Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, March 21, 2011

Confirm, Anwar Berada di Tempat Lain pada 21Februari 2010

NOTA EDITOR: Reaksi pertama Anwar Ibrahim adalah mendedahkan bukti keberadaan beliau pada 21 Februari 2011. Anwar Ibrahim ada merakam tweet yang menunjukkan beliau tidak berada di Carcossa. nampaknya percubaan Najib sekali lagi gagal.


Anwar : Video Seks Fitnah Diselaras Pada Peringkat Tertinggi
Monday, 21 March 2011 | Ruangan: Berita

PETALING JAYA 21 Mac : Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengemukakan bukti awal dalam menolak dakwaan fitnah beliau kononnya dirakam mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada 21 Febuari lalu.

Anwar menegaskan beliau mempunyai rekod membuktikan pada hari kejadian itu didakwa berlaku, beliau mengemaskini maklumat di Twitternya dan berada di rumah bersama isteri, anggota keluarga lain termasuk cucunya dan kakitangan yang bekerja untuk beliau.

“Tarikh adalah 21 Feb. Saya ada ‘tweet’ ketika itu yang dikaitkan dengan waktu tersebut” kata Anwar.

“Supaya takut digodam, saya lindungi twitter dan Facebook saya,’ tambah Anwar.

Beliau menyifatkan video seks yang didedahkan pagi tadi sebagai fitnah yang diselaraskan pada peringkat tertinggi.

Anwar menegaskan beliau akan membuat laporan polis bersabit video itu pagi esok di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi.

” Tindakan mengundang pertubuhan media tertentu untuk menyaksikan video berkenaan diselaraskan pada peringkat tertinggi,”tegas Anwar.

Beliau berkata, dalam video itu mempunyai sokongan langsung pihak berkuasa dan membabitkan polis cawangan khas serta penggunaan peralatan canggih.

Anwar juga berkata orang yang dirakam melakukan persetubuhan itu jelas mempunyai “perut yang jauh lebih besar” berbanding beliau

“Saya belum lihat lagi dan saya tidak tahu siapa (disebalik video itu. Atau samada ianya telah diedarkan. Perut lebih buncit daripada saya.

“Saya minta kepimpinan PKR supaya tidak terperangkap dengan politik kotor. Tumpu perhatian untuk Sarawak,” tambah Anwar.

Anwar dengan senyum bangun pada sidang media untuk membolehkan jurukamera mengambil gambar perutnya.

Anwar percaya video fitnah itu mempunyai hubung kait dengan kempen Umno-Barisan Nasional untuk mencari kelebihan pada pilihanraya Sarawak.

“Mereka cari alasan baru sebab DUN sarawak mahu dibubarkan. Kita lawan,’ tegas Anwar.

Dalam pada itu isteri Anwar, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menyifatkan video itu sebagai fitnah terbaru yang mempunyai agenda politik.

“Saya rasa terkejut kerana mahu saya letak jawatan. Apa yang saya buat? Ini motif politik,” jelas Presiden PKR itu yang hadir bersama pemimpin parti lain pada sidang media itu.

Klip video itu ditayangkan untuk pihak media yang terpilih pagi tadi di hotel Seri Carcosa Negara di ibu negara. Wartawan menonton video selama 21 minit itu secara bergilir mengikut kumpulan.

23 comments:

Anonymous said...

Dah bosan cerita konspirasi lagi!Tak de alasan lain ke wahai Fuckatan Haram?Sebab nama Fuckatan haram lah asyik dok fuck orang aje. Nik Najis dan penyokong bebal nak kata apa lagi?Isu liwat Saiful tak nak bersumpah dan tak nak bagi DNA. Kalau PAS betul memperjuangkan islam,minta DSAI sumpah menafikan terlibat.Kalau tidak,PAS tetap di anggap parti bangsat!

Anonymous said...

