Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, April 24, 2011

Nak Ikut UMNO atau Nak Ikut Al Quran?

Saya membaca komen Dr Badrul Amin di bawah:

Umno kata 'Kalau Anwar tidak mahu bersumpah maka dia bersalah'. Quran kata 'Jika yg menuduh tidak bawa saksi maka sebat dia 80 kali' (Surah an-Nur ayat 4). Nak ikut yang mana ya?


Pilihlah wahai saudara saudari sekelian.

Kita tak tau mana UMNO dapat ajaran bersumpah dalam kes Jinayah Islam ni, tapi rasanya dia mungkin dapat masa diorang bertapa dekat kubur Cina mana ntah.

Yang jelaslah, ajaran sumpah diorang ni tiada dalam Al Quran mahupun dalam Sunnah ataupun Ijma pada Sahabat.

Ia cuma ada dalam agama UMNO.

Tulang Besi

12 comments:

Anonymous said...

Al-Quran kata jangan membiarkan orang kafir menguasai kita, tapi TB suruh kita orang Islam undi DAP supaya orang kafir boleh kuasai kita.

Jadi TB TB ikut apa bila TB suruh orang undi DAP yang terdiri dari kafir yang anti Islam?

Anonymous said...

Anon 12:24,

Jawaplah soalan TB, jangan alih isu.

Satu lagi, undi MCA/MIC/Gerakan tu apa?

Anonymous said...

Al-Quran kata kita kena dakwah kepada seluruh umat manusia, umno kata kita kena jauhkan orang cina dari Islam

Jadi kita nak ikut AL-Quran ke, kita ikut Umno.

Khun Pana aka johanssm said...

AlQuran haramkan akta ISA
umno halalkan akta ISA

Nak ikut yang mane ni.

Anonymous said...

what is with this orang kafir issue hah ? grow up la people,all of you have brains,we are all humans,so think before you comment like religious bigots

Muslim,Buddhist,Christians,or Hindus,we all share one same earth,we walk on the same earth,we live in the same earth,we share the same sky,we breathe the same air,and we all have red blood...unless you are some outer space aliens :D

so,support humanity,think like a human....

Anonymous said...

bro,
hanya umno suka main isu kafir.. sbb umno memang tolak agama = kafirun..
melayu cina india suma ada agama kecuali umno!!!

Anonymous said...

Kalau ikut DAP atau PKR mcm mana ?

Anonymous said...

Pasial..guna agama utk undi...
Soal halal haram dibuat2...org lain buat haram....org PASial buat halal.

Zina rasuah jadi mainana...tu sbb jadi HUB HIV no 1...

Pok nik nak buek gano..dah tua nak mampus...tu sbb byk adun kaki betina

Anonymous said...

Kenapa Umno tak nak ikut AL-QURAN???Apa yang mereka takutkan???...

Wan Solehah al-Halbani said...

Salam,

1. Yahudi sedang berkuasa dan memerintah sepenuhnya di Malaysia sejak sebelum merdeka mahupun sesudah mencapai kemerdekaan sehinggalah ke hari ini dan utk hari-hari akan datang.

2. Kerajaan kita hanyalah boneka Yahudi dan sebenarnya ianya tidak pernah berkuasa dalam pemerintahan negara.

3. Akta Polis mempastikan Menteri tak ada kuasa ke atas PDRM.

4. Akta Tentera mempastikan Menteri tak ada kuasa ke atas tentera.

5. Akta-akta polis dan tentera memberi kuasa kpd Yahudi untuk berkuasa ke atas PDRM dan tentera melalui agen-agen mereka.

6. Raja-Raja Melayu, Menteri-menteri dan sebilangan pegawai-pegawai kerajaan kita adalah talibarut Yahudi - selalunya melalui keanggotaan dalam freemason.

7. Sekiranya BN yg menang dan memerintah, itu bererti Yahudilah yg berkuasa dan memerintah ke atas kita.

8. Sekiranya PR yg menang dan memerintah, itu bererti Yahudilah yg berkuasa dan memerintah ke atas kita.

9. Yahudi mempastikan supaya kaum Melayu Islam akan rosak dan hancur dalam segala bidang kehidupan dan mereka bercadang supaya kita menjadi kafir pada tahun 2065 nanti.

