Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, April 15, 2011

Bukan Setakat RPK Sahaja yang Tuduh, Akhbar LIBERATIONS Pun Tuduh Sama


Tuduhan penglibatan Najib dan Rosmah di dalam pembunuhan Altantunya bukan terhad datangnya dari RPK sahaja, ia juga dibuat oleh Akhbar LIBERATION yang berpengkalan di Paris.

Artikel tersebut bertajuk "The Altantuya Shaaribuu’s Case : How and why she was killed?". Ianya pertama kali diterbitkan di sebuah akhbar Perancis bernama The Liberation pada 5 March 2009.

Artikel tersebut ditulis oleh seorang wartawan bernama Arnaud Dubus yang berpengkalan di Thailand. Di dalam menulis artikel tersebut beliau telah pergi ke Kuala Lumpur, Ulan Batoor serta Paris.

Beliau juga menemuramah beberapa orang di tempat yang beliau pergi termasuk kawan baik Altantunya serta ahli keluarga Altantuya.

Terdapat banyak tuduhan dan pendedahan yang dimuatkan dalam artikel tersebut.

Soalnya sekarang adalah:

1.0 Wartawan tersebut membuat tuduhan yang agak sama dengan tuduhan Raja Petra tetapi beliau melakukan kajian dan siasatan beliau sendiri

2.0 Sehingga hari ini Kerajaan Malaysia tidak berani menyaman Akhbar Liberation kerana menerbitkan artikel tersebut.

3.0 Penulis artikel masih lagi bertanggungjawab terhadap kandungan artikel tersebut.

Maka, bukan Raja Petra seorang yang menuduh akan keterlibatan Najib dan Rosmah di dalam pembunuhan Altantunya.

Kenapa masih teragak-agak untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja menyiasat pembunuhan Altantuya?

Tulang Besi

15 comments:

Anonymous said...

Tulang Besi, awak patutnya jadilah orang yang lebih kridible dalam tulisan awak. Main cedok benda yang sememangnya telah .
terbukti tak ada kredibiliti.

Dubus tu dah terbongkar sebagai agent Anwar dan bila awak cedok tu, ia sekadar membuktikan dakwaan RPK benar, iaitu Anwar disebalik perancangan isu Altantuya.

Anonymous said...

Kesian tulang besi dah terbelit lidah sebab terlalu banyak benda nak spin. Belum habis nak spin pasal video, dah keluar pulak RPK.

Jangan spin sampai tergeliat lidah sudah.

Anonymous said...

Setakat menuduh tanpa bukti...tanpa saksi itu haram....itu bukan ker yg sering kamu tulis dlm tulisan kamu disini....jgn jadi anak haram....Menyebarkan satu fakta tuduhan jenayah tanpa apa apa bukti sahih sekadar cakap cakap dan andaian terhadap perdana menteri adalah sgt berdosa...tolong tanya ulamak pas apa hukumnya menuduh muslim lain tanpa saksi anspa bukti?......lu pk la sendiri - nabil

Anonymous said...

tak boleh dakwa.. sbb takdak 4 org saksi.. akakakaaaa.. lawak lawakk
tak boleh dedahkan aib org.. akakkaaaa.. lagi lawakk.. hakk tuiii.. porahhhh.. ye na dayyyy.. ammaa..

Anonymous said...

Dulu najib juga cakap dan mudin juga cakap RPK tak jumpa dicari konon tapi macamana dia boleh jumpa kat Austrolia kita faham-faham lah sapa nak pecaya pecayalah nanti kena jawablah sendiri didepan Allah ,
Depa jenis ni mana ada 'aqidah yang depa tau nak songlap saja , tengoklah tambi yang rogol anak bawah umur pun boleh jadi pegerusi lagi ,RPK pun tak lama lagi boleh baliklah duduk dalam banglo dimana-mana kat sri perdana nanti

Anonymous said...

Bukti apa yang kaitkan Najib ?
Anwar Kata ada gambar. Yang ada video blue anwar.

Dubus ni rapat dengan anwar. Gay pulak.
Nak kata apa lagi?

Anonymous said...



Dubus tu dah terbongkar sebagai agent Anwar dan bila awak cedok tu, ia sekadar membuktikan dakwaan RPK benar, iaitu Anwar disebalik perancangan isu Altantuya.
.

Terbongkar? Kat mana dia terbongkar? Saya tak baca pun? Ni benda baru ni.

GRAND MARQUIS ANAK ANJING said...



Dubus tu dah terbongkar sebagai agent Anwar dan bila awak cedok tu, ia sekadar membuktikan dakwaan RPK benar, iaitu Anwar disebalik perancangan isu Altantuya.
.

Macam Najib spin isu Altantuya la ye?

Anonymous said...

Setakat menuduh tanpa bukti...tanpa saksi itu haram....itu bukan ker yg sering kamu tulis dlm tulisan kamu disini....jgn jadi anak haram....

Artikel tu melaporkan apa yang keluarga Altantuya kata.

GRAND MARQUIS ANAK ANJING said...

Anonymous said...

Bukti apa yang kaitkan Najib ?
Anwar Kata ada gambar. Yang ada video blue anwar.
.

Yang kata ada gambar tu adik altantuya

Anonymous said...

Apalah lu orang ni. Kan semasa perbicaraan Razak Baginda, sepupu Altantuya dah beri keterangan yg dia ada tengok gambar Alantuya bersama Najib dan Razak. Itu buktilah.

Dia nak bagi keterangan lagi hubongan Najib dan Altantuya..tup2 Pendakwa sekat..kata tak relevan. Apa2 keterangan yg kaitkan Najib dgn Altantuya..pendakwa mesti bantah cakap tak relevan.

Armaund Dubus pegi interview dialah. Itulah bukti. Dimahkamah, dia kena beri keterangan lisan sebagai bukti.

Anonymous said...

RPK ni mmg dari dulu tak boleh percaya.. tp nak buat camna.. dah juak2 Pakatan Rakyat ni kalau bab fitnah semua depa percaya.. sekarang baru nak kata RPK pembohong.. haha.. tu pun bila dah kena batang hidung sendiri..

Anonymous said...

woi dulu rpk ni kan pr punya dewa, hero, dan mcm2 lg. ni skrang kenapa marah sgt kt dia, tak kesian ke. bodoh nak mampus la korang pr ni semua. bn beli rpk kut. ke duit rpk dh abis. jd dua2nya sama bodoh campur bengap

Anonymous said...

Sekurang2nya RPK jujur kpd diri sendiri.

Dia jujur dgn pengakuanya bahawa lidah dia bercabang & tak boleh dpercayai.

Memudahkan semua org. Org tak sangka buruk lagi. Tapi org yakin sbb kuar dari molot dia.

Tak perlu di turning over.

Org2 mcm nilah yg di perlukan njib & sekutunya. PKR tak perlukan org2 ni nah amiklah RPK ni. Tak ada nilai langsung.

Anonymous said...

Setakat menuduh tanpa bukti...tanpa saksi itu haram....Apa BN (Bapa Neraka) x banyak buat fitnah, tuduh tanpa bukti lagi melambak...Jadi anak haram ok lagi sbb trg2 anak itu x brsalah & brdosa, jgn jadi anak neraka aje sudah...maklumlah anak kepada Bapa Neraka...wawawawawa.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.