TB pun selalu kata.. doa org yg teraniaya akan mudah dimakbukan oleh Allah S.W.
Apakah ini petanda doa Saipol yg dianiaya utk ditunjukkn kebenaran telah termakbul.. atau doa Anwar yg dimakbulkan.. kita tunggu dan lihat sja buktinya nanti.. tak perlu tuduh menuduh.. yg benar tetap benar..

Anonymous said...

aik macam mana dia kata dia lom tengok video tu tapi dia tau pulak ade individu berperut boncet?

hahahaha lu pun kene kelentong jugak ke bro?

dino.yp@gmail.com said...

awat melenting cepat sangat ? takut ka?

giboy said...

semua ni fitnah semata-mata.

Kalo tak fitnah semua ni konspirasi.

Kalo tak konspirasi mesti kerja-kerja jahat UMNO.

Kalo tak kerja-kerja jahat UMNO mesti agen Rosmah.

Kalo tak agen Rosmah mesti APCO Yahudi.

Kalo tak APCO mesti nih di bayar.

Anonymous said...

Lepas tunjuk tu barula confirm. Ni belum apa apa lagi terus confirm.

Suruh dia tunjukkan dulu tweeternya. Macam kes sodomi dulu, masa kena tu, bukan main, saya ada alabi. Tapi sampai hari ini tak de seorang pun. Yang ada semua yang patut jadi alabi takut dengan dia.

Anonymous said...

Saya rasa lepas ni Anwar akan bagi alasan tweeternya kena godam. Lepas tu buat-buat kononnya dah hilang bukti.

Lagi satu, tweeter ni boleh aje dihantar bila-bila masa. Tengah tunggu pelacur mandi pun sempat nak tweet lagi. Lepas inzal tengah baring-baring nak cool down pun sempat tweet (bukan bermakna kita kata dia buat ok, sekadar perumpamaan).

Anonymous said...

wow...dlm masa dok wak seks pon bleh tweet

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1504158462753&set=at.1504157102719.57495.1797992784.100001295422732&pid=905170&id=1797992784

donia, donia, donia
sabo jek la

Anonymous said...

tak sangka ramai org malaysia suka percaya pada fitnah, sebeum fitnah besar dari dajjal keluar, fitnah dari taghut dulu, org akan menerima fitnah sebagai hal yg benarm bagi mepermudahkan org ramai tersungkur dengan fitnah dajjal...

Bab sumpah saiful tu, ikut islam mana??? ikut kitab mana??? takde undang2 islam dgn hanya bersumpah blh menjatuhkan hukuman...

sudah laa, balik laa kepada asas, siap tindak tanduk kita biarlah berlandaskan al quran serta hadis,...

Anonymous said...

Alasan ada tweet tu...sgt lemah....tunggu kejutan baru dato T yg juga org kanan anwar....sabar bro..ini baru permulaan sebuah cerita...jgn panik ...anwar nampak gelabah....relax....dato T bakal gemparkan msia dgn bukti lebih jelas.....tunggguuuuuuuuu....belum apa apa hal dah buat penafian....pak syeikh sendiri tak tenok video tu..mcm mana dia boleh komen lebih2.....

Anonymous said...

konspirasi atau tidak ? Tapi kenapa di panggil wartawan, ditayang di Carcosa dan tidakkah menjadi kesalahan memiliki video lucah, apalagi menayang kat umum thru wartawan. Polis perlu ambil tindakan segera ke atas datuk T atas kesalahan ini. Musykil..musykil..

PASti

Anonymous said...

Apasal tak tayang sex video ni dalam TV1-9 supaya satu dunia bolih lihat? Kan Anwar yang terlibat. Ini senjata Umno dapat yg lebeh kuat dari sodomy 2.

Tak berani nak tayang sebab Umno pun tahu ini 'faked' punya video.

Apasal kes sodomy 2 tiada rakaman video sedangkan 2 hari sebelum kejadian, Siful jumpa Rodwan, CPO Melaka untuk dpt arahan? Pelik sungguh? One time 'sex tryst' ada video tetapi sodomy sex trap tiada.

otaklunyai said...

