Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Sunday, April 10, 2011

PARPUKARI: Sila Sumpah Dengan Nama Allah Bahawa Gambar itu Bukan Gambar Kamu


Parpukari, di dalam blognya, telah mencabar Poji Topeng Perak, untuk membuktikan bahawa gambar di atas bukan dia, dan minuman di dalam gambar tersebut bukan arak.

Oleh kerana Parpukari ni acap kali mencabar Anwar Ibrahim bersumpah, maka Tulang Besi ingin memulang paku buah keras.

Dengan ini, Tulang Besi mendesak supaya Parpukari BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH bahawa gambar itu bukan gambar beliau dan minuman dalam gambar tersebut bukan arak.

Masukkan sekali dalam sumpah tersebut:

Sekiranya aku berbohong, maka aku Mohon kepada Allah SWT supaya menurunkan bala kaum Nabi Lut ke atas diri aku


Tulang Besi beri tempon dua minggu. Sekiranya TIADA SUMPAH dari Parpukari, maka SAHLAH GAMBAR TERSEBUT GAMBAR PARPUKARI dan MINUMAN DALAM GAMBAR TERSEBUT ADALAH ARAK.

Wallahualam

Tulang Besi And here is the rest of it.
Share on whatsapp

35 comments:

  1. saya bertambah hairan dgn Tulang Besi seorang ini, sifir apa yang Sdr pakai?.

    Parpukari tidak berlandaskan syara' ketika mencabar DSAI bersumpah untuk menafikan yg dia terlibat; Sdr pun guna sifir yg sama dgn sifir Parpukari.

    Parpukari belum pernah mendakwa yang dia mahu menegakkan islam di tanahair, Sdr mencanang serata tempat yg sdr mahu tegakkan Islam sebagai kuasa pemerentahan. Tidak sepatutnya sdr dan Parpukari sama dalam soal ini.

    Bagaimana boleh kita tegakkan Islam dalam masyarakat sekiranya kita sendiri tidak mahu mengamalkan Islam dalam kehidupan kita?

    ReplyDelete
  2. Ini orang kalau bersumpah atas nama Allah pun xde masalah baginya sbb dah terang2 perbuatannya tu pun dah menunjukkan yang dia x percaya pada Allah....sama seperti orang kristian atau kafir yg bersumpah atas nama Allah...

    ReplyDelete
  3. Parpukari ada brani sumpah dengan 3 ayat qasam tu ke?

    kot kot la dia nak bersumpah pun kena tonggang 2,3 botol dulu.

    ReplyDelete
  4. Eh? Sumpah?

    Tak boleh tu. dilarang ulama!

    http://www.malaysiawaves.com/2011/02/anwar-tidak-bersumpah-kerana-dilarang.html
    (Anwar Tidak Bersumpah kerana Dilarang Para Alim Ulama)


    Dulu nape tak suruh Anwar bersumpah?

    PuSINGH la lu!

    ReplyDelete
  5. Satu aje sifat yang sama antara juak-juak pakatan ni, dari penyokong, blogger, pemimpin picisan sampai pemimpin atasan, iaitu POO SINGH.

    Benda yang untung kan dia, bukan main galak. Bila tak untungkan dia, mula la tak menepati syarak, tak perlu RCI, bla bla bla.

    Itu yang buat kita menyampah sangat dengan puak pakatan.

    ReplyDelete
  6. parpubabi ni nak bersumpah..

    porahhhhhhhh

    selalu fitnah ulamak
    kena batang idung sendiri
    ini bukan fitnah lagi
    dah terang gelas tu arak
    siap ada jenama lagi
    takan air suam kot parpubabi..

    ReplyDelete
  7. Saudara tulang besi,

    Jangan minta insan yang bernama parpukari bermuhabalah. Orang yang tak takut Allah, akan bersumpah laknat kalau dicabar kerana mana dia bukannya percaya sangat pada balasan tuhan. Atau dia menganggap bahawa selepas bersumpah dia akan minta ampun kerana mengikut akal fikirannya Tuhan itu Maha Pengampun dan tuhan pasti akan menerima taubatnya.

