Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, June 17, 2011

Kalau BERSIH 2.0 Berjaya, UMNO Tutup Kedai

Sudahkah kita lupa. Sewaktu BERSIH 1.0, kerajaan BN/Pak Lah mengusai semua kerajaan negeri kecuali Kelantan. Kerajaan Pak Lah juga menguasai bilangan kerusi terbanyak dalam sejarah pilihanraya Malaysia.

Dalam keadaan kemenangan yang begitu gemilang sebegitu pun, perhimpunan BERSIH 1.0 telah berjaya menurunkan penguasaan kerajaan BN kepada keputusan yang paling buruk dalam sejarah UMNO/BN pada tahun 2008.

Sekarang ini, kerajaan Barisan Nasional/UMNO berada dalam keadaan yang amat tenat. Kerajaan BN masih mampu hidup dengan talian hayat dari Sabah dan Sarawak.

Ertinya, kalau berjaya BERSIH 2.0 maka, inshaalah, UMNO akan bungkus dalam Pilihanraya ke 13 nanti.

Oleh sebab itu, amat penting bagi setiap ahli dan pendokong serta penyokong Paaktan Rakyat ataupun rakyat Malaysia yang biasa untuk turun beramai-ramai menjayakan BERSIH 2.0.

Kejayaan BERSIH 2.0 menjamin masa depan anak cucu anda

Tulang Besi

4 comments:

matpanah said...

Pakatan menang besar sikit dalam PRU ke-12 kerana momentum BERSIH 1.0?

Lawak la bang...

Faktor pak lah nak letak di mana? Sebahagian besar dari UMNO dan BN sendiri protes kepimpinan masa tu...Tu belum dicampur kempen aggresif Tun Mahathir yang menguntungkan pakatan.

Kalau harap kekuatan sendiri, jadi macam di Sarawak la. Harap berpaut dengan DAP...sendiri? 3-49...0-5!

Anonymous said...

Serius ke statement kamu ni ?

Kalau serius, teruk sungguh pemahaman PAS dengan PRU-12. Alamat PR la yang bungkus dalam PRU-13.

Inilah masalah melayu ahli PAS dan PKR syok sendiri terbawak-bawak sampai cara mengurus negeri yang dimenangi PR.

Sebab rasa segala kemenangan ini simply sebab perjuangan PAS /PKR dan keburukan UMNO.

Bila menang, siapa yang kurang setuju cara pengurusan PR terus dikatakan tali barut atau ejen UMNO.

BODOOOOHHHHHHHHHH.

Melayu oh melayu. Cina lebih cerdik buat calculation dan gunakan mental kritis buat analisa bukan macam melayu buat analisis pakai sentimen syok sendiri. Sebab tu la berterusan jadi kambing baik UMNO atau PR.

Sebab tu la cina kaya main saham sebab guna mental kritis dan melayu lingkup sebab guna sentimen.

Tapi bab memfitnah, menghasut, menikam sama sendiri, minda kreatif melayu jadi champion baik UMNO mahupun PAS. PKR tak payah cakap la, klon UMNO dalam versi lain.

Hakikat, grass root dah nampak perangai PKR dan PAS dalam PR. Penakut dengan kafir guna alasan toleransi siasah syariah. Kronisme dan salah guna kuasa guna dalil-dalil merapu.

Kamu boleh merapu dengan mereka diluar yg tak menjadi sebahagian sistem sebenar. Tetapi mereka yg mengalami dan menjadi sebahagian sistem tahu apa yg berlaku.

Fikir dan muhasabah banyak-banyak la PAS dan PKR sebelum terlambat.

Anonymous said...

Itulah sikap silo dan egonya pemikiran ketua2 lanun UMNO ...... Bongkak dengan kuasa dan angkuh status jawatan ......... ego tak bertempat............ walaupun “proses demokrasi rakyat” sedang subur dan rancak serta semakin matang ....

hehehehehe..... UMNO= Undemocratic Malay National Organisation, ......................

UMNO undemocratic policies and draconian rules should be eliminated at all. Bersihkan Negara dari “najis politik UMNO” yang semakin membarah:

RASUAH, PENYELEWENGAN, DAN PEMBAZIRAN;

POLITIK WANG dan peralatkan “peruntukan pembangunan Negara dan ufti syarikat2 kroni/proksi/GLC” menyonggok pengundi2,

POLITIK DISKRIMINASI dan peralatkan “SPR, PDRM, SPRM, RTM, TV3, JPN, ISA, AUKU, AKTA CETAK, ...... dsb.” Menindas pembangkang dan suara hati rakyat;

POLITIK KAPITALIS dan peralatkan “Hak Istimewa Melayu / Bumiputera” untuk kepentingan segilitir saudagar kroni memboloti harta dengan membebankan tanggungan rakyat;

POLITIK FEUDAL dan peralatkan “Institusi Istana dan Institusi Agama” bagi mengekal kuasa mutlak UMNO untuk menjumud, menyesat, meleka dan menindas rakyat dengan doktrin politik sekular kapitalis UMNO;

Kelanunan UMNO bermula dari SPR. Amalan politik kotor, ketidakadilan serta ketidaktelusan pilihanraya dan pemilihan pemimpin Negara oleh SPR akan melahir pemimpin korup yang zalim. Pemimpin korup akan meresahkan rakyat dan memporakperandakan Negara.

Seluruh rakyat bersama BERSIH ...... untuk “BERSIH dari kotoran najis politik jijik UMNO/BN!”

zagog said...

kerajaan pimpinan umno akan jatuh seperti kerajaan melayu melaka. umno akan terus berkubur seperti kerajaan melayu melaka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.