Ya Allah Ya Tuhan Kami. Engkaulah Penguasa Yg paling Agung dan yg Paling Berkuasa. Kami hamba2 Mu memohon perlindungan dari segala fitnah dan kezaliman oleh golongan yg sesat ini. Berilah kami Ketenangan dan Istiqamah bermunajat kepada Mu dalam menghadapi dugaan Mu ini Ya Allah. Sesungguhnya hanya dengan izin Mu Ya Allah segala fitnah dan kezaliman ini terjadi. Oleh itu Kami memohon agar kami dan keluarga kami diselamatkan dari segala bala ini.

Kembalikanlah segala fitnah dan kejahatan ini kepada mereka yg bertanggungjawab dan yg terlibat melakukannya agar menjadi pengajaran supaya mereka tidak kembali kepada Mu dengan dosa besar ini. AMIN YA RABBAL ALAMIN..

Anonymous said...

kesian pulti kacang cyber troopers n umno pariahites..dilahirkan cacat,terpaksa slurp slurp kote najib dan hantu tetek pulak liwat hangpa dgn terong..kahkahkahkahkah..so stupid najib,mahatik kutty n co...all the time recycling ol fantasy..kestupidan mereka punya pasai,negara dah f*k up bangkurap!..

Besi Berani said...

Assalamu'alaikum sdr TB & para pengunjung blog.
Lebih baik diam daripada berkata-kata selagi belum ada penyiasatan terperinci dijalankan oleh pihak berwajib.
Bersabarlah dan hayati Firman Allah s.w.t. "Hai orang-orang yang beriman! kalau datang kepada kamu orang fasik membawa berita, periksalah dengan saksama supaya kamu tidak mencelakakan suatu kaum dengan tidak diketahui, kemudian kamu menyesal atas perbuatan itu" (Ayat 6 : Surah Al-Hujurat).
Ada beberapa persoalan yang harus di jawap sebelum kita membuat kesimpulan.
1. Kenapa hamba Allah yg bertanggung jawap menanyangkan video klip itu tidak mahu dikenali? Kenapa harus berahsia tentang identiti beliau.
2. kenapa tanyangan video tersebut dibuat secara demikian. Di hotel mewah dengan kendalian yang sangat terurus,ketat dan dengan syarat tertentu?
3. Kenapa diumumkan sekarang sekiranya rekaman tersebut dibuat pada tarikh 21 Februari 2011. Kenapa tidak ditayangkan sehari dua selepas kejadian tersebut.
4. Cara pita rakamanan itu dijumpai sangat mencurigai dan tidak logik. Untuk kes intipan selalunya kamera disorok atau terletak di tempat yang tidak mudah dijunpai. Di dalam kes ini kamera di jumpai dalam laci(?)
5. Kenapa pihak polis tidak mengambil tindakan ke atas orang yang menayangkan klip video itu setelah tayangan?. Undang2 Malaysia sangat jelas terhadap segala bentuk filem/video/gambar lucah.
6.Kenapa PM dan Menteri dalam negeri dengan cepat & tegas mengeluarkan kenyataan yang polis tidak ada kaitan dengan pembikinan video tersebut?
7. Kenapa tak cari saja perempuan yang dikatakan beraksi dalam video tu dan soal beliau sebagai saksi? Mesti meletup!

Akhir kata, mari kita renung hadith berikut : Abu Zhar Al-Ghiffari berkata, Rasullullah s.a.w. bersabda :"Barangsiapa menyiarkan terhadap orang muslim satu perkataan untuk memalukannya dengan tidak sebenarnya, nescaya dia akan diberi malu oleh Allah dalam neraka pada hari kiamat" (diriwayatkan oleh Ibnu Abid Dunya)

Sebagai peringatan untuk sdr semua dan juga diri saya, insaflah sebelum terlambat. Pegang kepada Al-Quran dan Hadith Rasullulah lebih baik dari pegang kata-kata manusia....