    Biarkan saja insan tersebut merapu . Semakin dia merapu semakin terserlah kebebalannya sendiri. Dia bukannya seorang yang cerdik sangat. Atau dia ada masalah mental yang kita tak tahu.

    ReplyDelete
  8. oghang umno ni kalau kena kat dia mcm mcm dia kona....kalau kena kat oghang pun dia kona........ sbg seorang islam adalah wajib menegakkan agamanya tak terlepas juga parpukari.... kalau dia selalu suruh orang bersumpah dah kena batang hidung bersumpah jelah.......

    ReplyDelete
  9. takpa, kalau dia menipu dalam suumpah dia lagi cepat dia dibala oleh Allah SWT.

    Sumpah dgn nama Allah ni jangan buat main2

    ReplyDelete
  10. PAS SELALU MENYALAK MENGAKU PARTI ISLAM

    KALAU SATU ISU TU KENA KAT DIRI SENDIRI, SEGALA HUKUM BOLEH DIEJAZ, TAPI KALAU KENA PADA ORANG, PANDAI PULA RUJUK AL QURAN

    AKU TAK SOKONG KALAU PAPUKARI MINUM BEER TAPI KALAU HANGPA SURUH DIA BERSUMPAH, MACAM LAWAK PULA SEBAB DULU NUAR TAL PAYAH BERSUMPAH PASAL KES LIWAT DENGAN ALASAN TAK DA DALAM ISLAM, TAPI DALAM KES PAPUKARI SURUH PULA DIA BERSUMPAH

    PAS BUKAN PARTI ISLAM TAPI PARTI SESAT YANG MENYESATKAN

    ReplyDelete
  11. Tulang Besi said...
    takpa, kalau dia menipu dalam suumpah dia lagi cepat dia dibala oleh Allah SWT.
    Sumpah dgn nama Allah ni jangan buat main2
    April 10, 2011 9:49 PM
    -------------------------------------------------
    agaknya sebab tu lah ANUar dlm video sampai la ni tak berani sumpah kan.. sbb takut bala dari Allah.. tak gitu TB..

    ReplyDelete
  12. memang dasar parti perosak bangsa dan negara..

    patutlah puak-puak ni sokong sgt saifool. mulut ngaku islam tp tonggeng arak.. mcm sial

    ReplyDelete
  13. Malta tu memabukkan ke? Tiger kat depan tu yelah...
    Tulang Besi patut try Malta. Memberi tenaga...

    ReplyDelete
  14. Apalah korang ni semua, tu tulang besi nak mengatakan yang anwar tu memang bersalah sebab tak nak angkat sumpah.

    Tapi pasal tak nak nampakkan kesalahan anwar dulu maka dia suruh parpu buat walaupun patutnya Tulang besi suruh anwar buat dulu

    ReplyDelete
  15. He cannot deny its not him. I was there invited by GAB for National Press Club members. He was a guest of Rocky. Amir Hafizi asked me to join their table but I declined. I even know who snapped the photo.

    ReplyDelete
  16. SETUJU KATA KAU ANDI

    TULANG BESI DAH TERPERANGKAP DAN MENONJOLKAN KEBODOHAN DAN BENGAP TAHAP GABAN

    SETENGAH MATI MEMPERTAHANKAN NUAR ALJUBS DARIPADA BERSUMPAH SEBAB ALIM PUKIMAK MELARANG ( MANA PUNYA QURAN DIA KUTIP PUN TAK TAU )

    SURUHLA NUAR BERSUMPAH, ADA BERANI KA ?????

    NAMPAK SANGAT BUKAN PERJUANGAN TAPI CARI MAKAN NAMANYA

    ReplyDelete
  17. 1.gena!!kalau kita ambiq jalan tengah!!
    2.tulang besi suruh anuar bersumpah bahawa bukan dia dalam video!bukan dia yang liwat saiful!!
    3.lepas tu kita suruh pulak papagomo bersumpah!
    4.boleh TB!!jangan double-standard pulak!!anuar tak perlu bersumpah!!yang papagomo perlu bersumpah!!

