Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, April 29, 2011

Sumpah Ertinya UMNO Sendiri Tidak Yakin Dengan Keberkesanan Video Blue Rahim Thamby Chik

Bagi Tulang Besi, mudah sahaja. Kalau Video Blue Rahim Thamby Chik ini jelas dan terang serta tiada keraguan di dalamnya, maka apa perlu si Eskay membuat sumpah palsu.
Kita tidak usah bicara berkaitan dengan samada sumpah tersebut adalah sunnah ataupun bidaah. Walaupun hakikatnya perkara ini tidak pernah dibuat orang dalam 1400 tahun sejarah sistem Jinayah Islam semenjak zaman Nabi SAW.

Malahan, Nabi SAW tak pernah ajar pun perkara yang si Eskay dan Saiful buat ini.

Jelasnya, sekarang kesemua video blue Rahim Thamby Chik dah keluar kepada khalayak umum. Khalayak umum sekarang ini dapat melihat dengan jelas perut buncit lelaki di dalam video blue Rahim itu.

Maka, tanpa sumpah ESKAY ini, saya rasa ahli-ahli UMNO pun tidak mampu untuk mempercayai Rahim Thamby Chik dan video blue kepunyaannya.

Rakyat juga tertanya-tanya mengapa Najib Tun Razak tidak ambil tindakan tegas untuk membentras video blue ini dari tersebar? Bukankah Dato Johari Abdul sendiri mendedahkan perkaitan Najib dengan kumpulan Dato T ini?

Tulang Besi

17 comments:

Anonymous said...

Tulang **** sebenarnya dah hilang akal dan takut dengan bayang-bayang Anwar sendiri. Dia takut guna nama Eskay, dan asyik guna nama Rahim Thambi sedangkan satu dunia tahu Eskay yang tangkap gambar tu. Kenapa Tulang **** takut dengan Eskay?

Tulang **** macam biasa main dakwa aje, nabi S.A.W. tak pernah ajar. Betul ke nabi tak pernah ajar? Apakah dalam Islam itu tak ada istilah Sumpah? Tak takut ke mendustakan Nabi S.A.W.?

Hakikatnya ialah berani kerana benar, takut kerana salah. Keberanian Eskay tu sudah cukup untuk memberi 80% kemenangan kepada Eskay. Beliau berani mengadapi dakwaan undang-undang dunia dan juga sekarang ni bersedia bertanggungjawab dihadapan Allah S.W.T. sedangkan si Anwar ni terus chicken out.

Otak Tulang **** pun makin bermasalah sebab spin banyak sangat. Bila video siri 2 keluar, terjawab isu perut buncit. Ternyata pelaku seks tu perut buncit, tapi lepas kenakan pakaian, ia tidak kelihatan buncit kerana ikatan dari seluar. Tapi Tulang **** pi letak gambar orang lain, lepas tu nak pi heboh kat satu dunia. Memang memalukanlah blogger aje.

Anonymous said...

Ni ha puak hang sendiri pun dah menyampah.

Anonymous said...

Ni saya copy dari blog ni.

Sumpah yang telah diungkapkan pada 4 December 2010 itu berbunyi:

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Sesungguhnya KESEMUA tuduhan yang diungkapkan dalam artikel bertajuk "Zaini Hassan Bikin Tulang Besi Sasau" adalah FITNAH YANG SANGAT JAHAT. Semoga Allah SWT menurunkan bala ke atas mereka-mereka ini sama seperti bala yang Allah SWT turunkan ke atas kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Saleh. AMINN!!!"


Dia kata Nabi S.A.W. tak ajar, tapi dia sendiri pi sumpah. Jadi dia ni ikut ajaran siapa bila dia sumpah.

Apa jenis sesumpah mamat ni?

Anonymous said...

Berita terkini... Datuk Seri Anwar sanggup bersumpah tapi dgn syarat melalui twitter jer... Kat masjid tak bleh... Tak ikut hukum syarak katanyer!

Anonymous said...

Cerita2 jahiliyyah melayu UMNO nii... mengarut .... bloggers, spr, sprm, pdrm, utsang mabuk, brita hariamm, .... kalau melayu beriman dengan mereka niii.. ramai tersesat atau suhabat.... terutama sifat dendam kesumat & dengki khianat mereka kepada Anwar Ibrahim yang banyak menggugat kepentingan peribadi nafsu syaitan mereka....