Wassalam

Anonymous said...

Pencacai UMNO baghal ni, bila DSAI kata ada bukti tweeter x nak percaya pulak, tapi video yg dorg sendiri tak tengok pun lagi percaya pulak,...orang baghal macam ni lah yang selalu sokong UMNO...

Anonymous said...

subbhanallah...mujur dsai tak bgi dna,yang depa nk sangat tu.nk calit kat tilam di hotel tu la plak.ats sbb2 tak dpt dna,hanya video jer ler.kalu tidak dgan tilam dan cadar kena polis jinjeng msuk mahkamah lgi.sian polisit kta.taubat lah...kalu kamu tu melayu islam....cukup2lah dosa yg dah ada,jgan ditambah lgi fitnah ini.azabnya amatlah berat.

Anonymous said...

rupa macam saya... suara mcm saya... gaya mcm saya.. anu pun mcm saya.. tapi bukan saya.. sbb perut saya tak boncit.. hehe..
saya mmg ada jam Omega.. tapi isteri saya simpan.. kantoiiii

Anonymous said...

dato T adalah sebahagian daripada perancangan anuar ibrahim untuk mendapatkan undi simpati masyarakat terhaap kes beliau....kewujudan cerita ini aalah sebagai taktik terakhir beliau untuk menunjukkan bahawa beliau adalah mangsa fitnah semata mata dan dato T ada
Lah sebahagian perancangan jahat BN ...pada hal ianya sebenarnya perancangan PKR sendiri....malah dato T adalah org beliau sendiri....tidak hairan lah apabila org pas mula mengatakan bahawa ramai yg makin bersimpati pada anuar ibrahim dan inilah apa yg beliau mahukan.....jgnlah kita terus terperangkap dgn sandiwara anwar ibrahim untuk mendaoatkan simpati masyarakat dan seterusnya cuba merosakkan imej kerajaan BN yg sudah semakin popular dan mula mendapat keprcayaan rakyat mutakhir ini setelah rakyat melihat kegagalan demi kegagalan kerajaan pakatan rakyat terutamanya PKR dlm memenuhi janji pilihanraya yg mereka buat percayalah...DATO T adalah sekadar gimik anuar ibrahim unruk mengocak perasaan rakyat agar kembali bersimpati pada beliau....ini lah sebenanya perancangan PKR.....jgn mudah percaya....Memainkan sentimen simpati pada mangsa fitnah spt beliau dan memburukkan imej kerajaan BN sentiasa menjadi senjata PKR tetapi utk kali ini...senjata beliau akan memakan beliau sendiri....tungguuuuuu

Anonymous said...

TB tulis :
"NOTA EDITOR: Reaksi pertama Anwar Ibrahim adalah mendedahkan bukti keberadaan beliau pada 21 Februari 2011. Anwar Ibrahim ada merakam tweet yang menunjukkan beliau tidak berada di Carcossa. nampaknya percubaan Najib sekali lagi gagal.:

Bengap betul kau ni. Carcossa tu tempat video porn ditayangkan kepada pemberita. Bukan tempat kejadian aksi seks. Hang ni Bodoh sangat ka?
Carcossa mana ada Spa pelacur. Semua orang tau.

Anyway ni link menunjukkan tiada aktiviti twitter sepanjang tempoh aksi.

http://novandri.blogspot.com/2011/03/gempar-penemuan-tweeter-di-mana-anwar.html

Btw, Skandal ni amat pelik.

Datuk T ni semestinya seorang yang dipercayai Anwar kerana ditugaskan untuk mencari Jam Omega yang tertinggal di bilik hotel. Macam mana datuk ni boleh masuk balik kedalam bilik tersebut kurang jelas.
Adakah Anwar kasi kad/kunci ( maknanya belum check out). Bukan senang saja-saja nak masuk bilik hotel kalau anda bukan guest. Unless Datuk T yang sewa bilik itu dan ada akses atau dia otai kat hotel tu dan kenal orang dalam untuk dapat akses.