    ReplyDelete
  18. Abang Tulang Besi pun boleh bersumpah yang Abang da tujuan untuk membuka aib parpukari fan juga Abang tak pernah berzina, melancap dan minum arak ? Amacam? Dua2 blogger buat....baru adil

    ReplyDelete
  19. assalamualaikum.sepatutnya saudara utk blog ini lebih menumpukan maklumat terkini/ulasan2 terhadap situasi politik semasa drpd membuang masa melayan isu remeh temeh-maksud saya,hal peribadi pk tu,lantaklah dia.lebih kita doakan beliau dan kita juga dilimpahi allah swt hidayah.amin

    ReplyDelete
  20. Zaman Rasulullah, hanya orang munafik sahaja yang suka bersumpah, laaaa, kena kat hidung kau tulang besi, malu-malu....

    Bila Anwar enggan bersumpah, kau orang support habis-habis, sekarang kau suruh pula orang lain bersumpah. Betuuuul HIPPOKRIT!!!

    ReplyDelete
  21. Tanpa Nama berkata...
    11 April 2011 3:25 PM
    baru bian berbangsa lunbawang seorang aktivist kristian berhaluan kiri....beliau merupakan ahli gereja sedunia dan bertanggungjawap dldlm aktivity penyebaran agama kristian dimalaysia...beliau juga adalah org yg paling vokal dlm menentang keputusan penggunaan kalimah allah dan beliau lah antara yg menyaman kerajaan atas isu ini.....isu melayu murtad? Di PJ dan Kl dan selangor amnya yg diberitakan mencecah ratusan ribu....tanya PAS ..,mereka ada statistik....siapa bertanggung jwp?...kita tanya BARU BIAN bakal CM sarawak......apa peranan beliau dlm isu tersebut....sila lihat nama beliau dlm senarai mubaligh mubaligh kristian dimalaysia.....ini kristian Specis TOTOK...Sebakan maklumat ini nescaya islam selamat....selamatkan dunia islam di sarawak dari anasir PKR yg pluralism dan komunis DAP serta puak kristian totok mcm Baru Bian....

    ReplyDelete
  22. Apalah korang ni semua bising2....kau tak tgk ke TB ni sekarang dah cakap merapu...cakap putar belit...cakap yg bukan2...Ya Allah...MUNGKIN INILAH BALA YG ALLAH turunkan untuk dia...mungkin pergi ke mekah dulu mintak doa yang tak baik...mungkin Allah dah kasi dia balik apa yg dia mintak...

    ReplyDelete
  23. Dan ketahuilah bahawa mereka mereka yang taksub dan bertuhankan Air Kencing Anjing sebagai minuman kegemaran, sesungguhnya mereka mereka itu jugalah tidak takut akan perintah Allah SWT.

    Jangan di mainkan sumpah sumpah kerana takut sesumpah di malaysia ini akan mati dilahapnya sebagain bahan makanan eksotik!

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum,
    sy tidak bersetuju atas tindakan saudara TB mencabar dia bersumpah.kerana gmbar ini boleh mnjadi dan sy rasa, sedang menjadi fitnah.

    cuba kita lihat dgn penuh adil dan bukan prasangka, gelas dihadapan parpukari ada 2, satu hitam , yg sy rasa coca cola, dan satu lagi kuning, high possibilty bukan teh.

    agak2 saudara TB, mana yg paling tinggi kebarangkaliannya adalah milik parpukari? berdasarkan kedudukan gelas itu.

    kadang2 kita kebudak2kan dalam menilai orang yg kita benci.sedangkan,dalam Islam, sejrah menceritakan Saidina Ali tidak jd mencantas kepala musuhnya di medan perang kerana diludah.sebabnya? ah,saudara TB pasti tahu.semoga ita bermanfaat.tolak politik mencerca dan menghina.
    kita daie, bukan penghukum.

