Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, April 18, 2011

Pujian Kepada Najib Kerana Injil Melayu (Bergambar)

warga UMNO sepatutnya merasa bertuah. Selepas berhempas pulas memerangi orang Kristian di Malaysia dari menggunakan kalimah Allah, memerangi golongan Hindu di Seksyen 17 Shah Alam dari memindah kuil mereka di Seksyen 21 dan memerangi orang Kristian dari membina gereja2 baru, sekarang ini Presiden mereka telah meluluskan Injil Bahasa Melayu.







18 comments:

Anonymous said...

Islam itu adil pada semua....kenapa tidak boleh bahasa melayu....kita tanya nizar jamaludin atau khaled samad apa pandangan mereka.....ingat semua...inilah kejyaan terbesar DAP n PKR yg besar pengaruh kristian nya...mereka rasa selamat kerana mempunyai pembela mcm khaled samad dan nizar jamaludin.....selama hari ini kerajaan BN memantau injil bahasa melayu kerana bimbang proses memurtadkan melayu berleluasa di selangor....tapi dek kerana khaled samad yg sudah menjadi rakan gereja dan sudah berkali kali mengeluarkan fatwa tentang islam itu adil pada semua....maka inilah padahnya....masih kita ingat bila khaled samad berucap dlm majlis di dlm gereja di pj pada 2008 dan 2009 ....beliau mengatakan islam itu adil dan mesti adil pada semua agama...adil dlm erti kata islam tidak boleh menyekat dakwah agama lain spt kristian minority di malaysia....jadi soal kalimah allah atau injil bahasa melayu adalah tidak adil bagi kerajaan utk menafikan hak org org kristian DAP dan PKR....TB jgn lah anda bawak tajuk ini...sebab anda ludah muka sendiri....lagi kuat cina pada DAP dan PKR...lai kuat org melayu bumiputra kembali bertaut pada umno dan BN....

Anonymous said...

BN memantau injil bahasa melayu kerana bimbang proses memurtadkan melayu berleluasa di selangor?

Apa ko ingat budak melayu yg sebelum ni masuk kristian tu pasal injil bahasa melayu ke?.

Bak sini aku bagi tau ko. Budak2 tu masuk kristian sebab seluruh sistem kehidupan kita semakin hancur. Salah satu sebab dia paling besar ialah UMNO sendiri yg menghina Islam.

Jo said...

Anugerah untuk pengembangan Kristian di malaysia jatuh kepada Ulamak PAS...Ingat lah kamu kerana sumbangan kamulah kristian berkembang

Anonymous said...

injil bahasa melayu ke,tamil ke,cina ke atau apa bahasa sekalipun kalau umat islam kukuh akidahnya,insyaallah.tiadanya kelazatan keimanan tanpa dugaan,insyaallah

Anonymous said...

injil bahasa melayu ke,tamil ke,cina ke atau apa bahasa sekalipun kalau umat islam kukuh akidahnya,insyaallah.tiadanya kelazatan keimanan tanpa dugaan,insyaallah

Anonymous said...

Masalah murtad bukan masalah injil. Sebabnya kerajaan umno tidak islamik. Rakyat diajar ilmu sekular dan pengajaran sekolah agama ditindas dan ditutup. Siapakah yang telah menutup sekolah agama kalau tak bukan TUN mahafiraun tu. Orang umno jangan buta sejarah. Itulah janji Allah pada manusia yang lupa diri. Jika mereka tidak menjaga islam maka Allah akan menghilangkan roh islam dari jiwa mereka.
Tengok apa terjadi masa kini. Buang bayi, zina, maksiat muda-mudi adalah angkara kerajaan yang bangga dengan ilmu dunia tapi agamanya di hina.
. Jangan salahkan orang lain, sebab Allah telah berfirman sesuatu kemusnahan yang berlaku di atas bumi ini adalah akibat perbuatan manusia itu sendiri. Oleh itu pemimpin dan mereka yang masih angkuh dengan kehidupan dunia ini seperti orang2 umno hendaklah bermuhasabah diri kerana semakin hari dunia ini dah nak kiamat tapi manusia melayu masih tak sedar diri.Hidup di dunia ini hanyalah sementara, kalau ada duit berjuta pun tak de makna, yang akhirnya tidak dapat menolong dirinya sendiri apabila malaikat maut datang mengambil nyawanya.

Anonymous said...