Lepas tu dia kata tak jumpa jam tapi camcorder.
Dalam video ada bukti pelacur tu dah curi jam semasa orang yang sangat mirip anwar masuk bilik air. dan dia dah dapat cari itu pelacur dan tunjuk video bukti pelacur itu curi jam. Jadi dia dapat balik jam omega tu.

Siapa sebenarnya Datuk T yang kononnya rapat dengan Anwar? Sangat rapat sehingga percayakan dia untuk ambil jam di bilik aksi.
Datuk T orang Umno kah? Macam mana boleh rapat dengan pemimpin PKR?

Paling Hairan, macam mana Anwar tahu orang dalam video tu perut buncit. Siapa yang bagi tau? Orang ni kenal sangat ke perut Anwar tanpa berbaju?

Lepas tu, cepat betul buat lapuran polis. Ummi Hafilda punya cong tak mau report ke?

MM

Abujay said...

Kita kena tengok isu ini dari kacamata undang-undang yang mana “seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah di mahkamah”. Jikalau kita mentafsir secara terbalik iaitu “seseorang adalah bersalah sehinggga dibuktikan tidak bersalah di mahkamah” maka kita semua paling kurang kena buat report mengatakan kita tak buat apa-apa kesalahan setiap hari, susah lah macam tu.. jadi semua dakwaan yang dibuat sekarang adalah tidak sahih sehingga dibuktikan di mahkamah. Tak payahlah nak tuduh-tuduh belum tentu lagi betul. Hari ini dalam suratkhabar The Sun mukasurat 4, Datuk T (trio tiga orang tu) mengatakan mereka mahu satu Suruhanjaya Diraja dibentuk untuk menyisat perkara ini dan Wan Azizah juga boleh duduk dalam suruhanjaya jikalau dia mahu. Ini satu kenyataan budak tak sekolah sebab apa Suruhanjaya ini hendaklah bebas (independent) dan juga hendaklah dilihat bebas dan kalau “trio” mahu Wan Azizah atau mana-mana ahli pembangkang jadi anggota suruhanjaya sudah tentu ianya tidak menjadi “bebas”. Itu pun tak tau ka atau satu perangkap! Kepada semua saya ingatkan bila ada berita kita selidik dahulu secara saksama sebelum membuat sesuatu tuduhan moga-moga kita tidak menyesal satu hari nanti.

Anonymous said...

umno masih kekal memerintah Malaysia hingga kini.diantara sebab-sebab nya adalah

1.ramai voter di malaysia yg masih bodoh n bahalul !!!!

2.Rakyat malaysia tak membaca atua malas atau tak mendapat info yg sebenar ..

3.masih ramai yg menjadi pengampu dan nak projek !!!

4. Kakitangan kerajaan takut !!!

terima lah hakikat ini dgn lapang dada !!!

Rasuah menjadi-jadi(SPRM takut nak mendakwa individu tertentu) ,minyak naik / barang -barang yg lain pun naik..rakyat pun masih pangkah BN !!!!

Pakci-mak cik /aso /aci kat kampung tak ada duit pun masih pangkah BN ...

Anonymous said...

anon March 28, 2011 6:03 PM

fuckatan masih gagal tadbir negeri memasing kerana

1-pemimpin fuckatan akal tahap baghal & dhab, fuck lebih, kerja tadak!!

2. lebih suka putar belit isu dari selesaikannya, ceramah bedegar2, sumpah muhabalah sekali pon tadak. tak percaya kuasa Allah ker?

3. lebih suka tibai reta benda kerajaan negeri macam reta sendiri

4. takut dengan DAP lebih dari ALLAH

terima lah hakikat ini dgn lapang dada !!!

rumah urut menjadi-jadi(majlis bandaran takut nak mendakwa individu tertentu) ,maksiat naik / pegangan Islam turun (kwan yew suruh)

so pangkah BN Malaysia selamat, pangkah fuckatan Malaysia diliwat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.