tu.. atau buat2 tak nampak sbb dah kena btg hidung sendiri..

Anonymous said...

Bukankah itu kehendak PR? Najib sekadar buat apa yang mereka nak sangat. Siyasah Syariah katanya. Jadi kenapa tulang besi bising? Buat pun salah, tak buat pun salah.

Anonymous said...

Ketua Dewan Ulama PAS bukannya "Geng Perpaduang"? sama je geng perpaduang dengan UMNO

mahaza said...

Koreksi - Najib bukan Menteri Dalam Negeri

Anonymous said...

lidah bercabang bukannya species baru, ada berjuta2 saja di negara nih.

V7 said...

macam lah pas tak ada lidah....pas bukan lidah bercabang tapi lidah busuk punya....hudud konon...islam konon...kerajaan islam konon...pejuang islam konon...ahli syurga konon... tapi akhirnya jadi golongan sesat dan menyesatkan ...

Anonymous said...

aku rasa la geng umno ngan pas, sudah lah...yg umno jgn dok sombong, yg pas jgn dok hentam jer. Dengar dr. zakir naik punya ceramah dan faham ttg Islam dan perbandingan dgn agama2 lain. kenali manusia dan berdakwah mrk yg Islam sentiasa kukuh iman dia, yg bukan Islam kita beri pengetahuan. moga2 kita dpt menyumbang ke arah perpaduan dan perkembangan Islam. tak payah nak bergaduh atr kita jer. buang masa dan tenaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.