Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, March 14, 2011

SPR Sedang Mendaftar Pendatang Asing Sebagai Pengundi di Selangor

Maklumat terbaru yang Tulang Besi dapat dari jentera pilihanraya Pakatan Rakyat Selangor adalah Suruhanjaya Pilihanraya sedang giat mendaftar pendatang asing di Selangor sebagai pengundi.

Adalah difahamkan SPR sedang menjalankan "Ops Sabah" didalam mengulangi sistem yang digunakan oleh UMNO di dalam mengambil alih Sabah dari PBS satu masa dahulu. Yakni dengan memberi IC dan mendaftar para Pendatang Tanpa Izin sebagai pengundi.

Perkembangan ini amat menakutkan memandangkan SPR juga tidak mahu mempamirkan alamat pengundi yang biasanya mereka lakukan dalam Daftar2 Pemilih sebelum ini.

Mengikut maklumat yang Tulang BEsi dapat, di setengah2 tempat, pendaftaran ini berlaku secara terbuka dan pendatang2 asing dibayar untuk mendaftar serta diberitahu bahawa mereka akan diberikan IC sekiranya berbuat demikian.

Perkara ini telah banyak kali TUlang BEsi dedahkan sebelum ini. Namun, yang penting adalah kepimpinan Pakatan Rakyat negeri mengambil sikap yang serius dan membantah nama-nama ini dari Daftar Pemilih di tempat masing-masing.

Hakikatnya, Najib Tun Razak akan menggunakan apa sahaja taktik untuk menang semula di Selangor. Kalau perkara ini tidak dibendung dan tidak diambil tindakan segera, Selangor bakal bertukar menjadi seperti Sabah.

Marilah juga kita berdoa supaya Allah SWT mengagalkan perancangan kotor Najib Tun Razak ini.

Amin!!!!

Tulang Besi

4 comments:

Anonymous said...

salam...memang bnar berita yang tuan siarkan ini. Bukan sahaja Selangor, Kelantan pun dalam bahaya. Anak saudara saya sendiri telah dibayar pendahuluan RM50 supaya ic mereka ditukar alamat Kelantan. Ramai Mat-Mat rempit umur atas 21 tahun mendapat tawaran ini. Nampaknya Najib sanggup buat apa saja tak kira halal haram lagi. Harap pihak Pakatan Rakyat jgn pejam mata saja.

V7 said...

Anonymous March 14, 2011 8:11 AM said...

salam...memang bnar berita yang tuan siarkan ini. Bukan sahaja Selangor, Kelantan pun dalam bahaya. Anak saudara saya sendiri telah dibayar pendahuluan RM50 supaya ic mereka ditukar alamat Kelantan. Ramai Mat-Mat rempit umur atas 21 tahun mendapat tawaran ini. Nampaknya Najib sanggup buat apa saja tak kira halal haram lagi. Harap pihak Pakatan Rakyat jgn pejam mata saja.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

anak saudara aku tak cakap apa-apa pun. betul ker anak saudara kau ni??? ker anak saudara kau ni sama sesat dan sial macam kau jugak...

apa susah kau bagi lah anak saudara kau RM100 supaya dia jangan tukar alamat. benda tu pun nak kena ajar ker bahalol...

atau pun kau suruh aje tok guru nik ajis sesat kau tu atau pun si TB (tulang babi) buat solat hajat atau doa bala...

dulu puak-puak pas ni kata undi hantu... sekarang ni pulak undi pendatang asing.. yang pasti puak-puak pas sesat ni dah jangka dia orang akan kalah teruk dalam pru 13nanti itu sebablah buat fitnah baru nie...

Anonymous said...

V7...

sebab anak saudara ko macam ko bangang!!!

soalnya bukan perlu ambil atau tidak RM50. Tapi soal Siapa yang punya kerja bagi RM50, itu perlu dilihat dan dilaporkan ke SPRM.. oppss... lupa lak aihh SPRM=POLIS=UMNO memang tak jalan!!

V7 said...

Anonymous March 17, 2011 12:48 PM
said...

V7...

sebab anak saudara ko macam ko bangang!!!

soalnya bukan perlu ambil atau tidak RM50. Tapi soal Siapa yang punya kerja bagi RM50, itu perlu dilihat dan dilaporkan ke SPRM.. oppss... lupa lak aihh SPRM=POLIS=UMNO memang tak jalan!!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

anak saudara kau yang cerdik tu dah buat laporan polis atau sprm???

ker dia cuma buat laporan kat kau aje???

kalau kau nak tahu siapa punya kerja bagi duit tu, kau tanya lah pada tuhan sembahan orang-orang pas si nik ajis sesat tu, dia kan maha mengetahui...benda simple macam tu pun aku nak kena ajar kau...memang kurang cerdik kau ni, kau sikit pun tak ikut macam anak saudara kau yang cerdik tu..

kesian anak saudara kau tu dah lah cerdik tapi malang sebab dapat bapak saudara yang bodoh, biol dan sesat macam kau ni.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.