Sekolah agama di tutup??. Rumah ko tak der astro kot...atau ko masih duduk atas pokok dlm hutan pahang.....sekolah agama bercambah bagai cendawan sejak tun mahathir memerintah....malah sekolah agama rakyat diperkasakan...guru guru kafa mempunyai elaun tetap malah di institusikan secara formal....tahfiz quran tumbuh sana sini utk mendidik umat....agar tidak putus cahaya al quran itu dibumi malaysia....darul quran di hulu yam adalah insitusi tajaan penuh kerajaan ...pendidikan islam dari budak tadika hingga ke university kerajaan ambil peduli....yg kerajaan tidak ambil peduli adalah sekolah sekolah tajaan pas yg membenihkan rasa benci kpd kerajaan sejak dari budak berumur 5 tahun...lihatlah kejadian ustaz muda bunuh dan dera pelajar di sekolah tajaan pas di perlis.? Apa pas buat ...pas menikus dan cuba cover story so that public tiada access pd cerita tersebut....budak lima tahun dah di gasak otak mereka utk benci pd kerajaan pemerintah...hasilnya bila budaq ini membesar..maka jadilah mereka produk produk spt mahfuz, mat sabu, nizar jamaludin dsbgnya....lebih parah lagi bila PKR mula membenihkan falsafah baru kpd kader kader pas tentang "keadlan dlm islam kpd org kafir".....maka bergema lah pejuang kristian dlm pas spt khaled samad dan nizar jamaludin yg berjuang atas platform pas utk menjaga kebajikan kristian di malaysia....nasib baik lah ada segelintir pejuang pas spt "PEMBELA" yg tidak termakan dgn corak perjuangan khaled....apa yg berlaku berhubung isu kalimah allah dan injil bahasa melayu sebenarnya adalah kesilapan PAS 100 peratus atas keterujaan pas pada anuar ibahim yg tidak habis habis menggadaikan islam dan bangsanya demi mengejar cita cita utk menjadi PM...pas perlua muhasabah diri...sudah berjuta solat tahajud dan hajat mencari jawapan dari ilahi...rupanya ada kebodohan dan ketololan pas membaca jawapan tersirat dan tersurat depan mata yg di perjelaskan oleh allah tanpa perlu pakar politik mcm professor Bari atau prf dr abu hassan zentrum utk menasihati pas apa yg perlu dilakukan seterusnya....kembalilah PAS kepada Membangun Bersama Islam dan sudah sudah lah PAS membangun bersama anuar ibrahim dan lim kit siang and family...wallahualam

V7 said...

Anonymous April 18, 2011 12:33 PM said...

BN memantau injil bahasa melayu kerana bimbang proses memurtadkan melayu berleluasa di selangor?

Apa ko ingat budak melayu yg sebelum ni masuk kristian tu pasal injil bahasa melayu ke?.

Bak sini aku bagi tau ko. Budak2 tu masuk kristian sebab seluruh sistem kehidupan kita semakin hancur. Salah satu sebab dia paling besar ialah UMNO sendiri yg menghina Islam.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau ni bodoh dan sial lah...apa susah undi pas pasti masuk syurga...kalau kau dah murtad pun tapi kalau kau undi pas pasti kau akan masuk syurga...benda mudah macam tu pun nak kena ajar ker..

V7 said...

Anonymous April 18, 2011 1:10 PM said...

Masalah murtad bukan masalah injil. Sebabnya kerajaan umno tidak islamik. Rakyat diajar ilmu sekular dan pengajaran sekolah agama ditindas dan ditutup. Siapakah yang telah menutup sekolah agama kalau tak bukan TUN mahafiraun tu. Orang umno jangan buta sejarah. Itulah janji Allah pada manusia yang lupa diri. Jika mereka tidak menjaga islam maka Allah akan menghilangkan roh islam dari jiwa mereka.
Tengok apa terjadi masa kini. Buang bayi, zina, maksiat muda-mudi adalah angkara kerajaan yang bangga dengan ilmu dunia tapi agamanya di hina.
. Jangan salahkan orang lain, sebab Allah telah berfirman sesuatu kemusnahan yang berlaku di atas bumi ini adalah akibat perbuatan manusia itu sendiri. Oleh itu pemimpin dan mereka yang masih angkuh dengan kehidupan dunia ini seperti orang2 umno hendaklah bermuhasabah diri kerana semakin hari dunia ini dah nak kiamat tapi manusia melayu masih tak sedar diri.Hidup di dunia ini hanyalah sementara, kalau ada duit berjuta pun tak de makna, yang akhirnya tidak dapat menolong dirinya sendiri apabila malaikat maut datang mengambil nyawanya.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

tapi masalahnya kau ikut tok guru nik ajis yang biol dan sesat...tapi jangan risau kau undi pas kau masuk syurga...

Anonymous said...

kalau TGNA atau TGHH jadi PM...apa agaknya cara penyelesaian yang depa nak buat???????

Anonymous said...

alamak. macam mana pula injil dalam bahasa arab boleh pula? orang umno buta sejarah. tahu tak dulu bahasa melayu itu lingua franca, tidak mengira agama. Jadi apa masalahnya? Umno itu sendiri yang buat semua benda ini jadi kelam kabut, dulu isu kauman, sekarang isu agama, think outside the box , mmg sengaja umno timbulakan hal ini, supaya dikemudian hari, umno dtg menjadi penyelesai masalah yang mereka sendiri timbulkan, dan kononnya mereka lah yang menyelesaikan masalah tersebut. Membuat rakyat susah, jadi senang gunakan wang ringgit untuk dapat undi, gunakan sentimen kaum untuk menakut nakutkan rakyat, supaya rakyat bergantung pada umno yg kononnya dapat selesai hal itu. Lancau!

