Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, April 26, 2011

Pilih Timbalan Presiden yang Wala’ Pada Mursyidul Am

Pokok pangkal perpecahan dalam PAS selepas pilihanraya 2008 adalah terdapat sebahagian kepimpinan PAS Pusat yang tidak wala’ kepada keputusan Mursyidul Am PAS Pusat, Tok Guru Nik Aziz Nik Mat.

Setelah menolak mentah-mentah keputusan serta larangan Mursyidul Am, maka berlakulah perkara-perkara di bawah:

1.0 Perjumpaan dalam gelap dengan UMNO

2.0 Pembohongan kepada seluruh rakyat Malaysia yang dilakukan oleh kepimpina PAS Pusat untuk menutup berita perjumpaan dalam gelap ini.

3.0 Penolakan dan sabotaj projek September 16 sehingga membawa kepada kegagalannya

4.0 Penyebaran idea “Kerajaang Perpaduang” dan usaha-usaha ke arahnya

5.0 Penyebaran fitnah-fitnah yang meluas berkaitan Kerajaan Pakatan Rakyat selari dengan fitnah-fitnah yang ditaja UMNO i.e. Ahli2 Majlis yang Melayu sudah tinggal 30% sahaja.

6.0 Penyebaran pil wala’ yang berleluasa kerana ada usaha memerangi mereka yang tidak wala’ pada Mursyidul Am itu.

7.0 Berjalan usaha yang aktif dan tersusun untuk memfitnah pimpinan2 PAS seperti Husam Musa dan mereka2 yang menentang idea Perpaduang

8.0 Permusuhan PAS dengan Blogger2 yang akhirnya merugikan PAS bukannya merugikan para blogger.

9.0 Lahirnya blogger2 pondan seperti Ali Zaidan, Penembak Babi, BatuApi@Firestone, Songkok Putih dsbnya yang berperangai tidak jauh beza dari blogger2 UMNO

10.0 Berkuasanya puak2 Terengganu ke atas perjalanan dan pentadbiran PAS dengan membawa budaya kalah mereka untuk diterap di seluruh Malaysia.

11.0 Percubaan untuk menjatuhkan MB Selangor yang dipacu oleh Ketua Penerangan PAS Selangor dan melibatkan Setiausaha Politik Presiden.


Pokoknya, sekiranya arahan dan larangan Mursyidul Am didengari dan diikuti, nescaya perpecahan seperti yang kita lihat sebelum ini tidak akan berlaku.

Maka, demi mengelak perpecahan dan krisis dalam PAS, pilihlah Timbalan Presiden serta kepimpinan2 yang WALA’ kepada Mursyidul Am PAS Pusat.

Tulang Besi

4 comments:

Anonymous said...

Apa2 pun pilihlah pemimpin yang cerdik, yang sentiasa membela rakyat, yang pandai berpolitik dan tahu menangani sepak terajang pihak lawan. Bukannya memilih pemimpin yang lembab, bodoh dan tak tahu buat kerja, tak ada agenda yang bernas dan yang hanya mahu membuat benda yang senang denagn mendapat sanjungan macam beberapa kerat yang ada sekarang. Bila ada pemimpin yang lembab dan bodoh macam tulah yang menyebabkan PAS menjadi muram dan tidak menarik. Jangan hanya suruh orang wala' atas dasar ia parti Islam sahaja, sedangkan pemimpin tersebut tidak ada semangat perjuangan untuk rakyat.

V7 said...

nik ajis yang sesat lagi dan menyesatkan tu ker??? nik ajis yang bodoh dan biol tu ker???

bhaixp said...

nampak kepala atok v7 yg bodoh biulnya. meranalah ibu yg melahirkan minatang separuh manusia cam ni. kalau nak tuduh org sesat tu...bagilah reason....biarlah nampak x mcm org gila. aku rasa ko ni jenis kutip sampah tepi jln la...

Anonymous said...

Hello V7!! mulut kau berbau najis lah...baru jilat tahi ke??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.