Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, May 17, 2011

Letak Kambing Jadi PM Lebih Baik dari Mahathir

Baru-baru ni Tulang Besi ada bercakap dengan seorang yang agak pro kepada Dr Mahathir. TUlang Besi kata kalau letak kambing jadi Perdana Menteri lebih baik dari letak Dr Mahathir.

Beliau agak terkejut. Saya kata kalau kambing jadi PErdana Menteri, sekurang2nya duit minyak kita tidak dihabiskan untuk projek2 yang tak berguna dan menyusahkan rakyat seperti yang Dr. Mahathir Muhammad Iskandar Kutty buat.

Dia minta contoh. Tulang Besi kata contoh utama adalah Proton. Di sebabkan Proton, kita terpaksa bayar RM60k untuk sebijik Proton WIra yang berkualiti rendah. RM60k sama harga dengan harga rumah kos sederhana. Bezanya adalah, kalau rumah kos sederhana, kita boleh simpan dan wariskan kepada anak cucu kita.

Kereta Proton Wira, lepas 6 tahun, kita terpaksa campak lombong sebab segala-gala dalam kereta tu akan rosak. Pada waktu kita sepatutnya buat MRT, dia pegi buat Proton sebab kononnya dia nak bina industri berat. Apa yang berlaku, industri berat entah ke mana, duit minyak kita habis.

Itulah dia pembangunan Dr Mahathir. Pembangunan merugikan rakyat Malaysia tapi menguntungkan kroni dan UMNOPUTRA. Pasal tu kambing lebih baik jadi Perdana Menteri berbanding Dr Mahathir.

Lepas tu bukak pula cerita Daim. Saya kata apa yang hebatnya Daim? Semua bisness dia buat, semua rugi. Bila rugi, dia guna duit rakyat untuk "bail-out" bisness dia. Bila Anwar Ibrahim halang, dia fitnah Anwar dan jatuhkan Anwar dgn cara buat fitnah. Saya kata lagi, manusia macam ni pun UMNO sanjung, saya pun tak paham sebab apa?

Saya kata lagi, Tengku Razaleigh tu walaupun ada masalah dgn "attitude" tapi sekurang2 nya dia tahu ekonomi. Dan kalau dia jadi PM dulu, negara kita tidak teruk jadinya macam sekarang ni.

Tapi, nak buat macamana? Mamak tongkang macam Mahathir ni tak da rasa malu, menipu dalam pemilihan UMNO 1987. Lepas tu sanggup pecat Tun Salleh sebab takut Tun Salleh keluar keputusan supaya pemilihan UMNO diadakan semula.

Itulah dia Mahathir-Daim. Kaki habiskan duit rakyat, duit minyak kita. Tokoh2 penipu dan pembohong macam ni lah yang disanjung UMNO.

Ni belum lagi Tulang Besi bukak cerita pasal agama. Dr. Mahathir ni apa kesah pasal agama. Islam itu dihinjak2 oleh MAhathir macam Islam takda nilai.

Tak hairanlah orang UMNO jadikan Mahathir sebagai Nabi mereka.

Dan kita tengok Najib Tun Razak, dia lagi teruk dari Mahathir.

Tulang Besi

7 comments:

Anonymous said...

Idea menarik dari economis PAS yg berotak kambeng.

Anonymous said...

Saudara, kalau macam itu saya cabar PAS supaya lantik dulu seekor kambing sebagai Menteri Besar Kelantan. Sebab Kelantan pun tak ada banyak eloknya di bawah Nik Aziz. Kalau begitu elok saja gantikan Nik Aziz dengan kambing.

armouris said...

info tentang Dr. Mahathir di SIHAT SELALU - Rahsia Muda Dr. Mahathir

V7 said...

tak payah spin lah, puak-puak pas sial yang sembah nik ajis sesat tu...

awang liku said...

Tulang Besi !!!.....

hang punya analogi kira cukup cun habih.....
puak amno boleh nganga....
tau tau langau penuh mulut.......

kah kah kah

labuchi said...

alahai....

cemerlangnya jadik seorang penganilisa politik.

banyak buku dah ditulis perihal kambing. buku tang taik kambing pon ada.

Anonymous said...

Letak babi lebih baik dari MB Kelantan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.