Seperti “kedengkian pembesar2 Melayu” terdapat kecerdikan Hang nadim dizaman Singapura diserang todak, Hang Nadim difitnah utk derhaka & guling raja; “kedengkian pembesar2 Melayu” terdapat keakraban Hang Tuah dengan Raja Melaka, Hang Tuah difitnah bermukah dengan gundik raja; kedengkian melayu Langkawi terhadap kecantikan Mahsuri , beliau difitnah berzina/bermukah dengan kendak; Sifat buruk Melayu- “Perasaan DENGKI, DENDAM & TAMAK HALOBA” serta “budaya FITNAH & KHIANAT” masih diwarisi dan apakah ulangan sejarah seperti yang sedang berlaku terhadap Anwar dan sekeluarga hari ini?

Juga dizaman Rasulullah, kaum munafik telah membuat fitnah terhadap Rasulullah sendiri, yang mereka dakwa isterinya Aisyah telah berzina dengan seorang sahabatnya. Ada beberapa sahabatnya yang lain turut menyebarkan /promosikan cerita bohong ini. Hampir sebulan lamanya. Rasulullah bermesyuarat & menyelidik kesahihannya. Rasul bersabar & berdiam diri menunggu wahyu. TIADA perintah/ arahan supaya yang dituduh kena BERSUMPAH MUBAHALAH. Akhirnya Allah turunkan wahyu menafikan & membersihkan ‘Aisyah dari fitnah tersebut. Dua orang sahabat (Muslim) yang beriya2 menyebarkan cerita fitnah zina tanpa saksi & bukti dikenakan hukum QAZAF ( 80 sebatan). Rasulullah tahu Munafikin pencetus fitnah tapi dibiarkan hukuman diakhirat nanti.

Apakah ulamak kita ragu2 tentang prosedur syariah ini? Mengapa sebahagian ulamak biarkan melayu2 jahil berhujjah tentang hukum hakam Allah mengikut akal cetek dan kedunguan mereka itu?
Pada aku... perjuangan menolak kedurjanaan UMNO lebih penting dari segalanya untuk mengembalikan hak & maruah Bangsa dan Islam yang kian terpinggir....... walaupun tanpa Anwar!

Anwar boleh dihapuskan oleh UMNO, tapi perjuangan TOLAK UMNO tetap berlangsung sehingga Allah membuat keputusan....

Jasad Anwar tak penting, tapi semangat perjuangan Anwar tetap bersemadi dalan jiwa pejuang2 rakyat yang tulin....

Oleh itu.... UMNO tak payahlah tunjuk sikap dungu & bebal dengan bawa isu aib dan keji seperti ini kepada musuh2 politiknya ... berapa lama nak bertahan lagi?

Satu masa RAKYAT akan bangkit, UMNO hancur jugak... cuma masanya saja... lihat sekeliling anda semua kerajaan authokratik & dcronian seluruh dunia sedang hancuuuuuuur.... begitu juga keegoan UMNO akan hancuuuuurrrrrr!

Anonymous said...

bagi aku la bro nuar nie kena ikut gak sumpah!bagi semua puas ati!ajal maut di tangan tuhan!di laknat ke tidak itu pun urusan dia....lau di takdirkan apa2 terjadi tu belakang cerita!terima je la..yang penting skarng nie lu tutup mulut pukimak tu semua!!

Anonymous said...

bagi aku la bro nuar nie kena ikut gak sumpah!bagi semua puas ati!ajal maut di tangan tuhan!di laknat ke tidak itu pun urusan dia....lau di takdirkan apa2 terjadi tu belakang cerita!terima je la..yang penting skarng nie lu tutup mulut pukimak tu semua!!

Mat Isa said...

Memang sah Anwar di fitnah oleh mereka yang pro Umno/BN. Najib pula diam diri saja seolah2 merestui politik fitnah ini menjadi satu lagi senjata Umno/BN untuk memusnahkan lawan mereka.

Anonymous said...

Bro...setelah aku melihat manusia itu bersumpah dgn nama ilahi...aku rasa ada keyakinan apa yg beliau katakan itu ada kebenarannya....apa lagi yg mampu manusia lakukan....pak arab pun selalu guna perkataan wallahi bila mereka berkata sesuatu utk bagi org yakin apa yg mereka katakan....bersumpah bukan bermakna ianya conclusive tetapi sekurang kurangnya bersumpah sekadar utk menyatakan bahawa ada kebenaran atas sesuatu perkara itu yg berlaku....yg meletakkan salah atau betul adalah mahkamah .....bersumpah sekadar kaedah sahaja....apa pun usaha ini patut di lihat dari sudut positif dan tidak menolaknya secara membabi buta....tak salah kalau anwar sambut cabaran beesumpah ini kalau beliau yakin dan berani.....

Anonymous said...