Anonymous said...

ini semua pasal keimanan melayu tak kuat ... rasuah juga boleh dihalalkan? jgn salahkan penganut yg lain. yg terima rasuah, boleh katakan lebih pada 90% orang islam dimalusia. lebih baik tukar ugama aje.

zakwan said...

V7
If you actually believe that a vote for PAS is a ticket to heaven, will you encourage your friends, family and the entire ummah to vote for PAS in the coming election?
If not, you're just crazy talking

I'm a avid PAS supporter myself and while such a "fatwa" is exaggerated and does not make sense, I do know that a vote for UMNO is a vote for HELL on earth

Rampant corruption, excessive hedonism culture, legal distribution of porn (ask datuk T), gutter politics, the widening of the racial divide, legalization of gambling and business involvement in alcohol production etc

I myself am not sure that a vote for PAS is heaven on earth but it can't be worst than UMNO's HELL

Anonymous said...

Yang terima rasuah ditangkap...yg beri rasuah ina haram jadah tak ditangkap....cina beri rasuah sebab nak buat kerja senang...tak nak hormat undang undang....semua mahu cepat...dia ingat dia boleh beli bangsa kita....jadi yg bangsatnya pemberi rasuah....

Anonymous said...

Bodoh betul pencacai umno ni. Dah Pas kata pangkah Pas masuk syurga, kenapa kau masih nak pangkah umno. Umno tu dah memang sesat lagi menyesatkan. Orang umno sanggup bunuh orang islam macam di memali dulu, patutlah gerombolan mereka patut masuk neraka jahanam, itu pun tak faham ke. Kalau dah murtad pangkah Pas dah tak guna, sebab dah murtad. Orang islam saja yang pangkah Pas boleh masuk syurga, kalau kau rasa kau nak murtad pergilah duduk dalam neraka yang paling siksa tu, neraka jahanam.Kalau nak komen jangan emosional, guna kepala otak kau tu, bukan guna kepala lutut kau tu.

Anonymous said...

Nanti keluar Injil bahasa Jawa pulak, utk penganut penganut di banting, batu pahat, setiawan dan benut!

Macam2 karenah rakyat malaysia, namun ekonomi masih di tahap menyedihkan macam di philipina atau zimbabwe, kampong kawanan mamak kerala.

hancur bumi tanah air ku.

Anonymous said...

jangan salahkan orang lain. Islam agama dunia akhirat yang padu dan jitu. Ini semua adalah petanda kiamat.benarlah apa yang terungkap di dalam Al quran dan Hadis. perkara ini dan yang seumpamanya telah diperingatkan oleh nabi kita 1400 tahun yang lalu. melalui Al quran dan Hadis. mengapa tidak ambil iktibar melaluinya. jangan menunding jari ke arah orang lain. sebatang jari menunding ke arah orang lain empat jari menunding ke arah kita.Kalau nak selamat masuklah mana mana jemaah islam. kalau tidak tahu tanya ulama yang berkemampuan membimbing lebih dari satu mazhab. Pemimpin adalah pemimpin yang diberi amanah yang besar yang akan ditanya tentang pimpinan mereka diakhirat kelak. cuba bandingkan pemimpin dengan diri anda. apa yang telah anda lakukan untuk diri anda, untuk negara Malaysia ini,untuk agama yang anda anuti dibandingkan dengan mereka sebagai pemimpin.perbaiki diri anda dulu,sebelum anda mengutuk orang lain. perbaiki hubungan anda dengan Allah dan hubungan anda dengan manusia. Islam dibela oleh Allah. Allah yang lebih mengetahui isi hati manusia ini. Agama Allah ini tidak akan hancur.Kerana Agama Islam adalah agama kebenaran.

Anonymous said...

Satu Kajian yang kamu BELUM pernah buat.

apa saja agama anda… cuba saran berikut:

1. Yesus adalah manusia yang naik ke Syurga!
2. Berkomunikasilah dengan Yesus yang berada di Syurga.

bukan bererti anda beragama kristian boleh buat kerja ini, beberapa budak muslim daa… tetapi sebagai manusia kita berhak bertanya dan meminta. bukan sesat kerana dia seorang nabi.

ANDA MENDAPAT RESPON.

Katakan…

Bahawa saya mau bercakap dengan Nabi yang bernama Yesus. Saya layak bercakap dengan dia kearana dia manusia yang tidak mati tetapi berada di syurga.

SILAKAN CUBA!

saya telah mencubanya… fantastik!… jawabannya membuat anda terhibur.

kata-kata yesus pada dirinya:
Carilah maka kamu akan mendapat
Ketuklah maka pintu akan dibuka bagi mu
mintalah maka kamu akan diberi

selamat mencuba… bukan sekali.. ulangi sehingga dia memberi respon

Ramai yang takut mencuba… tetapi saya sarankan cubalah… DIA BERI RESPON! saya cakap sekali lagi DIA BERI RESPON… terutama anda meletakkan tangan pada rakan anda yg sakit….

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.