    ReplyDelete
  25. suruh nik ajis sesat tu buat sumpah laknat bahawa undi pas masuk syurga dulu...baru lah boleh orang lain boleh buat sumpah laknat...tok guru biol tak buat sumpah laknat lagi, tak kan rakyat jelata pulak nak buat sumpah laknat dulu...

    ReplyDelete
  26. Tulang Besi said...

    takpa, kalau dia menipu dalam suumpah dia lagi cepat dia dibala oleh Allah SWT.

    Sumpah dgn nama Allah ni jangan buat main2
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    saiful tak dapat bala dan tak dapat laknat pun, Allah SWT jemput dia lagi sebagai tetamu Allah SWT ada lah... maksudnya kau (tulang babi-TB) setuju lah yang saiful bercakap benar yang dia telah di liwat oleh anwar ibrahim???

    ReplyDelete
  27. maksud kau tulang babi (TB), anwar ibrahim memang liwat saiful lah sebab dia tak buat sumpah laknat....akhirnya kau mengaku jugak yang kau dipimpin oleh seorang peliwat...ker kau pun memang peliwat jugak macam pemimpin kau anugerah tuhan kau tu...

    ReplyDelete
  28. Anonymous April 10, 2011 6:39 PM
    said...

    parpubabi ni nak bersumpah..

    porahhhhhhhh

    selalu fitnah ulamak
    kena batang idung sendiri
    ini bukan fitnah lagi
    dah terang gelas tu arak
    siap ada jenama lagi
    takan air suam kot parpubabi..
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    apa kata kau aje buat sumpah laknat dengan nama Allah SWT jangan pulak guna nama tok guru sesat kau si nik ajis tu yang kau memang yakin gambar tu adalah parpukari

    ReplyDelete
  29. dia ni setan gundu...

    ReplyDelete
  30. Paku Dulang Paku Serpih

    Fitnah Orang ParpuBabi Yang Lebih

    Lebih..Lebih..Lebih

    To v7...

    tension nampak bro..k
    relax la beb
    lu lebih2 isap teloq parpubabi pun tak guna
    5 km lagi kalau parpubabi cakap orang dah muntah....

    pasai apa..
    pasai mulut bau TODI
    itu yang duk fitnah orang
    parpubabi parpubabi
    lain kali duduk depan cermin
    tengok puas2 muka tu....

    BETOI KE AKU NI!!!!!


    TAKE BEER
    TAKE BEER
    TAKE BEER

    Pirahhhh Mabuk..........

    ReplyDelete
  31. Tak payah suruh si ..... tu bersumpah, kan dah ada saksi, zorro. Pro UMporNO tak reti baca BI kot. Baca betoi2, no:

    He CANNOT DENY its not him. I WAS THERE invited by GAB for National Press Club members. He was a guest of Rocky. Amir Hafizi ASKED ME TO JOIN THEIR TABLE but I declined. I EVEN KNOW WHO SNAPPED THE PHOTO.

    Kita tak perlu 4 saksi mcm kes liwat/zina, tambahan pula gambar ni sah, jelas, terang bukan kabur2 mcm kes Anwar.

    Tapi yg teman nk jelaskan kat sini, kalau kita terima berita dpd org mcm ni, kita kena buang tong sampah je, pasal Quran dah jelaskan: meminum arak (antaranya) tu adalah perbuatan keji, perbuatan SYAITAN... (Al Maa idah, ayat 90) jadi nak ke kita dengor tulisan dpd org yg perbuatannya sama dgn perbuatan syaitan??!!

    Padanle pun umporno suka org mcm ni... yg tak kenal dosa & pahala pasal nak buat keje2 jijik deme yg juga tak kenal dosa & pahala. Period.

    spike_thru

    ReplyDelete
  32. awak dapat gambar ni dari mana?

    ReplyDelete
  33. Parp***kari babi ni memang babi, tinggal di no 43 jalan cecawi PSB 6/24 ,seksyen 6 kota damansara.selalu pukul bini,mulut macam p*** ayam.semua jiran dah meluat dengan dia.

    ReplyDelete
  34. Arak tu kawan dia punya disebelah sini. Dia minum coca-cola atau pepsi jer...Cuba tgk baik2.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.