Itu lah, semua salah UMNO, Najib cakap salah, tak cakap pun salah. Dia syok macam kerbau melanyak china doll, najib juga salah, Umno juga tak kena. Pi mampus lagi bagus!!!!

Anonymous said...

KEBIASAANNYA ORANG YANG BERSUMPAH ITU ADALAH PEMBOHONG DAN PENIPU.....

Anonymous said...

Buat ape nak suruh orang lain sumpah, kalau orang yang dituduh itu tidak mengaku dia yang melakukannya. tak payahlah tree stooges bersusah payah sebab rakyat ada akal dan boleh fikir. Kalau dalam islam, bila yang menuduh kata dia di liwat, tapi yang dituduhnya tidak mengaku,hukumnya si yang menuduh sebenarnya di kenakan hukum bunuh. Sebab dia telah melakukan fitnah yang sangat jahat dan memburukkan orang islam. Allah s.w.t. juga ada berfirman' wahai manusia janganlah kamu mengaibkan umat Muhammad,jika kamu mengaibkan seseorang maka keaibanmu di muka bumi ini akan ku dedahkan'.Jadi semua yang jahil tentang agama sila kembali ke pangkal jalan. Sebab segala fitnah adalah kerja syaitan dan Dajjal.

Anonymous said...

Kebiasannya, orang tak mau bersumpah tu berbohong dan menipu

pakngah santan said...

sudah tentu trio dato t berani bersumpah pasal dato eskay kata yang dia di dalam video tu. apasal anta puak pr tak serang dato eskay tentang statementnya itu? takut ke? anwar pula diam membisu.

sebab tu anwar buat polis report tentang pengedaran video lucah. itu saja. dia guna isu teknikal lagi.

samanlah dato trio kerana fitnah. ini memang kes fitnah besar ni.

selagi boleh temberang pengikutnya, anwar akan buat apa saja yang tak masuk akal.

dulu dia berkobar-kobar meroyan sakan tentang sumpah itu sumpah ini. tapi sumpah main-mainlah bukan sumpah muhabalah. mengapa sekarang berdolak-dalik? siap sembunyi belakang ulamak ini ulama itu. adakah selama ini anwar adalah kaki temberang? siapa yang takut sebenarnya?

Khun Pana aka johanssm said...

Masa belom tiba dan maseh awal.
Anwar akan bersumpah tapi bukan sekarang.(mesti tepat dan pada masa yang paling sesuai)
Yang boleh minta anwar dan yang boleh bersetuju untok buat demikian ialah Tok guru Nik Aziz.

Tok Guru akan pileh masa yang paling sesuai untok minta anwar buat sumpah. Kemungkinan sebulan awal dari masa pilihanraya nanti.

Adakah ini bermakna bahwa saiful dan tiga badut itu berbohong?
(ingat, ada 5 jenis contoh sperma dalam bontot saiful, manakala 1 Tan sri ialah perogol Melaka, satu datuk itu perasuah dalam kes jambatan bengkok dan satu lagi ialah budak suruhan perkosa)

Sumpah pon susah , tak sumpah pon susah.
Kita tunggu masa yang amat sesuai.

Anonymous said...

Di bawah ini lagu Doktor Cinta yang dinyanyikan oleh Nurul Izzah yang dikirimkan oleh seorang pembaca;


Mama tolonglah aku sedang bingung
pusing kepalaku memikirkan papa
kita yang selalu terus ditipu dia

Papa tak setia, suka cari perempuan
Papa ku juga suka dengan jantan
Oh tapi mengapa papa ku suka jamban

Mama, mama, mama
Tolonglah aku yang sedang bingung
Kurasakan virus-virus China
Kepala but*h papa

Papa, papa, papa
Inikah yang dinamakan zina
Apa sedap lubang gadis China
Kepala but*h papa

oh mengapa ini harus terjadi
papa ku suka pancut air mani
oh celaka jika lelaki
seperti papa sudah tak setia

oh mengapa ini harus terjadi
papa ku suka pancut air mani
oh celaka jika lelaki
seperti papa sudah tak setia

oh papa tolonglah aku
laki-laki yang seperti apa lagi
yang begini jambu sudah melarikan diri

oh mama tolonglah aku
perempuan mana yang papa nak cari
depan dan belakang papa asyik nak taji

ANTI SESAT said...

BANYAKLA PULA FATWA MAMAT NI

APA SUSAH NUAR BERSUMPAH

INI SOAL MARUAH, PERGI MASJID DAN BERSUMPAH. SEMUA AKAN TUTUP MULUT, KEMUDIAN KITA TUNGGU JANJI ALLAH

SIMPLE JA BERANI KALAU BENAR......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.