Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, May 9, 2011

Ketuanan Melayu Dapat Bayar Duit Rumah Kita?

UMNO pusing satu Malaysia jaja cerita Melayu dalam bahaya dan pentingnya UMNO dikuatkan untuk mengekalkan ketuanan Melayu.

Soalan saya kepada semua orang Melayu: Dapatkah Ketuanan Melayu Membayar Duit Rumah Bulanan saudara?"

Yang kita nampak, keuntungan dari agenda Ketuanan Melayu hanya dikaut oleh UMNOPUTRA dan kroni-kroni mereka.

Mereka yang mendapat projek-projek besar, beli rumah2 besar, wang bertimbun dalam bank, bini banyak, hidup mewah dsbnya.

Orang-orang Melayu biasa macam kita terpaksa kerja keras hari-hari membanting tulang dalam keadaan kos hidup naik setiap bulan dan gaji yang tak pernah naik.

Sudahlah lebih 30% pendapatan kita terpaksa dibelanjakan untuk pengangkutan, harga rumah baru pulak melambung-lambung tinggi menyebabkan kita terpaksa belanja 50% pendapatan kita untuk bayar duit rumah sahaja.

Hasilnya terpaksa lah isteri kita bekerja membanting tulang juga. oleh kerana sekarang zaman KPI, isteri dan kita terpaksa menghabiskan majoriti masa di luar rumah menyebabkan anak-anak kita terbiar. Itu yang menyebabkan masalah-masaalah sosial mejadi menular akibat anak-anak terbiar.

Apabila ada usaha untuk membantu rakyat seperti mengembalikan subsidi minyak, mengurangkan harga barang dsbnya, ia digelar usaha yang populis dan akan merugikan negara.

Di jalan, setiap hari traffic jem. Akibat UMNO, program pengangkutan awam baru nak mula. Padahal boleh mula tahun 80an dulu, tapi mamak kerala nama MAhathir nak sangat buat kereta nasional yang terbukti gagal.

Segala program2 UMNO yang hanya menghabiskan duit minyak dan duit rakyat semuanya dilindung atas alasan untuk menaikkan Melayu. Bila Felda hilang duit dekat 3 billion, alasan diberi adalah duit tu nak tolong Melayu. Dan, siapa yang mempersoalkan Felda, dia tu pengkhianat Melayu.

akhir kata, agenda Melayu ni tak bantu kita bayar duit rumah kita, tak bantu kita beli barang makanan beli susu anak kita, beli beras dsbnya.

Ketuanan Melayu cuma bantu UMNOPUTRA untuk menjadi kaya dan lebih kaya dengan merompak wang rakyat dan wang orang Melayu i.e FELDA.

Berentilah asyik kena tipu je ni.

Marilah kita sama-sama fikirkan nasib masa depan anak-anak kita semua.

Tulang Besi

7 comments:

lalat said...

memanglah tak bayar duit rumah egk tapi mereka menyediakan pekerjaan dan kemakmuran utk egk membayar duit rumah engkau, bangang. pelacur pun kena kangkang nak dpt duit.Kalau kau nak duit mudah silalah tonggeng...

dino.yp@gmail.com said...

Ketuanan Rakyat Dapat Bayar Duit Rumah Lu ?
Pe gi dah!
Cakap macam budak tadika!

Anonymous said...

Kalau bukan kerana ketuanan Malayu, adakah anda rasa Tulang **** akan berpeluang pi belajar kan Kansas City yang ditaja sepenuh oleh kerajaan yang mengamalkan ketuanan Melayu?

Bukankah itu hasilnya sampai hari ni Tulang **** boleh bayar duit rumah dengan gaji 30k.

Apakah Tulang **** berani koyak sijil yang dia dapat dari ITM, institute yang diasaskan dari Ketuanan Melayu?

Kalau bukan ketuanan Melayu, adakah orang macam Tulang **** berpeluang untuk kerja di syarikat macam Celcom?

Tulang **** adalah product dan orang yang paling banyak bergantung dan mendapat manfaat dari ketuanan Melayu. Tapi dia berlagak seolah-olah dia bebas dari mendapat manfaat dari apa yang dia kutuk. Manusia ni memang jenis makhluk yang amat kurang bersyukur. Kalau dengan Tuhan penciptanya pun mereka tidak bersyukur. Apatah sesama manusia.

Anonymous said...

Ada lagi ke biasiswa untuk pelajar Melayu?

Bawah ketuanan rakyat, ada jugak bantuan pelajaran pada orang miskin YANG MAJORITI ORANG MISKIN INI ADALAH ORANG MELAYU.


Hehehehe

Anonymous said...

kpd dino.yp@gmail

ket rkyt memenag dpt bayar duit rumah. malah banyak lagi kos kehidupan seharian mampu dibayar.

senang aje. humban semua umnoputra masuk penjara, elakkan semua amalan rasuah ala umno, ketirisan dan segala macam komisyem haram yang memang dah jadi cara keji amalan umnoputra.

komisyen 500juta beli kapal selam dan jet sukhoi.... u tahu apa kami boleh buat dgn 500juta? berapa pakcik2/makcik2 kat kampung yang papa kedana dapat kami tolong?

bukan sekadar berjuta2, malah berbilion2 yang dapat diselamatkan. kebanyakan duit2 ini pun digunapakai untuk menolong rakyat miskin yang majoriti melayu juga.

kembalikan duit minyak bagi melayu kelantan. umno wajib dikuburkan.

4RAKYAT

Anonymous said...

kpd anon 12.34pm

tulang besi sebagai rakyat malaysia memang berhak untuk menerima biasiswa. ini bukan soal ketuanan melayu. faham tak?

duit tu bukan ambil drp parti politik umno baru.. duit tu duit rakyat. kami yang bayar cukai rela duit kami digunapakai untuk menolong sesama rakyat lain yang miskin.

ini kenegaraaan, namanya. fahamtak?
bukan terhutang budi kpd sesiapa melainkan negara. kerajaan semasa TIDAK SAMA dgn parti politik.

mungkin u nak minta parti kesayangan anda yakni umno baru supaya hulurkan biasaiswa bagi semua anak melayu drp poket mereka sendiri. jangan nak mimpilah. melayu ke tidak.... siapa yang ambil duit rasuah umnoputra, akan dibunuh. tanya najis altantuya dan rosmah bengkak. anak bawah umur dirogol. tanya thamby chik melaka.

inikah pemimpin yang kononnya disokong oleh melayu? saya rasa tidak. cuma penyokong umno yang buta berita sebenar. apalah tidak, saban hari dijamu dgn nasi tv3 dgn lauk utusan meloya....

kesian... bila nak sedar? siapa musuh sebenarnya?

nak hentam pasal isu kaum, isu agama aje? habis, isu rasuah dan kejatuhan pretasi negara berbanding dgn jiran, semua ini tak erti??? mangkuk macam ngkaulah yang disayangi oleh golongan umnoputra. yang buta, yang pekak dan yang bacul.

4RAKYAT

Anonymous said...

si bongok ni lagi byk ckp....ikut pretasi negara jiran lah...negara jiran mana kau maksud kan?singapura ke?eh keparat kau tau tak mcm mana rakyat singapura menderita nak bayar mcm2 bil dan barang sentiasa naik...klu btl kau nak malaysia maju bila kerajaan naik kan harga minyak Dan lain2 lagi kau sokonglah mcm rakyat singapura tu....jadi ekonomi pun naik....jgn nak komplen jer....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.