Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, May 30, 2011

Tidak Ramai Pimpinan PAS yang Berani Ditangkap Polis seperti Mat Sabu

Abg Mat Sabu memperjuangkan Islam tidak kira samada ditangkap polis ataupun tidak






18 comments:

Anonymous said...

PAS pun tak ramai syiah

UmmuSafiyah said...

ditangkap, dilokap, dibicara.. bukanlah suatu yg mudah utk dilalui.. salute tn haji md sabu..

Anonymous said...

Takbir....saya menyokong Abg Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS. Pasti UMNO dan geng seangkatannya porak poranda selepas ini.

Mohd said...

Mat Sabu ni saja nak dapat publicity murahan dgn cara dia ditangkap polis.
Rakyat yg cerdik sedikit pun tahu.
PAS akan ditolak kaum Melayu y cerdik sedikit pd PRU13 nanti.
Kecuali jika Melayu mudah lupa .....

Anonymous said...

kalau la dia shiah aku pun nak jadi shiah jugak lah..berani macam mahmud ahmadinejad dan hizbullah..kalo sunni penakut satu sen tak guna

Anonymous said...

tapi masalahnya syiah tu sesat macam pas jugak...tapi kalau kau nak ikut juga, itu kau punya pasal aku sikit pun tak kisah...

ayah pin pun pernah kena tangkap polis jugak macam mat sabu, adakah ayah pin lebih berani dari pemimpin pas???

Anonymous said...

salute mat sabu!!jgn risau bro.kalau puak auta ularmak fraksi umno kontrol sekali lagi,anggota2 pas yg progresif,spritual socialists akan "lompat" dan bertanding atas tiket dap,pkr,atau sebagai calon bebas!!

Anonymous said...

mat sabu ok. tapi masaalahnya dia ni syiah. akidah dia tak cukup mantap. kalau mat sabu jadi ketua pas, kalau dajal keluar mengaku imam mahdi syiah mat sabu terus ikut. komaini sesat menjadi edola mat sabu. ahmadnejat yahudi menjadi ikutan mat sabu. hancurla pas nkalau macam nii..munkin mat sabu da bertobat kot.. tapi kat facebook dia bukan main lagi dia mengagungkan komaini sesat ni..

Anonymous said...

Iye ke Mat Sabu ni Syiah? Ataupun pro Iran je

Anonymous said...

SOKONGGG BANG MAT JADI TIM PRESIDEN! mudah2an dia berjaya dlm pemilihan nanti.

Anonymous said...

to "Mohd said... may30 11am"

apa yang melayu mudah lupa? please elaborate. i want to try to counter is point by point.

i wait for you here...

4RAKYAT

otakBesi said...

Tiada sunnah tiada syiah, Islam hanya satu!
Tiada sunnah tiada syiah, Islam hanya satu!
Tiada sunnah tiada syiah, Islam hanya satu!

Hanya munafiq dan musuh Islam suka melihat umat Islam berpecah berdasarkan mazhab.

Aku akan buat pemilihan kali ini berdasarkan pertimbangan dan kepentingan perjuangan Islam. Kerana aku ingin memperolehi pahala daripada pemilihan ini.
Allahu Akbar.

Tidak kerana calon tersebut seorang sunnah!
Tidak kerana calon tersebut seorang Syiah!
Tidak kerana calon tersebut seorang ulamak!
Tidak kerana calon tersebut seorang bukan ulamak!
Tidak kerana calon tersebut seorang Kelantan!
Tidak kerana calon tersebut seorang bukan Kelantan!
Tidak kerana calon tersebut seorang Pro TGHH!
Tidak kerana calon tersebut seorang pro Anwar!

Anonymous said...

otakbesi... siapa ajat ngko islam tu takda sunah takda syiah. yg sunah kena bunuh kat iraq dan iran tu 1 islam la yee? macam 1 malaysia pulak kau ni.. siapa yang bantu amarica dan tentera nato memerangi taliban di afghanistan?? bukan kah iran yg bantu? itu la 1 islam yee??

Anonymous said...

Jangan hina Mat Sabu..Dia dah banyak berkorban untuk Pas.Dia paling layak jawatan Timbalan Presiden Pas Pusat..

Anonymous said...

Hanya fraksi UMporNO dalam Pas menggunakan isu sunni syiah untuk menghalang kemaraan Mat Sabu.

Aku anggap Mat Sabu pemimpin terkehadapan dalam memperjuangkan politik telus dan adil.

Calon yang disokong oleh Utusex Malaysia dan media UMporNO lainnya hanyalah buang karan dalam jamaah Pas.

Apa agenda Nasha dan dato' T (Tuan brahim) sepanjang 2 tahun kebelakangan ini?...zero

Mat Sabu telah berjaya memobilasi pemuda Malaysia...inilah kejayaan Mat Sabu yang sangat ditakuti dan digeruni oleh UMporNO.

Tak payah nak bangkitkan isu sunnah syiah di iraq..jika orang syiah bertanya kenapa wanita syiah di Bahrain dirogol oleh tentera Bahrain dan Arab saudi, apa alasan pula kita nak berikan kepada soalan syiah itu?

Man Kg Nawa

Anonymous said...

assalamualaikum.
salam ukhwah kepada semua yang sentiasa memberikan komen.mula2 ok ja aku tengok korang cita pasai mat sabu dengan perjuangannya tapi last2 pasai pa dok melalut ngan syiah,sunnah pulak ni.sudah2 la saudara se-Islam ku.sepatutnya akhir zaman nilah kita muhasabah balik diri dan jangan ada perpecahan sesama umat,yang dapat untung sapa jika bukan musuh Islam.saudaraku rujuk balik sejarah yang sahih dan buat kajian yang teliti.sapa kata syiah sesat,da check betul2 ka.mana bukti iran bantu amerika dan nato serang taliban?betul ka?jika difikirkan balik,senang je nak bunuh semua orang sunnah kat iran tu,sebab majoriti orang syiah lebih ramai daripada sunnah.senang cita korang g negara Iran pastu sembang secara ilmiah ngan Ulama' diorang.habis cita,xdela selisih2 lagi.apa2 pun aku tetap sokong abg mat.sbb perjuangan dia dgn pas cukup lama,sush,sng sntiasa bersama.
Takbir!!!!(komen aku ni cuma geram bila tgok umat kita asyik gaduh benda sama je iaitu mazhab,xde benda lain ke,x hairan la kita ni x maju2...Ya Allah moga2,Engkau berilah hidayah kepada teman2 ku untuk memelihara Islam.AMIN...

Abdullah said...

Kita telah ditipu oleh puak2 Shiah & Yahudi, The Truth About Iran: https://www.youtube.com/watch?v=GSdyxa4F0eQ&feature=related & https://www.youtube.com/watch?v=FSc5B_pFD54&feature=related

Abdullah said...

KIta telah diperbodohkan: The Truth About Iran: https://www.youtube.com/watch?v=GSdyxa4F0eQ&feature=related & https://www.youtube.com/watch?v=FSc5B_pFD54&feature=related

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.