10. Hukum hudud tidak dikehendaki oleh BN dan juga PR kerana kedua-duanya adalah talibarut Yahudi.

11. Yadim dan Perkim tidak pernah bergerak untuk menarik kaum kafir ke dalam agama Islam.

12. Tun Razak melaksanakan DEB dan akta Pelajaran 1961 utk Melayu, beliau memperkasakan bahasa Melayu dan beliau bawa masuk umat islam dpd Indon, Filipina dan Thailand ke Malaysia untuk mengatasi jumlah penduduk kaum kafir - akhirnya beliau telah dibunoh oleh Yahudi di London.

13. Mahathir adalah agen Yahudi yg menghapuskan seluruh dasar pro-Melayu yg dilaksanakan oleh Tun Razak dahulu dan beliau menggantikannya dgn dasar-dasar yg merugikan Melayu dalam segala bidang kehidupan.

14. Mahathir menghapuskan DEB, beliau hapuskan akta pelajaran 1961 dan menggantikannya dgn akta pendidikan 1996 yg pro-Bukan Melayu, beliau wujudkan PPSMI yg meminggirkan bahasa Melayu dan sebaliknya beliau memperkasakan bahasa-bahasa Inggeris, Cina dan India. Beliau bawa masuk Cina dan keling dan kaum-kaum kafir yg lain untuk menambahkan lagi jumlah kafir di dalam negara kita. Mahathir menjahati kita.

15. Pak Lah dan Najib sekadar ikut Mahathir saja. Satu Malaysia adalah konsep dpd agama Illuminati yg kafir yg dianuti oleh Yahudi. Konsep 30% ekuiti dalam sektor moden utk Melayu dan bumiputra dihapuskan oleh Najib.

16. Apa ertinya pru 13 kpd kita - kalau BN menang, kita akan hancur, dan kalau PR menang, kita juga akan hancur.

17. Aku menyeru engkau wahai bangsaku! Hapuskanlah kerajaan demokrasi Malaysia yg kafir ini melalui Jihad, Perang dan Reolusi dan kemudiannya engkau akan gantikannya dgn sebuah kerajaan Islam - ketahuilah sesungguhnya ini adalah kehendak dan perintah Allah.


Sekian, teriuma kasih.


Wan Solehah al-Halbani

Lubok Terua, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani said...

Salam,

PAS dan UMNO ADALAH KAFIR KERANA :

1. Berkongsi kuasa dgn kaum kafir;

2. Menyerahkan kuasa dan pemerintahan kpd manusia;

3. Melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan;

4. Mempersekutukan Allah;

5. Membuat undang-undang;

6. Menghukum manusia dgn undang-undang manusia;

7. Menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas manusia;

8. Mewujudkan system manusia menyembah manusia;

9. Mewujudkan system manusia menjadi hamba kpd manusia;

10. Setuju dan membolehkan amalan politik demokrasi.

Wan Solehah al-Halbani

Lubok Terus, Temerloh, PAHANG DM

Wan Solehah al-Halbani said...

Salam,


1. Menghapuskan kerajaan demokrasi yg kafir ini adalah kehendak dan tuntutan Aqidah.

2. Menegakkan kerajaan Islam adalah kehendak dan tuntutan Aqidah.

3. Orang-orang yg tidak berniat untuk menghapuskan kerajaan demokrasi yg kafir ini adalah kafir.

4. Orang-orang yang tidak berniat untuk menegakkan kerajaan Islam yg akan menguat kuasakan hukum hudud adalah kafir.

5. Orang-orang yg setuju dan redha terhadap kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah kafir.

6. Orang-orang yg tidak menolak dan mengingkari kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah kafir.

7. Orang-orang yg tidak memusuhi dan membenci kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah kafir.

Sekian, terima kasih.

Wan Solehah Al-Halbani

Lubok Terua, Temerloh, PAHANG DM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.